Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Як встигати все? Поради з тайм-менеджменту від успішних жінок

06.03.20 Карьера Розвиток 4 хв читання

Експертка з тайм-менеджменту Лора Вандеркам проаналізувала щоденний розклад жінок, які заробляють від $100 000 на рік і мають як мінімум одну дитину, і написала книжку про те, як вони встигають приділяти час роботі, родині, стосункам і дозвіллю. А ми законспектували найголовніше. 

У своїй книзі «Я знаю, як їй все вдається. Тайм-менеджмент успішних жінок» видавництва #книголав Лора аналізує, як успішні жінки розподіляють свій час у трьох основних сферах: «Робота», «Дім» і «Я».


Поради з планування часу для роботи


1. Розподіляйте час

Майже половина жінок, чиї розклади досліджувала Лора, поділяють роботу на денну та вечірню. Головна ідея полягає у тому, що необов’язково працювати багато годин підряд. Поділіть день на блоки, щоб зробити свій розклад мобільнішим. 


2. Працюйте віддалено

Не кожна компанія дозволяє постійно працювати з дому, бо це ускладнює роботу в команді. Втім, це і необов’язково. На думку Лори Вандеркам, ідеальний варіант — працювати кілька днів у офісі (для важливої комунікації та ефекту присутності), а в інші дні — віддалено. Так можна зберегти енергію й час на дорогу. 


3. Уникайте пастки 24 годин

Неможливо кожного дня гармонійно розподіляти роботу й особисті інтереси. А от цілого тижня для рівноваги цілком достатньо. Ви можете збалансувати хардову робочу половину тижня з більш лайтовою другою або обрати власний підхід до тайм-менеджменту.


4. Переформатуйте вихідні

Це прозвучить дивно, але кілька годин роботи на вихідних можуть бути навіть корисними. Якщо кілька годин роботи у суботу трохи розвантажать наступний робочий тиждень, чому б це не зробити? Водночас авторка книги радить влаштовувати собі повноцінну 24-годинну перерву після кожного робочого тижня.


5. Використовуйте робочий час для себе

У робочі дні свідомо «вигризайте» особистий час. Якщо вам усе одно доводиться працювати ввечері або на вихідних, ви можете піти раніше з роботи або довше затриматись на обіді. До речі, те саме радять робити героїні нашої статті про понаднормову роботу. Якщо у вас багато ділових зустрічей поза офісом, цілком нормально їздити на них у своєму темпі й не забувати при цьому влаштовувати перерви.


6. Подумайте про часткову зайнятість

Переваги часткової зайнятості — можливість контролювати свій час і працювати менше. Звичайно, є й мінуси: зменшення прибутку (хоча багато жінок, які заробляють понад $100 000 на рік, працюють якраз неповний робочий день) і…перевантаження. Так, намагаючись довести свою ефективність навіть у такому форматі, ви легко можете почати перепрацьовувати. Тож рахуйте робочі години.


7. Не стрибайте вище голови

Хоча понаднормова робота й може стати частиною іміджу сумлінного працівника, проте вона не завжди ефективна. Насправді у кожного своя межа: якщо для вас 40 годин роботи на тиждень — це максимум, то понаднормовий час буде для вас неефективним. І самоконтроль тут не допоможе.


Поради із планування часу для родини


1. Розподіляйте обов’язки

У родинах, де є діти і обидва батьки працюють, чоловіки проводять на роботі у середньому на 10,7 годин на тиждень більше, але попри це мають на 4,5 години більше вільного часу, ніж жінки. Цю загадку легко пояснити жіночою «другою зміною» — коли жінки після роботи змушені займатись побутом і дітьми. Це може стати причиною хронічного стресу, проблем зі сном тощо. Тож час почати ділити обов’язки і перестати брати на себе зайві завдання.


2. Підживлюйте романтичні стосунки

  • Плануйте й виокремлюйте час, щоб побути разом / сходити кудись із партнером.
  • Якщо є можливість, обідайте разом у робочі дні.
  • Використовуйте час для себе, коли діти на заняттях чи в бабусь/дідусів/друзів.
  • Розмежовуйте побутові розмови і романтичні зустрічі.


3. Відмовтеся від перфекціонізму у побутових справах

Хаос завжди буде виникати, посуд — накопичуватись, а іграшки — валятися на підлозі. Тому є сенс поставитись до цього зі здоровим пофігізмом і витрачати менше годин на повторювану побутову рутину. А вільний час можна використати для хобі, сну, професійного розвитку чи спілкування з близькими.


8 порад для щасливого батьківства:

  • заздалегідь плануйте вечори й ранки разом;
  • грайте з дітьми;
  • їжте разом (не обов’язково вечерю);
  • нехай діти знають, чим ви займаєтеся впродовж дня;
  • супроводжуйте дитячі екскурсії;
  • використовуйте всі можливості, щоб поспілкуватися з кожною дитиною особисто;
  • займайтеся спортом та активними іграми разом;
  • вигадуйте спільні пригоди.


Поради з планування часу для себе


Знаходьте час на…


…сон

Цікаво, що майже 90% жінок з дослідження Лори Вандеркам сплять у середньому майже 8 годин на день. Отже, досвід успішних жінок свідчить, що сном не варто жертвувати заради інших занять. Він забезпечує нас енергією і дозволяє добряче відпочити. У всіх людей різні потреби: комусь вистачає спати 8 годин, комусь потрібно більше або менше. Визначте свою норму та дотримуйтесь її. 


…спорт

Переважна більшість людей мало займаються спортом. При цьому основна причина — відсутність не вільного часу (хто б там що не казав), а бажання. Але займатись спортом щодня й не потрібно — час на активність можна розподілити впродовж тижня. Та й важливіше не конкретний вид спорту, а рух як такий: дорога на роботу, поїздка на велосипеді, прогулянка — все це підходить. 


…хобі

Якщо вам вистачає часу на перегляд серіалів та соцмережі — час на захоплення у вас точно є. Навіть невеликі 5-хвилинні перерви можна використати для хобі, якщо покласти поруч усе необхідне — наприклад, дістати лайнер та блокнот, дістати з комори старий синтезатор тощо. Як ще знайти час на захоплення:

  • візьміть відгул;
  • використовуйте вільний час ввечері, на вихідних або у відрядженні
  • створіть ритуали переходу між «роботою» і «домом» — хай це і буде час для хобі.
  • заробляйте на своєму захопленні, це мотивує (але робити його основним джерелом доходу необов’язково).

«Спочатку ви починаєте жити так, як мрієте, а потім час починає працювати на вас. Якщо ви це усвідомите, то досягнете успіху»

Лора Вандеркам, експертка з тайм-менеджменту

Читайте також

3 лайфхаки з управління часом від Анни Мазур

4 правила планирования, которые помогут достичь своей цели

Як підвищити власну ефективність: 5 онлайн-інструментів для продуктивності

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Відгук

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: