Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Як компаніям залучати й утримувати топових співробітників (A-players)

21.01.25 Happy HR 6 хв читання

A-players (А-гравці) — це високопродуктивні, талановиті й ефективні спеціалісти, що роблять значний внесок в успіх компанії. Як розпізнати таких фахівців, створити для них ідеальне робоче середовище та залучати нових A-players у команду? Радить Олеся Ульянова, Ph.D, MBA, СЕО Telesens, Founder ITGC, ексменторка USAID.

Олеся Ульянова
Олеся Ульянова


Що відрізняє A-players у команді 


Гравці А-рівня відрізняються від інших не лише професійними навичками чи досвідом, але й особливим підходом до роботи, який дозволяє їм не просто виконувати завдання, а створювати додаткову цінність для компанії та колег. Які ж риси притаманні таким спеціалістам?

Висока продуктивність і результативність. A-players регулярно досягають поставлених цілей та KPI або навіть перевищують їх. Забезпечують високу якість роботи, використовують час і ресурси максимально ефективно, завершують проєкти раніше встановлених термінів, підвищують показники продажів тощо.

Професійна компетентність. А-гравці володіють глибокими знаннями та навичками у своїй галузі. Постійно оновлюють свої знання, стежать за останніми тенденціями й технологіями, часто мають додаткові професійні сертифікати, беруть участь у конференціях, семінарах і воркшопах для підвищення кваліфікації.

Ініціативність і проактивність. A-players постійно шукають способи покращити процеси й продукти. Ініціюють проєкти, що приносять компанії додатковий прибуток, не чекають вказівок, а самостійно беруться за розв’язання проблем, передбачають можливі виклики та готуються до них заздалегідь.

Лідерські якості. А-гравці мотивують і ведуть за собою колег, вміють швидко й обґрунтовано приймати важливі рішення, беруть відповідальність не лише за свої, а й за командні результати, часто стають менторами для інших.  

Висока відповідальність і надійність. A-players завжди виконують обіцянки та зобов’язання вчасно, дотримуються високих етичних стандартів у роботі, вміють організувати свій час і пріоритети для досягнення оптимальних результатів.

Погодьтеся, такі фахівці здаються майже ідеальними. Водночас вони можуть кидати певні виклики компанії, адже вимагають від менеджменту особливої уваги та підходу. Ключ до успіху — створення для A-players максимально сприятливого середовища, яке поєднує в собі чіткі цілі, можливості для зростання, відкритий зворотний зв’язок і культуру, яка цінує результат. Який вигляд усе це має на практиці?


Як створити ідеальне робоче середовище для А-гравців 


Розвивайте індивідуальний підхід

  • Регулярно спілкуйтеся з кожним фахівцем, щоб зрозуміти їхні цілі, мотивацію та очікування.
  • Разом зі спеціалістами створюйте для них кар’єрні плани, що враховуватимуть сильні сторони й зони розвитку кожного.
  • Будьте гнучкими й підлаштовуйте свій стиль менеджменту під індивідуальні особливості фахівців, зокрема їхній характер і спосіб роботи.
  • Запровадьте систему наставництва, де фахівці можуть отримувати підтримку від менеджерів або колег.
  • Використовуйте психометричні тести чи опитувальники, щоб глибше зрозуміти особистісні характеристики спеціалістів.


Створіть атмосферу довіри та відкритості

  • Прозоро діліться з командою інформацією про плани, зміни та рішення компанії.
  • Надавайте спеціалістам можливість висловлюватися і показуйте, що цінуєте їхні думки й ідеї. 
  • Регулярно надавайте конструктивний зворотний зв’язок, який сприятиме професійному зростанню.
  • Організовуйте регулярні командні зустрічі та будьте відкритими для індивідуальних розмов.
  • Впровадьте інструменти для анонімного фідбеку, щоб фахівці могли висловлювати свої думки без побоювань.


Інвестуйте в розвиток команди

  • Забезпечте доступ до навчальних ресурсів, тренінгів і семінарів для всіх членів команди. 
  • Стимулюйте обмін знаннями між A-players та іншими спеціалістами.
  • Запровадьте програму внутрішніх тренінгів, де А-гравці можуть ділитися своїм досвідом.
  • Відзначайте як індивідуальні, так і командні успіхи, створюючи культуру визнання.
  • Використовуйте командні бонуси або нагороди за спільні досягнення.


Підтримуйте баланс між особистими цілями й цілями команди

  • Подбайте, щоб індивідуальні завдання були пов’язані з загальними цілями команди та компанії.
  • Уникайте фаворитизму й забезпечуйте рівні можливості для всіх спеціалістів.
  • Заохочуйте фахівців працювати разом і розв’язувати складні завдання колективно.
  • Організовуйте командні проєкти, де успіх залежить від внеску кожного учасника.
  • Проводьте заходи для зміцнення стосунків у команді.


Надихайте та ведіть команду до спільних цілей

  • Будьте прикладом для наслідування: демонструйте ті якості й поведінку, які ви очікуєте від команди.
  • Розвивайте емоційний інтелект — здатність розуміти та керувати своїми емоціями, а також емпатію до інших.
  • Інвестуйте у власний розвиток через курси лідерства та коучинг.
  • Чітко комунікуйте довгострокові цілі та напрям розвитку компанії.
  • Залучайте команду до стратегічного планування, підкреслюючи її роль у досягненні спільних цілей.


Створюйте позитивну корпоративну культуру

  • Чітко визначте та комунікуйте ключові цінності організації, такі як повага, співпраця й інновації.
  • Створіть умови, в яких спеціалісти можуть експериментувати та пропонувати нові ідеї без страху невдачі.
  • Підтримуйте різноманітність та інклюзію, забезпечуйте справедливе ставлення та рівні можливості для всіх.
  • Проводьте регулярні опитування задоволеності спеціалістів і вживайте відповідних заходів.
  • Відзначайте та нагороджуйте прояви поведінки, що відповідають цінностям компанії.


Використовуйте інструменти для підтримки ефективності

  • Впроваджуйте технологічні рішення для автоматизації процесів і спрощення рутинних завдань.
  • Використовуйте інструменти, що полегшують комунікацію та обмін інформацією.
  • Використовуйте аналітичні інструменти для прийняття обґрунтованих рішень.
  • Інвестуйте в програмне забезпечення для управління проєктами та командою.
  • Навчайте фахівців ефективно використовувати нові технології.


Будуйте мережу підтримки й наставництва

  • Підтримуйте взаємне навчання між досвідченими спеціалістами й новачками.
  • Заохочуйте участь у внутрішніх та зовнішніх професійних асоціаціях і групах.
  • Створюйте платформи для обміну досвідом, кейсами та найкращими практиками.
  • Організовуйте регулярні семінари, воркшопи й зустрічі з експертами.
  • Впровадьте внутрішній портал знань або базу даних для зберігання та доступу до інформації.

Ефективне управління A-гравцями може стати ключем до досягнення виняткових результатів та конкурентної переваги на ринку. Проте, компаніям не завжди вдається залучати до себе в команди таких фахівців. Що для цього потрібно?


Що допоможе компанії залучити A-гравців 


Сильний бренд роботодавця

  • Створюйте позитивний імідж компанії як привабливого роботодавця, публікуйте успішні кейси, досягнення й інновації.
  • Активно ведіть корпоративні сторінки, діліться історіями співробітників, корпоративною культурою та цінностями.
  • Беріть участь у конференціях, ярмарках вакансій, семінарах та інших подіях, де можна зустріти талановитих фахівців.


Конкурентна компенсація та бонуси

  • Забезпечте конкурентоспроможний рівень винагороди, що відповідає або перевищує середні показники на ринку.
  • Впровадьте системи бонусів за досягнення, успішні проєкти чи перевищення KPI.
  • Пропонуйте додаткові переваги, такі як медичне страхування, оплачувані відпустки, гнучкий графік роботи.


Можливості для професійного розвитку

  • Чітко окреслюйте можливості для просування та розвитку кар’єри.
  • Надавайте доступ до тренінгів, семінарів, курсів підвищення кваліфікації.
  • Організуйте програми наставництва, де A-players можуть отримувати підтримку від досвідчених менеджерів.


Залучення до цікавих та значущих проєктів

  • Пропонуйте складні й цікаві завдання, які дозволять фахівцям розкрити свій потенціал.
  • Дозвольте A-players бачити результати своєї роботи та впливати на стратегічні рішення.
  • Стимулюйте участь у розробці нових продуктів, послуг або процесів.


Позитивна корпоративна культура

  • Чітко комунікуйте місію та цінності організації, які резонують з A-players.
  • Створюйте середовище, де цінуються співпраця, взаємна підтримка й відкритість.
  • Впровадьте практики регулярного визнання досягнень спеціалістів.

Читайте також: Свої люди: як знайти метч із компанією за цінностями та культурою


Ефективний процес найму

  • Описуйте вакансії з акцентом на ключові навички та якості, які шукаєте в A-players.
  • Використовуйте різні методи оцінки, такі як інтерв’ю, тести, кейсові завдання.
  • Забезпечте оперативність та високий рівень комунікації протягом всього процесу найму.

Інвестуючи у бренд роботодавця, корпоративну культуру та можливості для розвитку, організації можуть привернути й утримати найкращі таланти на ринку. Якщо компанія хоче грати на цьому полі, то варто приділити увагу не тільки зовнішнім процесам (продажам і рекрутингу), а й внутрішнім — створенню інновацій, ефективності бізнес-процесів, використанню новітніх технологій та методологій управління, а головне — розвитку культури менеджменту.

Шукаєте співробітників?

Розміщуйте вакансію у нас на сайті й чекайте на резюме від топових кандидатів!

Розмістити

Читайте також

Як виграти в сучасному світі битву за таланти: чотири підходи

6 порад, як ефективніше закривати вакансії та залучати найкращих кандидатів

Як утримувати людей у команді якнайдовше? Досвід Green Country

Розсилка для компаній-роботодавців від CEO Happy Monday

Розсилка з головними новинами ринку найму та бренду роботодавця, а також оглядом головних оновлень платформи для роботодавців.

Більше
Більше Більше для компаній
Пошукачу
Для компаній
Увійти
Є ідея!
Happy Monday loader animation
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x

Дякуємо!

Тепер редактори знають.