Про існування професії лінкбілдера знають не всі. Але ця позиція — відмінний старт для тих, хто хоче розпочати кар’єру в IT-компанії. Надалі лінкбілдер може заглиблюватись не тільки у свою спеціалізацію, але й в інші напрямки інтернет-маркетингу. Про те, хто такий лінкбілдер, а також про навички, які необхідні фахівцям-початківцям, розповіла Поліна Кучковська, HR-директорка продуктової IT-компанії Boosta.
Як виникла професія лінкбілдера
Професія «лінкбілдер» пов’язана з просуванням вебсайтів і належить до сфери SEO-оптимізації. Вона виникла у зв’язку з розвитком пошукових систем. Так, контент-директор цифрового агентства We Influence Рорі Трусдейл стверджує, що поняття «лінкбілдінг» з’явилось в 1998 році, коли була заснована компанія Google і описаний алгоритм посилального ранжування Page Rank.
Мета створення будь-якого сайту — залучення на нього цільових відвідувачів. Коли нам необхідно знайти щось в інтернеті, ми звертаємось до пошукових систем. У відповідь на наш запит система видає ряд посилань, за якими ми можемо отримати необхідну інформацію. Але як визначити, за яким принципом вони відображаються? Адже чим вище знаходиться сайт у видачі, тим більша ймовірність переходу користувача на нього.
З розвитком веб-мастерингу фахівці з’ясували, що на ранжування сайтів впливають 2 основних критерії:
- наявність якісного контенту;
- та посилань, що ведуть на нього з інших ресурсів.
Таким чином, вже в 1999 році стало ясно, що найкращий спосіб підвищити рейтинг сайту в пошукових системах — «обмінюватися» посиланнями. За 20 років методи і інструменти роботи змінилися, але вагомість посилань як і раніше висока.
Пошукові системи оцінюють посилання, що веде з одного сайту на інший, як рекомендацію останнього — розміщуючи його, ви немов говорите: «Цей сайт — те, що тобі потрібно». Ну а лінкбілдер (від англ. «Link builder») — це людина, яка нарощує «посилальну масу» сайту, що просувається, та популяризує його серед користувачів.
Обов’язки лінкбілдера
Пошукові системи зацікавлені в наданні користувачам популярних та якісних ресурсів. Чим більше зовнішніх посилань (різних типів і рівнів складності), тим більша ймовірність, що сайт займатиме високу позицію у видачі. Завдання лінкбілдера — нарощувати посилкову масу сайту і забезпечувати його необхідною кількістю якісних посилань.
Починаючи роботу над проектом, лінкбілдер (разом із SEO-спеціалістом) повинен визначити найбільш результативну стратегію просування сайту.
Наступний етап — пошук релевантних і тематичних майданчиків для розміщення посилань. Для цього потрібно провести моніторинг ресурсів та знайти підходящі за параметрами, які включають в себе трафік, показники зростання сайту, кількість і якість зворотних посилань. Хороший лінкбілдер може визначити, чи не заспамлений сайт, чи не знаходиться він під санкціями (що вбереже ресурс від небажаних і небезпечних посилань). Є компанії, в яких більшість процесів автоматизовані: сайти вже підібрані за певним принципом, і залишається тільки переконатись, що вони підходять.
Після цього лінкбілдер розміщує статті та коментарі на сторонніх ресурсах. Це можуть бути посилальні біржі, каталоги, сервіси з незалежними відгуками, рекламні майданчики, сайти-партнери, блоги, форуми, соціальні мережі.
На деяких ресурсах потрібно реєструватися і створювати правдоподібний профіль, щоб заробити довіру модераторів. За відвертий спам посиланнями або неякісні коментарі пошукова система може заблокувати сайт.
В обов’язки лінкбілдера входить комунікація з веб-майстрами, власниками сайтів-донорів, копірайтерами та іншими фахівцями, що забезпечують реалізацію проекту і максимальне охоплення аудиторії.
Крім того, лінкбілдер повинен контролювати якість статей із зворотними посиланнями та розміщення беклінків, а також аналізувати ефективність і вести звітність.
Для кого підходить ця робота?
Стати лінкбілдером може той, хто готовий багато спілкуватись та мислити креативно. У більшості випадків лінкбілдери працюють на західні ринки, тому кандидату важливо знати англійську на рівні Upper-Intermediate або вище. Отримати інші навички буде неважко.
Стартові позиції будуть цікаві студентам, які хочуть розвиватись в сфері інтернет-маркетингу. В початківцях цінують прагнення до пошуку нової інформації, розуміння того, як працює механізм лінкбілдінга та як посилання впливають на сайт.
Лінкбілдер повинен не тільки володіти професійними навичками, знати термінологію і розуміти, що таке SEO, але і бути уважним до деталей, посидючим і терплячим. Крім того, важлива самоорганізація.
Для продуктивного аналізу ринку, проектів і сторонніх ресурсів необхідні здібності до аналітичного та стратегічного мислення.
Дохід лінкбілдера може бути фіксованим або залежати від кількості розміщених посилань.
Як стати лінкбілдером?
Навчитися лінкбілдінгу допоможуть онлайн- і офлайн-курси, робота асистентом у фахівця або самостійне вивчення SEO-оптимізації. Потрібно тільки визначитись, який метод вам підходить.
Курси, які рекомендую:
- SEOman (про актуальні методи SEO-просування та зовнішньої оптимізації сайтів);
- Boosta Academy (про основи інтернет-маркетингу та SEO, про те, як поширювати посилання і як побудовані процеси в IT-компанії);
- SEO is the King (про технічну SEO-оптимізацію та управління командою);
- SEO for beginners від Yoast (про контент і SEO).
Статті та книги по темі:
- добірка стратегій лінкбілдінга Link Building Strategies: The Complete List;
- сайт Seoquick;
- Illustrated Guide to Link Building;
- UK SEO: A Beginner’s Guide in 2018;
- добірка SEO-інструментів Essential SEO Tools for Agencies.
Також допоможуть YouTube-канали:
- Навчання SEO, де автор використовує популярний формат «на дошці», а його колега робить огляди різних SEO-сервісів;
- Devaka, де ролики поділені на дві частини: «Введення в SEO за 30 днів» і «SEO-вебінари»;
- Уроки Ренда Фішкіна, де можна подивитись плейліст з перекладами уроків одного з найвідоміших західних SEO-фахівців;
- Школа SEO, де є 16 хороших уроків по SEO;
- PromoPult, де зібрано багато гарних роликів про SEO;
- SeoProfy, де можна знайти багато роликів на тему просування англомовних сайтів.
Професія буде цікава тим, хто відповідально ставиться до роботи і хоче бачити її результати.
Якщо якісний маркетинг і SEO-оптимізація — запорука ефективного бізнесу, лінкбілдінг — інструмент досягнення поставлених цілей. Це гарний початок кар’єри для тих, хто пов’язує своє професійне майбутнє з SEO-оптимізацією.
Позиція лінкбілдера передбачає широкі можливості для подальшого зростання і розвитку. Можна вдосконалювати свої навички, освоювати нові методи побудови посилань, оптимізовувати знання в цьому напрямку та вирости до senior-фахівця. Паралельно з цим можна розвиватися в менеджменті — стати team leader та управляти командою лінкбілдерів. Інший варіант — перейти на позицію junior SEO specialist (далі — middle SEO і senior SEO). Все залежить від бажань та інтересів.
Читайте також
Просування сайту як професія: що таке SEO і хто такий SEO-спеціаліст
Як стати таргетологом: 6 запитань про професію
Як почати кар’єру маркетолога