Якщо ви будуєте кар’єру у PR, вам потрібно весь час навчатися: відслідковувати тенденції, розуміти, що відбувається у галузі, вдосконалювати знання та навички. Які ресурси та книги існують для піарників?
Розповідає Надія Чорна-Бохняк, експертка з комунікацій у некомерційних організаціях та викладачка комунікацій у Школі журналістики УКУ.
Насамперед слід розуміти, що PR є частиною ширшої сфери —комунікацій. Які в свою чергу поділяються умовно на стратегічні, зовнішні, внутрішні і кризові. Upgrade саме в PR (зовнішніх комунікаціях) є недостатнім: раджу мислити масштабніше і розвиватись у суміжних знаннях також, зокрема в маркетингу та поведінковій психології. І як з будь-яким навчанням — найважливіше розпочати вчитись, знати кінцеву мету, виробити звичку регулярності.
Що варто використовувати для розвитку у сфері комунікацій?
1. Читайте книги
• Марина Говорухіна «Заборонена книга. Комунікації в громадських організаціях»
• Ярина Ясиневич «Комунікація громадських ініціатив»
• Андрій Куліш «Public Relations для громадських (недержавних) організацій»
• Еліна Слободянюк «Клад для копирайтера», «Настольная книга копирайтера»
• Максим Ільяхов «Пиши, сокращай»
• Джек Траут «Отличайся или умри»
• Девід Льюїс «Нейромаркетинг в действии»
• Марті Ньюмеєр «ZAG. Найкращий посібник з брендингу»
• Ярослав Сердюк «Хорошая и плохая реклама»
• Джин Желязни «Говори на языке диаграмм»
• Дамір Халілов «Маркетинг в социальных сетях»
• Тео Цаусідіс «Мозг с препятствиями»
• Ненсі Дуарте «Захвати аудиторию своей яркой историей»
• Нора Галь «Слово живое и мертвое»
• Барбара Мінто «Принцип піраміди Мінто»
• Ден Роем «Бла-бла-бла, или Что делать, когда слова не работают»
• Майкл Леві «Гениальность на заказ»
• Майкл Мікалко «Взлом креатива»
• Йона Бергер «Заразительный»
2. Пройдіть онлайн-курси
Раджу обирати спеціалізації з https://www.coursera.org/browse/business/marketing або ж окремі курси на зразок:
• Integrated Marketing Communications: Advertising, Public Relations, Digital Marketing and more
• The Strategy of Content Marketing
• Digital Media and Marketing Strategies
Хоча назагал варто вчитись суміжним до PR навичкам і знанням — ось тут гарна підбірка безкоштовних онлайн-курсів.
Чимало якісних курсів можна знайти на https://www.udemy.com, https://www.edx.org/, https://www.shortcoursesportal.com, https://www.mooc-list.com/.
3. Постійно відстежуйте професійні ресурси
Українські: http://mmr.ua, https://mc.today, http://sostav.ua, стосовно діджиталу — http://watcher.com.ua, стосовно медіаринку —http://detector.media, PRacticum та EU prostir.
Російські: https://vc.ru/marketing, https://www.cossa.ru, http://www.sostav.ru, http://www.advertology.ru.
Англійські: http://prsay.prsa.org, https://www.prweek.com/us/blogs і http://www.prdaily.com/, також є чимало цінних блогів з цих списків: Forbes, Muck Rack, Fit Small Business, MeltWater, FeedSpot.
Регулярність ознайомлення з матеріалами цих ресурсів можна виробити кількома способами:
• буквально ввести у звичку робити це щодня/щотижня в конкретний час;
• користуватись агрегаторами контенту;
• налаштувати перегляд постів від цих порталів як see first у стрічці Facebook.
4. Оберіть собі навчальні програми
З тих, що є у Києві і стосуються комунікацій, добрі відгуки мають курси й заходи:
• Kyiv Academy of Media Arts
• PRacticum від УКУ
• Школа комунікацій Bazilik
• Projector
• Вища Школа Комунікацій
• Вільна школа журналістики і медіамаркетингу
5. Знайдіть собі ментора
Це один з найважливіших інструментів розвитку: дозволяє рефлексувати, отримувати цінні підказки, мати доступ до ринкових ресурсів і знань.
Читайте також
Як знайти роботу в маркетингу та успішно будувати кар’єру