Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

7 soft skills, які оцінить будь-який роботодавець

21.03.19 Кар'єра 5 хв читання

Роботодавці вже давно шукають в кандидатах не тільки досвід і професійні знання — для них важливі також певні soft skills. Склали чек-лист м’яких навичок, які цінують компанії в будь-якій сфері.


№1. Бажання вчитися


Ідеальний кандидат сьогодні — це lifelong learner з мисленням розвитку, який упевнений, що, доклавши зусиль, зможе розвинути в собі будь-яку навичку. Він допитливий і постійно шукає нову інформацію для вирішення завдання, над яким працює. А ще відкритий до зворотного зв’язку і готовий мінятися.

Як розвивати:

  • слухайте і читайте якомога більше за фахом;
  • відвідуйте лекції та конференції;
  • стежте за ринком і конкурентами в сфері;
  • вивчайте думки клієнтів.


№2. Гнучкість і вміння адаптуватися


Пора прийняти той факт, що change is a new norm. І припинити хвилюватися, що ви не можете контролювати все навколо. Тренуйте в собі здатність бачити в змінах нові можливості для росту. Сюди ж відносимо і здатність адаптуватися до змін в умовах роботи.

Як розвивати:

  • вчіться бачити альтернативи у вирішенні завдань і проблем;
  • швидко підлаштовуйтеся під будь-які раптові зміни в планах;
  • намагайтеся ставити себе на місце іншої людини в діловому спілкуванні;
  • навчіться оцінювати ситуацію з різних сторін.


№3. Комунікація


Уміння ефективно слухати, писати й говорити — дуже важлива навичка. Потрібно вчитися професійно спілкуватися з колегами та клієнтами, доносити свої думки ввічливо і водночас переконливо.

Як розвивати:

  • вивчайте діловий етикет;
  • розширюйте коло знайомств і створюйте свій нетворк;
  • грамотно приймайте і давайте фідбек, не переходячи на особистості;
  • поважайте чужі ідеї, але і не бійтеся висловлювати власні.


№4. Планування та організація своєї роботи


Найважливіше — навчитися ставити цілі і розставляти пріоритети. Не потрібно намагатися встигнути все — ілюзія бурхливої діяльності приведе лише до втоми, зриву термінів і вигорання. Дотримуйтесь дедлайнів і фокусуйтеся на головному. Це must have в епоху мультизадачності.

Як розвивати:

  • визначте справи з високим пріоритетом і будуйте свій день з урахуванням цих першорядних завдань;
  • закладайте час на непередбачені обставини;
  • аналізуйте себе, свої особливості, стиль роботи і обирайте техніки тайм-менеджменту, які підійдуть саме вам.


№5. Досліджувати та отримувати інформацію, якої бракує


Ця навичка дозволяє знаходити різні шляхи розв’язання проблеми. Для цього важливо вміти подивитися на ситуацію збоку і виділити ключові питання, які слід вирішити в першу чергу. А вже потім знайти інформацію, якої бракує для її розв’язання.

Як розвивати:

  • перетворюйте проблеми в задачі, які потрібно вирішити;
  • починайте зі спостереження і для початку розберіться в темі;
  • якщо не знаєте, що робити — збирайте інформацію;
  • досліджуйте, як працює ваше рішення в різних ситуаціях і контексті;
  • постійно ставте собі питання, шукайте шляхи оптимізувати процеси.


№6. Автономність і відповідальність


Щоби користуватися довірою керівника, працювати з цікавими завданнями й мати достатньо свободи, важливо цю свободу виправдовувати — бути самостійним і автономним.

Як розвивати:

  • беріть на себе більше і доводьте справу до завершення;
  • будьте ініціативні, пропонуйте допомогу і покращення;
  • беріть на себе відповідальність за впровадження змін.


№7. Емоційний інтелект


Це те, наскільки ви вмієте аналізувати та контролювати свої емоційні стани, зчитувати чужі почуття і навіть управляти ними. Саме ця навичка дозволяє вибудовувати комфортну й ефективну комунікацію з іншими.

Як розвивати:

  • відстежуйте і контролюйте свої емоції;
  • заведіть щоденник емоцій, в якому фіксуйте свої емоційні стани щогодини протягом хоча б місяця;
  • працюйте над правильним ставленням до проблем;
  • придивляйтеся до міміки інших людей, прислухайтеся до інтонацій;
  • пробуйте концентруватися не на своїх думках, а на емоціях людини, з якою спілкуєтеся;
  • прочитайте книгу про емоційний інтелект.


Адекватність як бонусний soft skill


Майже всі керівники або HR-менеджери, з якими ми регулярно спілкуємося, називають дуже важливою для будь-якого співробітника ще одну якість — адекватність. Без неї всі інші soft skills не мають значення. Якщо спробувати розшифрувати цю комплексну характеристику, вийде, що розвивати варто такі навички:

  • аргументовано доносити свою точку зору, пояснювати та об’єктивно подавати інформацію;
  • чути інших і сприймати точку зору, відмінну від вашої;
  • самостійно знаходити відповіді на потрібні питання;
  • доводити справи до кінця без нагадування;
  • приймати рішення на основі фактів і об’єктивної інформації;
  • відчувати баланс між повною самостійністю і необхідністю узгоджувати свої дії з керівництвом;
  • сприймати критику і діяти відповідним чином;
  • відокремлювати особисте від професійного.


І що тепер з цим робити?


Складіть на підставі цього матеріалу свій особистий список сильних і слабких сторін, а потім — план їх розвитку.

Не потрібно намагатися перетворити слабку якість в сильну. Але розвинути її й таким чином розширити межі свого досвіду і можливостей буде корисно. Робіть кожен день один маленький крок і відстежуйте набутий досвід — в майбутньому це допоможе вам при складанні резюме та супровідного листа.

Розвиваєте soft skills, щоб знайти роботу мрії?

Маємо безліч вакансій в креативних індустріях, освіті, IT-компаніях та громадському секторі.

Вакансії

Читайте також

Які навички варто розвивати, щоб бути успішними у майбутньому

Як і навіщо розвивати навички майбутнього?

Навички 2030: які скіли будуть потрібні для роботи у найближчому майбутньому?

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Відгук

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: