fbpx

Професія високого польоту: 14 питань про роботу бортпровідника

Редакція Ср., 10.04.19 Must Read

Про роботу бортпровідників кажуть різне: що беруть тільки моделей, що неможливо пройти складний відбір, що стресу хоч відбавляй (останнє, мабуть, правда). Ми вирішили розібратись і розпитати про секрети професії досвідчену стюардесу Анастасію Ситник.


Чому і як ви обрали цю професію?

Раніше я працювала помічником флориста в майстерні. За рік до того, як я прийшла в авіацію, бабуся розповіла мені про онуку своєї знайомої — та працювала стюардесою і з захопленням описувала свою прекрасну професію.

Тоді я теж про це задумалась і прийшла до висновку, що подібний досвід був би корисний для будь-якої людини. Пізніше мої друзі почали надсилати вакансії, що були відкриті в Києві, хоча про моє бажання тоді ще не знали. А потім я пройшла співбесіду, медогляди, навчання, іспити, стажерські польоти — і вуаля 🙂


Як проходить відбір на посаду бортпровідника?

На співбесіді присутня комісія з 3-4 людей. Відбір передбачає чотири етапи.

  1.  Індивідуальна співбесіда, під час якої потрібно розповісти про себе і відповісти на питання. Можуть попросити різко перейти на іншу мову спілкування, задати несподівані питання для перевірки знань географії та загальної ерудиції.
  2. Групова співбесіда. Тих, хто пройшов перший етап (залишається приблизно 20 людей з 40), ділять на групи і дають по 2 завдання для кожної різними мовами.
  3. Перевірка знань англійської в усній формі.
  4. Психологічний тест.


Що стосується зросту, зовнішності, зайвої ваги, віку — все дійсно суворо?

Бортпровідникам доводиться працювати в обмеженому просторі літака — цим і обумовлені всі вимоги. У різних авіакомпаній вони варіюються, але в середньому зріст повинен бути 164-170 см для жінок і 170-175 см для чоловіків. Це важливо для того, щоб діставати до багажних полиць.

Вага розраховується за формулою: зріст в сантиметрах мінус 100. Потрібно розуміти, що іноді необхідно швидко пересуватись по салону літака, що можливі зіткнення з пасажирами і важливо з легкістю розминутися, тому перевагу і віддають струнким людям.

Також неприпустимі шрами на помітних місцях і татуювання. Навіть родимки можуть попросити видалити. Якщо готовий попрощатись з татуюваннями, поліпшити зір або вирівняти зуби, дають шанс прийти на співбесіди ще раз. Вік до якого можна проходити відбір — 27 років, хоча працювати можна до 45 років і довше.


Які вимоги до бортпровідників? До чого варто бути готовим?

В першу чергу, потрібно розуміти, що це нелегка робота — з фізичного і морального боку. Вона передбачає спілкування з великою кількістю дуже різних людей. Без любові до них тут не обійтись 🙂

Потрібно вміти не приймати близько до серця те, що відбувається на борту. Іноді людина сідає у літак роздратованою. Причин може бути безліч: щось пішло не так вдома, під час реєстрації, не знайшов з кимось спільну мову і т.д. І останньою ланкою в цьому ланцюжку часто стає бортпровідник. Доводиться просто вислуховувати обурення з приводу чого завгодно і зберігати спокій.

Також немає чіткого графіка роботи. До цього теж потрібно бути готовим. Можна вилетіти, вставши о 5 ранку. А можна і опівночі — тут врятує вміння спати вдень. Ще потрібно бути пунктуальним, стресостійким, ввічливим і уважним до дрібниць.

Але найголовніше — здоров’я. На медогляді нас перевіряють з голови до ніг. Якщо є якісь проблеми, особливо з вухо-горло-носом, то ймовірність не пройти огляд дуже висока. Наприклад, якщо носова перегородка нерівна або є гайморит,  в польоті буде сильно закладати вуха, а можуть і зовсім лопнути барабанні перетинки.


Кому точно не підійде ця професія?

Дуже емоційним людям, повільним і тим, хто не любить підкорятись правилам.


Перш ніж потрапити на рейс, потрібно серйозно підготуватись. Що було найскладнішим?

Саме навчання було нелегким — ми перебували в навчальному центрі з ранку до пізнього вечора, потім їхали додому, а там знову все повторювали і вчили. Так приблизно півтори місяці. Ні на що інше у нас просто не було часу.

Особисто для мене найбільш стресовими виявилися перші стажерські польоти — потрібно було робити все чітко і швидко в умовах, до яких ти ще не звик.


Як вас готували до кризових ситуацій на борту? Чи стали у нагоді ці навички?

Кожен бортпровідник знає, що потрібно робити в тій чи іншій ситуації згідно чітким правилам — під час навчання ми обговорювали всілякі аварійні ситуації. Але таких у мене, слава Богу, не було.

А ось погано пасажирам стає часто. На кожному борту є аптечки загального користування, а також — тільки для медичних працівників. Наприклад, якщо пасажир втратив свідомість, у нього болить голова/живіт чи йде кров з носа, з цим може впоратися будь-який бортпровідник. А ось якщо ситуація дуже серйозна, то в салоні літака звучить оголошення: якщо на борту є медичні працівники, прохання звернутися до бортпровідників. Зазвичай лікар знаходиться.

Не забувайте, що у нас є ще телеграм-канал, де ми щодня оновлюємо вакансії, ділимось новинами та статтями!

Не забувайте, що у нас є ще телеграм-канал, де ми щодня оновлюємо вакансії, ділимось новинами та статтями!

Підписатись


Чи правда, що вас вчать приймати пологи?

Так, на навчанні у нас був курс медичної підготовки і одним з пунктів було прийняття пологів. Але ми сильно не заглиблювались.


Чи є у вас лайфхаки для вирішення конфліктних ситуацій з пасажирами?

Потрібно вислухати пасажира, зберігаючи суперспокій. Показати людині, що ви її повністю розумієте і підтримуєте. Ну і, загалом, спокійно вирішити питання 🙂 Завжди ж є вихід з будь-якої ситуації.


Який у бортпровідників режим роботи?

Я б не вживала слово «режим», тому що його немає.

Відпочинок після кожного рейсу становить кількість робочих годин, помножених на 2. Наприклад, якщо відпрацював 8 годин, то відпочивати повинен мінімум 16. Раз в два тижні обов’язково є 2 вихідних поспіль. А ось святкових днів немає зовсім.


Як ви справляєтесь зі зміною часових поясів при перельотах?

Я літаю тільки на середньомагістральних рейсах, найдовший політ у мене триває близько 6 годин — в Казахстан або ОАЕ. На цих рейсах зміна поясів не така і велика, тому особливо не відчувається. Але через збитий режим дня іноді дозволяю собі дуже довго спати. Взагалі сон для бортпровідників  — це святе 🙂


А є можливість самому обирати рейси?

Бортпровідників навчають працювати на конкретних типах літаків, які є в парку авіакомпанії. А у різних типів варіюється і дальність польотів.

Розкладом займається великий відділ планування. В кінці кожного місяця ми отримуємо графік на наступний. Розподіляє години комп’ютер в рандомном порядку. Далі можливі зміни, якими займається безпосередньо команда планування.


Які перспективи кар’єрного росту у бортпровідників?

Спочатку ти стаєш рядовим бортпровідником, пізніше — старшим бортпровідником (це головна людина в бригаді), потім можна стати наставником або інструктором і навчати новачків або інших співробітників.


Що вам подобається в роботі бортпровідницею?

Можливість відвідувати різні країни та зустрічати незвичайних людей, в тому числі — колег. Тому що люди, які працюють в даній сфері, за освітою найрізноманітніші — від дизайнерів до юристів. Завжди дуже цікаво дізнаватись їхні історії 🙂

Дуже подобається, коли пасажири йдуть з літака задоволеними і щиро дякують — тоді заряджаєшся цими емоціями і радієш, що рейс пройшов не дарма 🙂

Читайте також

Как выглядит рабочее место людей разных профессий?

Шукаєте роботу?

Маємо безліч вакансій у креативних індустріях, освіті, ІТ-компаніях, громадському секторі тощо.

Вакансії

Долучайтеся!

Створюємо спільноту фанів Понеділків.

Asset 1logo_Hm

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: