Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

«Проблема сучасних працівників — нестача професійних навичок». Колонка колишньої топменеджерки Linkedin

21.01.20 Кар'єра 3 хв читання

Що насправді необхідно для побудови кар’єри вашої мрії? Келлі Палмер — колишня Chief Learning Officer (CLO) LinkedIn, яка зараз обіймає посаду CLO в edtech-компанії Degreed, — пропонує сфокусуватися на розвитку своїх здібностей і навичок майбутнього, а не на отриманні чергового диплому чи посади. 

Дослідження McKinsey показує, що працівники не готові до змін, які постають перед їхніми компаніями. Так, 62% керівників вважають, що понад чверть їхніх співробітників має перекваліфікуватися, або до 2023 року їх доведеться замінити внаслідок автоматизації та диджиталізації.

Навіть найкращі університети все частіше випускають студентів, які не мають навичок, що відповідають вимогам організацій. Від цього страждають як компанії, так і випускники: 82% роботодавців визнають, що їм важко знайти людей на відкриті вакансії, тоді як 83% студентів не можуть знайти роботу після закінчення навчання. 


Минули часи, коли ви могли закінчити університет і почуватися впевненими, що дізналися усе необхідне, щоб розвиватися у своїй сфері та збудувати успішну кар’єру.

Келлі Палмер вважає, що найбільша проблема сучасних працівників — це нестача професійних навичок (skills gap). Як вихід Келлі пропонує зробити навчання своєю щоденною звичкою, тобто застосувати концепцію lifelong learning (навчання впродовж всього життя).


Як зрозуміти, чого мені не вистачає, і подолати skills gap?


«Життєво важливі для успіху навички охоплюють: гнучкість у навчанні (здатність швидко вчитися новому), співпрацю та командну роботу, наполегливість, цікавість та вміння критично мислити. Якщо ви не готові і не бажаєте вчитися щодня, щоб не відставати від світу, який швидко змінюється, ви не можете і не будете залишатися конкурентоспроможними», — стверджує Келлі Палмер.

Щоб зрозуміти, які навички вам потрібно розвивати у першу чергу, професорка з бізнесу Дороті Леонард радить поставити собі такі запитання:

  • «Які мої цілі у роботі чи кар’єрі?»  
  • «Які навички мені потрібні?»
  • «Які мої сильні та слабкі сторони?»
  • «Де я можу найкраще розвинути потрібні мені навички?»
  • «Як я можу виміряти та довести свою майстерність?»

Коли ви зрозуміли, яких саме навичок вам не вистачає, можна починати діяти. Але як не загубитися серед ресурсів і можливостей та обрати, з чого почати —  з курсів, відео, статей чи чогось іншого? 

Келлі Палмер радить не поспішати звертатися до Google у пошуку освітніх можливостей. Ви отримаєте величезний масив інформації, з якої буде важко виокремити щось корисне. Натомість експертка пропонує наступні кроки ↓

Навчайтеся у своїх колег, друзів та знайомих. Питайте, з чого вам почати, на що звернути увагу, просіть фідбек та рефлексуйте. Така тактика зекономить вам багато часу.

Оберіть безкоштовний онлайн-курс. На Coursera чи Udacity є багато добре структурованого контенту, який допоможе вам зануритися в тему.

Впровадьте мікронавчання. Ви можете читати статті, дивитися відео чи слухати подкасти й не боятися, що інформації буде забагато. Основна умова — витрачати на таке навчання 5-15 хвилин на день.

«Ніхто не стає експертом завдяки лише одному джерелу. Ми формуємо свої навички з часом, поєднуючи різноманітний досвід. Для цього потрібні курси та книги, статті, відео та подкасти. Також потрібно багато пошуків, практики, спроб і помилок на роботі. А ще — поради, відгуки, роздуми та коучинг».

Келлі Палмер


Хто відповідальний за розвиток — організація чи її співробітники?


Культура організації відіграє надзвичайно важливу роль у тому, щоб допомогти працівникам сформувати необхідні для майбутнього навички. Експертка зазначає: «Компанії, які будують культуру, де навчання — частина загальної стратегії, мають очевидну перевагу. Керівники, які моделюють таку поведінку, отримують співробітників, які до них дослухаються. Найкращі спеціалісти хочуть працювати в організації, яка вважає, що навчання — пріоритет, а інвестування у їхнє майбутнє — основна цінність».

Найефективніший підхід, який використовують найбільш успішні компанії світу (Microsoft, Facebook, Bank of America, Mastercard та інші), — це культура безперервного навчання, коли воно стає одним із повсякденних завдань і частиною робочого дня. Організації з такою культурою заохочують співробітників дивитися відео на YouTube, відвідувати TED Talks або проходити онлайн-курси. Людина може витратити 15 хвилин на перегляд відео з певної теми чи прочитати статтю, яка допоможе їй розв’язати певну проблему, або послухати подкаст дорогою на роботу.

Bank of America — один з успішних прикладів організації, яка створила культуру безперервного навчання. Компанія заохочує співробітників досліджувати свої кар’єрні вподобання та цілі, брати участь у персоналізованому навчанні та формуванні навичок за допомогою навчальної платформи Degreed. Компанія щиро зацікавлена у тому, щоб працівники зростали та навчалися, а також могли скористатися різними можливостями всередині Bank of America.

Звісно, компанії мають сприяти розвитку культури безперервного навчання у своїх співробітників, але навіть з цією підтримкою люди мають бути вмотивованими вчитися. Це — найперша запорука успіху.

Читайте також

Нетворкінг та пошук роботи у соцмережах: навіщо, як та невже працює

«У мене не вийде» та інші дурниці: 10 міфів про кар’єрні зміни

Як шукати роботу у LinkedIn та оновлювати свій профіль?

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Відгук

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: