Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Професії, про які ще вчора ніхто не знав: що робити та чого варто навчатися?

10.05.18 Кар'єра 7 хв читання

У професійному світі все частіше можна зустріти людей, чиї посади нам, швидше за все, ні про що не скажуть. Цим професіями не вчать у вишах, адже їх не існувало на ринку ще буквально кілька років тому. Тим цінніші та популярніші такі фахівці.

Ми вирішили розібратися у нових професіях та почали з представників найперспективнішої сфери. Хлопці з ІТ-компанії Competera розповіли, які незвичні фахівці працюють у них в команді і чим вони займаються.

1. Lead generator

Останнім часом популярним методом залучення клієнтів у IT-компаніях стала лідогенерація. Це маркетингова тактика, спрямована на отримання лідів, тобто конкретних контактів потенційного клієнта — email, номер телефону і т.д.

На відміну від традиційного маркетингу, який часто працює вхолосту, лідогенерація допомагає вийти одразу на потрібну аудиторію. Це робить комунікацію з потенційними клієнтами менш витратною і при цьому дає більш швидкий результат та високу конверсію. Lead generator (лідогенератор) у компанії може входити до маркетингового відділу або відділу продажу.

Що потрібно робити?

Генерувати ліди, тобто шукати контакти потенційних клієнтів. Наприклад, Lead generator в Competera шукає емейли. Важливо, щоб ліди були якісними, тому знайдені контакти обов’язково повинні відповідати двом параметрам:

  1. вони мають належати релевантному співробітнику іншої компанії (який може прийняти рішення про покупку вашого продукту): топ-менеджеру, pricing specialist, e-commerce specialist;
  2. сама компанія повинна підходити під портрет клієнта.

Що потрібно вміти

  • обробляти великі об’єми даних;
  • концентруватися на завданні тривалий час;
  • бути уважним та посидючим.

Який досвід потрібен для цієї позиції

  • роботи з моніторингом даних;
  • з таблицями та звітністю;
  • у відділі підтримки або продажів (так як в деяких компаніях лідогенерація включає в себе не тільки пошук, але і комунікацію з лідами).

Раніше я працював SDR (Sales Development Representative), і сюди подавався на цю ж позицію, але в процесі обговорення ми прийшли до того, що більш пріоритетна для мене і для компанії роль — Lead Generator.

Лідогенератор — специфічна позиція. Багато людей на ній не затримуються, тому що не всі вміють фокусуватися на одному завданні довгий час. Я завжди переживаю за якість своїх лідів. У мене часто включається азарт знайти «правильну» компанію і релевантні контакти, щоб збільшити кількість демонстрацій продукту клієнтам і кількість пробних періодів використання. Мене драйвять успішні угоди, які закриваються з моїх лідів.

Олексій , Generator в Competera

Де шукати ідеї і тренди? Блоги Hubspot, Outreach, Salesforce.

2. Funnel Marketing Manager

Клієнт будь-якої компанії проходить шлях, що називається маркетинговою воронкою, вона ж — воронка продажу. У найширшій її частині — потенційні клієнти, які зацікавились продуктом і залишили свої контакти (ліди), а у найвужчій — ті, хто дійсно зробив покупку. В ідеалі дійти від зацікавленості до покупки повинні якомога більше людей. У цьому і полягає робота Funnel Marketing Manager.

Funnel Marketing Manager розбирається в каналах залучення та обробки лідів, грамотно розподіляє їх, стежить за тим, як вони рухаються вниз по воронці, і оптимізує ці процеси. Ця позиція потрібна, щоб відділи маркетингу і продажів діяли спільно і були на одній хвилі.

Що потрібно робити?

Побудувати повну воронку: від входу ліда і його обробки до перетворення в клієнта. Цей процес ще називають seamless customer experience.

Кінцевий результат роботи Funnel Marketing Manager — збільшення кількості оброблених лідів та зростання конверсії нових лідів в клієнтів.

Які потрібні hard skills:

  • вміння інтегрувати всі існуючі канали продажу, щоб забезпечити клієнту максимально зручний користувацький досвід (омніканальність в маркетингу);
  • навички email-маркетингу;
  • сегментація бази;
  • досвід роботи з інструментами автоматизації маркетингу, CRM-системами.

Які потрібні soft skills:

  • логічне мислення;
  • системність;
  • скрупульозність.

На початку кар’єри я працювала email-маркетологом в В2С компанії, потім — просто маркетологом в В2В компанії, де і побачила потребу в оцінці і розподілі лідів в залежності від їх готовності зробити покупку. Так я почала займатися побудовою воронки і в Competera прийшла вже з досвідом на цій позиції.

Тут мене драйвить можливість тестувати нову галузь маркетингу. Такі знання не отримують в універі, а робити щось нове цікаво завжди.

Аня, Funnel Marketing Manager в Competera

Де шукати ідеї і тренди? Блоги Marketo, SalesForce, HubSpot, Litmus, Email Geeks.

3. Customer Success Manager

Найчастіше в компаніях спілкування з клієнтом розділене на дві лінії — support і success. Support — технічна, яка відповідає на питання клієнта в момент, коли виникає якась проблема. На відміну від support-менеджера, Customer Success Manager глибше спілкується з клієнтом, знає його цілі, може допомогти в питаннях як технічного, так і стратегічного плану —якщо узагальнити, будує довгострокові відносини.

Що потрібно робити?

Завдання Customer Success Manager — допомогти клієнту використовувати продукти компанії по максимуму. Такий співробітник моніторить «здоров’я» клієнта і те, як проходить його customer journey.

Головна мета Customer Success Manager — мінімізувати churn rate (відтік клієнтів) і збільшити upsale (зростання продажів в розрахунку на одного клієнта). Результат роботи Customer Success Manager відстежується рядом метрик і показників, таких як індекс лояльності клієнта (NPS), наявність прострочених оплат і т.д.

Які потрібні hard skills:

  • розуміння продукту, який ви підтримуєте, на рівні експерта;
  • знання CRM-систем (Intercom, Zendesk і т.д.), Excel-таблиць і аналітичних інструментів (Amplituda);
  • англійська не нижче Upper-Intermediate, якщо ви працюєте на глобальний ринок;
  • буде плюсом бекграунд Customer Support Manager, досвід роботи в колл-центрі або менеджером з продажу.

Які потрібні soft skills:

  • комунікативні навички;
  • вміння вибудовувати довірчі відносини з клієнтом;
  • вміння продавати — побачити, що клієнт ще не використовує, і пояснити йому користь;
  • знання психології клієнта, вміння бачити ширше технічної проблеми.

Якщо говорити про роботу конкретно в Competera, то ще потрібно розбиратися в індустрії продукту (ринок рітейлу, ціноутворення, онлайн-магазини і їх асортимент, маркетплейси).

Спочатку я працював на стороні клієнта — був продакт-менеджером в рітейлі (великому онлайн-магазині). Коли прийшов в Competera, спочатку займався customer support, щоб досконально вивчити профіль клієнта і його проблеми. І тільки потім перейшов в success.

Робота Customer Success Manager подобається тим, що твоя зона відповідальності зростає — ти можеш бути амбассадором свого продукту і впливати на велику кількість людей. Драйвить можливість навчити клієнта користуватися продуктам і допомогти йому стати ключовим гравцем ринку, наприклад.

Саша, Customer Success Manager в Competera

Де шукати ідеї і тренди? Подкаст SaaStr, профільні мітапи, обмін досвідом з колегами.

Таких професій з часом з’явиться ще більше. Світ не стоїть на місці, і нам всім потрібно змінюватися разом з ним, щоб не залишитися за бортом в епоху нових спеціальностей. Але якщо вам це цікаво і ви готові постійно вчитися — немає нічого неможливого.

Детальніше про кар’єрні можливості компанії Competera можна дізнатися тут.

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Відгук

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: