Universe

  • Київ
  • IT продуктові
  • Verified
Simplifying the present, we create a better tomorrow.

Universe — продуктова ІТ-компанія, що створює додатки для iOS і Android та розвиває власний R&D-центр. Продуктами Universe користуються приблизно 40 млн користувачів. Найвідоміші з них — утиліти Scan Guru, Translator Guru, Cleaner Guru та освітня лайфстайл-платформа Wisey.

Universe
4роки на ринку
1офіс у Києві
60+співробітників
40 млнкористувачів зі всього світу

Продукти Universe спрощують людям життя

Історія Universe розпочалася у 2018 році. Майбутній засновник компанії Ярослав Морозов на той час працював як Team Lead iOS-розробки в IT-холдингу Genesis і прийшов до керівництва з ідеєю розробити власний додаток-утиліту VPN. Його ініціативу підтримали, продукт дуже вдало показав себе, і згодом проєкт переріс в окрему компанію в екосистемі бізнесів Genesis.

Назву Universe (з англ. — всесвіт) обрали не випадково. По-перше, компанія прагне створювати масштабні проєкти, що нагадують окремі всесвіти. По-друге, кожен співробітник тут — теж окремий всесвіт, який привносить щось своє у спільний макрокосмос компанії та стимулює тим самим її розвиток.

За перший рік розробники Universe створили два застосунки — VPN та Scan Guru. У 2019-му в портфелі додатків з’явилися відеоредактор Coobrick App та перекладач Translator Guru, який підтримує 100+ мов світу, а компанія заробила свій перший мільйон доларів. У 2020 році в Universe почали шукати нові ніші й запустили перший проєкт у R&D центрі — онлайн-порадник зі стилю Fashion Guru. У 2021 році презентували перший продукт для Android — XScan, а також освітню лайфстайл-платформу Wisey.

Ярослав Морозов,
СЕО
Чотири роки тому я уявляв, що Universe створюватиме продукти, які спрощують життя людей. Це мала бути екосистема простих і зручних додатків, які допомагають швидко вирішувати рутинні завдання. Ми дотрималися цього курсу та продовжуємо рухатись у тому ж напрямі. Ми стали третім паблішером утиліт у світі за доходом і маємо план, як очолити цей рейтинг.

Флагманський продукт компанії — сканер документів Scan Guru — постійно входить у трійку найпопулярніших додатків у категорії «Бізнес» в AppStore. А нещодавно в компанії дізналися, що за допомогою цього застосунку письменник з Нью-Йорка перетворив 700 сторінок рукописного тексту в надрукований. Спеціалісти Universe жартують, що після цього письменник просто мусить зробити Scan Guru співавтором книги 🙂

У компанії пишаються офіційним партнерством із такими міжнародними гігантами, як Meta, Google і TikTok. Наприклад, під час запуску Wisey представники Facebook допомогли компанії залучити спеціалістів з університету Берклі (США) до дослідження аудиторії. Також вони надавали всебічну підтримку працівникам Universe, які виїхали до Польщі під час повномасштабної війни.

Ярослав Морозов,
СЕО
Через 5 років я бачу Universe холдингом, у якому ключові напрями очолюють співробітники, які виросли в команді. Я хочу дати своїм спеціалістам таку ж круту можливість, як мені колись дали в Genesis.

Офіс, куди можна ходити за бажанням

Команда Universe вже давно працює у форматі remote-first. Неважливо, де ви живете: у столиці, інших містах України чи за кордоном, двері Universe завжди відкриті для талановитих кандидатів. Проте, якщо ви живете в Києві та любите працювати поруч з колегами — вас завжди чекатимуть у затишному офісі на Подолі.

Офісний простір Universe ділиться на три робочі зони: для R&D-центру, адмінкоманди та команди утиліт. Фахівці працюють у просторих оупенспейсах. Для зустрічей є переговорні кімнати, для любителів спорту — куточок із біговою доріжкою та іншим спортивним знаряддям. А перекусити, випити кави та потеревенити з колегами можна на кухні.

Фішка офісу — silent room для роботи чи відпочинку, де діє правило не заважати іншим: жодних розмов, лише спокій і тиша. Тут також є бібліотека: можна почитати в кімнаті тиші або обрати книжку для читання вдома. Ще один приємний бонус — запаморочливий краєвид на Андріївську церкву. У вечір п’ятниці silent room перетворюється на простір, де колеги можуть послухати музику на вініловому програвачі, пограти в настільні ігри та просто поспілкуватися.

Тих, хто працює в офісі, компанія забезпечує харчуванням. Щоранку на кухні можна знайти свіжі продукти для сніданку, а в обід — замовити ланч від одного з корпоративних постачальників. Також на кухні завжди є кава, чай, фрукти, снеки, смузі, комбуча й інші смаколики.

А ще в офіс кілька разів на тиждень приходить масажист. Кожен працівник може у зручний для себе час пройти курс із десяти масажів практично на робочому місці. Не дивно, що третина співробітників Universe вибирають роботу з офісу 🙂

Ірина Кравченко,
Talent Acquisition Team Lead
Я обожнюю працювати з офісу, бо дні на ремоуті для мене не відрізняються між собою, а зараз дуже важливо мати змогу перемикатися. Люблю офіс за різноманітні локації — silent room, де можна попрацювати в тиші; переговорні кімнати, де зручно зідзвонюватися з кандидатами; кухню, на якій пройшла не одна імпровізована зустріч із колегами. Також харизми офісу додає атмосфера Подолу: можна провести зустріч із колегою на свіжому повітрі або просто вибігти за кавою в улюблену кав’ярню.

Тут кожен впливає на загальний результат і свою кар’єру

Графік роботи — гнучкий. Єдине правило — працювати синхронно з командою мінімум 5 годин на день, решту часу можна підлаштовувати під свої біоритми. У Universe немає жорсткого контролю відпрацьованих годин, тут більше важать результати роботи.

Уся компанія працює за системою OKR (з англ. Objectives and Key Results — цілі та ключові результати). CEO визначає головну бізнес-ціль компанії на певний період. З огляду на неї, керівники напрямів формують цілі для своїх відділів. Далі кожен співробітник аналізує, який внесок у загальну мету він має зробити, ставить собі відповідні цілі, а потім затверджує їх із керівництвом. Це дуже добре впливає на мотивацію: люди усвідомлюють, як саме їхня робота допомагає компанії, та охочіше працюють над завданнями, які самі собі поставили, а не спустив згори менеджер.

Аби команда була в курсі всього, що відбувається на проєктах і не тільки, в Universe проводять наступні зустрічі:

  • демо (щодватижні), де керівники напрямів діляться апдейтами проєктів;
  • all-hands (щодватижні, чергуються з демо) — більш неформальні зустрічі, де обговорюють різні організаційні моменти й діляться новинами;
  • епізоди (щокварталу) — зустрічі для оцінки результатів роботи, підбиття підсумків цього періоду та визначення цілей на наступний;
  • щоденні командні мітинги, Scrum-зустрічі, індивідуальні зустрічі спеціалістів із керівниками тощо.

Компанія розробила власні матриці компетенцій, які визначають рівень спеціалістів. Якщо ви розвиваєте нові компетенції, то можете переходити на вищі позиції та зростати кар'єрно. Закриваючи керівні посади, перевагу зазвичай віддають внутрішньому найму. А якщо працівник розуміє, що досяг професійної стелі, чи просто прагне чогось нового, йому дають можливість спробувати себе на новій позиції.

Роман Шевченко,
Head of Operations в команді Utilities
Я прийшов до Universe на позицію Manual QA Engineer через пів року після створення компанії. Пропрацювавши певний час, почав більше цікавитись тим, як загалом влаштований бізнес розробки мобільних додатків. Згодом став брати на себе більше відповідальності, допомагати колегам з їхніми завданнями. Мою проактивність помітив наш СЕО Ярослав і запропонував мені посаду Delivery Manager-а, який відповідає за випуск нових версій продуктів. На сьогодні зона моєї відповідальності — це технічне й операційне втілення стратегії всього напряму Utilities. У моїй команді вже 10 людей, і ми продовжуємо рости.

Я приєдналася до компанії два роки тому як Marketing Manager. Після девʼяти місяців роботи в мене зʼявилось бажання глибше розібратись у тому, як працює продуктова сторона. Захотілося самій створювати додаткову цінність для користувачів і впливати на розвиток продукту. Я багато вчилась, чотири місяці працювала паралельно і як маркетолог, і як продакт-менеджер.

Згодом перейшла до команди R&D-центру для створення навчальної платформи Wisey, де й досі працюю продактом. Колектив дуже допомагав і підтримував мене, тому перехід був доволі комфортним. Моя основна ціль на сьогодні — окупити вебплатформу Wisey.

Софія Лішнянська,
Product Manager у Wisey

Працівників заохочують дбати про своє здоров’я та відпочинок

Тривалість відпустки в Universe залежить від кількості відпрацьованих днів: за місяць роботи кожному працівнику нараховується 1.6 дня відпустки, в рік набігає 20 днів. Можна збирати дні, щоб відгуляти тривалу відпустку, або використовувати у міру накопичення. Якщо протягом року працівник не встигає використати 20 днів, залишок переходить на наступний рік.

Компанія повністю оплачує всі лікарняні: до трьох днів — без довідки, від трьох днів — за наявності довідки від будь-якої клініки. У питаннях здоров’я співробітникам завжди йдуть назустріч, адже розуміють: якщо людина погано почувається, то й працювати буде відповідно. Тому працівників завжди заохочують відпочити та повноцінно відновитися після хвороби.

Після випробувального терміну в три місяці всім співробітникам надають медичну страховку, яка охоплює консультації різних спеціалістів, повну перевірку організму раз на рік, стоматологію та профілактичні масажі.

У Universe сприяють розвитку працівників

У компанії багато уваги приділяють професійному й особистісному розвитку працівників, тому заохочують їх до різноманітного навчання. Зокрема, компенсують від 70% до 100% вартості зовнішніх курсів (залежно від того, чи знадобляться здобуті знання під час роботи).

Також покривають 70% вартості вивчення англійської мови на курсах або з репетитором. А невдовзі планують запровадити розмовні клуби онлайн, щоб працівники могли додатково поспілкуватися і водночас прокачати навички розмовної англійської.

Крім цього, HR-команда Universe регулярно влаштовує внутрішні освітні активності для всіх охочих. Нещодавно проводили курси з ораторської майстерності, конфліктології та емоційного інтелекту. Спонукають також до обміну досвідом серед колег. Щотижня в компанії проходять Universe Slides Night — командні зустрічі, де хтось зі співробітників презентує тему, в якій вважає себе експертом. Це може бути будь-що, пов’язане з професійною діяльністю або хобі.

Гучні корпоративи — після перемоги, а доти пріоритет — підтримка армії

До початку повномасштабної війни компанія часто влаштовувала корпоративи. Наприклад, раз на рік увесь колектив на кілька днів виїжджав на відпочинок за кордон, зокрема в Туреччину та Хорватію. Таким чином працівники могли одночасно і відпочити, і ще більше зблизитися з колегами. Полюбляли також різноманітні квести й командні ігри.

Зараз формати тимбілдингів змінили, зробивши акцент на допомозі ЗСУ. Наприклад, нещодавно проводили благодійний стендап-вечір із професійними коміками. Можна було прийти на живий виступ в офіс або дивитися онлайн-трансляцію. Протягом стендапу співробітники донатили кошти на спільний рахунок, а після — відбувся благодійний аукціон, на якому можна було придбати мерч від компанії та інші цінні речі. За вечір назбирали 168 тис. гривень. На ці гроші закупили дрони та планшети підрозділам, що воюють на Ізюмському та Слов’янському напрямках.

Також компанія передала ЗСУ кошти, закладені на святкування дня народження компанії, і працівники охоче підтримали цю ідею. Загалом Universe перерахувала на потреби армії понад 2 млн гривень і постійно подвоює суми, які співробітники збирають від себе.

24 лютого евакуювали всіх охочих у безпечне місце

У компанії до останнього не вірили, що буде повномасштабна війна, але готувалися до найгіршого, тому мали чіткий план евакуації працівників. Керівники пропрацювали всі можливі сценарії і повідомили їх команді, тому кожен знав, як діяти.

24 лютого людей із Києва евакуювали на захід України. Вивозили не лише працівників компанії, а й їхніх родичів і домашніх улюбленців. Усіх розмістили в готелі в Буковелі. Компанія повністю оплачувала проживання протягом трьох місяців. Згодом більшість працівників повернулися до Києва.

Співробітницям, які виявили бажання виїхати в Польщу, допоміг партнер Universe — компанія Meta. Працівники варшавського офісу зв’язалися з компанією у перший день повномасштабної війни та запропонували свою підтримку. Universe допомогла дівчатам з орендою житла й купівлею техніки, а Meta облаштували для них окремий мініхаб у себе в офісі.

Десь за 5 днів до початку повномасштабного вторгнення Ярослав, наш СЕО, поділився планом евакуації на випадок загострення ситуації. Тоді ніхто не вірив, що це можливо, але нас наполегливо попросили сказати, хто готовий до евакуації і скількох рідних хотів би взяти з собою. Ця підготовка дуже допомогла, коли все розпочалось.

Зранку 24 лютого ми зідзвонилися й обговорили план дій. Компанія завчасно забронювала автобус для евакуації на захід України. Пізніше жінкам і дівчатам запропонували тимчасово виїхати до Варшави, де компанія орендувала житло та офіс. У цьому нам дуже допомогли наші партнери з Meta. Я з котом вирішила поїхати. У Варшаві ми жили приблизно три місяці, але щодня сумували й думали про повернення в Україну.

Ріта Гаврилюк,
Marketing Team Lead

Команду об’єднують перевірені цінності

Інколи компанії намагаються втиснути працівників у заздалегідь придумані рамки. У Universe вирішили інакше: у компанії сформулювали цінності на основі тих патернів, які вже працювали в команді.

Залученість

Тут кожен працівник глибоко занурюється у кожен із процесів та усвідомлює свою роль рушія змін у бізнесі.

Проактивність

У Universe не бояться пропонувати нестандартні ідеї та впроваджувати нові підходи. Навіть якщо ініціатива виходить за межі зони відповідальності працівника.

Фокус на результат

Спеціалісти компанії завжди орієнтовані на результат і докладають максимум зусиль, щоб він був найкращим з усіх можливих.

Пристрасть до роботи

У Universe працюють люди, які обрали професію за покликом душі, тому кайфують від роботи, мають внутрішню мотивацію і прагнуть професійного розвитку.

Як у компанії влаштований процес найму й адаптації?

Відбір у команду Universe проходить у кілька етапів:

  • скринінг резюме, під час якого визначають, наскільки кандидат відповідає вимогам вакансії;
  • попередній дзвінок із рекрутером;
  • тестове завдання (є для 70% вакансій); — кандидатам на технічні позиції зазвичай пропонують виконати  невелике завдання під час співбесіди, щоб не затягувати процес рекрутингу;
  • інтервʼю з рекрутером та керівником відділу;
  • збір рекомендацій від попередніх роботодавців;
  • баррейзинг — інтерв’ю зі співробітником іншого відділу, який безпосередньо не зацікавлений у закритті позиції, для перевірки кандидата на сумісність із культурою та цінностями компанії.

Аби пройти відбір, треба мати якісне резюме, а перед співбесідою поцікавитися, чим живе компанія, і продумати запитання до рекрутера. Так інтерв’ю не виглядатиме допитом, а ви відразу зрозумієте, чи збігаються ваші очікування з тим, що пропонує компанія. Під час самопрезентації варто фокусуватися на результатах з попереднього досвіду, а всі слова підтверджувати конкретними фактами.

Результати не обов’язково мають бути неймовірними, на кшталт, запустив ракету в космос чи створив додаток за два тижні. Дрібні досягнення, такі як золота медаль у школі, організація гуртка в університеті, волонтерство, оптимізація якогось робочого процесу теж важливі. Їх просто треба помічати й виділяти.

Незважаючи на велику кількість етапів, відбір проходить доволі швидко. За 5 місяців повномасштабної війни Universe найняла вже 15 людей у режимі онлайн.

Адаптація налаштована як онлайн, так і офлайн. Нові співробітники слухають презентацію з усією важливою інформацією про корпоративні процеси та отримують чек-лист того, що треба зробити протягом першого часу роботи в компанії. Також кожен новачок знайомиться з бадді — співробітником, з яким він не перетинається в роботі і який допомагає новенькому адаптуватися.

За випробувальний термін, який триває три місяці, новачок тричі зустрічається з HR-спеціалістом для обговорення всіх питань, що його турбують. Також за цей час він знайомиться з колегами з інших відділів та СЕО компанії.

Після отримання оферу я вирішив на перший робочий тиждень поїхати до Києва і ходити в офіс, щоб краще з усіма познайомитися та швидко ввійти в курс справ. У перший день для мене провели онбординг-презентацію, яка переконала мене, що я потрапив саме туди, куди хотів. Згодом я поспілкувався з HR-менеджеркою та своїм безпосереднім керівником. Уже після першої зустрічі з ним у мене склалося цілісне розуміння майбутнього розвитку продукту, над яким я мав працювати. Пізніше я познайомився з бадді, і ми одразу знайшли спільні теми для розмов.

За перший робочий тиждень мені вдалося познайомитися з усією командою, а з деким — більш детально поспілкуватись під час різних активностей для новеньких. Також вдалося запровадити кілька важливих технічних рішень, яких від мене ніхто в перший тиждень роботи не очікував. Цьому сприяв гарно продуманий процес онбордингу, який надихнув на продуктивну роботу з перших хвилин перебування в колективі.

Руслан Газанфаров ,
Android Developer

96% співробітників Universe рекомендують роботу в компанії

Засновник Universe любить казати, що в команду потрібно приводити людей, які не шукають роботу. Тому в компанії діє програма «Гонка рекомендацій», у межах якої співробітники можуть рекомендувати знайомих кандидатів. У 2021 році працівниця, яка порекомендувала найбільше людей, виграла квитки на поїздку в Італію на двох. Цього року HR-відділ розробив цілу систему нарахування балів за рекомендації: раз на три місяці підбиватимуть проміжні підсумки, а в кінці року хтось знову виграє путівку чи інший подарунок.

Співробітники рекомендують кандидатів не просто заради потенційного виграшу: вони реально вважають Universe гідним місцем роботи й готові радити компанію знайомим. Згідно з нещодавнім моніторингом, проведеним HR-відділом, 69% опитаних порадили б роботу в компанії на п’ятірку, а ще 27% — на четвірку. Серед основних причин, чому їм подобається працювати в Universe, 72% респондентів назвали продукт, з яким вони працюють; 69% —  експертність колег і команди загалом; 58% обрали головною перевагою зарплату.

Хочете створювати продукти для мільйонів людей по всьому світу?

Тоді мерщій подавайтесь на одну з вакансій!

⚠️ Поскаржитися на компанію
ВСІ ВАКАНСІЇ

Підписуйтеся на щасливі понеділки!

Раз на тиждень по понеділках ми будемо ділитися найкрутішими вакансіями та історіями про кар’єру.


Більше

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: