Все статьи Новости Поиск работы Истории Карьера Развитие Happy HR

Що читати маркетологам: 7 книг для професійного розвитку

26.07.19 Карьера 6 min reading

Підібрали 7 книг для тих, хто цікавиться або й професійно займається маркетингом — від класичних робіт, повз які неможливо пройти, до огляду нових тенденцій у галузі. 

«Десять смертних гріхів маркетингу»
(Філіп Котлер)

«Десять смертних гріхів маркетингу»(Філіп Котлер)

Відомий класик маркетингу Філіп Котлер пояснює, які помилки роблять компанії на шляху до великих продажів. Книга допоможе вирішити проблеми з плануванням, комунікацією зі споживачами, просуванням бренду, а також позбутись інших «гріхів» маркетингу.

Варто прочитати, бо це класика маркетингового нон-фікшну, яку неможливо ігнорувати. Хоч книга і може здатись застарілою з точки зору використання діджитал-інструментів, вона і досі актуальна, якщо ви хочете зрозуміти саму сутність маркетингу.

Цитата на пробу: «Маркетинг переважно зведений до функції 1P (просування), замість виконання роботи в рамках 4P. І оскільки компанія зрештою виробляє продукт, який погано продається, завдання маркетингу переважно полягає в тому, щоб упорядкувати безлад за допомогою наполегливих продажів та рекламування».


«Головна маркетингова книга»
(Олексій Філановський)

«Головна маркетингова книга» (Олексій Філановський)

По-перше, це один із небагатьох прикладів українського нон-фікшну, тому це само собою вже варто уваги 🙂 А ще автор книги пропрацював в українському маркетингу на топ-позиціях 17 років, тож йому є чого вас навчити. Він легко подає матеріал, використовує багато метафор, проводить короткий історичний екскурс у світ маркетингу. 

Варто прочитати тим, хто тільки починає шлях у маркетингу і хоче швидко зрозуміти, що і за якими правилами тут відбувається. Книга містить більше теорії, ніж практичних порад, але для маркетологів-початківців це необхідно. 

Цитата на пробу: «Слон не дорівнює сумі частин, але кожна частина виконує свою функцію, і всі вони доповнюють одна одну. Маркетинг — такий самий слон. І не треба порівнювати хобот із ногами або сподіватися, що вдасться оминути черево».


«Продаючи невидиме. Керівництво з сучасного маркетингу послуг»
(Гаррі Беквіт)

«Продаючи невидиме. Керівництво з сучасного маркетингу послуг» (Гаррі Беквіт)

Найуспішніші світові компанії продають послуги, а не просто товари. Такі маркетингові стратегії потребують особливих підходів, бо послугу не можна виміряти, до неї не можна доторкнутись чи продемонструвати, як звичайний товар.

Варто прочитати, щоб поглянути на звичні маркетингові ходи з нового боку, а також зрозуміти, як правильно продавати послуги — організовувати комунікацію, формувати ціноутворення і розробляти бренд.  

Цитата на пробу: «Новий маркетинг — це більше, ніж спосіб дій, це спосіб мислення. Він починається з розуміння особливостей послуг — їхньої невидимості та нематеріальності, а також унікальної природи потенційних замовників і користувачів — їхнього страху, обмеженого часу, їхніх іноді нелогічних способів ухвалення рішень та найважливіших мотивів і потреб».  


«Маркетинг майбутнього. Як ґроуз-хакери змінюють правила гри»
(Раян Голідей)

«Маркетинг майбутнього. Як ґроуз-хакери змінюють правила гри» (Раян Голідей)

Це книга про новий підхід у маркетингу — ґроуз-хакінг. Корпорації з багатомільйонними інвестиціями у рекламу програють стартапам, які «хакнули» систему маркетингу. Автор книги пройшов шлях від «класичного» маркетолога до ґроуз-хакера і тепер пояснює на прикладах Uber, Airbnb тощо, як досягти успіху.

Варто прочитати, щоб зрозуміти найсучасніші тенденції маркетингу без занурення у складні технічні аспекти. Обережно: після прочитання зростає ймовірність стати ґроуз-хакером і розвивати лише ті продукти, які насправді потрібні споживачам!

Цитата на пробу: «Ґроуз-хакер — це гібрид маркетолога і програміста, який на традиційне питання «Як знайти клієнтів для мого продукту?» перераховує A/B-тестування, цільові сторінки, віральність, продуктивність мейл-розсилки та протокол Open Graph».


«Заразливий. Психологія вірусного маркетингу»
(Йона Берґер)

«Заразливий. Психологія вірусного маркетингу» (Йона Берґер) Це справжній мастрід у світі вірусного маркетингу, який на прикладах різноманітних кейсів пояснює, за яким принципом відео стають вірусними і чому котики такі популярні. Усі ці питання важливі для сучасного маркетолога, бо вірусний контент —  найшвидший шлях до успіху, хоч і не найпростіший.

Варто прочитати, щоб зрозуміти, як створювати контент, який заражає. Книга корисна як для початківців, так і для досвідчених маркетологів.

Цитата на пробу: «Шість принципів вірусності: товари або ідеї мають соціальну валюту і обладнані тригером, вони емоційні, суспільні, мають практичну цінність і загорнуті в цікаві історії. Ці засади можна зашифрувати в акронім, який читається як STEPPS. Думайте про них як про шість кроків до створення заразливого контенту». 


«Маркетинг без бюджету. 50 дієвих інструментів»
(Ігор Манн)

«Маркетинг без бюджету. 50 дієвих інструментів» (Ігор Манн)

Маркетолог і видавець Ігор Манн розповідає, як без зайвих витрат підвищити продажі компанії, покращити відносини з клієнтами, просувати компанію в інтернеті, а також організувати і мотивувати співробітників.

Варто прочитати, бо книга написана легко і без «води», а запропоновані доступні інструменти маркетингу можна швидко застосувати і перевірити на практиці.

Цитата на пробу: «Тижневий план може містити від двох до семи завдань. Якщо їх більше семи — або в списку з’являються не найважливіші справи, або всі завдання неможливо буде виконати (наслідком цього стане демотивація співробітників). Нехай завдань буде менше, але все найголовніше буде виконано».


«На гачку. Як створити продукт, що чіпляє»
(Нір Еяль, Раян Гувер)

«На гачку. Як створити продукт, що чіпляє»(Нір Еяль, Раян Гувер)

Автор пояснює, як успішні компанії формують звички споживачів, а потім використовують їх автоматичну поведінку. Цей процес автор називає потраплянням на гачок. А стати невід’ємною частиною життя клієнта — найуспішніше досягнення маркетолога у просуванні компанії. 

Варто прочитати, щоб зрозуміти, чого не вистачає вашому продукту, аби «засісти в голові» у споживача.

Цитата на пробу: «Для сьогодення просто наявності мільйонів користувачів уже недостатньо. Більшість компаній вважає, що їхньою головною економічною цінністю є формування та посилення звичок за допомогою продуктів і товарів, які вони виробляють».


Ви маркетолог і шукаєте нові кар’єрні можливості? 

Ділимось актуальними вакансіями у сфері маркетингу:

Newsletter that develops your career

Subscribe to Happy Monday's weekly newsletter, prepared by our editor-in-chief, with a selection of the most exciting content, news, and career opportunities.

Больше
More More for companies
Job seekers
For companies
Войти
Have idea!

Сообщить об опечатке

Текст, который будет отправлен нашим редакторам: