Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Чим займається продюсер та як ним стати: Володимир Завадюк про улюблену професію

25.12.23 Кар'єра 6 хв читання

Кожен з нас хоча б раз у житті дивився випуск якогось шоу по телебаченню. І теоретично ми уявляємо, що за організацією такого масштабного дійства стоїть ціла команда професіоналів. Але в чому полягає робота того, хто керує усім процесом та вирішує, що саме ми побачимо на екрані?

Керівник Big Brave Events 1+1 media, продюсер проєктів «Голос країни» і «Танці з зірками», міжнародних благодійних телемарафонів Save Ukraine — #StopWar Володимир Завадюк розповідає про свій професійний шлях та особливості роботи в медіаіндустрії.


Про шлях до професії продюсера:


«Вчився на медика, та покинув все заради мрії»


Я з династії медичних працівників, і всі мої родичі хотіли, щоб я став лікарем. Тож мій шлях до професії продюсера був доволі непростий. Я вступив до медичного університету, але паралельно навчався на факультеті журналістики. Однак на третьому курсі зрозумів, що врешті-решт мушу обрати щось одне, і покинув медицину.

Після навчання я довгий час працював кореспондентом, зокрема у програмі «Вікна-новини» на СТБ у період їхнього найбільшого розквіту. А в сегменті продакшну почав розвиватися з появою талант-шоу «Україна має талант» та «Х-Фактор». Спочатку був лідом проєкту, потім керівником, креативним продюсером і власне продюсером. 

Закінчивши співпрацю з СТБ, я перейшов на ТРК «Україна». Проте пробув там недовго, адже в мене не збігалися погляди з тодішнім керівництвом каналу. А для мене найголовніше в роботі — транслювати правильні цінності. Тому я написав Олександрові Ткаченку (гендиректор групи каналів «1+1 Media» з 2008 по 2019 рік, — прим. редактора) й запитав, чи не знайдеться для мене роботи на «плюсах», і він запросив мене долучитися до команди. Спочатку я працював над розробкою пілоту невеликого реаліті-шоу, але швидко зрозумів, що це не зовсім мій формат. Так я потрапив у великі проєкти: став шеф-редактором четвертого сезону «Голосу країни». У п’ятому сезоні я вже був продюсером «Голосу країни», і залишаюся ним до сьогодні, а також обіймаю посаду керівника продакшну великих медіапроєктів 1+1.

Я не бачу себе в жодній іншій сфері, окрім телебачення. Але водночас намагаюся не зациклюватися на одній діяльності та постійно здобувати нові навички. 

На мою думку, телебачення — це насамперед бізнес, тому останнім часом я активно нарощую бізнесові знання й уміння, зокрема вступив до Києво-Могилянської бізнес-школи. До того ж я планую відкрити свій заклад харчування у Києві, а для ведення власної справи мені точно знадобляться бізнес-скіли.

Володимир Завадюк про професійний шлях та особливості роботи в медіаіндустрії


Про свої досягнення як продюсера:


«Успіхи я ділю з командою, а удар за поразки беру на себе»


Кожен проєкт — це не тільки моє особисте досягнення, а успіх цілої команди. Я страшенно не люблю, коли продюсери говорять про свої проєкти, як про щось, що вони зробили самостійно, забуваючи про внесок колег. Звісно, продюсер задає вектор роботи й керує процесом, але без хорошої команди створити щось справді класне — неможливо.

Якщо успіхи я зазвичай ділю з командою, то весь удар за поразки беру на себе. Хоча в моєму досвіді не було тотальних провалів, але дрібних невдач вистачає. Я страждаю на синдром перфекціоніста, тому мені складно приймати результати, що не відповідають моїм очікуванням. Але я вчуся ставитися до невдач як до цінного досвіду й стимулу наступного разу перевершити себе. 

Коли стається якась неприємність, першочергове завдання продюсера — не дати команді втратити бойовий дух, щоб вона мала сили й натхнення працювати далі.

За 10 років моєї продюсерської діяльності я встиг попрацювати над багатьма проєктами, але найбільше пишаюся тими, які ми з командою втілили на початку повномасштабного вторгнення. Це благодійні міжнародні телемарафони Save Ukraine та Embrace Ukraine, метою яких було привернення уваги світової спільноти до війни в Україні та готовності нашої держави стати частиною Європейського Союзу, а також збір коштів на розв’язання гуманітарних проблем, спричинених вторгненням рф на територію України.


Чим займається продюсер:


«Це людина, яка керує великими оркестром професіоналів»


Продюсер — це людина, яка керує великими оркестром професіоналів та несе відповідальність за те, яку композицію вони зіграють і чи сподобається вона людям. До найважливіших навичок продюсера я б відніс вміння організовувати роботу команди, налагоджувати чіткі процеси та гасити пожежі, що виникають повсякчас. Та не менш важливо вміти визначати ціннісні орієнтири проєктів та дотримуватися їх. Я вважаю, що телебачення має не просто розважати людей, а й давати поштовх до інтелектуального й емоційного розвитку. Тому кожен проєкт мусить мати ще й певну соціальну місію. Тож продюсер повинен бути різносторонньою особистістю та мати експертизу в різних галузях. 

Продюсер відповідає як за соціальний вплив свого дітища, так і за фінансові показники, зокрема рейтинги шоу.


Якими навичками має володіти продюсер:


«Необхідно вміти домовлятись хоч із самим дияволом»

Надивленість — це ключова навичка для продюсера. Ваша голова має містити більше референсів, ніж увесь Pinterest. Щоб створювати класні продукти, потрібно дуже широко мислити й мати максимально креативний підхід до будь-яких рішень. Серед софт-скілів однозначно важливі стресостійкість та комунікабельність. Треба тримати себе в руках, коли щось йде не за планом (а це буває часто), та вміти домовитися хоч із самим дияволом 🙂

Також сучасний продюсер повинен розумітися на трендах та бути в контексті, як локальному, так і глобальному. Створюючи медіапродукт, слід дотримуватися принципів толерантності й недискримінації. Думати про почуття й емоційні кордони своєї аудиторії та не переходити їх.

Володимир Завадюк про роботу продюсера


Де навчатися на продюсера:


«Продюсеру потрібна вища освіта у медійній сфері»


Я вважаю, що продюсеру потрібна вища освіта у медійній сфері. Це може бути журналістика, режисура або продюсування. Я б радив йти навчатися в один з чотирьох українських університетів:

  • Київський національний університет імені Тараса Шевченка;
  • Київський національний університет театру, кіно і телебачення імені Івана Карпенка-Карого;
  • Києво-Могилянську академію;
  • або Київський національний університет культури і мистецтв.

Часто говорять, що в Україні погана вища освіта, а в університетах не навчають нічого корисного. Звісно, в нашої системи освіти є свої вади, але я не згоден, що все аж так погано.

Наприклад, я викладаю курс медіапросування в університеті культури і мистецтв і намагаюся давати студентам максимум користі та можливостей закріпити знання на практиці. Певен, що таких викладачів на медіаспеціальностях досить багато, і це дає позитивні результати.

Якщо говорити про неформальну освіту, то в Україні є багато навчальних платформ, що пропонують продюсерські курси, зокрема наша 1+1 media school, Kyiv Academy of Media Arts та інші.


Поради продюсерам-початківцям:


«Сміливі завжди мають щастя»

  1. Приготуйтеся до довгого шляху. Перш ніж стати продюсером великих проєктів я пройшов багато щаблів від регіонального журналіста та спецкора до помічника креативного продюсера. Даю вам 99% гарантії, що цей шлях не буде простим. Телебачення — це не завжди індустрія, де все сяє і коридорами носяться зірки, як багато хто думає. Звісно, не без цього, але не доклавши зусиль, ви не отримаєте ні блиску, ні знайомства з зірками 🙂
  2. Не бійтеся комунікувати з людьми. Особливо з незнайомими, особливо з тими, чиїм кар’єрним шляхом ви захоплюєтесь або з ким хочете попрацювати. У наш час дуже просто написати будь-кому в інстаграмі чи фейсбуці. З багатьма талановитими й цікавими людьми я познайомився саме так. Звісно, не варто переходити межі, але спробувати налагодити контакт або попросити поради завжди можна. Я у своєму житті часто керуюся крилатою фразою Івана Багряного: «Сміливі завжди мають щастя». Здебільшого бути сміливим дуже непросто, але це завжди приносить свої плоди.
  3. Не припиняйте навчатися й розвиватися. Я прихильник концепції lifelong learning і вважаю, що навчатися потрібно безперервно. Бо людина, яка не розвивається, швидко втрачає свою професійну цінність. А грати в довгу може лише той, хто постійно опановує нові знання й навички з різних галузей. 

Що подивитися? 

🎬 Серіал «Абстракція» виробництва Netflix про різні сфери креативної індустрії.

Що почитати? 

📖 Ерін Меєр, Рід Гастінгс «Netflix і культура інновацій» — це книга, що допомагає зрозуміти, як працюють компанії-гіганти та чому в сучасному бізнес-світі важлива відкритість та неупередженість.

Крута робота вже чекає!

Знайдіть вакансію до душі — у нас є з чого обрати 😉

Вакансії

Читайте також

Як отримати роботу мрії у креативній індустрії? 7 порад Олександра Трегуба

«А можна матюкатися?» Як працювати рекрутером у креативній сфері

Хто такий продюсер особистостей? Що треба знати про цю професію

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Більше Більше для компаній
Пошукачу
Для компаній
Увійти
Є ідея!

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: