fbpx

8 порад для розвитку кар’єри від Анастасії Нуржинської

Редакція Вт., 18.09.18 Must Read

Щоб ваша кар’єра була такою, як ви завжди хотіли, одних мрій недостатньо. Потрібно ставити перед собою конкретні цілі, намічати шлях і рухатись у напрямку бажаного результату. Як — радить комунікаційна експертка Анастасія Нуржинська.

Порада №1. Плануйте власну кар’єру

Щоб побудувати план кар’єрного розвитку, вам потрібно відповісти собі на 3 питання:

  • де ви бачите себе (у професійній діяльності) через певний проміжок часу;
  • наскільки ви відповідаєте вимогам ринку щодо бажаної позиції;
  • що вам необхідно зробити, аби посилити себе.

Майте на увазі: не менш важливо правильно подати ті знання, досвід та навички, які ви вже маєте. В залежності від вакансії, намагайтеся презентувати їх по-різному, щоразу акцентуючи увагу на інших ваших сильних сторонах.


Порада №2. Навчіться презентувати свій досвід

Ви маєте бути готові підтвердити все, що вказуєте у резюме і мотиваційному листі. Наприклад, якщо у резюме ви перераховуєте вашу участь у 10 проектах, обов’язково надавайте підтвердження – рекомендації, контракти, звіти, конкретні й вимірювані досягнення.

І не використовуйте загальних фраз – жодних розмитих формулювань на кшталт «Маю сильні лідерські навички» чи «Я мультифункціональна та багатозадачна». Краще скажіть, що останні 10 років ви працювали з мультикультурними проектами та командами і наведіть приклади. Це добре посилить вашу самопрезентацію.


Порада №3. Розвивайте персональний бренд

Розвиток персонального бренду складається з того, що ви говорите, що ви робите та що інші говорять про те, що ви робитеБудьте свідомі та слідкуйте за тим, як проявляєте себе назовні. Заносьте усі важливі для себе події та досягнення у блог, у ваші акаунти у LinkedIn та Facebook, зберігайте приклади своїх робіт. Одним словом – розвивайте своє професійне портфоліо.

Усі ми не просто професіонали, ми – комплексні персональні бренди. Наприклад, одна з найуспішніших жінок у світі – операційна директорка Facebook Шеріл Сандберг – є ще й активісткою та авторкою книжок.

Як стати таким брендом? Складіть план: ви можете написати книжку, заснувати соціальну ініціативу, ділитися досвідом тощо. Працюйте у кількох напрямках – це гарантує вам певну подушку безпеки та допоможе не вигорати. Рухайтеся різними шляхами, але хай вони будуть пов’язані.

Пам’ятайте, що ви — свій власний бренд: без упевненості в собі ви не зможете «продати» ані свою організацію, ані себе на співбесіді.


Порада №4. Позиціонуйте себе правильно

Дуже важливо, як ви позиціонуєте себе в резюме. Наприклад, роботодавцеві може здатися, що ви занадто молодий(а) / немолодий(а). Або їх може занепокоїти питання, як ви будете їздити у відрядження, якщо у вас маленькі діти.

Як із цим боротися? Перекривайте слабкі сторони сильними. Наприклад, можна сказати: «Я молода, проте я вже навчаю інших» або «В мене троє дітей, але я пропагую ефективне поєднання роботи та особистого життя». Знайдіть, як перетворити слабкі сторони на сильні – це допоможе перемкнути увагу із непотрібних запитань. 


Порада №5. Розбудовуйте і підтримуйте контакти

Не забувайте про тих, хто може замовити за вас слівце: раз на тиждень чи місяць обідайте з людьми, які важливі для вашого розвитку. Це ваша професійна екосистема, розбудовуйте її.

Окрім старих контактів, варто активно заводити й нові. Керуйте процесом розвитку ваших професійних контактів: розробіть стратегію «Через N років хочу досягнути A, B і C» і подумайте, хто може вам у цьому допомогти. Постійно підтримуйте зв’язок з цими людьми – надсилаючи їм час від часу щось цікаве та запитуючи, як їхні справи.


Порада №6. Просіть про рекомендації

Коли вам потрібні рекомендації — звертайтеся не лише до керівників, але й до підлеглих, колег, викладачів. Так ви завжди матимете запасний варіант на випадок, якщо розійшлися з керівником якось не так і не можете попросити його про рекомендацію.

Іноді у вас просять просто контакти рекомендантів, а іноді необхідний лист від них. Якщо у вас є така нагода, підготуйте чорновик тексту заздалегідь – спрямуйте ваших рекомендантів у ті напрямки, які б ви хотіли висвітлити у рекомендаційному листі.


Порада №7. Перевірте, що про вас знають

Погугліть себе – це дуже корисна вправа. Введіть своє ім’я українською, російською, англійською в Google і подивіться, які є посилання. Якщо їх нема — починайте над цим працювати: заведіть блог, опублікуйте статтю на вашому корпоративному сайті. Будь-які посилання у публічній сфері є вашою валютою.


Порада №8. Постійно розвивайтеся

Використовуйте кожну можливість проапгрейдити свої знання у тій сфері, де плануєте будувати кар’єру. Прямо зараз подумайте: які 3-5 курсів / конференцій будуть для вас корисними та посилять ваші знання та контакти?


Вас також зацікавить

Як побудувати кар’єру в міжнародних організаціях. Інтерв’ю з Анастасією Нуржинською

Как построить персональный бренд: дорожная карта от Нины Левчук

10 вещей, о которых нельзя забывать, когда вы строите карьеру

Долучайтеся!

Створюємо спільноту фанів Понеділків.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: