Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Як правильно написати резюме: покрокова інструкція з прикладами

09.08.18 Пошук роботи 15 хв читання

Знайшли чудову вакансію? Перший крок — зацікавити роботодавця, підкресливши свої найкращі якості. Ми підготували для вас покроковий ґайд, як написати резюме, що як мінімум приведе вас на співбесіду, а як максимум — допоможе отримати роботу мрії! 


У середньому на перегляд одного резюме витрачається 5-10 секунд. Небагато, правда? Ось чому важливо одразу ж справити гарне враження. Резюме — це самореклама, яка має показати вас із найкращого боку та «продати» роботодавцю. Тому ваша задача — зробити так, щоб усі пункти резюме «чіпляли». 


Правильне резюме — з чого почати


Перш ніж складати резюме, корисно буде дізнатися, на що HR-менеджери, рекрутери та роботодавці у першу чергу звертають увагу у резюме кандидата. Згідно з дослідженням Orange County Resume Survey, це:

  • попередній досвід роботи (45%);
  • кваліфікація/навички (35%);
  • легкість читання / сприйняття інформації (25%);
  • досягнення, переваги, проєкти (16%);
  • орфографія та граматика (14%);
  • освіта (9%);
  • зрозуміла мета (3%);
  • ключові слова (2%);
  • контактна інформація (1%).

Перший крок до омріяної роботи — якісне резюме

Онлайн-гайд від Happy Monday допоможе скласти резюме, яке точно сподобається роботодавцям 👉

До гайду


Зразок резюме


Щоб скласти стандартне резюме з нуля, вам знадобиться 3-6 годин. Але краще не робити цього за один підхід. Як мінімум перед фінальним редагуванням дайте резюме «відлежатися».

При написанні резюме важливо дотримуватися певної структури, щоб інформація була чіткою, упорядкованою та легко сприймалася. Рекомендуємо відправляти його у форматі PDF, щоб не виникало проблем із відкриттям файла. 

Пишіть простими реченнями по 5-7 слів. Уникайте незрозумілих скорочень. Обов’язково діліть текст на абзаци, підберіть зрозумілий шрифт. Для виділення заголовків використовуйте курсив або жирне накреслення. Пам’ятайте, що обсяг резюме не повинен бути більшим за 2 сторінки. В ідеалі — 1 сторінка. 

Тепер давайте розберемо по блокам, як правильно написати резюме та описати ключові моменти.


Заповнюємо ПІБ та контакти

Тут усе дуже просто. Для зв’язку не використовуйте робочу електронну пошту — вкажіть особисту чи створіть окрему для пошуку роботи. Обов’язково перевірте, щоб ваш email відповідав формату ім’япрізвище@домен.com, а не пропонував написати, наприклад, пухнастій зайці. 

Додайте посилання на Facebook, LinkedIn або інші професійні мережі, наприклад Behance. Вказуючи особисті профілі у соцмережах, ретельно перевірте, що там у вас, щоб не потрапити у незручне становище. 


Приклад блоку «Контакти» у резюме

Ім’я Прізвище  
imja_prizvyshhe@gmail.com
+38 000 000 00 00 
Київ

Я у соцмережах:
Портфоліо:  


Описуємо досвід роботи

Почніть із поточного або останнього місця роботи, рухаючись до більш давніх. Пам’ятайте: зазначати варто лише досвід, релевантний вакансії, на яку ви подаєтесь. Якщо у вас такого немає, подумайте над тим, щоб написати функціональне резюме і зробити акцент на навичках, а не на місцях роботи. 

Коротко вкажіть назву і сферу діяльності компанії. Потім — вашу позицію та роль, а також основні задачі. Перелічіть основні досягнення та не забудьте підкріпити їх аргументами та доказами. Пам’ятайте, що досягнення мають бути вимірювані, конкретні, значні і обов’язково відповідати посаді. 


Приклад оформлення блоку «Досвід роботи» у резюме

  • Розробила концепції, координувала та провела понад 50 заходів за рік.
  • Створила та вела клієнтську базу у 3500 людей.
  • Відповідала за виконання щомісячного показника прибутку з продажів у 200 000 грн: 10 місяців із 12 закрила з показником у 115% від плану, 2 місяці — з показником у 85% від плану.

Описуючи досвід, вказуйте лише те, що вас «продає». А ще будьте лаконічні у формулюваннях та не перевантажуйте роботодавця купою непотрібної інформації.   


Описуємо освіту 

Зазначте освіту, яка має відношення до вашої роботи і кар’єрних цілей. Включіть не лише базову, а й додаткову освіту — профільні курси, тренінги тощо. Якщо ваша основна освіта не має відношення до вакансії, на яку ви претендуєте, коротко поясніть причини зміни професії. 


Приклад оформлення блоку «Освіта» у резюме

2010-2014 рр.: Інститут журналістики КНУ ім. Тараса Шевченка, спеціальність «Реклама і зв’язки з громадськістю» (диплом із відзнакою).

А також:

  • онлайн-курси на Udemy: How to organize successful events (2019), Successful Events: Event Planning, Marketing & Management (2018);
  • Event Marketing Intensive від школи комунікацій Bazilik (2018);
  • курс-інтенсив «Організація бізнес-івентів» (2016).


Додаткова інформація і навички

До цього блоку варто підійти дуже відповідально. Вкажіть ваші основні якості і вміння, необхідні саме для посади, на яку ви претендуєте. Сюди ж — з якими програмами працюєте та якими мовами володієте. 

Не зайвим буде згадати і ваші інтереси. Вони допоможуть роботодавцю зрозуміти, що ви за людина і як увіллєтесь до команди. Важливий момент: краще зазначати хобі, які мають пряме або опосередковане відношення до бажаної посади. Або ваші інтереси мають бути дійсно унікальними, а не просто «У вільний час читаю книги і слухаю музику».   


Приклад оформлення блоку «Додаткова інформація» у резюме


Додаткова інформація

  • Сертифікат про володіння англійською на рівні С1.
  • Професійно володію програмами MS Project, можу зробити банер для івенту у Photoshop.
  • Маю водійські права та машину.
  • Готова до відряджень.

Громадська активність 

Консультую громадські організації pro bono у рамках Pro Bono Club Ukraine з 2018 року: проводжу індивідуальні консультації, читаю лекції для представників ГО, допомагаю з реальними кейсами.

У вільний від роботи час пишу статті на тему event-менеджменту для таких видань, як Happy Monday, MC Today, Vector.

Трохи особистого: вже 5 років займаюся бігом і практикую медитації. Мої хобі допомагають мені й у роботі: можу провести на ногах увесь день і майже ніщо не здатне вивести мене із себе 🙂


Пишемо Summary

Після заповнення основних блоків заповніть Summary резюме. Цей абзац варто розмістити одразу під контактами. Він має відповідати на питання, чому саме вас варто запросити на співбесіду і чи є взагалі сенс заглиблюватись у ваше резюме. Його мета — звернути увагу роботодавця / рекрутера, одразу виділивши ваші професійні цілі, досвід, експертизу та особисті якості. Якщо ви не дасте ясно зрозуміти, чим будете корисні компанії, ви приречені на провал. 


Приклад Summary у резюме

Керівник освітніх проєктів з досвідом понад 5 років, націлений на результат. Вмію концентруватися на задачах, визначати пріоритети та ефективно керувати комплексом проєктів в умовах екстремального тиску. Дуже швидко вчуся, об’єктивно сприймаю критику та ціную її. Я справжній трудоголік, вмію знаходити вихід з критичних ситуацій спокійно та виважено. Зі мною у команді ви отримаєте людину, яка цінує результат, знає, чого хоче, та понад усе прагне розвитку. 

Ви склали резюме. Що далі?

Щоб підвищити свої шанси потрапити на співбесіду, обов’язково напишіть супровідний лист.

Як написати?


Чого варто уникати при складанні резюме


1. Писати з помилками та одруківками

Від цього ніхто не застрахований, але помилки можуть серйозно зіпсувати враження. Тому: а) уважно перечитайте резюме від початку й до кінця кілька разів; б) використовуйте програми для перевірки орфографії; в) попросіть друзів перевірити резюме на наявність помилок.


2. Витрачати дорогоцінне місце

Максимальний обсяг резюме – 2 сторінки, пам’ятаєте? А краще взагалі 1 сторінка. Щоб зекономити місце, можна спокійно не зазначати сімейний стан, вік, адресу та контактну інформацію попередніх місць роботи. 


3. Робити акцент на обов’язках, а не на досягненнях

Про те, наскільки успішно ви виконували свої обов’язки, можна зробити висновок із ваших досягнень. Тому краще описувати не те. що ви мали робити, а те, що реально зробили та змінили на краще. 


4. Брехати

Уся правда завжди випливає на поверхню, тож будь-яка брехня не варта вашої репутації. Іноді й тільки в окремих випадках можна трохи творчо прикрасити реальність, але краще завжди бути чесним із собою та іншими. 


5. Використовувати шаблон резюме

Згідно з результатами опитування CareerBuilder, ⅓ роботодавців вважають помилкою використання готових резюме з інтернету, оскільки вони зазвичай надто загальні та не дають повного розуміння про кандидата. А ось персоналізоване та достатньо детальне резюме покаже вас з виграшного боку.

Ваше резюме вже готове?

Тоді надсилайте його на круті вакансії, вони вже зачекалися!

Вакансії


Лайфхаки для написання резюме


Уникайте фраз-кліше

За статистикою, на одну вакансію у день приходить у середньому 100-300 резюме. Спробуйте зацікавити і приємно здивувати роботодавця. Якщо у вас вийде виділитись серед інших кандидатів — чекайте запрошення на інтерв’ю.


Не вказуйте навички, які не мають відношення до бажаної посади

Роботодавцю не завжди цікаві деталі, що не мають нічого спільного з професійними задачами, тож зайва інформація не зіграє на вашу користь. 


Протестуйте резюме на знайомих і попросіть їх дати зворотний зв’язок

Попросіть когось про зворотний зв’язок. Свіжий погляд допоможе звернути увагу на недоліки та вдосконалити вашу роботу. 


Використовуйте сильні дієслова

Аналізувати, курувати, контролювати, координувати, створювати, розробляти, розвивати, встановлювати, впроваджувати, збільшувати, покращувати,, максимізувати, організовувати, готувати, виявляти, зберігати, посилювати, ініціювати, очолювати.


Не використовуйте банальні або розмиті вирази

Організований, комунікабельний, креативний, відповідальний, успішний, займатися, брати участь, забезпечувати виконання, аналітичне мислення — це слова-табу.


Одна вакансія = одне резюме!

Завжди адаптуйте його під кожного роботодавця. Уважно читайте опис вакансії та підганяйте під її вимоги своє резюме. HR-менеджер не витрачатиме свій час на літопис усього вашого професійного життя. Він має з’ясувати, чи ви підходите для запропонованої роботи, за 8-15 секунд перегляду резюме. Тому важливо вказувати ваш досвід та переваги, які підходять під опис та важливі для конкретної вакансії.


Приклад правильного резюме на роботу


Давайте зберемо всі блоки разом і подивимось: як може виглядати правильне і продумане резюме на вакансію.


Приклад резюме №1

Ім’я Прізвище  
imja_prizvyshhe@gmail.com
+38 000 000 00 00 
Київ

Я у соцмережах:
Портфоліо:  


Summary

Керівниця освітніх проєктів з досвідом понад 5 років, націлена на результат. Вмію концентруватися на задачах, визначати пріоритети та ефективно керувати комплексом проєктів в умовах екстремального тиску. Дуже швидко вчуся, об’єктивно сприймаю критику та ціную її. Я справжній трудоголік, вмію знаходити вихід з критичних ситуацій спокійно та виважено. Зі мною у команді ви отримаєте людину, яка цінує результат, знає, чого хоче, та понад усе прагне розвитку. 


Ключові компетенції:

  • досвід керування командою до 15 осіб;
  • загальний досвід організації та просування проєктів — 5 років;
  • організація і координація заходів на 500 людей;
  • вміння домовлятися, доводити розпочаті проєкти до кінця за будь-яких обставин, наполегливість, здатність генерувати ідеї;
  • сильні управлінські, менеджерські та лідерські якості.


Досвід роботи

07/2016 і до сьогодні. Організація «Супердіти» (освіта для дітей та батьків). Позиція: CEO & Event-менеджер.

  • Підібрала команду з п’яти людей для реалізації цілей організації. 
  • Організувала понад 150 освітніх заходів для дітей та батьків. 
  • Зібрала команду з 10 постійних викладачів.
  • Організувала систему моніторингу якості заходів та отримання зворотного зв’язку від відвідувачів. 
  • Створила та запровадила ведення бази CRM (Salesforce) для якісної роботи з клієнтами.

03/2014 – 05/2016. Проєкт «Мрієтворці» (навчання підлітків). Позиція: координатор проєкту.

  • Організувала 15 лекцій та освітніх виїздів для 36 студентів програми.
  • Координувала роботу 5 викладачів та 10 менторів програми.
  • Вела фінансову та адміністративну звітність. 


Освіта

2010-2014 рр.: Інститут журналістики КНУ ім. Тараса Шевченка, спеціальність «Реклама і зв’язки з громадськістю» (диплом із відзнакою).

А також:

  • онлайн-курси на Udemy: How to organize successful events (2019), Successful Events: Event Planning, Marketing & Management (2018);
  • Event Marketing Intensive від школи комунікацій Bazilik (2018);
  • курс-інтенсив «Організація бізнес-івентів» (2016).


Додаткова інформація

  • Сертифікат про володіння англійською на рівні С1.
  • Професійно володію програмами MS Project, можу зробити банер для івенту у Photoshop.
  • Маю водійські права та машину.
  • Готова до відряджень.

Громадська активність 

Консультую громадські організації pro bono у рамках Pro Bono Club Ukraine з 2018 року: проводжу індивідуальні консультації, читаю лекції для представників ГО, допомагаю з реальними кейсами.

У вільний від роботи час пишу статті на тему event-менеджменту для таких видань, як Happy Monday, MC Today, Vector.

Трохи особистого: вже 5 років займаюся бігом і практикую медитації. Мої хобі допомагають мені й у роботі: можу провести на ногах увесь день і майже ніщо не здатне вивести мене із себе 🙂


Приклад резюме №2

Ім’я Прізвище  
imja_prizvyshhe@gmail.com
+38 000 000 00 00 
Київ

LinkedIn (посилання):

Summary

Маркетолог із 7-річним досвідом роботи у сферах Consumer Electronics, eCommerce. Вдало поєдную в собі креативний та аналітичний тип мислення. Маю досвід створення та виведення на ринок брендів та продуктів, чим і хочу займатись у майбутньому. Мотивований брати на себе відповідальність за розробку проєктів, їх запуск та досягнення потрібних результатів.


Досвід роботи

10.2015 – 02.2020. Міжнародна компанія «МаксіПлюс» (лідер ринку освітлення), Київ. Позиція: бренд-менеджер.

  • Розробив стратегію для виходу бренду на новий ринок:
    • визначив потенціал ринку, його цінові, продуктові та споживацькі сегменти;
    • провів аналіз конкурентів;
    • розробив бізнес-ідею;
    • визначив місію: бачення та цінності бренду;
    • визначив ЦА, розробив продуктову платформу, ціноутворення, маркетинг-мікс з урахуванням цільової рентабельності бренду.
  • Вивів на ринок 5 нових SKU у рамках існуючої товарної категорії:
    • визначив характеристики нових SKU відповідно до аналізу ринку та споживацьких уподобань;
    • розробив ТЗ для продакт-менеджерів і дизайнерів;
    • розробив маркетинг-мікс;
    • розробив політику ціноутворення з урахуванням цільової рентабельності бренду;
    • склав план продажів для нового асортименту.
  • Інші навички й обов’язки:
    • керував продуктовим портфелем бренду;
    • ініціював, розробляв і впроваджував трейд-маркетингові активності;
    • домовлявся з постачальниками, торговельними мережами та дистриб’юторами;
    • керував командою з 6 осіб у прямому підпорядкуванні.

10.2013 – 09.2015. Компанія «HoReCa» (виробник обладнання для кафе та ресторанів), Київ. Позиція: маркетинг-менеджер. 

  • Розробив і підготував до впровадження послугу оренди кавового обладнання (розробка концепції, пошук постачальників і партнерів, планування, постановка задач ІТ-відділу, прорахунок ROI).
  • Запустив програму із залучення нових клієнтів (розробка механік, KPIs, інструментів звітності, постановка задач ІТ-відділу, розробка плану просування).
  • Проводив активності, спрямовані на стимулювання продажів (спільні акції з постачальниками, розробка механік, організація інформаційної підтримки та просування, контроль реалізації).
  • Збільшив продажі кави на 370%.
  • Керував асортиментом товарів.


Освіта

09.2004 – 06.2010. Національний технічний університет України «КПІ», Київ. Спеціальність: промисловий маркетинг (диплом магістра).


Знання мов 

Англійська — Upper Intermediate.
Українська: російська— рідні.


Знання програм

MS Excel, MS Access, MS PowerPoint, MS Project — просунутий рівень.  


Види резюме для працевлаштування


Другий крок — визначитись, який тип резюме вам підійде: хронологічне, функціональне або комбіноване.


Хронологічне резюме

Описує ваші місця роботи у хронологічному порядку, починаючи з останнього. Підійде тим, хто шукає роботу у знайомій для себе сфері, має значний досвід та прагне кар’єрного розвитку. 


Приклад хронологічного резюме


Досвід роботи

07/2016 і до сьогодні. Організація «Супердіти» (освіта для дітей та батьків). Позиція: CEO & Event-менеджер.

  • Підібрала команду з п’яти людей для реалізації цілей організації. 
  • Організувала понад 150 освітніх заходів для дітей та батьків. 
  • Зібрала команду з 10 постійних викладачів.
  • Організувала систему моніторингу якості заходів та отримання зворотного зв’язку від відвідувачів. 
  • Створила та запровадила ведення бази CRM (Salesforce) для якісної роботи з клієнтами.

03/2014 – 05/2016. Проєкт «Мрієтворці» (навчання підлітків). Позиція: координатор проєкту.

  • Організувала 15 лекцій та освітніх виїздів для 36 студентів програми.
  • Координувала роботу 5 викладачів та 10 менторів програми.
  • Вела фінансову та адміністративну звітність. 


Функціональне резюме

Робить акцент на ваших уміннях, навичках та досягненнях, а не на місцях роботи. Такий варіант підійде тим, хто має невеликий досвід, хто часто змінював роботу і не хоче привертати до цього увагу, а також тим, хто прагне змінити сферу діяльності або повернутися на ринок праці після тривалої перерви.  


Приклад функціонального резюме


Ключові компетенції:

  • досвід керування командою до 15 осіб;
  • загальний досвід організації та просування проєктів — 5 років;
  • організація і координація заходів на 500 людей;
  • вміння домовлятися, доводити розпочаті проєкти до кінця за будь-яких обставин, наполегливість, здатність генерувати ідеї;
  • сильні управлінські, менеджерські та лідерські якості.


Комбіноване резюме

Поєднує переваги хронологічного та функціонального — включає у себе і опис навичок, і перелік місць роботи. Вважається найбільш ефективним. Розділяйте та об’єднуйте ваш досвід (залежно від того, на яку вакансію подаєтесь), поєднуйте свої навички з компаніями, де ви їх отримали, а також обов’язково робіть акцент на вимірюваних показниках. 

Читайте також

Як скласти резюме англійською мовою? 12 важливих правил

10 помилок в резюме, які заважають вам потрапити на співбесіду

Двічі в одну річку: чи є сенс повторно надсилати резюме у компанію?

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Більше Більше для компаній
Пошукачу
Для компаній
Увійти
Є ідея!

Дякуємо!

Тепер редактори знають.