Banda

Агенції
Київ
Перевірена
Робимо українську креативність значущою у світі

Banda — це українська креативна агенція, яка спадає на думку, щойно ви подумали про креатив та агенцію в одному реченні. У 2019 році за результатами Effie Awards Ukraine Banda стала найефективнішим агентством України. А у 2020 році — найефективнішим незалежним рекламним агентством світу за рейтингом Global Effie Index.

60+працівників
2офіси: Київ і Лос-Анджелес
9років на ринку
100500+нагород

Ніхто не дивиться рекламу. Але цю ви точно бачили

У Банді створюють стратегії та креативи для брендів. І роблять це з біса добре: навряд чи ви жодного разу не чули про брендинг Євробачення в Україні, Ukraine NOW або ніколи не бачили рекламу Comfy чи попкорну Pumpidup у «Планеті Кіно». Усе це — роботи Banda, а серед їхніх клієнтів — топові українські й міжнародні компанії. 

Втім, у Банді переконані: люди не дивляться рекламу. Люди дивляться те, що їм цікаво, і лише іноді це реклама. Тому для вирішення задач бренду вони розповідають історії. Максимально впізнавані, зрозумілі й щирі — власне, як і сама Banda.

Рома Гурбанов,
копірайтер

Коли я тільки прийшов у Банду, мені здавалося, що тут рекламу потрібно робити максимально красиво. Але потім зрозумів: головне — наповнити її змістом, щоб вона говорила не просто так, а про щось.

Плюс ми хочемо, щоб люди у рекламі розмовляли як у реальному житті. Якщо вам потрібен холодильник, навряд чи ви скажете: «Як ти вважаєш, Галю, в якому магазині найкращий асортимент холодильників?» Ми намагаємося зауважувати, як розмовляють люди, записувати за ними та переносити живу мову у рекламні діалоги.

Рекламу агенції неодноразово відзначали різноманітними нагородами. У 2018 році Банду визнали Дизайн-агентством року за версію Red Dot Design Award. У 2019 році — найефективнішим агентством України за результатами Effie Awards Ukraine і Агентством року за рейтингом Всеукраїнської рекламної коаліції. А у 2020 році — найефективнішим незалежним рекламним агентством світу за рейтингом Global Effie Index. Їхню роботу не раз відзначали у міжнародних профільних виданнях, рейтингах, пресі і навіть нагороджували на фестивалі «Канські Леви».

Креатив усьому голова

Банду заснували в 2011 році Павло Вржещ, Єгор Петров, Ярослав Сердюк. Є агенції, які відкривають підприємці, менеджери чи маркетологи, а Banda стала першою агенцією, яку відкрили саме креативники. Це і відрізняє Банду від інших — креатив тут на першому місці.

Женя Дворецька,
Team Lead
Коли я проходила співбесіду, Паша Вржещ спитав мене: «Чим, на твою думку, менеджер у Банді відрізняється від менеджера будь-якої іншої агенції?». Я відповіла, що тут, імовірно, головні люди — саме креативники, а завдання менеджерів — просто допомагати їм у роботі. Так і є.

Тут розуміють, що справжні таланти не ростуть у неволі. Тому створюють усі умови, щоб людям було просто комфортно робити свою роботу.

«Спочатку наш метод управління нагадував вирощування шампіньйонів. Щоб виростити шампіньйони, їх потрібно від усього закрити й тримати в темноті. Те ж саме ми робили з людьми: нічим не ділилися, все контролювали. Але з часом зрозуміли, що шампіньйони — не дуже креативна форма. І стали будувати максимально відкриту та креативну культуру. Для цього в компанії має бути три речі:

— безпека (коли людина знає, що тут її ніхто не образить і нічого страшного не трапиться);

— довіра (коли людина відчуває, що компанія їй довіряє);

— веселощі, бо без фану не буває креативності».

Павло Вржещ,
креативний директор і співзасновник

Як у Банді «підігрівають» креативність?

  • Ретельно обирають проєкти для роботи: перевіряють, чи комфортно буде команді працювати з представниками клієнта, чи збігаються його цінності клієнта з цінностями агенції, чи надихає команду тема й проєкт.
  • Закохують у клієнта та його продукт: їздять з екскурсіями на виробництво, п’ють / їдять / тестують продукт, відвідують офіс і навіть корпоративи клієнта — це допомагає познайомитись із ним ближче, щоб він перестав бути ефемерним, а став знайомим і близьким. 
  • Дозволяють бути самостійним. Тут кожен сам визначає своє навантаження та озвучує терміни виконання задач. У команд є стендапи та зустрічі для планування, тому менеджер завжди в курсі всіх справ, але нікого не задовбує.
  • Вкладаються у ріст і розвиток людей. Дуже багато ресурсів агенції витрачається на навчання працівників: часто проводять внутрішні лекції, організовують курси не лише для професійного, а й для особистісного розвитку: курси англійської, ораторської майстерності тощо.

Тут не стежать, скільки ви працюєте, і не рахують відпустки

Орієнтовно в Банді працюють з 10 до 19 години, але це графік, швидше клієнтів, аніж працівників. Тут немає загальних правил, коли починати й закінчувати роботу, йти на обід, брати вихідні чи відпустку. Усе узгоджується всередині кожної команди, такої собі агенції в агенції. Звісно, є ситуації, коли ти обов’язково маєш бути на місці: на зустрічах з клієнтами, командою чи всім агентством. В іншому випадку за згодою команди можна попрацювати віддалено, затриматись чи взяти вихідний.

Тут не рахують відпустки. Ти можеш відпочивати скільки й коли завгодно. Але не думайте, що це сприяє анархії і співробітників ніколи не буває на місці.

Едуард Івакін,
ейчар
Ми принципово не рахуємо відпустки, але це питання дуже просто регулюється саме собою. Ти — невід’ємна частина команди, і коли ти йдеш у відпустку, хтось інший виконує роботу замість тебе. Якщо ти пропадаєш надто часто, твій колега може тобі по-дружньому нагадати, що він вже зробив за тебе те й те і довго це тривати не буде. Зрештою, команда може просто вирішити, що ти їй не потрібен, і найняти іншу людину. Усі це розуміють, тому відпочивають у межах розумного: беруть кілька днів, тиждень чи два, коли є потреба і якщо їхня завантаженість дозволяє.

Тут є фіча «Телепорт»: можна взяти тиждень роботи поза офісом, але не вдома (це обов’язкова умова!). Наприклад, поїхати в Буковель чи Одесу, але при цьому працювати віддалено повний день. Поєднувати його з відпусткою не можна — це має бути саме окремий досвід повноцінної роботи в незвичному місці.

Тут можна взяти вихідний поганого настрою. Це коли ти пишеш, що в тебе поганий настрій і ти працюватимеш віддалено, щоб не зіпсувати його ще комусь. У такий день можна не відповідати на дзвінки і взагалі менше спілкуватися з іншими (звісно, якщо жодні зустрічі й зідзвони не потребують твоєї присутності).

Як виглядає офіс найкреативнішої агенції країни? Найкреативно!

Офіс Banda розташований у Києві на Воздвиженці. Його дизайн розробляла студія Слави Балбека. Тут просторо, стильно й одразу відчувається дух агенції — щирий, трохи зухвалий і з гумором. На стінах багато яскравих постерів і написів — наприклад, «Три слова — это два слова» на одній зі стін. А одну зі вбиралень оформили у стилі Пшонки та поставили золотий пісуар.

В офісі є оупен-спейси, переговорні кімнати та окремі ізольовані зони для комфортної роботи — наприклад, окрема кімната з дзеркальною поверхнею назовні та обшита ковроліном всередині (те, що треба для вдумливого творчого процесу — тебе ніхто не бачить, а ти нікого не чуєш).

А ще:

  • конференц-зал у вигляді басейну (серйозно — щоб сісти, потрібно буквально спуститися в басейн);
  • настільний теніс, щоб змінити обстановку й перемкнутися;
  • кухня, де завжди можна знайти чай, каву, солодощі й фрукти;
  • окремий простір стилізований під квартиру (між іншим, зі шкіряним диваном із Closer!);
  • тераса, звідки відкривається бомбезний краєвид, із зоною для барбекю та надувним бананом.

У засновників та керівників є окремий кабінет, який вони жартома називають курником — через подібність форми. Оскільки він має прозорі стіни, а двері до нього зазвичай відчинені, немає враження, що керівники відгородилися від команди. Ба більше — їх можна ввічливо «попросити» з кабінету, щоб провести там зустріч. 

Едуард Івакін,
ейчар
У нас немає такого, що ось ти підлеглий, тому до керівника тільки на «Ви» й пошепки. Ми над ними шуткуємо, вони з нами обідають — це дуже просте й рівне спілкування, під час якого зі сторони й не скажеш, що хтось кимось керує. У нас не приживається таке ставлення.

У 2020 році Banda відкрила ще один офіс — у Лос-Анджелесі (США). Зараз там працюють співробітники, які ведуть адміністративну частину проєктів на ринку США, а креатив для них віддалено розробляють українські команди. 

Команди працюють за принципом агентства в агентстві

Над кожним проєктом працює окрема команда, яка складається з тімліда, проджекта, креативної пари (арт-директор і копірайтер), дизайнера, джуніор-спеціалістів — зазвичай всього до 10 осіб у команді. Одночасно у команди може бути в роботі 6-8 проєктів.

Є окремі команди креативних директорів та стратегів. Вони підключаються до проєктів на певних етапах: стратеги готують стратегію та передають її в роботу команді, а креативні директори оцінюють, наскільки креатив команди відповідає концепції, світогляду та цінностям агенції й клієнта.

Процеси в агенції вибудовані дуже прозоро — наприклад, кожна команда знає, скільки заробляє. Усе, що напрацювали вище точки беззбитковості, члени команди отримують у вигляді бонусів кожні 4 місяці. Тому кожна команда може відстежувати й самостійно вирішувати — чи потрібно взяти ще один проєкт, чи вони вже заробили достатньо.  

Є загальні мітинги для всієї компанії:

  • стратегічні сесії, які раніше проводилися раз на рік і тривали кілька днів, а в майбутньому плануються частіше;
  • тритали кожні 4 місяці, на яких команда обговорює не клієнтів, а саму агенцію — ставить задачі з її розвитку й збирає ситуативну команду для їх виконання
  • статуси кожні 1,5 місяця, де збирається вся агенція і розповідає про свої досягнення, поточні проєкти, результати тощо — тут заведено хвалитися й хвалити інших;
  • нерегулярні зустрічі під назвою «Затемнення», на яких команда обговорює якісь ненайприємніші речі, що заважають працювати.

Єдина та головна цінність Банди — щирість

Щирість в усьому — від стосунків із працівниками до рекламних креативів та роботи з клієнтами. Тут не накопичують у собі негатив чи дискомфорт, а відверто говорять про проблеми. Наприклад, чесно визнають, що немає настрою їхати в офіс, або прямо вказують колезі на неприйнятну поведінку. Топменеджмент не приховує від команди жодних змін чи рішень, плюс кожен співробітник може дізнатися, скільки заробляє й на що витрачає гроші компанія.

В агенції є система фідбеків, за якої щодо кожної людини робиться опитування і ті, хто працює з нею найчастіше, оцінюють її скіли та діляться враженнями від співпраці. На особистій зустрічі такому співробітнику розповідають, що в ньому класного, які суперсили він має, а на що варто звернути увагу, щоб вирости. Підсвічують зони розвитку та пропонують допомогу. 

А не приймають тут повну протилежність щирості — токсичність, або коли людина обманює чи підставляє команду. Також Банді не по дорозі з тими, хто застряг у зоні комфорту і більше не хоче розвиватися.

Павло Вржещ,
креативний директор і співзасновник
Ми хочемо приходити на роботу і створювати значимі проєкти з людьми, яких любимо. Хочемо радіти, коли бачимо цих людей щодня — спілкуватися з ними, пити каву, щось обговорювати. Ми не беремо в команду талановитих, але мудаків.

Banda — вона й поза роботою Банда

Колеги в агенції спілкуються й проводять разом і неробочий час. Нещодавно, наприклад, запровадили кіносереди — усі бажаючі збираються за попкорном і дивляться фільми. Час від часу хтось збирається пограти в покер, кілька людей регулярно разом грають у футбол. Бувало, їздили і в Буковель взимку, і вейксерфили влітку. Важливо, що нікого не примушують проводити час з колегами. Це не обов’язковий тимбілдинг раз на місяць — це щире бажання людей тусити разом. Іноді воно є — і бандівці компанією йдуть у бар чи на концерт, а іноді його немає, і це теж ок.

Зазвичай Banda гучно святкує свій День народження восенi — збирається не лише команда, а також друзі й клієнти. Цього року у зв’язку з пандемією вечірку довелося скасувати. Також в агентстві проводять і внутрішні корпоративи: на Новий рік, на честь отримання нагороди або просто так — бо літо, втомилися, хочеться розважитись.

А ще в Банді є унікальна традиція — Батьківський день. Бандівці запрошують на роботу своїх рідних, розповідають і показують, чим займаються, організовують спільні активності (наприклад — створити лого за 30 хвилин), а потім відриваються разом на вечірці під музику 80-х та 90-х. Цей день у компанії жартома називають батьківськими зборами, яких вже не боїшся 🙂 На жаль, пандемія завадила провести Батьківський день у 2020 році, але все ще буде!


Хочете відчути себе на одній хвилі з Бандою?


Нещодавно в агенції запустили власне радіо —
https://fm.banda.agency/. В офісі постійно грає різна музика, а деякі члени команди навіть діджеять на вечірках, тож бандівці вирішили поділитися своїм захопленням з усіма — зібрали тематичні плейлисти від бажаючих співробітників і крутять музику на власній онлайн-радіостанції.

Тут люди ростуть із неймовірною швидкістю

Приходять на junior-позицію, а за рік-півтора стають спочатку middle-, а потім і senior-спеціалістами. Здебільшого в інших агенціях цей шлях триває набагато довше.

За рахунок чого так відбувається? По-перше, люди ростуть завдяки дуже крутим проєктам і клієнтам, які рухають їх уперед.

Льоша Дівісенко,
креативний директор
Ми знаходимо виклик у кожному завданні. Моїм першим проєктом у Банді був брендинг Євробачення. Ми почали аналізувати логотипи минулих років, стали їхніми заручниками та повторювали старі ідеї. І тоді Паша сказав, що наші ідеї класні (насправді ні), але давайте зробимо ще один варіант — такий, щоб світова дизайн-спільнота побачила не просто пісенний конкурс, а рівень дизайну нашої країни. Це був виклик.

По-друге, агенція робить усе, щоб допомогти своїм співробітникам із розвитком: дає свободу дій, регулярний індивідуальний фідбек від креативних директорів, створює комфортні умови для роботи та всіляко підтримує й заохочує. Наприклад, оплачує 70% курсів, які ти захочеш пройти, щоб підвищити свою кваліфікацію. Можуть і повністю оплатити навчання, якщо курс потрібен одразу багатьом співробітникам — наприклад, курси моушн-дизайну чи акторської майстерності. А ще тут усіляко підтримують творчі проєкти колег.

Едуард Івакін,
ейчар
Наша артдиректорка Саша Щербакова пише музику й виконує пісні. Сніжана Чернецька робить свій проєкт одягу зі вторинної сировини. Женя Вєлічев ілюструє книги. Нам цікаві такі багатогранні люди. Важливо не просто варитися у своїй роботі, а й бути цілісною особистістю.

В агенції також заохочують співробітників бути публічними й виступати з лекціями — допомагають із презентаціями і вважають, що навіть джуну є що розказати про свою роботу. Бо коли ти ділишся своїми знаннями, ти їх структуруєш і підвищуєш свою самооцінку. 

Що потрібно, щоб потрапити на роботу в Банду?

При відборі в команду особливу увагу звертають на те, що кандидат за людина. Якщо підходить за культурним кодом — це вже 50%, а іноді й 60-70% справи.

«Своя» людина в Банді:

  • горить своєю справою;
  • відкрита й щира;
  • готова допомагати іншим;
  • прагне розвиватися й пробувати нове.

Останній пункт — чи не найбільш важливий. Тут не люблять працювати «по накатаній», зате люблять вирішувати проблеми, розривати шаблони, тестувати нові формати і не стояти на місці. Як у спорті — постійно має бути крепатура, бо якщо тобі суперкомфортно — ймовірно, ти нічого не робиш.

У Банді геть не дивляться на вік: в команді є як 19-літні дизайнери, так і креативні директори 45+. Середній вік приблизно 30 років. Ще тут майже не дивляться на освіту, роки досвіду чи попередні місця роботи. Важать дві речі — яка ти людина і що ти можеш зараз показати й зробити для компанії.

Микита Трегуб,
сініор стратег
Наприклад, Микита потрапив у Банду на позицію стратега геть без досвіду й, можна сказати, випадково. Він був учасником фокус-групи, з якою проводили глибинне інтерв’ю для якогось із проєктів, а в кінці підійшов і запитав у команди, чи шукають вони стратегів. Йому запропонували зробити тестове, яке виявилось дуже сильним. І от хлопця в 19 років покликали на співбесіду, побачили талант, бажання працювати та взяли на роботу.
Даня Нестерович,
дизайнер
А Даня прийшов після навчання у Projector, у нього навіть портфоліо не було — лише одна робота. Але у Банді стежать за роботами учнів Projector чи KAMA, тож бачили, що вміє Даня, поспілкувалися і взяли його. За два роки він уже middle-дизайнер.

Головна порада кандидатам — покажіть свою найкрутішу роботу

Немає? Придумайте самі собі бриф і зробіть. Або відразу виконайте тестове — воно є у відкритому доступі. Вашу роботу точно подивляться і зв’яжуться, якщо ви зацікавите Банду.   

Кандидат, чиї роботи зацікавили, спілкується з ейчаром. Якщо все ок — з ейчаром та креативним директором, далі — зустріч із командою. Якщо й тут усе ок — людина у Банді. В середньому процес відбору займає місяць. Іноді у відборі беруть участь і засновники. Це не залежить від рівня посади: вони можуть побувати на інтерв’ю як у топових кандидатів, так і джунів.

Вау, я в Банді! Що далі?

Тут є випробувальний термін, він триває 3 місяці. Щоб новачок «вписався», йому з першого дня призначають buddy, завдання якого — допомогти влитися у колектив, розповісти, як усе влаштовано в компанії, познайомити з усіма й підтримати на початку роботи. Вони спілкуються, п’ють разом каву, обідають.

Також у нового працівника є наставник-куратор, який стежить за професійною частиною адаптації. На період цих трьох місяців людині можуть поставити конкретні завдання або попросити продемонструвати певні якості й навички. Після закінчення випробувального терміну в команді збирають фідбеки про новачка, оцінюють його й приймають рішення про подальшу співпрацю.

Ну що, готові спробувати свої сили? Банда чекає!
Поскаржитися на компанію
Більше
Більше Більше для компаній
Пошукачу
Для компаній
Увійти
Відгук

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: