Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Як створити умови для співпраці різних поколінь у команді: від бумерів до зумерів

29.01.25 Happy HR 4 хв читання

Сучасна робоча сила охоплює безпрецедентну кількість поколінь, кожне з яких і бумери, і зумери керується відмінними цінностями та вимагає різних підходів. Як створити їм оптимальні умови для ефективної співпраці? Радить Маргарита Шемет, керівниця команди, що впроваджує інноваційні рішення в аграрній сфері. 

Маргарита Шемет
Маргарита Шемет

Різноманітність поколінь стає викликом для компаній у всьому світі. Адже сьогодні на ринку праці різною мірою присутні одразу п’ять поколінь:

  • тихе покоління (народжені в період з 1928-го до 1945-го);
  • бебі-бумери (народжені в період з кінця 1940-х до 1964-го);
  • покоління X (народжені в період між 1965 та 1980 роками);
  • покоління Y, або міленіали (народжені в період між 1981 та 2000 роками); 
  • покоління Z, або зумери (народжені після 2000 року).

На цю тенденцію впливає ряд факторів. Збільшення тривалості життя й економічний тиск дозволяють або вимагають від старших поколінь залишатися на роботі довше, водночас усе більше молодих людей відмовляються від вищої освіти та швидше стають частиною робочої сили. 

Природно, що кожне покоління підходить до роботи по-різному через культурні, економічні та політичні впливи, яких вони зазнали протягом життя. Для компаній надзвичайно важливо створити культуру, оптимальну для успішної роботи кожної з цих груп та їхньої співпраці. Як це зробити?


1. Зруйнуйте бар’єри між поколіннями


Ніхто не хоче почуватися аутсайдером. Для людей природно тяжіти до інших, схожих на них. Оскільки кожне покоління перебуває на різних етапах свого життя, це може призвести до розколу та розриву в команді. Молодші покоління можуть бути зосереджені на початку своєї кар’єри, тоді як старші, як-от тихе покоління (яке становить приблизно 2% робочої сили), ймовірно, зосереджені на наступному етапі свого життя на пенсії.

Чудовим способом подолати ці бар’єри є створення корпоративної культури, яка заохочує почуття спільноти за допомогою вправ із формування команди, соціальних заходів і спільних просторів, які дозволяють різним членам команди взаємодіяти та будувати стосунки. Також важливо знайти способи продемонструвати, що компанія цінує та визнає внесок кожної групи.


2. Використовуйте адресні стилі спілкування


Однією з найпомітніших відмінностей між поколіннями є те, як вони люблять отримувати інформацію. Значною мірою це є результатом впливу технологій протягом життя. Старші покоління, такі як тихе покоління та бебі-бумери, ймовірно, віддають перевагу спілкуванню віч-на-віч, наприклад особистим зустрічам, щоб отримувати інформацію від керівників компаній. Молодші покоління, як-от міленіали чи зумери, можуть віддавати перевагу спілкуванню через електронну пошту або месенджери. 

Щоб донести повідомлення й інформацію команді, розгляньте можливість використання різних каналів зв’язку, щоб ніхто не почувався виключеним із комунікації.


3. Сприяйте обміну знаннями


Кожне покоління привносить щось цінне в роботу команди. Старші покоління, найімовірніше, використовують набутий роками досвід і мають сильні навички міжособистісного спілкування завдяки роботі в часи, коли технології були в зародковому стані. З іншого боку, молоде покоління може відчувати труднощі з особистим спілкуванням, зате принесе багато нових ідей, інновацій та технічну підкованість.

Обидві групи можуть скористатися досвідом одна одної. Компанії можуть сприяти та заохочувати програми наставництва й обміну знаннями, які дозволяють членам команди ділитися ідеями, найкращими практиками та вчитися одне в одного. Це може не тільки підвищити кваліфікацію вашої команди, але й створити кращі робочі стосунки між різними поколіннями. 

Ініціюйте навчальні програми, які допоможуть заповнити прогалини між поколіннями. Наприклад, для старших членів команди може бути корисним навчання новітніх технологій, тоді як для молодших членів команди може бути корисним навчання, зосереджене на публічних виступах, переговорах або вирішенні конфліктів.


4. Управляйте продуктивністю без упереджень


Управління продуктивністю є критично важливою частиною продуктивної та високофункціональної команди. Хоча це є життєво важливим, ви повинні переконатися, що ефективність керується у спосіб, що не призводить до несправедливих вимірювань, пристосованих або сприятливих для одного покоління.

Наприклад, стереотипи трудової етики можуть впливати на оцінку ефективності певних людей. Якщо компанія універсально вимірює трудову етику на основі кількості годин в офісі, молоді покоління, які віддають перевагу гнучкому графіку, можуть бути несправедливо оцінені як менш ефективні. Натомість продуктивність може базуватися на результатах, а не на кількості проведених на роботі годин. Подібним чином технічні показники продуктивності можуть дати перевагу молодшим членам команди над тими, хто менше розбирається в техніці.


5. Забезпечуйте персоналізовані вигоди й ворк-лайф баланс


Переваги й баланс між роботою та особистим життям є важливими елементами, які впливають на здатність компанії залучати й утримувати найкращих людей. Проблема в тому, що потреби кожного покоління можуть бути дуже різними. 

Члени команди від тихого покоління до покоління X можуть більше дбати про такі речі, як стабільність роботи, медичне страхування та варіанти виходу на пенсію. Молоді покоління можуть більше дбати про роботу в модному офісному середовищі, розвиток кар’єри або можливість працювати над завданнями, які мають значення та позитивно впливають на суспільство. Старші покоління віддають перевагу традиційному графіку з 9-ї до 18-ї у звичайному офісі, тоді як молодші більше цінують гнучкість і віддалену роботу. 

Вибираючи переваги та варіанти режиму роботи, постарайтеся забезпечити широкий спектр варіантів, які підійдуть кожному.

Наявність кількох поколінь робочої сили є тенденцією, яка збережеться й надалі. Очікується, що протягом наступних п’яти років членів команди з тихого покоління замінить наступна хвиля працівників — покоління Альфа. З цієї причини кожна компанія, як і кожен працівник, повинні мати стратегії, щоб забезпечити ресурси та середовище, які потрібні їхній команді незалежно від її покоління.

Шукаєте співробітників?

Розміщуйте вакансії на Happy Monday і чекайте на резюме топових спеціалістів.

Деталі

Читайте також

Риси й цінності покоління Альфа. До чого готуватися роботодавцям?

Дуже дорога молодь: чому компанії уникають працівників-зумерів

Чому сучасні діти — загроза для ринку праці? Колонка Тетяни Пашкіної

Розсилка для компаній-роботодавців від CEO Happy Monday

Розсилка з головними новинами ринку найму та бренду роботодавця, а також оглядом головних оновлень платформи для роботодавців.

Більше
Більше Більше для компаній
Пошукачу
Для компаній
Увійти
Є ідея!
Happy Monday loader animation
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x

Дякуємо!

Тепер редактори знають.