Дослідницька компанія Kantar Україна на замовлення «Освіторії» опитала 1000 респондентів з усіх регіонів віком від 18 до 55 років, щоб дізнатися ставлення українців до вчителів та важливості цієї професії.
Робота важлива, але її не цінують
Цього року 83,2% українців визнали, що вчителі важливі, але відзначили, що українське суспільство мало цінує своїх педагогів: 38,7%. Респонденти віком 30–40 років набагато частіше відповідають, що вчительська праця таки цінується.
Показник ефективності вчителя — досягнення учня
Найкращим показником ефективності роботи вчителя 89,2% опитаних вважають досягнення та особистісний розвиток кожного учня. Саме досягнення і розвиток, а не гарні оцінки. Гарні оцінки назвали лише 4,6 % опитаних, а 2,7% — відповідність уроків навчальній програмі. Щодо того, чи має вчитель бути наставником для учнів, думки розділилися майже порівну: для 47,5 % вчитель — перш за все фахівець, який має виконувати свої професійні обов’язки, а 46,3 % бачать вчителя як ментора і наставника, який має підтримувати учнів і допомагати їм.
Вчитель — не професія мрії
Більшість опитаних не хотіли б, щоб їхня дитина стала вчителем. На це запитання 49,9 % опитаних відповіли негативно, і лише 9,4% позитивно ставляться до такої перспективи.
У той же час, згідно з дослідженнями Varkey Foundation та OECD, в освітніх супердержавах рейтинг вчительської професії високий. Наприклад, у Канаді 36% батьків заохочують своїх дітей ставати вчителями, а серед держав, де педагоги найбільше відчувають, що їх цінують — Сінгапур, Фінляндія, Нова Зеландія та Канада.
Як підняти престиж професії вчителя?
Громадська спілка «Освіторія» щороку проводить національну премію Global Teacher Prize Ukraine. За роки існування премії кожен 6-й українець змінив свою думку щодо престижності роботи вчителів на краще. Про премію і те, як подати заявку, ми вже писали тут.
Детальніше про результати дослідження можна прочитати на osvitoria.media.
Спасибо!
Теперь редакторы в курсе.