Авторка тексту: Анна Соха
Дизайнерка: Анна Островська
Партнери проєкту:
tild3665 3731 4032 b361 626236343363 1
Виховувати нові покоління, впроваджувати зміни в освіті, впливати на суспільство та навіть добре заробляти — ми зібрали 8 причин, після яких вам захочеться подати документи до педагогічного університету.

Разом з громадською спілкою «Освіторія», що допомагає розвивати освіту в Україні, та національною премією GLOBAL TEACHER PRIZE UKRAINE ми продовжуємо спецпроєкт «Класна робота». Його мета — привернути увагу до професії вчителя й показати, наскільки ці люди важливі в житті кожного з нас.
У третьому матеріалі фіналісти премії Global Teacher Prize Ukraine розповіли, що для них означає бути вчителем, та навели цілих 8 аргументів, чому їхня професія — найкраща.
Герої матеріалу
Фіналісти премії Global Teacher Prize Ukraine у 2017-2019 роках
Наталя Пашковська
вчителька географії і заступниця директора
Каховської гімназії у Херсонській області

Стаж:
28 років
Школа і вчительство — це історія про «разом», «задля» і «майбутнє». І, як співається у пісні: «кожен день — нове життя!
Наталія Гутарук
вчителька англійської мови
у Запорізькому січовому колегіумі

Стаж: 18 років
Я вважаю, що уроки, перш за все, мають бути «happy». Спробуйте вимовити це слово. Промовляється на одному подиху, правда? Так і урок. Має проходити на одному подиху.
Олександр Черкас
вчитель української мови та літератури
СЗШ №242 у місті Києві

Стаж: 7 років
Вчителювання — це про любов. Ти зможеш любити і любитимуть тебе
Людмила Боднарук
вчителька музичного мистецтва
у Виноградівській ЗОШ №8 Закарпатської області

Стаж: 11 років
Від вчителя залежить зростання дитини як особистості та вмотивованість учня
Станіслав Федосєєв
вчитель математики та логіки
у приватній школі Midgard School у Києві

Стаж: 9 років
Вчителювання — це моє покликання. Це можливість виховати успішну та щасливу дитину 21 століття
Чому ж бути вчителем — круто?
Наталя Пашковська:
Вчителювати — весело, адже школа — це вулик. Там гамірно, захопливо, багато сміху. Діти вміють радіти найменшим дрібницям. Та й самі люблять щось згуморити. Наприклад, видати, що «грот — це як система травлення у людини, печера з широким входом і вузьким виходом».

Я на своїх уроках поєдную географію з музикою, модою, кіно, кулінарією, історією, літературою. Ми не зациклені на формі «урок», спілкуємось необмежено, в школі і дистанційно. Ми вільні у виборі того змісту, який збуджує інтерес кожного.

Ми багато граємо, адже це найвеселіший і найприємніший спосіб навчання, придумуємо свої маленькі традиції, як то починати урок віршиком або обіймами після обов'язкового питання «Ну що, кому у нас сьогодні тепла не вистачає?», або привітанням «Heavy metal!». Ми вивчаємо Китай і Японію з церемонією чаювання і ставимо слово «хочу» попереду слова «повинен».

Наталя Пашковська:
Вчителювати — це впливати. І всім, хто мріє залишати по собі слід, потрібно сюди. Це відповідально, але й дуже почесно! Для мене вчитель — це не про «предмет викладання», це про «виховання». Ми вчимо дітей вчитися, мислити, комунікувати, поважати і приймати, застосовувати стандартні знання в нестандартних ситуаціях, отримувати насолоду від процесу пізнання і саморозвитку, мати активну життєву позицію, усвідомлювати свою важливу роль у цьому непростому світі, бути у ньому впевненими і щасливими.

Я мала честь виховати не одне покоління дітей і щаслива знати, що є особливою людиною для багатьох Хороших Людей. Немає значення, який предмет я викладаю. Головне, що я усвідомлюю, як своїми словами, своїм стилем спілкування, своєю позицією, чесністю, увагою, довірою і глибокою повагою до учнів я впливаю на їхнє становлення.

Людмила Боднарюк:
Вчитель не тільки допомагає дітям здобути нові знання і навички, але й впливає на їхній розвиток як особистостей, а відтак — і на життя учнів.

У мене був учень з особливими освітніми потребами, який через свій специфічний медичний діагноз навчався на індивідуальній формі. Він навіть не міг зі мною розмовляти! Тоді я вирішила навчити його грати на фортепіано, і вже за кілька місяців він почав грати мелодії. Це було справжнім дивом, адже у цього хлопця мало хто вірив.

А інший мій учень-математик, який раніше не цікавився творчістю і митцями, завдяки нашим урокам настільки серйозно захопився мистецтвом, що навіть посів призове місце у конкурсі Малої академії наук. Він написав роботу «Ван Гог закарпатського живопису» про свого родича-художника Антона Шепу. Учень дослідив творчість цього художника, відвідав місця, де він жив, та поспілкувався з людьми, які його знали. І врешті-решт ще й написав та видав книгу з досі невідомими фактами з біографії митця.

Наталія Гутарук:
Працюючи вчителем, ти відчуваєш себе частинкою величезного потужного механізму, який здатен змінити історію. Роблячи разом зі своїми учнями ті самі «маленькі кроки» (А.Сент-Екзюпері), ти поступово закохуєш їх у свою країну, заохочуєш створити найкращу версію самого себе, рефлексувати і бути активним діячем, а не спостерігачем.

Наприклад, моя учениця Соня пару тижнів тому написали мені: «А ви бачили, що у нас в місті робиться? Читали?». Мова йшла про статтю на новинному ресурсі про перевищення рівня отруйних викидів у Запоріжжі. І ми разом з Сонею зробили відео на цю тему. Додали його у навчальний міжнародний екопроєкт «Masterminds» на платформі eTwinning. І не тому, що потрібна оцінка, а тому, що ми не можемо стояти осторонь.

Олександр Черкас:
Вчитель може змінювати систему освіти і позитивно впливати на суспільство. До прикладу, ми з учнями знімаємо соціальну рекламу і викладаємо на YouTube. Одна з них називалася «Говорити українською модно». Учні записували відео з фразеологізмами і пояснювали їх, наводили приклади вживання в повсякденному спілкуванні.

Також я долучаю дітей до волонтерства та благодійної роботи і показую на власному прикладі, як це круто. Ми часто проводимо ярмарки та потім відправляємо книжки та солодощі для дітей із зони АТО.

Людмила Боднарюк:
Вчитель може змінювати соціум. Ще до початку моєї вчительської кар'єри, коли я працювала художнім керівником у сільському Будинку культури на Закарпатті, в мене народилася ідея започаткувати соціальний проєкт «Зустріч друзів». Хотілося підтримати дітей-сиріт з особливими потребами із Виноградівського дитячого будинку-інтернату.

І ось вже 13 років, відколи я вчителюю, мої учні відвідують цей дитбудинок. Вони, звісно, привозять подарунки, але найголовніше — вони спілкуються та дружать з дітками, які так цього потребують.

Зараз про цей проєкт вже знають багато людей, які постійно допомагають вихованцям інтернату. Зокрема, коли я потрапила до десятки найкращих вчителів за версією Global Teacher Prize Ukraine, дитбудинком зацікавилась «Освіторія». І відкрила на базі цього закладу гуртки, де діти-сироти здобувають першу професію. Вчитель дійсно може змінювати соціум та впливати на речі, які, здавалося б, не стосуються школи. Чи круто це? Однозначно, так!

Наталя Пашковська:
Вчителювати — це безперервно розвиватися. Пам'ятаєте піраміду Маслоу? Самовираження у ній є потребою найвищого рівня. Вчитель сьогодні має безмежні можливості для навчання, участі у найрізноманітніших проєктах від місцевого до міжнародного рівнів. Він може бути тренером, спікером, амбасадором освітніх брендів, засновником і організатором власних подій. Вчителі сьогодні — це переможці національних і міжнародних конкурсів та премій, лектори TED-конференцій, герої телепередач і автори бестселерів. А імена найбільш амбітних і сміливих із них знає увесь світ.
Про премію
GLOBAL TEACHER PRIZE UKRAINE
Це щорічна національна премія для вчителів. Мета конкурсу – підняти престиж професії вчителя та популяризувати її в Україні, надихнути освітян на використання сучасних методик та долучити їх до світової спільноти педагогів.

Національну премію засновано в 2017 році ГС «Освіторія». Вона є частиною великої всесвітньої премії GLOBAL TEACHER PRIZE, яку називають «нобелівкою для вчителів».
tild6662 3033 4331 a637 626635343864 empty noroot
Людмила Боднарюк:
Щоб бути близьким до своїх учнів, щоб вони розуміли тебе з півслова та виконували не завжди бажані для них завдання, обов'язково потрібно стежити за сучасними тенденціями, а отже — вчитися упродовж життя. Коли я прийшла працювати до школи, то, соромно зізнатися, я навіть не вміла надрукувати банальний текстовий документ у Word.

Що я знаю сьогодні? За 11 років у школі я змінила вже три ноутбуки та маю iPad, а також є активним користувачем усіх сучасних соцмереж — від Instagram до TikTok. Ми з учнями маємо власну групу у Facebook, де вони діляться своїми презентаціями та творчими ідеями. Також я вмію створювати робочі презентації практично у всіх сучасних програмах, зокрема з легкістю створюю скрайбінги (техніка презентації, коли доповідь спікера супроводжується малюнками фломастером на білій дошці «на льоту». — Ред.). І все це завдяки вчительству.

Олександр Черкас:
Я застосовую новітні методи навчання та виховання дітей, залучаючи міжнародні практики та придумуючи щось своє. Наприклад, використовую популярний серед школярів Instagram у якості освітнього майданчику. Ми проводимо в інстаграмі уроки, а під час карантину навіть контрольні писали в прямому ефірі. Для кожного класу, в якому викладаю, я створив свій акаунт в соцмережі, і ми там проводимо активності. Нещодавно почали використовувати TikTok, учні записують там відеовірші. Таким чином і учням цікаво, і українська поезія популяризується.
Наталія Гутарук:
Коли ти працюєш вчителем, ти можеш разом із дітьми створювати неймовірні проєкти. В тебе на очах генеруються ідеї, які сьогодні здаються безумством, а завтра вони вже є реальністю.

В 2016 році разом з учнями ми створили проєкт «ABC of Wonders» — інтерактивну карту туристичних цікавинок у вигляді абетки. Ми хотіли мотивувати людей подорожувати Україною не тому що «припекло» і немає іншого виходу, як от зараз через коронавірус, а тому що ми живемо в унікальній країні.

Станіслав Федосєєв:
Я розумію, що звучить трохи абсурдно — бути вчителем та мати фінанси.
У нас в суспільстві є стереотип, що все якраз навпаки. Але я вважаю, що вчитель може мати визнання та гарний фінансовий розвиток. Для цього потрібно ставати кращим у своїй сфері і розвивати власний бренд як учителя.

Якщо ви викладаєте математику, то коли люди чують про неї, у них в думках повинно виникати якесь прізвище, і бажано — ваше прізвище. Наприклад, коли ми говоримо «українська мова», одразу йде асоціація — Олександр Авраменко. Це людина, яка закохана в свою професію, яка має популярність, яка створила свій бренд і завдяки цьому має і визнання, і задовільний фінансовий стан.

І звісно, ще одна чудова причина бути вчителем — це можливість подорожувати разом із учнями, відкриваючи і для себе, і для них Україну та світ.
Шукаємо найкращих вчителів!
Знаєте крутого вчителя, який надихає і учнів, і колег змінюватися на краще та змінювати світ довкола, який поважає дітей та виховує їх своїм прикладом, який використовує інновації в навчанні та робить більше, ніж просто викладає предмет? А може, саме таким є педагог вашої дитини?

Номінуйте його на премію GLOBAL TEACHER PRIZE UKRAINE! А якщо ви самі є таким вчителем – беріть участь у конкурсі.
Подавати заявки можна до 1 серпня 2020 року. Переможця цьогорічної української премії оголосять у Міжнародний день вчителя 3 жовтня та винагородять премією у 250 000 гривень.
tild6330 3035 4663 b265 656265656337 empty noroot
Інші матеріали спецпроєкту «Класна робота»
More
More More for companies
Job seekers
For companies
Login
Have idea!

Thanks!

Our editors are notified.