fbpx

MacPaw

  • Київ
  • IT продуктові
Make Useful Unboring

MacPaw is about creating apps and services that improve everyday life for Mac users. We make products that enhance what Mac has to offer; saving people time and energy better spent on the things they love. With MacPaw, Mac life gets better.

We call MacPaw a family company for a reason. This notion means that we’re not just co-workers and colleagues. We are friends. We support, motivate, and help each other to reach our shared goals.

MacPaw
290+людей в команді
2кота в офісі
30+млн користувачів
12 років на ринку

Вони скрізь, де є Apple

MacPaw — українська продуктова ІТ-компанія. Серед її продуктів —  утиліти для macOS та iOS: Setapp, CleanMyMac, Gemini 2, Gemini Photos та The Unarchiver. Новий продукт компанії — Clear VPN — крос-платформний VPN-сервіс, доступний не тільки для користувачів macOS та iOS, але також для Android и Windows.

MacPaw розробляє програми, затребувані для всіх Мас-клієнтів, тож переважно ринок компанії там, де особливо популярні комп'ютери Apple: у США, Франції та Німеччині. Але не тільки: продуктами користуються понад 30 мільйонів користувачів на всіх континентах. Дійсно на всіх, але про це розповімо трохи згодом 🙂 

Усе почалося з любові до Apple

Засновнику MacPaw Олександру Косовану був лише 21 рік, коли він витратив усю свою зарплату — 150$ — на бездротову клавіатуру Apple. Вона стала його першим еплівським гаджетом. Думаєте, це було надто легковажно? Але саме на цій клавіатурі він трохи згодом написав код CleanMyMac. Написав і виклав у мережу. А наступного дня побачив шалену хвилю завантажень і схвальні відгуки.

Так несподівано перший продукт відразу став популярним —  і досі залишається бестселером компанії. Наприкінці 2008 року CleanMyMac та додаток для шифрування MacHider почали продавати. За перший місяць вдалося заробити $4000 — так і розпочалася історія MacPaw.

Разом з Олександром Косованом у витоків компанії стояла його одногрупниця Віра Ткаченко — вони удвох займалися розробкою CleanMyMac. Вона і зараз у команді MacPaw. 

Триста в човні, якщо не рахувати котів

В MacPaw працює майже 300 людей. А ще компанія відома своїми котами: справжніми зірками офісу та соцмереж. Багато хто думає, що ці коти пов’язані з назвою компанії, але це не так.  

Офісні коти з’явилися пізніше, а назва MacPaw — дійсно поєднання слів Mac (від операційної системи) та Paw — лапа, але лапа тих великих кішок, на честь яких називали операційні системи Apple.

Нагадаємо, ОС 10.0 мала назву Cheetah (гепард), і до 2013 року Apple називав свої системи на честь пуми, ягуара, пантери, лева.

Коту Фікселю 10 років, його ще кошеням знайшла на вулиці тоді розробниця, а зараз СТО Віра Ткаченко. Залишити його в себе не змогла, і виникла ідея зробити кота офісним. Над ім'ям думали довго: дизайнери хотіли назвати його Піксель, а розробники — Фікс. Врешті зупинилися на компромісному варіанті — Фіксель. 

Бути єдиним пухнастим в офісі Фікселю довелося приблизно три роки. Коли команда переїхала до більш просторого офісу, у нього з'явився компаньйон — Гувер. Це кіт із гетерохромією — очима різного кольору: зеленого та блакитного. Таке ім'я він отримав за те, що їжу проковтував, мов пилосос. З роками апетит став не таким скаженим, проте зараз пилососити себе треба тим, хто нещодавно тримав білосніжного кота на руках.

Якщо раптом у вас алергія і присутність котів у офісі викликає побоювання, то знайте: це у MacPaw теж врахували. Офіс займає два поверхи, і коти бувають лише на одному. Там у них навіть є власний кабінет із красномовним написом: «Коти — як чіпси: важко зупинитися лише на одному».

На інший поверх можна приходити зі своїми собаками. Також є можливість максимально ізолюватися від будь-яких тварин. Однак є у MacPaw й історії про те, як алергія у членів команди минала та не завдавала жодних незручностей, на якому б поверсі вони не працювали. 

Людям у MacPaw варто пильнувати котів (наприклад, чотирилапі можуть зазіхнути на напої у чашках), але за техніку та інші речі можна не хвилюватися: Фіксель та Гувер дуже виховані.

Помилуватися офісними котами можна у соцмережах за хештегами #Fixel_cat та #Hoover_cat.

Офіс із музеєм вінтажних комп’ютерів і видом на костел святого Миколая

З офісу MacPaw відкривається фантастичний вид на костел святого Миколая, який компанія підсвічує у рамках своїх соціальних проєктів.

Втім, працювати з офісу не обов’язково. Ще до карантину у MacPaw був досвід віддаленої роботи. Проте зараз вперше на ремоуті знаходиться вся команда. За бажанням можна відвідувати офіс, якщо людина дотримується рекомендацій МОЗ та стежить за самопочуттям.

В офісі можна працювати за кріслами Herman Miller та столами з регуляцією висоти. При облаштуванні робочого простору врахували і реалізували побажання команди: тут є масажні крісла, стіл для гри в кікер, експозиція вінтажних комп'ютерів Mac, студія аудіозапису, музичні інструменти, кімната для медитації та спортзал. За безпеку та ефективність тренувань відповідає куратор зі здоров’я та спорту Марія.

Щотижня члени команди отримують один фікс — це внутрішня валюта, якою можна оплатити готову їжу в холодильнику на кухні або у вендінговому автоматі. П'ять фіксів можна обміняти на подарункову карту iTunes. Також фікс можна отримати як подяку за допомогу від колеги: вручити валюту можна особисто або віртуально — через Fix-бота.

У MacPaw є професійні подкасти, які можуть послухати всі охочі.

Але є й інший PawCast —  внутрішній подкаст, де колеги розмовляють не про роботу, а про особисте. Наприклад, розповідають про свій досвід життя за кордоном, хобі чи кумедні історії з життя. Це допомагає більше дізнатися одне про одного.

Музей вінтажних комп'ютерів в опенспейсі

Давно були у музеї? У MacPaw облаштували власний просто в офісі. Перший експонат — та сама клавіатура Олександра Косована, на якій він написав код CleanMyMac. Також є ще чимало експонатів, які приїхали з Нью-Йорка. Їх придбали на аукціоні сервісного центру Tekserve, неофіційно «першого Apple Store», після його збанкрутування.

Є в музеї і Macintosh 128k з автографом Стіва Возняка, який у 1976-му разом із Джобсом заснував компанію Apple, а на корпусі цього комп'ютера всередині є підпис самого Стіва Джобса та всієї команди, що над ним працювала.

Комп’ютерам понад 20 років, але вони робочі, а на деяких встановлений CleanMyMac. Apple III, найстарішому комп'ютеру в музеї, 41 рік.

Хакатон? Та хоч двічі на рік!

Раз на пів року в MacPaw проводять внутрішні хакатони. Вони тривають один-два дні, а тематика щоразу різна: від розв’язання проблем в офісному житті до створення справжніх винаходів. Або чого душа забажає: обмежень у тематиці жодних, а участь — справа суто добровільна.

Саме завдяки хакатонам в офісі з'явилася медитаційна кімната і програма для неї. Останній офлайновий хакатон був на тему, максимально несхожу на робочі задачі команди: «Зроби власноруч». Хтось паяв, хтось шив подушки, а хтось робив панно. 

Усі учасники хакатону отримують спеціальний значок (пін), а переможці — подарунки. Переможців визначають голосуванням членів команди — у MacPaw в цьому плані пряма демократія 🙂

2 дні на місяць працюйте над чим завгодно

У MacPaw практикують xDays — 2 дні на місяць члени команди можуть працювати над проєктами, що не пов'язані з їхньою роллю у компанії: наприклад, доробити ідею, яка виникла на хакатоні. Так у компанії з’явилася офісна мапа та проєкт «Сортуй», який вчить сортувати сміття в офісі. Або ж ви працюєте, наприклад, рекрутером, але додатково цікавитеся аналітикою чи дизайном. Тоді ці два дні на місяць можна присвячувати розвитку в інших сферах. 

Ремоут — не перешкода для корпоративних заходів

Наразі усі корпоративні заходи адаптувалися до Zoom-формату. Раз на місяць проходять АМА-сесії, де можна поставити будь-які питання топменеджменту. Раз на три місяці можна підключитися до вечірки новачків — неформального знайомства з новими членами команди. Це можливість дізнатися більше про неробоче життя колег та поспілкуватися ближче. Особливо актуальні такі вечірки у зв’язку з активним ростом компанії —  за останній рік до MacPaw приєдналися 88 людей. Такі зустрічі  допомагають почуватися командою в умовах карантину, адже колеги не бачаться в офісі щодня.

Соціальні ініціативи у Києві, Україні та навіть Антарктиді

У MacPaw вірять, що цінності компанії — у її вчинках, а не у словах на плакатах. Команда не зупиняється на створенні атмосфери всередині компанії, а й змінює те, що навколо.

У 2018 році в MacPaw вирішили відсвяткувати десятиріччя компанії десятьма добрими справами у різних напрямах. Так з’явилася низка соціальних ініціатив.

MacPawCares — це втілення корпоративних цінностей компанії, що розвивають соціальну відповідальність та надихають інших на створення нових громадських проєктів.

Кожен у MacPaw може приєднатись до вже існуючої ініціативи або запропонувати власну в одному з напрямів.

Повний перелік тягне на окрему статтю, тож стисло розповімо про кожний:

  • Tech and Science

Допомагали полярникам станції «Академік Вернадський», тож в Антарктиді з 22 травня 2019 року майорить прапор MacPaw.

  • Diversity

У компанії провели ряд лекцій для команди, щоб краще зрозуміти, як формуються стереотипи та як можна їх руйнувати, а також підтримали Форум інклюзивності ДоступноUA.

  • Education

У рамках проєкту hello.code() розробники компанії вирушають до рідних шкіл та навчають дітей програмуванню.

  • Ukraine

Чули про Promprylad.Renovation в Івано-Франківську? MacPaw підтримали цей проєкт, а також Ukrainian Emerging Leaders Program у Стенфорді, дитячу команду з робототехніки NeuraBl!nk, проєкт із мінної безпеки UNICEF та  допомагали рятувальникам у Чорнобилі під час пожеж. 

  • GreenProject

Розробили мобільного помічника із сортування «Сортуй», започаткували естафету з прибирання #CleanMyCity challenge, а ще «оживили» київське сміття у Junkman prank.

  • City

Якщо гуляли в ботанічному саду імені Фоміна, то бачили, як MacPaw реконструювали його паркову зону. Також підсвітили костел святого Миколая в Києві та допомогли проєкту «Самосад» на Подолі отримати новий газон та освітлення.

  • People in need

У проєкті два напрями —  «Старше покоління» та «Діти». Компанія започаткувала конференцію для підлітків #Confeteens, допомагає дитячому будинку в Циблях на Київщині та підтримує людей похилого віку разом із «Життєлюбом». 

  • Animals

MacPaw співпрацює з неймовірними рятівниками тварин —  Kyiv Animal Rescue Group, підтримує стерилізацію 100 тварин на місяць з Adopt don't stop, допомагає притулку для тварин «Сіріус». А завдяки інвестиції у проєкт DOG_MA та соціальному ролику «Забий на породу» все більше людей розуміють, що собака — це друг,  а не тренд.

З приходом Сovid-19 компанія додала нові ініціативи, актуальні для України. На початку пандемії закупили 2 000 захисних костюмів з Китаю для українських лікарів та 5 апаратів штучної вентиляції легень з Німеччини. Також компанія передала 3D-принтери компанії Fabricator, а пластик на сумму 50 000 грн —  компаніям, що друкують з цього матеріалу захисні щитки для лікарів. Для людей похилого віку, дітей учасників АТО, а також людей з обмеженими фізичними можливостями у Києві команда MacPaw придбала 4 000 продуктових наборів. 390 наборів передали дітям з інвалідністю, які проживають тільки з одним із батьків, а 200 — самоселам у Чорнобилі.

«MacPawCares проєкти з'явилися саме тому, що в нашій компанії працюють люди, яким не байдуже. Це можливість безпосередньо бути причетними до важливих соціальних ініціатив, відчувати особистий внесок у зміни навколо. 

Я люблю геть усі наші проєкти. Але найбільш цікавий і незвичайний —  з українськими вченими в Антарктиді, яким ми допомагаємо вже 2 роки. Наскільки дивовижна ця ініціатива в українських реаліях, я зрозуміла одного дня, коли в мене був звичайний робочий дзвінок з Олександром Квятковським, який на той момент знаходився на станції «Академік Вернадський». Я з київського офісу MacPaw розмовляла з полярниками в Антарктиді, за тисячі кілометрів від України! Зараз ми маємо дивовижні можливості зв‘язку, і одна з наших останніх ініціатив в цьому проєкті — покращення потужності сигналу через супутник на станції. Для цього ми подарували нашим полярникам в Антарктиді антену супутникового зв’язку Marlink».

Анна Манухіна,
MacPawCares Manager

Який він — типовий macpawian?

Хочете зрозуміти, чи впишетеся в команду MacPaw? На одному з останніх онлайнових хакатонів провели опитування і склали портрет типового члена команди. Любителів котів дійсно у компанії чимало 🙂 Перевірте, що тут про вас:

  • 38,4% спеціалістів носять окуляри;
  • 58% мають домашніх улюбленців;
  • 39% обожнюють каву, а 23% надають перевагу чаю;
  • 51,4% люблять Гувера більше, ніж іншого офісного кота — Фікселя.

«У нас дуже цінується ініціативність, а компанія дає усі можливості для того, щоб її проявити. Проєкти соціальної відповідальності MacPaw Cares народилися саме як внутрішні ініціативи. Спочатку у нас не було менеджера, який цим займається, були просто ініціативи співробітників в різних сферах: комусь був ближчим спорт, комусь — місто, хтось хотів займатися зеленими проєктами. Тепер у нас вже є MacPawCares менеджерка, яка стежить, щоб усі проєкти знаходили відгук, і впроваджує щось нове, та ініціатива йде від членів команди. Це вічне «давайте щось зробимо, давайте допоможемо». У нас панує атмосфера постійного покращення — і не лише продуктів MacPaw, а й світу навколо. Це дуже надихає».

Ксенія Растворова,
Communications Manager

Стажування не для галочки

Ще є один проєкт, яким у MacPaw дуже пишаються — літнє стажування. Воно орієнтоване на студентів, тому графік максимально зручний, щоб поєднувати із навчанням. Розпочинається стажування у середині червня, щоб за перші 2 тижні літа стажери встигли закрити всі навчальні борги, а завершується до початку вересня. Прийом заявок щороку проходить у квітні та травні.

Перш ніж відкривати набір на стажування з будь-якого напряму, у компанії відповідають на питання: «У нас є реальні задачі для стажера і чи є ментор, готовий інвестувати свій час та зусилля в його навчання?».

Якщо відповіді на обидва запитання ствердні, то напрям відкривається. Але відбір дуже суворий. Навіть більше: якщо кандидата, який підходить за цінностями, не знайдуть, то можуть не взяти жодного і просто не відкрити напрям. Не раз траплялися випадки, коли був і ментор, і задачі, але «тих самих» стажерів не знайшли. Хоча заявок надходить багато: минулого року їх було понад 600! 

Завершується стажування хакатоном, на якому стажери презентують свій проєкт і демонструють, чого вони навчилися. 

Працевлаштування після стажування не гарантують, але і не виключають. За 5 років реалізації проєкту стажування пройшли 60 людей, і 22 з них зараз у команді MacPaw.

Не всі отримали пропозицію роботи відразу: хтось прийшов через деякий час. З кожним роком проєкт охоплює усе більше напрямів, тож кожний шостий спеціаліст MacPaw уже встиг побувати у ролі ментора.

«Менторство — це дуже корисний досвід. Я сам колись проходив стажування у відділі QA, тому мені було легше передбачити труднощі, які можуть виникати у стажерів по ходу навчання. Але в підсумку кожен стажер отримує індивідуальний досвід в залежності від своїх сильних і слабких сторін.

Не варто розглядати стажування як легкий вхід в компанію. Наприклад, я після стажування приблизно рік пропрацював в іншій компанії, перш ніж повернутися до MacPaw вже на full-time. Цей проєкт — радше про розширення світогляду, роботу над реальними завданнями і знайомство з процесами великої компанії зсередини».

Андрій Почерпайло,
QA Engineer

Навчитися нового чи навіть змінити напрям? Легко!

Компанія щорічно виділяє бюджет на навчання кожного співробітника. Процесс доволі простий: достатньо звернутися до менеджера, який допоможе з організацією оплати конференції або навчання. 

Є в компанії і внутрішні навчальні програми: воркшопи, подкасти, присвячені освіті, програма для менторів та Tech Talks, де члени команди можуть спробувати себе у ролі спікерів.

У MacPaw проводять Tech Talks для розробників та інженерів і РРС-продуктові Talks для РРС-команди. Кожен бажаючий може розраховувати у процесі підготовки до виступу на допомогу колег та їхній фідбек. Employer branding service може підготувати афіші, анонсувати виступ, вичитати презентацію, дизайнери допоможуть з її оформленням. Це чудова можливість для фахівців, які хочуть почати виступати, але не знають, з чого почати.

Також є «Mental Health Теревені» — сесії з коучами. Теми обирають самі члені команди у спеціальному опитуванні.

Якщо у процесі роботи хтось відчує, що йому цікава інша спеціальність, компанія допоможе з навчанням і зміною напряму. xDays, коли можна займатися іншими проєктами, цьому теж сприяють. 

«Зміна ролі в компанії у мене збіглася із закінченням університету. На той час я вже три роки пропрацювала в Customer Support і розуміла, що готова до нових викликів і завдань. Хотіла знайти напрям, де могла б викладатися ще більше. Перехід на іншу позицію не був спонтанним — я розбиралася, над чим працюють аналітики, до того ж отримувала багато підтримки і порад від мого тімліда і колег (зокрема, від нашого Data Scientist'a, тепер вже CDSO). Спочатку я отримала відмову: команді, в яку саме шукали аналітика, потрібен був уже досвідчений фахівець. Відповідна позиція з'явилася трохи пізніше, я знову подалася, і ось уже два роки займаюся продуктовою аналітикою».

Анна Сухомлінова,
Product Analyst

Як потрапити на роботу до MacPaw?

Як проходить відбір до команди MacPaw? Крім технічних навичок, про які ви прочитаєте у будь-якій вакансії, тут важливо відповідати культурі компанії, збігатися з нею за цінностями.

Процес рекрутингу намагаються максимально оптимізувати та не розтягувати на велику кількість етапів. Зазвичай він складається з тестового завдання, технічного інтерв'ю та HR-інтерв'ю.

«Цінності — те, що об’єднує усіх членів нашої команди. У всіх є відкритість до фідбеку і прагнення постійного вдосконалення. У нас дійсно заохочується ініціативність і те, що англійською називають ownership. Є дуже багато можливостей з точки зору використання якихось технологій, нових інструментів. Якщо є бажання щось затестити і вдається правильно це аргументувати, компанія надасть усі можливості для реалізації будь-яких ініціатив».
Марина Мірошник, рекрутерка

Перший робочий день? Ось що на вас чекає

У свій перший день нові члени команди отримують welcome pack. Складається він із брендованих стікерів, футболки та блокноту. Якщо ви починаєте працювати віддалено, а не в офісі, не хвилюйтеся — пакунок та робоча техніка приїдуть до вас.

Також в компанії діє buddy-програма. Buddy — людина, яка допомагає новачку адаптуватися в команді. Це не ментор і не спеціальна людина в компанії, яка займається виключно новачками. Стати buddy може будь-який член команди, який має таке бажання. Він розповідає новачку про внутрішню кухню, ділиться досвідом роботи, відповідає на питання про побут тощо. У випадку роботи з офісу buddy проводить екскурсію, а за умови віддаленого режиму допомагає розібратися у всіх робочих чатах.

Увійти у курс справ новеньким допомагають зустрічі з представниками executive team та продакт-менеджерами продуктів. Тут розповідають про історію створення компанії та її продуктів, про цілі тощо. Ще є зустрічі з HR, які розкажуть усе про інструменти для роботи та процеси.

Вже хочете працювати в MacPaw? Розуміємо 🙂 Тоді скоріше дивіться відкриті вакансії!

Долучайтеся!

Створюємо спільноту фанів Понеділків.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: