fbpx
#3
THANK
GOD IT'S

MONDAY
Засновники сервісу читання для компаній Book Box. А ще за сумісництвом брат і сестра. На зустрічі Андрій і Таня розповіли про те, як не повбивати один одного в сімейній справі, та чому якісне читання стає новою нормою в кращих компаніях.
ТАНЯ
ТА АНДРІЙ ОРЛИКИ
Як все починалося

Корені цієї любові до книжок варто шукати ще в дитинстві. Бабуся наших героїв була професоркою української літератури, і саме вона зробила так, що поки інші діти вчилися палити, її онуки читали.


Book Box: початок

До Book Box Андрій працював бренд-менеджером в Samsung і British American Tobacco. Потім вирішив заснувати власну справу, і першою ідеєю була доставка сніданків.
За перші три місяці я проїв всі свої заощадження, поки малював логотипи і писав бізнес-плани. Це був перший урок, чого не варто робити, коли починаєш власну справу. А треба брати і починати.
Одного разу Андрію не сподобалися 5 книг поспіль, і він їх кидав. Тоді він замислився над тим, а як взагалі книги потрапляють нам в руки, почав вивчати рекомендаційні сервіси і зрозумів, що їх недолік в тому, що вони враховують те, що подобається іншим людям, а не йому особисто. Тоді вони з Танею почали розробляти власний алгоритм, щоб підбирати книги, які написані саме для вас. Серед своїх перших фейлів Орлики називають те, що вони не вміли продавати свій продукт.
"
Підбір улюбленої книжки має більше спільного з Tinder, ніж зі Spotify.
Коли люди почали заповнювати форму і розповідати про свої улюблені книги, переважна більшість називала серед своїх улюблених письменників Хемінгуея. Орлики кажуть, це тому, що його прізвище просто круто звучить.
За 1 рік ми абсолютно розчарувалися в книжках і закохалися в читання як в процес.
"
"
Як швейцарський бізнес-акселератор змінив модель Book Box

Якось в останній день подачі заявок Орлики подалися на найбільший в світі акселератор стартапів Mass Challenge до Швейцарії.
Ніколи не бійтесь просити і хапайте можливості
"
До того Орлики погано розуміли, що таке стартапи, і як їх вести. 250 євро за реєстрацію були доволі суттєвою сумою для брата і сестри з Хмельницького, і вони написали листа організаторам. Їм дали промокод, і подача заявки була безкоштовною. А далі їх відібрали в Лозанну.

Що стало зрозуміло після акселератора:
  1. Треба більше працювати з читанням як з процесом, а не просто доставляти книжки. Не доставляти товар, а працювати зі звичкою.
  2. Ідею шерінгової економіки можна перенести в читання.
Про стосунки з книжками

Перший набір Book Box був присвячений саме процесу читання. Кожному читачеві Орлики пропонують замислитись над тим, чим є читання саме для вас.
Книга — не той продукт, який можна рекомендувати
з гарантією.

"
Улюбленою дитячою книжкою Тані була «Тріумфальна арка». Втім, дитиною вона винесла лише ідею весняного переживання і закоханості: тому що кожен виносить з книги щось своє.
Книжка набагато більше розповідає про те, хто ми є, ніж про автора. Ми з неї вичитуємо дуже кастомізовану історію.

"
За допомогою книжок люди можуть задовольняти зовсім різні потреби.
Читання — це як спорт для мозку, секс для душі.
"
Про В2В модель

Приблизно три місяці пішло на те, щоб вивчити, які є потреби в українських офісів, і ще кілька місяців — щоб прослідкувати тренди, які є в США.

Для першого клієнта Орлики підготували документ на 50 сторінок про користь читання в компаніях. Але перший HR і без того відразу зрозумів цінність. За два роки Book Box вийшов на десятки компаній, а від доставки раз на місяць — до щоденної доставки.

Згідно опитувань у компаніях, Book Box входить у топ-3 офісних бенефітів і конкурує
з безкоштовними обідами.


У компаніях набагато більше людей читає, ніж грає в теніс. Усі вміють читати, тому потенціал є в кожного.
"

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: