Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Співбесіда англійською: як відповідати на найпопулярніші питання

24.04.19 Пошук роботи 19 хв читання

Природне хвилювання перед інтерв’ю, яке знайоме майже всім, хто колись шукав роботу, може посилитись, якщо вам необхідно пройти співбесіду англійською. Адже перевіряти будуть не лише ваші професійні та особисті якості, а й мовні знання.

Експерти з Grade Education Centre розповідають, як підготуватися до англомовного інтерв’ю і що відповідати на питання рекрутерів.  


Як підготуватися до співбесіди англійською


Співбесіда англійською обов’язково потребує підготовки. Навіть якщо це ваше тридцяте інтерв’ю за останній місяць, і ви вже напам’ять знаєте відповіді на популярні питання рекрутерів.

Підготовка складається з трьох етапів: збір інформації, розробка стратегії та оцінка словникового запасу.


Зберіть інформацію про компанію

Таку роботу важливо виконати, щоби розуміти, чим займається компанія, які люди тут працюють, що цінують у співробітниках. Це допоможе підготуватися до співбесіди, а також покаже вашу небайдужість і буде хорошим сигналом для рекрутера.

Рекомендуємо вивчити такі нюанси:

  • загальна інформація про організацію: сфера діяльності, продукція, коротка історія, цінності, місія;
  • хто буде проводити співбесіду;
  • очікування щодо навичок, цінностей, особистих якостей потенційного кандидата;
  • тренди й проблеми індустрії, в якій працює компанія.

Де її шукати? Ось кілька варіантів:

  • сайт і блог компанії;
  • сторінки організації і співробітників у соцмережах;
  • джоб-сайти, профільні та кар’єрні ресурси на кшталт DOU, Happy Monday, де є кар’єрні сторінки компаній;
  • чинні й колишні співробітники компанії.


Розробіть стратегію

Суть стратегії — сформувати свій портрет як кандидата і продумати 4–5 ключових тез, які ви хочете донести на інтерв’ю. Наприклад, виділіть навички, які відповідають вимогам вакансії, і підкріпіть  їх професійними досягненнями або прикладами.

Якщо ж ви подалися на позицію, для якої не вимагають наявність досвіду, краще посилайтеся на свій сильний потенціал як фахівця, бажання вчитися і вміння адаптуватися до різних умов.


Оцініть свій словниковий запас

Часто в резюме вказують необхідний рівень володіння англійською мовою, використовуючи шкалу європейської оцінки CEFR. Тому, як мінімум, варто переконатися, що ваші знання наближені до зазначеної вимоги (наприклад, А2, В1 або С1). Свій рівень можна визначити, пройшовши відповідні тести на таких ресурсах:

  1. EnglishDom.
  2. Grade.
  3. Exam English.
  4. Cambridge Assessment English.
  5. British Council.
  6. ILS English.

Також варто переконатися, що ви точно володієте лексикою, яка допоможе вам розповісти про ваші сильні та слабкі сторони, особисті якості, професійні досягнення. Наприклад, на співбесіді вам точно знадобляться такі слова.

Словник корисних якостей

  • Adaptable, flexible — той, що легко пристосовується до різних обставин.
  • Ambitious — амбітний.
  • Creative — креативний.
  • Dedicated professional — відданий своїй справі професіонал.
  • Dependable — надійний.
  • Determined — цілеспрямований.
  • Experienced — досвідчений.
  • Loyal — відданий.
  • Motivated — вмотивований.
  • Outgoing — комунікабельний.
  • Problem-solver — здатний розв’язувати проблеми.
  • Reliable — надійний.
  • Team-player — командний гравець.
  • Good negotiator — вміло веду перемовини.

Вивчити чи освіжити в пам’яті таку лексику можна на курсах бізнес-англійської чи за допомогою спеціалізованих онлайн-ресурсів зі словниками з різних напрямків бізнесу. Наприклад, English Club: Business EnglishBusiness English Site або YouTube-канал Business English Pod із відеоуроками бізнес-англійської.

Які існують рівні англійської та як визначити свій →

Читати


Співбесіда англійською: популярні питання


Звісно, неможливо передбачити, які саме питання вам поставлять на співбесіді. Однак є типові, які звучать на інтерв’ю найчастіше. Пропонуємо варіанти відповідей англійською мовою, які ви зможете трансформувати під себе і свій досвід.


Tell me about yourself
(Розкажіть про себе)

У відповіді на це питання вам потрібно коротко розповісти про себе як про фахівця: про досвід, освіту, уміння, досягнення, особисті якості.

Не варто питати: «А що ви хотіли б дізнатися?». Це дасть рекрутеру привід думати, що ви або погано підготувалися до співбесіди, або взагалі не готувалися, а значить — не особливо цінуєте їхню  пропозицію.


Приклад хорошої відповіді

I would describe myself as someone with analytical and strategic thinking. I do not believe in guessing and am guided only by facts and specific figures and results. I know a variety of marketing tools and understand how to achieve the desired business goals with their help. 

I’m also a creative person. I know how to present even boring facts in an engaging way and involve the reader in the content so that he wants to buy a product or order a company service. 

I have over 5 years of experience as a marketer. During this time, I have learned how to deal with a whole range of marketing tasks. This made it possible to improve the business results of the company in which I was working by 5 times. I am sure that the goals that you set for a marketer are within my reach.

But my work is not the only thing that I live for. I like to start the morning with yoga and I spend the evening either with friends or with a book. This allows you to protect yourself from burnout and be in balance.

Переклад:

Я б описала себе як людину з аналітичним і стратегічним мисленням. Я не вірю припущенням і орієнтуюся тільки на факти й конкретні цифри, результати. Знаю безліч маркетинг-інструментів і розумію, як із їхньою допомогою досягати потрібних бізнес-цілей.

Ще я креативна людина. Вмію цікаво подати навіть нудні факти й залучити читача в контент так, щоби він захотів купити товар або замовити послугу компанії.

У мене понад 5 років досвіду на посаді маркетолога. За цей час я навчилася вирішувати найрізноманітніші маркетинг-завдання. Це дало змогу поліпшити бізнес-результати компанії у 5 разів. Впевнена, що цілі, які ви ставите перед маркетологом, мені під силу.

Але я живу не тільки роботою. Ранок люблю починати з йоги, а вечір проводжу або в компанії друзів, або з книгою. Це вберігає від вигорання й дає бути в балансі.


What about your experience
(Розкажіть про ваш досвід)

Відповідаючи на це питання, необхідно коротко описати свій досвід роботи й перерахувати досягнення. Подумайте, які робочі деталі особливо важливі для бажаної посади і закцентуйте на них.

Приклад хорошої відповіді

For the last 4 years I have been working in marketing. My career began with an internship at an international company that I joined beating 50 competitors in a competition. I worked as an intern for six months, learned the basics of general and internet marketing and succeeded in the project I was working on. Namely, I managed to increase the conversion by 1.5 times and at the same time reduce marketing costs by developing engaging content in social networks. 

After that I became a junior marketer and worked in this position in the same company for about six months. Due to the fact that I was able to work on 3 projects in parallel and improve marketing performance, I was quickly promoted to a position of middle marketer. In this position, I spent a year in the same company. Together with a team of specialists, we successfully launched a large project from scratch and were able to earn twice as much money as before on similar projects. So, we implemented 4 projects and were able to increase the profit (yes, it’s profit, not income) of the company by 20%. 

Then I decided to switch from retail to product marketing, where I ended up working for 2 years as a marketing director. We were able to launch 4 products with high margins and without disruption to deadlines. For example, the revenue of one was $300,000, whereas before that the company earned a maximum of $100,000 from one product launch. Not only did I improve my skills as a marketer learning how to sell the value of IT products, but I also managed a team of 4 marketers.

Переклад:

Останні 4 роки я працюю у сфері маркетингу. Моя кар’єра почалася зі стажування в міжнародній компанії, на яку я потрапила, обійшовши в конкурсі 50 конкурентів. Я пробула стажистом пів року, навчилася основ загального й інтернет-маркетингу і змогла успішно реалізуватися в межах проєкту, на якому працювала. А саме: мені вдалося збільшити конверсію в 1,5 раза і водночас скоротити витрати на маркетинг завдяки розробці цікавого для підписників контенту в соцмережах.

Далі я стала юніор-маркетологом і пропрацювала в цій же компанії ще пів року. Завдяки тому, що змогла паралельно працювати над трьома проєктами й покращувати маркетинг-показники, мене швидко перевели на посаду мідл-маркетолога. На цій позиції я пробула рік у тій же компанії. Разом із командою фахівців із нуля успішно запустили великий проєкт і змогли заробити удвічі більше грошей, ніж раніше на подібних проєктах. Усього ми реалізували чотири проєкти й змогли збільшити прибуток (так, саме прибуток, не дохід) компанії на 20%.

Потім я захотіла перейти з рітейлу в продуктовий маркетинг, де в результаті пропрацювала два роки на позиції маркетинг-директора. Ми змогли запустити чотири продукти з високою маржинальністю й без зривів дедлайнів. Наприклад, виторг з одного склав 300 000 доларів, а до цього компанія на запуску продукту заробляла максимум 100 000. Там я не тільки поліпшила свої навички як маркетолог, навчившись продавати ІТ-продукти, але й управляла командою з чотирьох маркетологів.


What are your strengths and weaknesses?
(Опишіть свої сильні й слабкі сторони)

Таким питанням роботодавець хоче перевірити, як у вас із критичним мисленням і самоаналізом. У випадку із сильними сторонами рекомендуємо вибрати 4–5, які стосуються бажаної посади. Важливо їх не просто перерахувати, але й підкріпити конкретними прикладами з професійної діяльності або досягненнями.

Не бійтеся чесно розповісти й про слабкі сторони. Вони є у всіх, і цього не варто соромитися. Важливо, щоби ці мінуси не суперечили основним вимогам роботодавця і ви змогли описати, як працюєте над ними.

Приклад хорошої відповіді

Sometimes I can’t concentrate on one task, in which case I either use the Pomodoro technique, or make a list of tasks so that I alternate between one task and the others to remain effective.

Переклад:

У мене не завжди виходить концентруватися на одному завданні. Але в такому випадку я або підключаю техніку Помодоро, або складаю список завдань так, щоб одне завдання розбавити іншими й залишитися ефективною.

Все про техніку Помодоро, яка допомагає концентруватися на завданнях →

Читати


Why are you leaving your current job?
(Чому ви йдете з поточної роботи?)

Питання підступне і відповідати на нього потрібно акуратно. Не варто погано відгукуватися про чинного роботодавця, краще зробіть акцент на тому досвіді, який дала вам компанія. Не варто також говорити, що вам мало платять, тому ви шукаєте «тепліше» місце.

Хороші варіанти відповіді:

  1. Ви прагнете розвиватися, але поточна компанія вам не дає закрити цю потребу.
  2. У компанії у зв’язку з кризою відбулося переформатування, і вам запропонували взяти на себе обов’язки, які не відповідають вашим особистим планам і прагненням.
  3. У вас щось змінилося в особистому житті й тепер умови роботи на поточному місці не дуже підходять. Наприклад, вам потрібно доглядати за бабусею, а робота в офісі не дає змоги це робити, тому ви шукаєте можливість працювати віддалено.

Приклад хорошої відповіді

After a year of working as an assistant manager, I realized that I wanted to develop as an HR manager, but in the current company there is no need for such a specialist.

Переклад:

Після року роботи асистентом керівника я зрозуміла, що хочу розвиватися як HR-менеджер. А в поточній компанії немає потреби в такому фахівці.


Why should we hire you?
(Чому нам потрібно вибрати вас?)

Ставлячи таке питання, рекрутер хоче зрозуміти, яку користь одержить компанія від вашого найму. І щоби відповідь вас реально «продала», потрібно детально вивчити інформацію про компанію та опис вакансії (пам’ятаєте, ми про це говорили раніше?). Знайти проблемні зони й подумати, як ви можете їх поліпшити. Далі необхідно виділити 1–3 ваші конкурентні переваги й описати рішення, які ви пропонуєте.

Приклад хорошої відповіді

In the job description, you indicated that you were planning to develop your Instagram page, but you do not have a large budget for this. I happened to work in such conditions and not only was I able to increase the number of subscribers and their level of engagement, but also double the company’s sales through Instagram. Therefore, I am sure that I can cope with the task and help develop your Instagram page.

Переклад:

В описі вакансії ви вказали, що плануєте розвивати свою інстаграм-сторінку, але у вас немає на це великого бюджету. А я якраз працювала в подібних умовах і змогла не тільки збільшити кількість підписників та рівень їхньої залученості, але й у два рази збільшити продаж через інстаграм. Тому я впевнена, що впораюся із завданням і допоможу розвинути вашу інстаграм-сторінку.


Where do you see yourself 5 years from now?
(Ким ви бачите себе через п’ять років?)

Мета такого питання — побачити, наскільки ви амбітні й розумієте, у якому напрямі хочете розвиватися та як довго. Так компанія хоче переконатися, чи не звільнитеся ви через пів року-рік роботи.

Приклад хорошої відповіді

I have a career plan and one of its stages is this position, within which I want to grow to the head of project teams. I am overly impressed with your current projects, their content and goals. And I would like to develop in the direction of project management in your country, so that in 2-3 years I will regularly launch important and useful projects for the society, which, among other things, will open up new opportunities for the company.

Переклад:

У мене є кар’єрний план, й одним із його пунктів є ця посада, в межах якої я хочу дорости до керівника проєктними групами. Мені дуже імпонують ваші поточні проєкти, їхній зміст і цілі. І я хотіла б розвиватися як проєктний менеджер саме у вас, щоби через 2–3 роки регулярно запускати важливі й корисні для суспільства проєкти, які зокрема будуть відкривати нові можливості для компанії.


What are your salary expectations?
(На яку зарплату ви розраховуєте?)

Попри те, що багатьом це питання здається незручним, уникати відповіді не варто.

Як можна подати інформацію:

  • назвати вилку зарплат, яка відповідає й ринку, і вашим очікуванням;
  • назвати рівень оплати, нижче якого ви не можете розглядати пропозиції, оскільки маєте певні фінансові зобов’язання.

Приклад хорошої відповіді

I have studied the situation in the market and found that the minimal salary for experts like me is UAH15,000. How much do you offer?

Переклад:

Я вивчав ситуацію на ринку, і зарплати для фахівців мого профілю стартують від 15 000 грн. А що пропонуєте ви?


Do you have any questions for us?
(У вас є до нас якісь питання?)

Відповідь «ні» тут буде недоречною і справить враження, що ви незацікавлений та несерйозний кандидат.

Про що можна запитати:

  • які цілі в компанії на найближчі 5 років;
  • які очікування від кандидата на позиції, на яку ви подалися;
  • кому ви будете підпорядковуватися;
  • як може виглядати ваш типовий робочий день;
  • чому ця вакансія відкрита (можливо, попередній співробітник звільнився або компанія збільшує кількість проєктів і для цього набирає новий персонал).

Приклад хорошої відповіді

I’m interested in learning a little more about the team. Please tell us about the people whom I will need to closely cooperate with on work issues.

Переклад:

Мені цікаво трохи більше дізнатися про команду. Розкажіть, будь ласка, про людей, з якими мені доведеться тісно співпрацювати.


Співбесіда англійською в IT: специфічні питання


What are your main skills?
(Які ваші головні навички?)

Тут усе просто — розкажіть про навички, якими володієте і які важливі для бажаної позиції.

Приклад хорошої відповіді

During 3 years of working as a product designer, I learned to develop prototypes of mobile applications (for the main sections and pages) in just 2-3 days, taking into account all UX requirements. This allows me to simultaneously work on the design of 2-3 applications, not to burn out and to cope with tasks efficiently.

Переклад:

За три роки роботи продуктовим дизайнером я навчився всього за 2–3 дні розробляти прототипи мобільних додатків (для основних розділів і сторінок), враховуючи всі UX-норми та правила. Це дає мені змогу паралельно працювати над дизайном 2–3 додатків, не вигоряти й справлятися із завданнями якісно.


What are your main achievements?
(Які ваші головні досягнення?)

На випадок такого питання важливо, щоб у вас були заготовлені хоча б 5 історій, які демонструють ваші навички з різних сторін. Наприклад, як ви вмієте виходити з конфліктних ситуацій, вирішувати важливі бізнес-проблеми, триматися навіть у дуже складні й завантажені періоди.

Приклад хорошої відповіді

I was able to reduce the time spent working on one sprint from 5 to 3 days. At the same time, the quality of the product remained at a high level, my team did not burn out, and the customers were satisfied.

Переклад:

Я змогла скоротити час роботи над одним спринтом із 5 днів до 3. Водночас якість продукту залишалася на високому рівні, моя команда не вигорала, а клієнти були задоволені.


What was your biggest challenge?
(Яким був найскладніший виклик на минулій роботі?)

У відповіді на це питання вам потрібно продемонструвати, як проявляються ваші сильні сторони в професійній діяльності в пікові, складні моменти. Тому підготуйте коротку розповідь у форматі кейса: спочатку опишіть сам виклик, потім — до яких дій ви вдалися та яких результатів досягли.

Приклад хорошої відповіді

Once there was a situation when a customer unexpectedly requested to implement one function in a project within just 2 weeks. Usually, about 4 weeks are allocated for a task of this size, but he had such a requirement. Therefore, my team and I had very little time left for testing, which is an important stage in the development of the application.

But I decided to eliminate the most critical errors and problems. To do this, I immediately held a meeting with the team, we defined an action plan, set priorities, and started working. As a result, we handed over the product with this working function even 1 day sooner. It was difficult, but the main thing is that we did good work and the client was satisfied.

Переклад:

Одного разу була ситуація, коли замовник несподівано попросив впровадити одну функцію в проєкт усього за два тижні. Зазвичай на завдання такого обсягу виділяють близько чотирьох тижнів, але в нього була така вимога. Тому в нас із командою залишалося дуже мало часу на тестування, а це важливий етап при розробці програми.

Та я вирішив усунути найкритичніші помилки й проблеми. Для цього відразу провів зустріч із командою, ми визначили план дій, розставили пріоритети й почали працювати. У результаті здали продукт із цієї функцією навіть на день раніше. Було складно, але головне — ми зробили роботу якісно і клієнт залишився задоволений.


Чого краще уникати на співбесіді англійською мовою


Насправді більшість цих порад стосуються будь-яких співбесід, не лише англійською. Однак якщо рідна мова дає змогу в якихось складних моментах підібрати найбільш коректні формулювання і згладити враження, то мова, якою ви не володієте досконало, може навпаки загострити всі промахи.

  1. Не обговорюйте колишніх колег і керівництво в негативному ключі. Усі образи краще залишити при собі.
  2. Не піднімайте першим питання про рівень зарплати. Звісно, усі ми розуміємо, що на роботу йдуть, щоби заробляти гроші. Але подібне питання з вашої ініціативи може показати рекрутеру, що вас цікавить тільки фінансова сторона справи, а люди, яких мотивує виключно матеріальне, надовго в компанії не залишаються.
  3. Не скаржтеся. На жаль, нікому не цікаво, як у вас справи вдома і скільки кредитів потрібно виплачувати щомісяця. Ніхто не хоче бачити в колективі скигліїв.
  4. Не відповідайте на питання фразою: «Це описано в резюме». Рекрутер може щось перепитати про досвід або навички не тому, що він дурний і не читав ваше резюме, а тому, що хоче, наприклад, докладніше почути про деякі нюанси й кейси.
  5. Не критикуйте потенційного роботодавця. Але навіть якщо такий запит надійшов (наприклад, запитали, що вам не сподобалося в рекламній кампанії бренду), то не просто назвіть недоліки, а відразу пропонуйте рішення. Така критика завжди цінніша.
  6. Не обманюйте. Не варто перебільшувати свої вміння, щоби здаватися крутішим в очах рекрутера. Час усе розставить на свої місця, а ви здобудете репутацію брехуна. Краще перерахуйте скромні досягнення, але залишіться чесною і відкритою людиною.
  7. Не переходьте на рідну мову. Це покаже вашу невпевненість у вашому володінні англійською. Краще ретельно готуйтеся до співбесіди, а під час інтерв’ю говоріть повільно. Якщо не можете згадати потрібне слово — передайте зміст синонімами.


Генеральна репетиція


Текст самопрезентації та відповіді на питання не буде зайвим записати повністю або у вигляді ключових тез. Бажано також проговорити все це вголос декілька разів, навіть якщо в голові текст звучить ідеально. Але не завчайте усе напам’ять, як у школі. Краще залучити до своєї репетиції близьких або друзів, які добре знають англійську та допоможуть вам зауважити сильні та слабкі сторони вашої промови.

До речі, порепетирувати можна й за допомогою цього відео — онлайн-симулятора для підготовки до співбесіди. Тут вам поставлять найпопулярніші запитання та почекають, поки ви відповісте. Спробуйте!

Шукаєте роботу?

Маємо безліч вакансій в креативних індустріях, освіті, IT-компаніях та громадському секторі.

Вакансії

Читайте також

Just do it! Як в новому році нарешті вивчити англійську

Що говорити на співбесіді: відповіді на типові запитання

Шкідливі поради: 10 способів провалити співбесіду

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Відгук

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: