fbpx

Робота в інтернеті: 30 найкращих способів заробітку онлайн

Катерина Жученя Ср., 15.07.20 Must Read

З’ясували, які онлайн-професії можна опанувати за короткий час, що за навички для цього потрібні та які плюси-мінуси є у кожного способу заробітку. А також — де шукати роботу в інтернеті.


Заробіток в інтернеті: міфи


Міф 1. Онлайн не можна багато заробляти, а якщо і можна, то це вдається лише обраним

33 мільйони гривень. Саме стільки в травні 2020 року склав обіг грошей на українській фріланс-біржі Freelancehunt. А якщо взяти суму виплат фрілансерам на найбільшій світовій біржі Upwork? Словом, заробляти онлайн — реально.

Але як стати тим обраним із доходом від 1000 доларів (саме цієї цифри найчастіше прагнуть досягти фрілансери-новачки)? На жаль, чарівної таблетки або якогось секрету немає. Щоб вийти на бажаний дохід, потрібно спочатку дуже багато працювати, потім вибудовувати систему пошуку клієнтів та роботи з ними, вчитися, підвищувати вартість своїх послуг, підключати додаткові способи заробітку тощо.


Міф 2. В інтернеті багато шахраїв і велика ймовірність не отримати оплату за роботу

З цим міфом частково погодимося. В інтернеті дійсно багато шахраїв і тих, хто хоче отримати послугу безкоштовно. Але є кілька способів себе застрахувати.

  1. Працювати на перевірених платформах. Починати фрілансити на біржах не соромно і нормально. Але обирайте ті, які гарантують безпеку не лише замовникам, а й виконавцям у форматі «замороженої» передоплати — коли клієнт вносить повну оплату до початку роботи над проєктом (це убезпечить виконавця), а фрілансер отримує виплату лише тоді, коли роботу приймуть (це убезпечить замовника).
  2. Працювати як ФОП за договором про надання послуг. Для цього ви повинні бути зареєстровані як фізична особа-підприємець. Далі перед початком виконання робіт за проєктом ви складаєте договір, в якому зазначаєте основні організаційні моменти — в які терміни ви повинні виконати проєкт, коли і як отримати оплату тощо.
  3. Працювати лише за 100% передоплатою. Звичайно, на такі умови погоджуються не всі замовники, особливо якщо у вас невелике портфоліо і мало відгуків. Тому почати можна з 50% передоплати, а коли напрацюєте хорошу репутацію, перейти до 100%.


Міф 3. В інтернеті велика конкуренція і неможливо пробитись

Насправді конкуренція невелика. Так, фрілансерів реально багато, особливо після карантину. Але скільки серед них кваліфікованих фахівців, які відповідально працюють (здають роботу вчасно і виконують якісно), грамотно спілкуються з клієнтами і вибудовують свої фріланс-системи? Небагато. Тому якщо ви станете дійсно хорошим фахівцем, у вас завжди будуть клієнти і дохід.


Що потрібно, щоб почати заробляти онлайн


Робота онлайн вдома для багатьох, хто втратив роботу або з тієї чи іншої причини не може влаштуватися в компанію на штатну позицію, — це можливість хоч якось заробити. Але щоб визначитися, яку нову професію можна освоїти за короткий термін, потрібно проаналізувати, які навички вже є у вашому активі. Як це зробити, радить кар’єрна консультантка Тетяна Волошина.

  1. Випишіть усі професії, за якими ви працювали раніше. Підійдуть навіть ті, де ви отримали мінімальний досвід.
  2. Випишіть навички, напрацьовані протягом усього життя. Навіть якщо вони безпосередньо не стосуються професійної діяльності. Наприклад, вміння концентруватися, коли телефон не замовкає від повідомлень, працювати два дні без сну, або швидко знаходити компроміс, вигідний для обох сторін. Так ви отримаєте список навичок, які вже добре розвинені, і тих, які можна поліпшити й монетизувати.
  3. Пошукайте інформацію про те, які професії або вміння зараз актуальні на ринку. Для цього подивіться часті запити на фріланс-біржах, сайтах для пошуку роботи або в тематичних фейсбук-групах.
  4. А тепер подумайте, як зі своїм набором навичок і напрацювань можна допомагати людям в онлайн-режимі і отримувати за це гроші. Список ідей може бути великим (на 10 і більше пунктів). Зважте всі, виберіть одну-дві можливості і сконцентруйтеся на них.

Припустимо, ви визначилися зі спеціальністю, в якій можете себе реалізувати. Втім, починати й досі страшно. Що робити?

Ідеальний варіант — знайти фахівців в обраній сфері і поспілкуватися з ними. Вони розкажуть про специфіку роботи і про те, які знання й вміння вам треба підтягнути. Можна навіть спробувати домовитися, щоб такий професіонал став вашим ментором. Це допоможе уникнути найпоширеніших помилок і швидше почати заробляти.

Якщо ментора знайти не вийде, складіть план індивідуального розвитку самостійно. Знайдіть релевантні джерела для прокачування тих soft і hard skills, які поки не дуже добре розвинені, але потрібні для професійного росту (ютуб-канали, телеграм-канали, книги, статті, подкасти тощо).


30 найкращих способів для заробітку в інтернеті


Ми відібрали 30 популярних способів для заробітку в інтернеті. Більшості можна доволі швидко навчитися і вже за кілька днів почати свою онлайн-роботу (за умови, що ви вже частково володієте потрібними навичками). У деяких випадках для отримання стабільного доходу знадобиться час і певні інвестиції.


Заробіток в інтернеті без капіталовкладень для новачків


Заробляти в інтернеті без вкладень реально, це не міф. Але хочемо попередити — не чекайте великих грошей одразу. Та й узагалі, такі прості способи навряд чи принесуть хороший прибуток. Тому для старту способи, описані нижче, цілком підійдуть, але паралельно краще шукати щось більш серйозне і довгострокове.


№1. Біржі завдань

Існує понад 100 онлайн-бірж, де розміщують прості завдання на кшталт «пошерити запис відео собі на сторінку», «створити кілька акаунтів на сайті Х», «встановити мобільний додаток і залишити відгук». Ось деякі з них:

  • ruCaptcha — сервіс, де платять за введення капчі (цифри, символи з картинки, розпізнавання зображень), оплата — близько 10 грн за годину;
  • Анкетка.ру — платформа, де можна заробити в інтернеті на проходженні опитувань (близько 15-50 грн за опитування, але якою буде їхня кількість на місяць — спрогнозувати неможливо);
  • Profittask — біржа простих завдань із середньою вартістю 1-5 грн за одне;
  • Earningcash — сервіс, де можна знайти прості завдання по 1-150 грн за одне;
  • Amazon Mechanical Turk — платформа від Amazon із завданнями вартістю 0,1-1 долар.

Хоч завдання й легкі, але на виконання може знадобитись багато часу, а платять мало. Якщо дуже постаратися, реально заробити 50-150 грн в день. Тому рекомендуємо розглядати біржі завдань тільки в крайньому випадку і точно не для постійної зайнятості.


Що потрібно для старту

Важливо бути уважним, дисциплінованим і терплячим. Якихось певних hard skills не потрібно. Можливо, знадобиться знання іноземної мови (наприклад, для роботи на Amazon Mechanical Turk).

Обов’язково повинен бути електронний гаманець для виведення коштів.


Плюси й мінуси

ПлюсиМінуси
➕ Реальна можливість швидко заробити, маючи лише інтернет і телефон / комп’ютер.

➕ Можна прокачати soft skills, такі як самодисципліна, впертість, терплячість, комунікативні навички.
➖ Немає можливостей для кар’єрного і професійного розвитку, оскільки завдання дуже примітивні і одноразові.

➖ Низька ефективність роботи. Працюватимете багато, а зароблятимете мало. Вийти на стабільний дохід навряд чи вийде.


№2. Транскрибація (розшифровка аудіо, відео та книг)

Суть цього способу заробітку онлайн — відтворити інформацію з аудіо або відео в текстовому форматі. Потреба в такій допомозі часто виникає у журналістів, редакторів блогів, працівників телебачення, підприємців та інших фахівців. Це дозволяє їм значно заощадити час на рутині.

Подібний підробіток можна шукати на фріланс-біржах, у телеграм-каналах і фейсбук-групах для фрілансерів. Влаштуватися на full time в компанію на подібну посаду навряд чи вийде.


Що потрібно для старту

Достатньо бути уважним, терплячим і готовим до рутини. Чудово, якщо знаєте іноземну мову — це дозволить заробляти більше.

Ресурси для прокачування навичок:

  • книги або відео про основи ділової комунікації, про швидкісний набір тексту.

Плюси й мінуси

ПлюсиМінуси
➕ Дізнаєтеся цікаву інформацію, іноді — дорогу і закриту.

➕ Покращуєте навички швидкого друку, уважності, запам’ятовування.
➖ Жодних перспектив кар’єрного зростання. Таку роботу легко автоматизувати, а ви ризикуєте залишитися без зайнятості і доходу.

➖ Складно підвищити рівень заробітку, тому що вам легко знайти заміну в особі дешевшого фахівця.


№3. Набір тексту

Набір тексту — один із популярних способів заробітку онлайн без вкладень. Суть роботи — передруковувати текст із зображень чи сканів документів. Платять мало. Навіть працюючи 5 днів на тиждень по 8 годин, вам вдасться у кращому випадку вийти на дохід до 2000 грн в місяць. А в гіршому — вам взагалі не заплатять. Або ще гірше — виманять ваші гроші, вимагаючи заставу за нібито цінні матеріали або оплату за перевірку вашого першого тексту.

Загалом цей спосіб заробітку — дуже популярний серед шахраїв. До того ж, знайти реальні замовлення на набір тексту сьогодні складно, оскільки для цього є безкоштовні і швидкі альтернативи — наприклад, сервіси для конвертації файлів з одного формату в інший.


Що потрібно для старту

Важливо вміти швидко друкувати, користуватися текстовими редакторами (MS Word, Google Документи).


Плюси й мінуси

ПлюсиМінуси
➕ Можливість заробити невелику суму грошей взагалі без навичок.➖ У цій сфері багато шахраїв.

➖ Велика конкуренція. Тому що не потрібно особливих навичок.

➖ Жодних перспектив для розвитку. Хіба що ви хочете освоїти різні техніки набору тексту.

➖ Мало платять, оскільки не залучена інтелектуальна праця.


Продаж товарів онлайн


Популярний спосіб заробітку в інтернеті. Продавати можна і вживані товари, і свої речі в хорошому стані, і нову продукцію, і на українському ринку, і на міжнародному. Так, в процесі може виявитися, що продажі — зовсім не ваша стихія, але спробувати варто.


№4. Створення інтернет-магазину

Інтернет-магазин — можливість добре заробляти, навіть якщо ви живете в селі. Головне — мати товар, поштове відділення (бажано Нової Пошти), стабільний інтернет. Продавати можна що завгодно — від чохлів на телефони до килимів і скатертин. Але спочатку вивчіть попит на бажаний продукт, а краще протестуйте (спробуйте продати невелику партію).


Що потрібно для старту

Інтернет-магазин можна створити навіть без сайту й хостингу — наприклад, в інстаграмі або на маркет-плейсі. Але зовсім без бюджету не обійтися. Для запуску потрібно хоча б кілька тисяч гривень на закупівлю товару та просування.

Також при створенні інтернет-магазину важливо визначитися з:

  • нішею;
  • продукцією (вибрати, закупити, протестувати на якість і тільки тоді продавати);
  • візуальним стилем;
  • ціновою політикою;
  • умовами роботи.

Бажано підготувати відповіді на популярні питання, відфотографувати продукцію, написати пости, обов’язково створити бізнес-сторінку у фейсбуці та інстаграмі.

Плюси й мінуси

ПлюсиМінуси
➕ Невеликі інвестиції. Кількох тисяч гривень достатньо, щоб протестувати нішу і спробувати запустити інтернет-магазин.

➕ Це чудовий початок підприємницької діяльності.

➕ Це можливість зрозуміти, чи подобається вам вести бізнес чи вам комфортніше працювати у наймі.

➕ Інтернет-магазин можна розвивати паралельно з повною зайнятістю на роботі. Так ще й навички тайм-менеджменту прокачаєте.
➖ Не факт, що отримаєте дохід, а тим паче прибуток, у перші місяці роботи магазину. Іноді його доводиться розвивати пів року, щоб почати нормально заробляти.

➖ Спершу може бути важко. Доведеться вивчати багато інформації про маркетинг, продажі, клієнтський сервіс, загалом про бізнес, вчитися на ходу. Не обійтися і без злитих бюджетів.


➖ Може не вийти. Помилилися з нішею або продуктом, вибрали дуже вузьку аудиторію, не змогли вибудувати стратегію розвитку проєкту або продажів.


№5. Продаж товарів на AMAZON

Amazon — майданчик, який щомісяця відвідує понад 1,6 млрд користувачів з усього світу і де можна продавати практично все. Це можливість створити свій інтернет-магазин на платформі, куди не потрібно залучати трафік. Спеціальні програми дозволяють лише закупити товар, доставити на склад Amazon і працювати з клієнтами (а логістика, зберігання товару, оформлення повернень — це не ваші турботи).

Важливо знати економіку бізнесу на майданчику. Виглядає вона приблизно так:

  • 30% вартості продукції — доставка на склад Amazon і собівартість;
  • 30% — комісія Amazon за інші послуги та використання сервісу;
  • 15% — маркетинг, просування, витрати на зарплати своєї команди;
  • 25% — прибуток.


Що потрібно для старту

Важливо визначитися з товаром, як і при запуску будь-якого бізнесу. Якщо хочете продавати на Amazon, скористайтеся розширеннями Unicorn Smasher, Jungle Scout, AMZScout. Вони аналізують оборот інших продавців певних продуктів, прогнозують кількість продажів найближчим часом і видають найпопулярніші товари.

Що ще важливо:

  • мати прокачані комунікативні навички, щоб легко спілкуватися з постачальниками, співробітниками Amazon, клієнтами;
  • добре знати англійську мову (як мінімум на рівні В1, а краще — на С1);
  • мати стартовий капітал від 300 доларів (таку пораду дають ті, хто побудував успішний бізнес на Amazon);
  • добре розбиратися в маркетингу, продажах, обліку фінансів.

Ресурси для прокачування навичок:

  • чат у телеграм, де продавці обговорюють новини на ринку США і нюанси роботи Amazon;
  • Amazon Expert Skill — телеграм-канал, де розповідають про продаж товарів на Amazon, діляться новинами на ринку США і Європи;
  • Project Amazon — фейсбук-група, де можна знайти інформацію та відгуки про облікові курси з бізнесу на платформі, корисні поради.


Плюси й мінуси

ПлюсиМінуси
➕ Не потрібно думати, де взяти трафік. Але важливо думати, як перетворити відвідувачів на клієнтів.

➕ Високі показники конверсії — близько 13% проти 2-3% в класичному ecommerce.

➕ Не потрібно створювати свій сайт.

➕ Можна не думати про логістику, оскільки це завдання платформи.

➕ Можна вийти на дохід понад 5000 доларів, ставити більшу націнку, ніж на українському ринку.

➕ Реально знайти американських партнерів для інших бізнесів.
➖ Складно сформувати базу клієнтів, оскільки Amazon не дає доступу до їхніх особистих даних.

➖ Бувають випадки нечесної конкуренції з боку інших продавців. Але де її немає?

➖ Тут не важливий брендинг і не завжди рятує креативна УТП. Відвідувачі звертають увагу на ціни, відгуки, рейтинг більше, ніж на інші параметри.


№6. Дропшипінг

Дропшипінг — це можливість продавати товар, не маючи його в наявності фізично. Як дропшипер, ви виступаєте посередником між виробником / постачальником і покупцем. Ваше основне завдання — знаходити клієнтів. Чим більше покупців, тим вищий дохід.

Типова схема роботи дропшипером:

  • клієнт оформлює й оплачує замовлення у вас;
  • ви отримуєте оплату, пишете постачальнику, переказуєте йому гроші (але надбавку-прибуток залишаєте собі);
  • постачальник обробляє замовлення і відправляє його покупцеві.


Що потрібно для старту

Щоб працювати за схемою дропшипінгу, важливо визначитися з нішею, конкретними продуктами, знайти постачальників і створити сайт або бізнес-сторінку в соцмережах (визначитися з каналом продажів). Також потрібно виділити бюджет на рекламу. Інакше перших клієнтів доведеться чекати довго.

Ресурс для прокачування навичок:

  • Marina Mathers — ютуб-канал, де розповідають про нюанси дропшипінгу.


Плюси й мінуси

ПлюсиМінуси
➕ Не потрібно заздалегідь закуповувати товар. Навіть якщо справа не піде і буде складно знайти клієнтів, ви особливо нічого не втратите (крім часу).

➕ Не потрібно шукати приміщення під склад і замислюватися над логістикою. Це турбота постачальника.

➕ Є багато виробників і постачальників, готових працювати за схемою дропшипінгу. А це можливості для експериментування.

➕ Можна спробувати відкрити свій бізнес і оцінити, наскільки у вас прокачані навички пошуку клієнтів, продажів, ділового листування.
➖ Постачальник може обманювати. Поширена ситуація — на оцінку і тест надсилають реально хороший товар, а вже клієнтам — неякісний, навіть з дефектами.

➖ Ви не можете контролювати всі етапи взаємодії з клієнтом. І якщо щось піде не так з боку постачальника, для замовника винуватим залишитесь ви.

➖ Можуть бути труднощі з вирішенням фінансових питань. Але якщо зафіксувати у договорі з постачальником різні ризикові випадки, проблем не буде.


Продаж інтелектуального контенту


№7. Публікація книг для Kindle

Kindle — пристрій для читання електронних книг від Amazon. Написати і видати книгу на платформі Kindle publishing для цієї читалки може будь-хто. Заробляти можна 35-70% від вартості книги.

Важливий нюанс — з україномовними чи російськомовними книгами на Kindle краще не йти. Їх можуть не пропустити модератори. А якщо й пропустять, то багато на цьому не заробите. Тому якщо зібралися розмістити книги на Kindle, спочатку перекладіть їх англійською.


Що потрібно для старту

Щоб розмістити книгу на Kindle publishing, потрібна власна книга англійською мовою (переклад чужої не підійде, оскільки вам потрібно буде підтвердити авторське право).

Для успішного старту знадобляться такі навички:

  • розуміння особливостей продажів на американському ринку;
  • вміння складати маркетинг-стратегію на аудиторію американців;
  • знання англійської на рівні мінімум В1, а якщо плануєте писати книгу або робити переклад самі — С1 і розуміння особливостей розмовної мови.


Плюси й мінуси

ПлюсиМінуси
➕ Це можливість почати співпрацю з американськими або іншими іноземними видавництвами. Іноді з авансами в $5000-10 000. Але для цього потрібні докази того, що ви — крутий автор, а для цього — відмінні продажі.

➕ Це шанс добре заробляти, якщо письменництво і видання книг — ваш основний напрямок для професійного розвитку.
➖ Гонорар автору виплачують, тільки якщо він зумів продати книг на 100+ доларів.

➖ Високий рівень конкуренції. На Kindle зібралися автори з усього світу. Щоб виділитися, потрібна якась фішка або дуже цікава книга.

➖ Потрібно витратити багато часу на написання або переклад книги, а якщо ви не знаєте англійську на рівні носія — то і грошей на послуги перекладачів.

➖ Також потрібно витратитися на дизайн обкладинки, якщо ви самі не дизайнер.


№8. Продаж фото та відео

Продаж фото та відео — чудовий варіант додаткового доходу для фотографів, дизайнерів, ілюстраторів, відеографів. Суть в тому, що ви розміщуєте свої роботи (обов’язково в хорошій якості) на фото- і відеостоках з можливістю їх необмеженої покупки. З цього отримуєте бонус-гонорар (близько 30% від вартості фото і відео). Чим більше разів вашу роботу завантажили, тим більший дохід.


Що потрібно для старту

Достатньо мати унікальні фото та відео (одні і ті самі роботи не можна продавати на різних каналах) у хорошій якості (про те, що кожен фото-, відеосток розуміє під «хорошою якістю», краще прочитати в їхніх вимогах на сайтах).


Майданчики для продажу

Продавати свої фото та відео можна на Shutterstock, Dreamstime, VideoHive, BigStockPhoto, DepositPhotos. Головне — дотримуватися вимог кожної платформи.


Плюси й мінуси

ПлюсиМінуси
➕ Це пасивний дохід. Ви раз зробили фото або зняли відео, розмістили і потім заробляєте на цьому без додаткових зусиль і витрат.

➕ Це можливість почати співпрацю з іноземними клієнтами.

➕ Можна провести цікаві зйомки. Раз на рік фотостоки пишуть про тренди нового року і повідомляють, які роботи вони розглядатимуть передусім. Часто це теми абстрактні: рівноправність, фемінізм. Складно, але дозволяє прокачати творчий м’яз.
➖ Спершу доведеться завантажувати багато фото — близько 10-30 штук кожного дня. З відео ситуація та ж сама.

➖ Складно спрогнозувати, який контент робити для продажів. Оскільки заздалегідь визначити, які роботи матимуть успіх, дуже важко.


➖ Щоб робити фото / відео хорошої якості, вам потрібна дорога апаратура й відповідні навички.


Робота з контентом


Робота з контентом відкриває безліч варіантів для розвитку — від створення свого блогу до розробки своїх навчальних матеріалів. Ви можете бути як контент-мейкером, так і керувати процесами контент-відділу.


№9. Рерайтинг

На відміну від копірайтингу, про який ми поговоримо нижче, тут потрібно переписувати тексти, а не писати їх з нуля. Часто замовляють рерайтинг статей конкурентів зі збереженням сенсу, але з перефразуванням речень. Це дозволяє замовнику уникнути порушення авторських прав і при цьому отримати якісний контент.


Що потрібно для старту

Щоб стати рерайтером, достатньо добре володіти мовою (українською або російською), вміти знаходити синоніми, формулювати думки іншими словами, структурувати інформацію. Якщо плануєте працювати на міжнародному ринку, важливо знати іноземну мову на рівні мінімум В2.

Ресурси для прокачування навичок:


Де шукати роботу

Типові замовники рерайтерів — SEO-студії, контент-студії, редактори блогів. Таких фахівців рідко набирають у штат, з ними частіше співпрацюють як із фрілансерами. Замовлення можна шукати на фріланс-біржах, у тематичних групах, телеграм-каналах із замовленнями.


Плюси й мінуси

ПлюсиМінуси
➕ Підвищуєте рівень знання мов, прокачуєте письменницькі скіли.

➕ Можете перейти з рерайтинга в редагування, коректуру, копірайтинг. Але для цього потрібно підтягнути й інші навички.

➕ На такі послуги великий попит, тому легко знаходити замовлення, якщо грамотно себе зарекомендувати.
➖ Невелика вартість послуг. Якщо порівнювати з оплатою послуг копірайтера, то у рерайтера вона нижча, хоча часу на написання статті на основі готової можна витратити стільки ж, скільки й на написання тексту з нуля.

➖ Часто в текстах більше цінуються SEO-показники (унікальність, заспамленість, кількість ключів), ніж сенс і якість контенту.


№10. Копірайтинг

Копірайтинг — це написання рекламних матеріалів (текстів, що продають). Їхня мета може бути різною: стимулювання до покупки будь-якого товару, підвищення впізнаваності бренду тощо.

Копірайтери можуть бути як штатними працівниками (офісними або віддаленими), так і фрілансерами (брати разові замовлення). Вони працюють із текстами для сайтів, лендингів, сторінок у соцмережах, email-розсилок, товарних карток, ютуб-каналів (сценарії для відео). Частими замовниками є SEO-студії, інтернет-магазини, підприємці, редактори онлайн-медіа та корпоративних блогів.


Що потрібно для старту

Щоб стати копірайтером, потрібно вміння писати й креативити, а також знати техніки продажів, маркетингові інструменти. Не завадить навичка ведення переговорів. Також бажано розбиратися в суміжних областях (на базовому рівні). Це може бути досвід користувача, якщо ви пишете тексти для лендінгів, або SEO, якщо створюєте контент для пошукового просування.

Ресурси для прокачування навичок:


Плюси й мінуси

ПлюсиМінуси
➕ Розширення кругозору, особливо якщо плануєте створювати контент для різних тематичних блогів.

➕ Грамотна мова. Ви просто не зможете собі дозволити писати навіть прості листи або тексти для друзів із помилками.

➕ Творче самовираження. Навіть при жорсткому ТЗ можна (і потрібно) знайти можливості для креативу.
➖ Може статися професійна деформація. Наприклад, на кулінарних форумах замість вивчення рецептів ви почнете аналізувати контент, бачити можливість для його поліпшення або SEO-тексти з невдало вписаними ключами.

➖ Потрібно постійно видавати креатив. Навіть якщо це SEO-текст в інфостилі.


№11. Контент-менеджмент і наповнення сайтів

Зазвичай ці поняття означають адміністрування сайту: верстку статей, додавання товарних карток та описів до них, модерацію коментарів. Основні клієнти — інтернет-магазини.


Що потрібно для старту

Достатньо вільно володіти навичками роботи з ПК, хоча б частково знати, як працювати в різних CMS і вміти швидко вчитися нового. Втім, якщо ви творча людина, така робота вам навряд чи підійде, оскільки є рутинною. Але для підробітку в форматі часткової зайнятості, яку можна поєднувати з якоюсь творчою роботою, згодиться.

Ресурси для прокачування навичок:

  • відео на ютубі про роботу з різними CMS (WordPress, OpenCart, Joomla, інше).


Плюси й мінуси

ПлюсиМінуси
➕ Легко спланувати свій робочий день. Але попередньо потрібно дивитися за таймером, скільки часу потрібно на різні за обсягом завдання.

➕ Для цієї роботи не потрібні особливі таланти. Тільки посидючість, готовність до рутини й самодисципліна.
➖ Можна зависнути в рутині і не розвиватися.

➖ Тут не буде професійного розвитку. Хоча цілком можна дорости до технічного фахівця, якщо не лінуватися вивчати різні платформи.


№12. Переклади

Цей спосіб заробітку онлайн підійде лише для тих, хто добре володіє іноземними мовами (на рівні вище середнього). Працювати можна з різними проєктами-задачами: перекладати статті або презентації, прописувати субтитри для відео англійською, вичитувати іншомовні тексти і редагувати, робити усний переклад через різні платформи для онлайн-зустрічей. Можна влаштуватися на part або full time у бюро перекладів, співпрацювати з копірайтерами або SEO-студіями.


Що потрібно для старту

Знання іноземної мови на рівні В2 і вище, щоб можна було не лише перекладати, але й редагувати тексти.

Ресурси для прокачування навичок:

  • відео на ютубі (наприклад, linguamarina від Марини Могилко, EnglishClass101.com тощо;
  • підручники для вивчення граматичних і лексичних особливостей різних мов.


Плюси й мінуси

ПлюсиМінуси
➕ Постійна практика мови.

➕ Розширення кругозору. Можливо, ви першими будете дізнаватися про трендові технології в різних сферах і отримувати доступ до дуже дорогих інформаційних продуктів.
➖ Конкуренція з боку штучного інтелекту (той самий Google Translate). Але це стосується лише письмового перекладу, та й для компанії, що поважає себе, злегка причесаний переклад від гугла не підійде.

➖ Легко застрягти на одному рівні розвитку. І постійно перекладати інформацію плюс-мінус однакової складності, в одній тематиці, забуваючи слова і фрази з інших тем.


№13. Обробка фото

Зазвичай з такими фахівцями співпрацюють фотографи, фотостудії, дизайн-студії, блогери, які потребують обробки великої кількості фотознімків.


Що потрібно для старту

Найскладнішим в освоєнні цього способу заробітку буде вивчення програм Photoshop і Lightroom. Потрібно вміти робити кольорову і фотокорекцію, працювати з балансом білого.

Ресурси для прокачування навичок:

  • фотомарафони у блогерів або фотографів у соцмережах (є як безкоштовні, так і платні);
  • відеоінструкції з обробки фото на ютубі.


Плюси й мінуси

ПлюсыМінуси
➕ Часто ретушерам пропонують роботу іноземні компанії, побачивши їхні портфоліо на Behance або Dribbble.

➕ Багато можливостей для профрозвитку. Можна продовжувати розвиватися як ретушер, працюючи з різними типами знімків. Можна перейти в ІТ. Можна стати дизайнером.
➖ Якщо не стежити за здоров’ям (особливо за зором і положенням спини під час роботи), можна сильно собі нашкодити. Але щогодинні зарядки допоможуть уникнути проблем.

➖ Якщо обробка подобається вам, не факт, що вона сподобається замовнику. Навіть якщо зроблена за ТЗ.


№14. Монтаж відео

Насправді професія монтажера доволі складна і вимагає відмінного володіння відеоредакторами і знань основ режисури. Тому рекомендуємо починати не з об’ємних відео тривалістю понад 15 хвилин, а з чогось простого і короткого. Можна допомагати блогерам або підприємцям з монтуванням відео stories в інстаграм або стрічки у фейсбуці. А потім поступово брати серйозні замовлення і працювати з ютуб-блогерами, рекламними і діджитал-агенціями, продакшн-студіями.


Що потрібно для старту

Найскладнішим в освоєнні цього способу заробітку буде вивчення програм для монтажу: Adobe Premier Pro, VEGAS PRO MAGIX (Sony Vegas), Final cut pro X). Також треба знати основи режисури, сценарного мистецтва й техніки монтажу, мати потужний ноутбук або ПК.

Ресурси для прокачування навичок:

  • відеоуроки про монтаж (наприклад, на цьому каналі);
  • книги про режисуру, види й техніки монтажу.


Плюси й мінуси

ПлюсиМінуси
➕ Можна співпрацювати з цікавими людьми. Сьогодні монтажерів часто шукають інстаграм- чи ютуб-блогери для постійної співпраці.

➕ Є можливості для кар’єрного розвитку. Можна спробувати себе в ролі монтажера на телебаченні, в кінематографі, музичній індустрії, піти в event-сферу.

➕ Навчитися професії самому реально. Важливо вивчити спеціальні програми, техніки монтажу, аналізувати й намагатися повторити роботи досвідчених фахівців.
➖ Потрібен потужний комп’ютер, оскільки доведеться працювати з об’ємними файлами і складними програмами. Якщо такого немає, доведеться купити. Але радимо це робити лише після того, як ви протестуєте таке заняття і зрозумієте, що воно вам подобається.

➖ Можлива сезонність роботи. Але якщо вибудувати систему пошуку клієнтів, ця проблема зникне.


№15. Створення презентацій

Презентації — це важливий робочий інструмент, який вирішує певні бізнес-завдання: полегшує сприйняття інформації, допомагає продати ідею проєкту або професійно подати комерційну пропозицію.


Що потрібно для старту

Потрібно мати аналітичне мислення, вміння фільтрувати і структурувати інформацію, редагувати тексти. Також потрібні навички роботи в програмах для створення презентацій (PowerPoint, Keynote тощо) і графічних редакторах (Photoshop, Figma, Canva і т.п.).

Ресурси для прокачування навичок:

  • Behance, Dribbble, Awwwards — переглядати роботи інших дизайнерів і знаходити цікаві ідеї;
  • будь-які книги про дизайн (композицію, підбір кольорів, типографіку).


Де шукати роботу

Спеціаліст зі створення презентацій може працювати на одну компанію як штатний працівник або шукати разові фріланс-замовлення чи короткочасні проєкти.

Шукати роботу можна як на job-порталах, так і в соцмережах, на фріланс-біржах.


Плюси й мінуси

ПлюсиМінуси
➕ Є можливості для розвитку. Створення презентацій може стати першим кроком на шляху до професії графічного дизайнера.

➕ Презентації мають попит серед підприємців, експертів у найрізноманітніших сферах.

➕ Для старту достатньо вміти добре працювати в одному редакторі. Але щоб стати по-справжньому потрібним фахівцем, доведеться вивчити хоча б три графічних редактори.

➕ Розширення кругозору через потребу вивчати тему кожної нової презентації.
➖ Як для будь-якої дизайнерської роботи, тут дуже важливі надивленість і смак, а ці навички доведеться розвивати не один місяць.

➖ Конкуренція з боку сервісів для створення презентацій, які пропонують багато готових рішень, здатних задовольнити не надто вимогливого клієнта.


Створення власного сайту


Створювати свій блог доречно в кількох випадках:

  • ви експерт у певній сфері й готові ділитися знаннями та досвідом — наприклад, 5 років працюєте дизайнером і можете розповісти про нюанси професії, пошук клієнтів, збільшення доходу;
  • ви вмієте працювати з текстами, інформацією, експертами, розумієте, як створювати якісний контент. Ви готові наповнювати блог самі або можете залучати до створення контенту копірайтерів, журналістів.

Не рекомендуємо створювати блог, якщо у вас немає експертності в певній області, навичок редагування і розуміння основ контент-маркетингу.

А ще такий спосіб заробітку вимагає вкладення коштів на першому етапі, а ось прибуток може почати приносити нескоро. Ідеальний варіант — розвивати свій блог і паралельно мати ще хоча б 1-2 джерела доходу.


№16. Заробіток на онлайн-рекламі в блозі

Суть цього способу заробітку онлайн у тому, що ви створюєте блог, розвиваєте, а коли у нього вже є стабільний трафік, продаєте рекламу на майданчику. Якщо це сайт, то знадобиться мінімум рік, щоб почати заробляти, якщо сторінка в соцмережах — від 3 до 10 місяців у кращому випадку.

Для реклами найчастіше використовують банери. А платити вам можуть за:

  • кліки (вартість реклами залежатиме від кількості переходів з вашого блогу на ресурс клієнта);
  • покази (оплата за охоплення);
  • час знаходження реклами в блозі (зазвичай банери встановлюють на тиждень або на місяць і оплачують розміщення наперед).

Також можна продавати непряму рекламу. Для цього потрібно співпрацювати з сайтами, які платять за банерну, тизерну, контекстну рекламу. Суть у тому, що ви на своєму сайті встановлюєте певні рекламні коди, які дозволяють генерувати рекламу, і отримуєте за це оплату.


Що потрібно для старту

Для старту потрібен свій блог. Бажано успішний, з великою, активною, лояльною аудиторією. Адже саме її наявність найбільшою мірою визначає вартість реклами та попит на неї.

Пробувати підключати рекламу можна, навіть маючи 2000 відвідувачів на місяць. Є тематики сайтів, де такого трафіку достатньо для отримання доходу з реклами від 100 доларів на місяць, а є такі, де недостатньо. Тому найкраще — експериментувати, стежити за аналітикою і розвивати свій ресурс, виходячи з аналізу.

Також важливо заздалегідь прописати правила співпраці, вимоги до рекламодавців, встановити розцінки на таку послугу. Важливо розмістити її в блозі окремим блоком.


Сервіси для розміщення реклами на сайті

Щоб заробляти на рекламі в блозі, можна співпрацювати з Google AdSense, Begun, Soloway, Wizard Banners, DuMedia, MobiAds, GinAds, DirectAdvert і т.д.


Плюси й мінуси

ПлюсиМінуси
➕ Ви допомагаєте іншим розвивати свій бізнес, а своїй аудиторії — знаходити цікаві для неї пропозиції.

➕ Ви отримуєте оплату за свою роботу над блогом, що важливо, якщо у вас немає спонсора.

➕ Ви можете проводити колаборації, корисні для аудиторії, та отримувати новий досвід.

➕ Прокачуєте навички ведення переговорів.
➖ Можуть траплятися не надто чесні рекламодавці, від дій яких страждатиме ваша аудиторія. Це вдарить рикошетом і по вас, адже в ошуканих клієнтів впаде довіра і до вашого сайту.

➖ Якщо працювати на умовах оплати за кліки або переходи, можна натрапити на шахраїв. Тому важливо чітко прописати умови співпраці, ще краще — працювати за договором.

➖ Постійна, нав’язлива реклама на сайті може знижувати лояльність аудиторії.


№17. Партнерські програми

Ви можете розмістити у себе на сайті посилання на чиюсь партнерську програму. І коли ваші читачі купують продукцію партнерів за лінком у блозі, вам нараховується винагорода. Найчастіше це комісія (фіксована виплата незалежно від того, на яку суму оформив замовлення клієнт, якого ви привели) або відсоток від продажів (відсоток фіксований, і ваша винагорода залежить від розміру чека клієнта, якого ви привели).


Що потрібно для старту

Основне — це розвинутий блог з лояльною і платоспроможною аудиторією. Також слід розібратися з тим, як під’єднати партнерську програму (зробити її як окремий розділ на сайті або просто додавати реферальні посилання в контент) і запустити її.


Де шукати партнерські програми

Такі програми шукають у великих партнерських мережах:

  • ShareASale;
  • ClickBank;
  • Rakuten LinkShare.

Можна приєднатися до наявних партнерських програм відомих компаній і брендів:

  • Amazon Associates;
  • CreativeLive;
  • Udemy;
  • Survey Junkie;
  • Shopify;
  • TemplateMonster;
  • BigCommerce, другие.


Плюси й мінуси

ПлюсиМінуси
➕ Можна швидко заробити. Для цього потрібен вдалий анонс партнерської програми іншої компанії.

➕ Можна працювати з кількома брендами і розглядати цей канал як одне з основних джерел доходу з блогу.

➕ Потенційно такий спосіб заробітку реально перетворити на пасивний.
➖ Зазвичай комісії невеликі. Нормально заробляти можна, лише генеруючи велику кількість клієнтів (як і в будь-якому іншому бізнесі).

➖ Є ті, хто не розуміє різниці між партнерськими програмами і мережевим маркетингом, вважаючи, що це одне й те саме (це не так). І якщо ви не донесете через контент цю інформацію, можете втратити лояльність аудиторії, в результаті нічого не заробивши на цьому.


№18. Платні підписки на ваш сайт

Це можливість монетизувати свій блог, стягуючи невелику плату з постійних користувачів. Ви можете закрити безкоштовний доступ до сайту або створити розділ із платним контентом. Працює це в форматі membership-сайту або закритого клубу з щомісячним членським внеском. Для цього є спеціальні плагіни (Ultimate Membership Pro, User Profiles Made Easy, Frontend User Pro), які дозволяють автоматизувати процес зняття оплати й відкриття доступу до ресурсу.

Натомість ви надаєте платникам ексклюзивний контент, який за якістю набагато кращий за загальнодоступний. Це можуть бути прямі ефіри з експертами, курси, статті з дуже детальними інструкціями (чудовий інструмент для блогів про бізнес), нетворкінг-зустрічі в режимі онлайн, інші корисні файли, доступні лише за платною підпискою на сайт.


Що потрібно для старту

Для старту важливо мати вже популярний сайт і лояльну, свідому аудиторію, яка готова платити за контент. Також слід продумати контент-стратегію, концепцію платної підписки — що ви будете розміщувати, чому за це варто платити, яким буде членський внесок. І потрібно організувати це технічно (найпростіше — за допомогою плагіна).


Плюси й мінуси

ПлюсиМінуси
➕ Чесна можливість заробляти, створюючи якісний контент.

➕ Можливість створити ком’юніті однодумців, що може стати основою і для реалізації інших проєктів.

➕ Одна з найкращих моделей монетизації блогу, оскільки передбачає регулярний щомісячний платіж.
➖ Без чіткого донесення цінності такої пропозиції і продуманого контент-плану ідея може провалитися.

Не забувайте, що у нас також є телеграм-канал, де ми щодня оновлюємо вакансії, ділимося новинами і статтями!

Не забувайте, що у нас також є телеграм-канал, де ми щодня оновлюємо вакансії, ділимося новинами і статтями!

Підписатися


№19. Продаж PR-матеріалів

Часто таку послугу називають продажем спецпроєктів або нативних матеріалів. Майже всі відомі громадсько-політичні, економічні, бізнесові та вузькопрофільні онлайн-медіа співпрацюють таким чином з компаніями.

Суть цього способу заробітку в тому, що вам платять за створення і інтеграцію спонсорського контенту. Для компаній-спонсорів це можливість підвищити впізнаваність бренду, донести інформацію про якісь новини, поліпшити імідж, а для вас — заробити. Тут важливо ретельно працювати з контентом, щоб він не виглядав як рекламний і був дійсно корисним для аудиторії.


Що потрібно для старту

Рекламодавці дивляться на кількість унікальних користувачів на сайті, переглядів окремих публікацій, загалом на якість аудиторії, її характеристики. Чим вищі й кращі ці показники, тим більше вам готові платити.

Якщо у вас вже є велика аудиторія і надходять рекламні пропозиції, підготуйте медіакіт, де пропишіть можливі формати співпраці, їхню вартість, інформацію про своїх читачів.


Плюси й мінуси

ПлюсиМінуси
➕ Ви створюєте контент такої ж якості, як і зазвичай, але ще отримуєте за це оплату.

➕ Допомагаєте розвиватися компаніям зі схожими цілями, цінностями, місією.

➕ Прокачуєте навички роботи з різною інформацією і перетворення її на якісний контент.

➕ Прокачуєте навички ведення переговорів і продажів.
➖ Не завжди клієнти готові працювати за вашими правилами. І навіть якщо вони згодні платити багато, іноді краще відмовитися, ніж заробити, але зіпсувати собі репутацію і нерви.


➖ Далеко не всі компанії розуміють цінність нативної реклами та її користь для себе.


Спеціалізований фріланс


Фріланс — чудова можливість оцінити те, наскільки ви готові до свого бізнесу. Оскільки тут ви самі шукаєте замовлення, самі їх виконуєте, самі надаєте клієнтський сервіс і займаєтеся іншими бізнес-процесами. Якщо ви думали про свою справу, рекомендуємо спочатку спробувати пофрілансити і, якщо все вийде, йти в підприємництво.


№20. Технічна підтримка та створення сайтів

Це можуть бути як два окремих способи заробітку, так і один комплексний. Але створення сайтів популярніше, оскільки часто підприємцям потрібні «одноразові» лендинги — під один конкретний захід, який через деякий час стане неактуальним. У такому випадку технічна підтримка не потрібна, а сайт можна створити і за допомогою конструктора. До речі, за це готові платити багато, якщо буде хороша верстка і нешаблонний дизайн.

Створення сайтів — це комплексна робота: розробка прототипу, дизайну, верстка, запуск. Іноді все виконує один фахівець, іноді три (дизайнер, верстальник, програміст) або більше.

Але коли замовляють сайт для тривалого користування — під блог, інтернет-магазин, для портфоліо або візитки, то можуть додатково скористатися послугою технічної підтримки. Її складові:

  • захист сайту від зломів, збоїв, вірусів і оперативне внесення змін, якщо таких ситуацій не вдалося уникнути;
  • підключення нових модулів, плагінів;
  • створення нових сторінок у рамках сайту;
  • внесення змін для кращої індексації.


Що потрібно для старту

Hard skills залежать від напрямку роботи. Якщо ви позиціонуєте себе як розробник сайтів на конструкторах, важливо ідеально знати технічні складові конструктора, вміти працювати у фотошопі або спеціальних блоках для дизайну (як Zero-блок в Tilda). Якщо ви розробляєте сайти не на конструкторі, потрібно знати певні мови програмування (як мінімум HTML), працювати в графічних редакторах.

Незалежно від спеціалізації, важливо знати, які є типи сайтів і вміти підібрати той, що підходить під запити клієнта, а ще знати, як вести переговори.


Плюси й мінуси

ПлюсиМінуси
➕ Часто клієнти або не хочуть, або не можуть впоратись із технічними завданнями. Ви забираєте у них цей біль, а за таке готові платити багато (від декількох сотень до декількох тисяч доларів на місяць).

➕ Сайти потрібні практично всім підприємцям, тому ці послуги користуються попитом і, ймовірно, залишиться такими протягом найближчих кількох років.

➕ Є можливості для кар’єрного зростання. Можна перекваліфікуватися в розробника або зосередитись лише на дизайні. Якщо працюєте в компанії — стати технічним директором.
➖ Часто клієнти замовляють комплексну послугу. І якщо ви не можете своїми силами закривати всі завдання зі створення й підтримки сайту, клієнтам легше звернутися до спеціалізованої агенції. Вашою перевагою в такому випадку може стати нижча вартість послуг.

➖ Щоб створювати сайти, потрібно мати відповідні навички і знання. І досвід. Тобто зовсім швидко почати продавати таку послугу не вийде.


№21. Просування сайтів

Зазвичай просування сайтів означає SEO — пошукову оптимізацію. Головна мета — підвищити показники трафіку, конверсії, щоб у результаті підняти позиції сайту в пошуковій видачі.

Типові задачі SEO-фахівця:

  • проводити технічний аудит;
  • збирати семантичне ядро;
  • аналізувати ресурси конкурентів;
  • формувати ТЗ на тексти, статті;
  • проводити лінкбілдинг.

SEO замовляють власники великих порталів, сайтів, блогів, інтернет-магазинів.


Що потрібно для старту

Щоб просувати сайти, потрібно знати особливості різних пошукових систем (у цьому допоможуть їхні інструкції у вільному доступі), вміти працювати з аналітикою, гугл-таблицями, базово знати HTML, CSS, UI/UX. Із софт скілів важливі посидючість, аналітичний склад мислення, комунікативні навички (доведеться багато спілкуватися з копірайтерами, редакторами, дизайнерами, програмістами), уважність.

Ресурси для прокачування навичок:


Плюси й мінуси

ПлюсиМінуси
➕ Такі фахівці мають попит серед власників компаній, інтернет-магазинів, тих, у кого є блог, медіа.

➕ Хоч тут і багато аналітики та рутини, все ж професія творча і мотивує постійно вивчати щось нове.

➕ Велика тривалість проєктів. Часто від 6 місяців до 2 років роботи, поки сайт не вийде на потрібні позиції у видачі.
➖ Просувати сайти в пошукових системах — це довго. На це потрібно мінімум пів року, а не всі замовники хочуть стільки чекати і платити гроші, очікуючи на бажаний результат.

➖Через чорні способи просування до SEO деякі люди ставляться обережно. Але це не заважає знаходити великих цікавих замовників і заробляти.


№22. Розробка дизайну

Розробка дизайну охоплює такий спектр послуг:

  • розробка айдентики, фірмового стилю;
  • створення банерів, картинок для соцмереж, ілюстрацій, шаблонів різних документів (резюме, сертифікатів), презентацій;
  • дизайн сайтів (найчастіше лендингів та інтернет-магазинів);
  • створення авторських іконок;
  • створення анімацій.

Головне завдання такого фахівця — зробити так, щоб об’єкти виглядали красиво і функціонально (те, що називають UI і UX).

Дизайнерів шукають і для роботи над одним проєктом у штат, і для проєктної зайнятості (схоже на роботу в агенції — коли постійно займаєшся різними проєктами), і на фрілансі для разових замовлень.


Що потрібно для старту

Щоб заробляти онлайн на розробці дизайну, потрібно знати основи композиції, теорію кольору, розбиратися в типографіці, вміти працювати в графічних редакторах (Photoshop, Illustrator, InDesign, Figma). Не завадить хороший смак, вміння візуалізувати інформацію і надивленість.

Ресурси для прокачування навичок:

  • телеграм-канали про дизайн на кшталт UI_UX inspiration, Telegraf.design;
  • тематичні ютуб-канали (наприклад, Школа дизайну);
  • книги про теорію кольору, композиції (Ерік Шпікерманн «Про шрифт», Ян Чіхольд «Нова типографіка», Йоганнес Іттен «Мистецтво кольору», Роберт Брінгхерст «Основи стилю в типографіці»).


Плюси й мінуси

ПлюсиМінуси
➕ Є багато напрямків для розвитку. З графічного дизайнера реально перекваліфікуватися в моушн, з веб — у фахівця з дизайну презентацій тощо. Також можна дорости до арт- або креативного директора.

➕ Можна працювати над дуже різними проєктами. Але це більше стосується дизайнерів-фрілансерів або тих, хто працює в агенціях, дизайн-студіях.

➕ Можна працювати з іноземними клієнтами.
➖ Дизайн часто оцінюють суб’єктивно, через що з’являються правки. Але грамотно складений бриф і договір убезпечать від клієнтів, які не знають, чого хочуть.

Хочете знати, скільки заробляють дизайнери?

Завантажуйте результати нашого зарплатного дослідження →

Завантажити дослідження


Заробіток у соцмережах


Соцмережі — перспективний канал як для вузькопрофільних фахівців, так і для підприємців. Ви можете стати сторісмейкером, SMM-менеджером, копірайтером, відеоблогером, контент-менеджером. Можете працювати на себе, можете бути дистанційним працівником компанії або блогера.


№23. Створення відеоблогу

Відеоблог — чудовий спосіб заробітку для тих, хто любить знімати відео, обожнює говорити на камеру і хоче ділитися з іншими своїми знаннями.

Почати рекомендуємо з блогу в інстаграмі, де, крім сторіс, можна проводити прямі ефіри й записувати відео в IGTV. Тут не потрібна така ретельна підготовка, як із відео на ютубі, але механіка та ж сама.

Якщо вам сподобається і ви відчуєте бажання рухатися далі, переходьте до створення свого ютуб-каналу. Для цього спочатку слід визначитися з темою відеоблогу, скласти приблизний графік виходу відео (на старті це може бути не більше одного ролика на тиждень-два). А ще вивчіть алгоритми відеохостингу, щоб за описом, заголовком, тегами ваші відео знаходила потрібна аудиторія.


Що потрібно для старту

Перш ніж запустити відеоблог, варто переконатися, що у вас є потрібна для цього техніка: мікрофон-петля, камера (підійде й та, що в айфоні), ноутбук або ПК, який потягне програми для монтажу. Також важливо вміти писати сценарії, робити розкадрування, знати основи драматургії і сценічного мистецтва, монтажу, редактури зображення у фотошопі.

Із soft skills знадобляться дисципліна, самоконтроль, посидючість, оскільки відео повинні виходити регулярно, а записувати їх з першого разу не завжди вдається.


Як заробляти на відеоблозі

  1. Реклама від сервісу Google AdSense. Це саме та реклама, яка з’являється у відео автоматично. За кожен перегляд ролика ви отримуєте певний гонорар.
  2. Рекламні інтеграції з брендами. Це пряма або нативна реклама, яку відеоблогер записує сам і вставляє у відео. Часто супроводжується посиланням в описі відео, при переході на яке можна придбати розрекламований продукт.
  3. Консультації. Цей спосіб буде актуальним, коли ви вже станете досвідченим відеоблогером і досягнете успіху. Суть проста — продаєте експертні консультації з просування в ютубі.
  4. Донейти. Працює це так — в описі до відео ви залишаєте свої реквізити, а в відео закликаєте людей заплатити вам за контент, якщо у них є бажання і можливість. Але краще заробляти на донейтах виходить у прямих ефірах.


Плюси й мінуси

ПлюсиМінуси
➕ Є можливість надалі розвиватися в інших напрямках. Наприклад, стати ведучим на ТБ, відкрити свою ютуб-агенцію, створювати нові ютуб-канали, проводити консультації.

➕ Чудове прокачування різних навичок. Ймовірно, спершу ви робитимете все самі — будете придумувати сценарії, знімати і монтувати відео, просувати канал. А разом із цими навичками прокачаєте дисципліну, силу волі, мотивацію, вміння відстоювати свою думку (цьому сприятиме критика).

➕ Можливість знайомитися з цікавими особистостями. Серед глядачів точно такі знайдуться. А де цікаві люди, там і нові круті проєкти. Тому такий нетворкінг, крім приємного спілкування, відкриває безліч інших можливостей.
➖ Для створення одного відео потрібно дуже багато ресурсів. І, ймовірно, перш ніж вийти на дохід, доведеться близько пів року працювати безкоштовно.

➖ Спершу буде невеликий прибуток або взагалі нульовий. Але грамотна стратегія або ментор допоможуть вивести блог на монетизацію і окупити всі вкладення.

➖ Щоб канал розвивався і продовжував приносити прибуток, доведеться над цим серйозно працювати, регулярно наповнюючи його новими відео.

 
№24. Створення і розвиток спільнот

Ком’юніті-менеджмент — це створення в рамках групи в фейсбуці, інстаграм-сторінки чи телеграм-каналу спільноти людей, які спілкуються між собою і з адміністратором. Вони сприймають паблік не просто як місце з корисним контентом, але і як майданчик, де можна щось обговорити з колегами, однодумцями.


Що потрібно для старту

Важливо знати принципи роботи й алгоритми соцмереж, психологію людини, любити спілкуватися з людьми, вміти знаходити підхід до кожного.


Як монетизувати спільноту в соцмережах

  1. Продавати рекламу. Спершу можна працювати за бартером, але потім обов’язково переходити на платні інтеграції. Формати можуть бути різними — звичайна пряма реклама, спецпроєкт, нативні пости.
  2. Створити мерч в колаборації з кимось. Заробіток буде з продажів.
  3. Впровадити добровільну оплату в форматі донейтів. Це коли кожен, хто бажає, може скинути вам будь-яку суму, щоб підтримати.


Плюси й мінуси

ПлюсиМінуси
➕ Це чудовий варіант довгострокового проєкту для заробітку. Зможете заробляти на рекламних інтеграціях або продажах своїх продуктів.

➕ Коли є лояльна аудиторія, легше запускати нові проєкти. Адже у вас вже будуть потенційні покупці.
➖ Щоб почати заробляти на пабліках, потрібно пів року-рік на розкрутку. А для отримання доходу від $1000 на місяць може знадобиться понад рік. Тому такий варіант заробітку краще розглядати як додатковий, а не основний.

➖ Аудиторії може бути багато, але вона буде неплатоспроможною, нелояльною або нерелевантною. В такому випадку рекламодавцям буде не цікаво з вами працювати, а найчастіше це найвигідніший варіант заробітку на спільноті в соцмережах.


№25. SMM, адміністрування акаунтів у соцмережах

SMM — це просування сторінки бізнесу в соцмережах. Коли сторінка і її контент створюються з метою підвищити впізнаваність бренду, збільшити трафік в інших каналах, іноді — поліпшити продажі (якщо соцмережі — єдиний або основний канал реалізації продукції). SMM-фахівець продумує і реалізовує стратегію просування, інтеграції з іншими брендами або блогерами, створює контент, відповідає на коментарі, займається платним просуванням постів і т.д.

Адміністрування акаунтів — схожий, але менш творчий вид діяльності. Адміністратор відповідає на коментарі, приймає заявки або замовлення в директі / месенджері, вчасно публікує контент (на вимогу SMM-фахівця або когось іншого). За це платять менше, ніж за повноцінне ведення і просування сторінки в соцмережах, але й почати заробляти можна швидше.

Запити на адміністрування акаунтів виникають у власників комерційних сторінок, інтернет-магазинів в інстаграмі, фейсбуці, для яких соцмережі — основне або єдине джерело отримання та обробки замовлень.


Що потрібно для старту

Для адміністрування важливо вміти вести комунікацію, користуватися Google-таблицями (щоб вести облік замовлень), знати особливості налаштувань соцмереж. Не зайвою буде навичка продавати.

До SMM-менеджера вимог більше: потрібно також мати навички обробки фото і монтажу відеосторіз, вміти користуватися рекламними кабінетами й таргетувати пости на цільову аудиторію. Також у нього повинен бути легкий стиль, відмінне почуття гумору і прокачані навички комунікації. Ще вкрай важливо стежити за трендами, відчувати настрої своєї аудиторії.

Ресурси для прокачування навичок:

  • книги або відео про основи ділової комунікації;
  • телеграм-канали про SMM і комунікації в соцмережах — Setters, Trend Media, Digital Masons.


Плюси й мінуси

ПлюсиМінуси
➕ Це послуга, на яку є великий попит. Вакансій для smm-фахівців зараз дуже багато.

➕ Можна самостійно регулювати свій дохід і навантаження. Адже можна взяти на себе кілька проєктів або працювати лише з одним великим клієнтом.
➖ Це робота без особистого часу, відпустки та вихідних. Хороший сммник повинен бути завжди онлайн і встигати реагувати на згадки бренду в соцмережах, критичні зауваження, коментарі та питання користувачів.

➖ Це велика відповідальність. Від роботи SMM-фахівця залежить репутація бренду. Було чимало історій, коли грубими коментарями або недоречними постами сммник завдавав компанії значної шкоди.


№26. Таргетинг

Таргетинг — це налаштування реклами на цільову аудиторію в соцмережах (найчастіше — в інстаграмі та фейсбуці). Брендам це дозволяє отримувати нових клієнтів, передплатників, партнерів.

Серед основних обов’язків таргетолога: аналіз цільової аудиторії і її сегментація, планування і розподіл бюджету, складання рекламних оголошень тощо.


Що потрібно для старту

Щоб стати таргетологом, важливо знати основи маркетингу, розуміти принципи роботи соцмереж, де плануєте запускати рекламу, вміти аналізувати інформацію, працювати з аналітикою, креативами.


Плюси й мінуси

ПлюсиМінуси
➕ Це професія, на яку великий попит. Багато брендів активно виходять в онлайн, але не всі вміють працювати з рекламою в соцмережах, а це один з найдешевших способів залучення нової аудиторії.

➕ Є багато можливостей для організації своєї діяльності. Можна працювати в офісі, отримуючи стабільну зарплату і займаючись рекламою однієї компанії. Можна бути фрілансером і взяти декілька проєктів. Можна піти таргетологом в SMM-, маркетингову, digital-агенцію і вести багато рекламних кампаній.

➕ Є можливості для зростання. Можна вирости до керівника відділу або навіть організувати свою агенцію з таргетингу.

➕ Не складно навчитися професії з нуля. Але потрібно постійно стежити за трендами на ринку, підвищувати кваліфікацію і практикуватися.
➖ Велика відповідальність. Таргетолог працює з чужим бюджетом, іноді доволі великим (кілька тисяч доларів на місяць) і будь-які невірні дії, недоліки в аналізі аналітики можуть призвести до зливу бюджету і погіршення власної репутації.

➖ Це доволі монотонна робота. Більшу частину часу таргетолог проводить в рекламному кабінеті фейсбуку, змінюючи налаштування. Але завжди можна розвиватися і братися за створення креативів для рекламних макетів, щоб урізноманітнити свою роботу.


Інші види заробітку в інтернеті


Тут перерахуємо ті способи заробітку онлайн, які не ввійшли до попередніх категорій.


№27. Онлайн-заняття з дітьми

Цей спосіб заробітку онлайн багатогранний, адже можна організувати розвивальні ігри для дітей різного віку, можна займатися лише вивченням мов, можна допомагати з уроками.


Що потрібно для старту

Важливо, щоб у вас були навички роботи з дітьми та педагогічна освіта (бажано). Ще потрібно вміти користуватися програмами для організації онлайн-занять (Skype, Zoom). Якщо в активі є організація заходів — це додатковий плюс. Ви також можете спробувати себе в ролі онлайн-аніматора для дітей.

Ресурси для прокачування навичок:

  • ютуб-канали з ідеями ігор для дитячого розвитку (наприклад, канал KidiUm TV).


Де шукати роботу

  1. Влаштуватися в онлайн-школу як викладач. Подібні вакансії можна знайти на фріланс-біржах, джоб-порталах, в групах нових житлових комплексів (на їхній території часто є студії розвитку дітей).
  2. Самому створити таку школу. Але це довший і складніший шлях. І якщо у вас немає подібного досвіду, рекомендуємо почати з роботи викладачем або нянею.
  3. Зайнятися репетиторством або проводити розвивальні уроки для дітей онлайн. Перших клієнтів можна знайти серед знайомих або після розміщення інформації на сайтах оголошень.


Плюси й мінуси

ПлюсиМінуси
➕ Великі можливості для розвитку. Той, хто працює з дітьми, повинен бути креативним, адже постійно потрібно вигадувати нові ігри, розваги.

➕ Прокачуються такі навички як емоційний інтелект, емпатія, позитивне мислення.

➕ Робота з дітьми часто дарує позитивні емоції. Звичайно, якщо ви вмієте знаходити до них підхід.
➖ Велика відповідальність. Незнання дитячої психології чи педагогічних методик може призвести до розвитку психологічних проблем у вашого підопічного.

➖ Є ризик емоційно вигоріти. Але якщо вміти відстежувати цей стан, цього можна уникнути.


№28. Створення власних курсів

Тут є три способи заробити.

  1. Як продюсер. У такому випадку ви повинні знайти експерта і разом з ним створити свій курс. Вам доведеться просувати курс, тобто відповідати за кількість учасників, продажів, якість матеріалів, технічні нюанси і т.д.
  2. Як експерт. Тоді вам слід знайти продюсера і разом з ним створювати курс. Ви будете відповідати за контент, програму курсу, створювати цінність. Головне завдання — ділитися своїми знаннями і давати фідбек учасникам під час навчання.
  3. Як експерт-продюсер. Це коли ви виступаєте і як експерт, і як продюсер.


Що потрібно для старту

Перед стартом важливо розуміти, з яких процесів складається розробка курсу. Крім самого продакшну, слід продумати стратегію, концепцію, визначити й знайти аудиторію. Далі створити команду, адже ви не зможете самі і сайт створити, і тексти написати, і все технічно налаштувати, і обробляти заявки. Також важливий постпродакшн.

Якщо ви плануєте виступати як експерт, важливо мати досвід і знання у певній сфері. Бажано бути хорошим оратором, вміти працювати з аудиторією.

Якщо хочете працювати в ролі продюсера, важливо знати маркетинг, техніки продажів, нюанси зйомок і запусків онлайн-курсів, набирати персонал і працювати з командою, організовувати безліч процесів паралельно, працювати з фінансовими показниками.


Де розмістити свої курси

Свої курси пропонують розміщувати такі платформи:

  • GetCourse;
  • Eduardo;
  • Teachable;
  • LearnWorlds;
  • Thinkific, інші.

А якщо у вас розвинені сторінки в соцмережах, запуск можна робити безпосередньо там, і він цілком може виявитися вдалим.


Плюси й мінуси

ПлюсиМінуси
➕ Це можливість реально багато заробити з одного запуску (кілька тисяч доларів за раз). Але не факт, що так вийде з першого разу.

➕ За умови вдалого запуску можна отримати сторонні пропозиції про співпрацю.

➕ Це може стати джерелом пасивного доходу, якщо ви робите курси без зворотного зв’язку або у форматі чек-листів, гайдів, марафонів.
➖ Якщо у вас немає великої аудиторії, яка впевнена у вашій експертності, запуск свого курсу навряд чи буде вдалим.

➖ Створення курсу — це довго. Без досвіду це може зайняти до пів року, з досвідом — близько двох місяців.


№29. Озвучка відео- та аудіоконтенту

Така діяльність користується великим попитом у зв’язку з розвитком ринку подкастів та аудіокниг. Також дикторів-любителів часто шукають ютуб-студії для озвучування тренінгів, курсів, відеорецептів, а рекламні агенції шукають голоси для рекламних роликів. Замовлення варто шукати на фріланс-біржах.


Що потрібно для старту

Важлива умова для озвучки: потрібно мати приємний тембр і чітку дикцію. І якщо шукати такі замовлення на біржах фрілансу, то слід підготувати демо-запис ваших навичок начитування. Також вам потрібен якісний вбудований або дротовий мікрофон і ПК або ноутбук.

Ресурси для прокачування навичок:

  • курси або відео про ораторське мистецтво, постановку голосу, акторську майстерність.


Плюси й мінуси

ПлюсиМінуси
➕ Якщо ви любите читання — така робота буде вам до душі.

➕ Загалом робота нескладна і особливих знань не вимагає.
➖ Якщо ви помилилися, то уривок доведеться перезаписати. Можливо, декілька разів.

➖ Така робота забирає багато часу, а заробляти багато не вийде.


№30. Підбір персоналу або рекрутинг

Якщо ви розглядаєте такий спосіб заробітку, вашим головним завданням буде вміння оперативно знаходити співробітників, які задовольняють вимоги замовників. Зазвичай рекрутерами-фрілансерами стають ті, у кого вже є досвід роботи в цій сфері, а ще рекрутингова мережа, свої ефективні канали пошуку кандидатів і інструменти для їх відбору.



Що потрібно для старту

Якщо ви зовсім новачок у цій сфері, спершу важливо визначитися з напрямом роботи, тобто з тим, який персонал ви підбиратимете — домашній, для креативної індустрії, виключно топменеджмент і т.д. Також важливо вивчити основні робочі інструменти, отримати перший досвід, продумати маркетингову стратегію для просування своїх послуг, скласти портфоліо, визначитися з системою оплати своєї роботи.

Також важливо врахувати soft skills. Ось якими якостями повинен вирізнятись рекрутер:

  • комунікабельність і готовність постійно спілкуватися з людьми, вирішувати конфлікти, відмовляти;
  • вміння переконувати людей;
  • аналітичність;
  • стресостійкість та готовність швидко знаходити рішення в форс-мажорних ситуаціях;
  • знання психології людини.


Як почати

Експерти радять починати з підбору масового персоналу — касирів, офіціантів, різноробів, а вже після, за бажанням, змінювати напрям діяльності. Якщо відчуваєте, що стартувати відразу на фрілансі складно, можна влаштуватися в компанію на позицію ресерчера (стартова позиція в рекрутингу), набратися досвіду і пізніше стати рекрутером-фрілансером. Якщо є можливість, пройдіть курси.


Плюси й мінуси

ПлюсиМінуси
➕ Легко виміряти результати роботи. Головний критерій — вчасно закрита вакансія кандидатом, який відповідає вимогам.

➕ Бізнесу завжди потрібні кадри, а тримати в штаті HR-менеджера буває не вигідно, тому послуги рекрутера-фрілансера мають великий попит.

➕ Є можливості для професійного розвитку. Можна піти з фрілансу в найм, відкрити свою рекрутингову агенцію, піти в хедхантинг і підбирати персонал лише на топові позиції, перейти в HR і стати HR Director, HR Business Partner.

➕ Широке коло знайомств, які можна здобути і під час пошуку кандидатів, і під час спілкування з колегами в тематичних блогах.
➖ Можна швидко вигоріти, оскільки потрібно дуже багато спілкуватися з людьми. А ще постійні відмови (а вони будуть) — це високе психологічне навантаження.

➖ Багатозадачність. Ви навряд чи будете шукати лише одного співробітника. Ймовірно, їх буде мінімум 3-5 і доведеться постійно перемикатися.


Висновки


Зі способами заробітку розібралися. А де ж шукати замовлення і клієнтів? Ось кілька ефективних каналів.

  1. Фріланс-біржі і сайти оголошень: Кабанчик, OLX, Freelancehunt, UpWork і багато інших.
  2. Джоб-портали. Наприклад, наш сайт Happy Monday. У нас багато вакансій в креативних індустріях, є пропозиції проєктної зайнятості та remote-вакансії.
  3. Групи у фейсбуці. Краще шукати вузькоспеціалізовані (наприклад, з роботою для копірайтерів, контент-менеджерів і рерайтерів). Однак загальні (з публікаціями різних фріланс-замовлень) теж можна переглядати (напріклад, ось цю групу).
  4. Канали у телеграмі. Наприклад, спільнота ЛОБ19, де підприємці шукають віддалених працівників.

Читайте також

30 правил віддаленої роботи для команд, лідерів і дебютантів

Про плюси, мінуси і «підводні камені» роботи на себе

Нетворкінг і пошук роботи в соціальних мережах: навіщо, як і невже працює?

Шукаєте роботу?

У нас багато вакансій в крутих українських і міжнародних компаніях!

Вакансії

Долучайтеся!

Створюємо спільноту фанів Понеділків.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: