Banda

Агенції
Київ
Перевірена
Робимо українську креативність значущою у світі

Banda — це українська креативна агенція, яка спадає на думку, щойно ви подумали про креатив та агенцію в одному реченні. У 2019 році за результатами Effie Awards Ukraine Banda стала найефективнішим агентством України. А у 2020 році — найефективнішим незалежним рекламним агентством світу за рейтингом Global Effie Index.

60+працівників
2офіси: Київ і Лос-Анджелес
9років на ринку
100500+нагород

Ніхто не дивиться рекламу. Але цю ви точно бачили

У Банді створюють стратегії та креативи для брендів. І роблять це з біса добре: навряд чи ви жодного разу не чули про брендинг Євробачення в Україні, Ukraine NOW або ніколи не бачили рекламу Comfy чи попкорну Pumpidup у «Планеті Кіно». Усе це — роботи Banda, а серед їхніх клієнтів — топові українські й міжнародні компанії. 

Втім, у Банді переконані: люди не дивляться рекламу. Люди дивляться те, що їм цікаво, і лише іноді це реклама. Тому для вирішення задач бренду вони розповідають історії. Максимально впізнавані, зрозумілі й щирі — власне, як і сама Banda.

Рома Гурбанов,
копірайтер

Коли я тільки прийшов у Банду, мені здавалося, що тут рекламу потрібно робити максимально красиво. Але потім зрозумів: головне — наповнити її змістом, щоб вона говорила не просто так, а про щось.

Плюс ми хочемо, щоб люди у рекламі розмовляли як у реальному житті. Якщо вам потрібен холодильник, навряд чи ви скажете: «Як ти вважаєш, Галю, в якому магазині найкращий асортимент холодильників?» Ми намагаємося зауважувати, як розмовляють люди, записувати за ними та переносити живу мову у рекламні діалоги.

Рекламу агенції неодноразово відзначали різноманітними нагородами. У 2018 році Банду визнали Дизайн-агентством року за версію Red Dot Design Award. У 2019 році — найефективнішим агентством України за результатами Effie Awards Ukraine і Агентством року за рейтингом Всеукраїнської рекламної коаліції. А у 2020 році — найефективнішим незалежним рекламним агентством світу за рейтингом Global Effie Index. Їхню роботу не раз відзначали у міжнародних профільних виданнях, рейтингах, пресі і навіть нагороджували на фестивалі «Канські Леви».

Креатив усьому голова

Банду заснували в 2011 році Павло Вржещ, Єгор Петров, Ярослав Сердюк. Є агенції, які відкривають підприємці, менеджери чи маркетологи, а Banda стала першою агенцією, яку відкрили саме креативники. Це і відрізняє Банду від інших — креатив тут на першому місці.

Женя Дворецька,
Team Lead
Коли я проходила співбесіду, Паша Вржещ спитав мене: «Чим, на твою думку, менеджер у Банді відрізняється від менеджера будь-якої іншої агенції?». Я відповіла, що тут, імовірно, головні люди — саме креативники, а завдання менеджерів — просто допомагати їм у роботі. Так і є.

Тут розуміють, що справжні таланти не ростуть у неволі. Тому створюють усі умови, щоб людям було просто комфортно робити свою роботу.

«Спочатку наш метод управління нагадував вирощування шампіньйонів. Щоб виростити шампіньйони, їх потрібно від усього закрити й тримати в темноті. Те ж саме ми робили з людьми: нічим не ділилися, все контролювали. Але з часом зрозуміли, що шампіньйони — не дуже креативна форма. І стали будувати максимально відкриту та креативну культуру. Для цього в компанії має бути три речі:

— безпека (коли людина знає, що тут її ніхто не образить і нічого страшного не трапиться);

— довіра (коли людина відчуває, що компанія їй довіряє);

— веселощі, бо без фану не буває креативності».

Павло Вржещ,
креативний директор і співзасновник

Як у Банді «підігрівають» креативність?

  • Ретельно обирають проєкти для роботи: перевіряють, чи комфортно буде команді працювати з представниками клієнта, чи збігаються його цінності клієнта з цінностями агенції, чи надихає команду тема й проєкт.
  • Закохують у клієнта та його продукт: їздять з екскурсіями на виробництво, п’ють / їдять / тестують продукт, відвідують офіс і навіть корпоративи клієнта — це допомагає познайомитись із ним ближче, щоб він перестав бути ефемерним, а став знайомим і близьким. 
  • Дозволяють бути самостійним. Тут кожен сам визначає своє навантаження та озвучує терміни виконання задач. У команд є стендапи та зустрічі для планування, тому менеджер завжди в курсі всіх справ, але нікого не задовбує.
  • Вкладаються у ріст і розвиток людей. Дуже багато ресурсів агенції витрачається на навчання працівників: часто проводять внутрішні лекції, організовують курси не лише для професійного, а й для особистісного розвитку: курси англійської, ораторської майстерності тощо.

Тут не стежать, скільки ви працюєте, і не рахують відпустки

Орієнтовно в Банді працюють з 10 до 19 години, але це графік, швидше клієнтів, аніж працівників. Тут немає загальних правил, коли починати й закінчувати роботу, йти на обід, брати вихідні чи відпустку. Усе узгоджується всередині кожної команди, такої собі агенції в агенції. Звісно, є ситуації, коли ти обов’язково маєш бути на місці: на зустрічах з клієнтами, командою чи всім агентством. В іншому випадку за згодою команди можна попрацювати віддалено, затриматись чи взяти вихідний.

Тут не рахують відпустки. Ти можеш відпочивати скільки й коли завгодно. Але не думайте, що це сприяє анархії і співробітників ніколи не буває на місці.

Едуард Івакін,
ейчар
Ми принципово не рахуємо відпустки, але це питання дуже просто регулюється саме собою. Ти — невід’ємна частина команди, і коли ти йдеш у відпустку, хтось інший виконує роботу замість тебе. Якщо ти пропадаєш надто часто, твій колега може тобі по-дружньому нагадати, що він вже зробив за тебе те й те і довго це тривати не буде. Зрештою, команда може просто вирішити, що ти їй не потрібен, і найняти іншу людину. Усі це розуміють, тому відпочивають у межах розумного: беруть кілька днів, тиждень чи два, коли є потреба і якщо їхня завантаженість дозволяє.

Тут є фіча «Телепорт»: можна взяти тиждень роботи поза офісом, але не вдома (це обов’язкова умова!). Наприклад, поїхати в Буковель чи Одесу, але при цьому працювати віддалено повний день. Поєднувати його з відпусткою не можна — це має бути саме окремий досвід повноцінної роботи в незвичному місці.

Тут можна взяти вихідний поганого настрою. Це коли ти пишеш, що в тебе поганий настрій і ти працюватимеш віддалено, щоб не зіпсувати його ще комусь. У такий день можна не відповідати на дзвінки і взагалі менше спілкуватися з іншими (звісно, якщо жодні зустрічі й зідзвони не потребують твоєї присутності).

Як виглядає офіс найкреативнішої агенції країни? Найкреативно!

Офіс Banda розташований у Києві на Воздвиженці. Його дизайн розробляла студія Слави Балбека. Тут просторо, стильно й одразу відчувається дух агенції — щирий, трохи зухвалий і з гумором. На стінах багато яскравих постерів і написів — наприклад, «Три слова — это два слова» на одній зі стін. А одну зі вбиралень оформили у стилі Пшонки та поставили золотий пісуар.

В офісі є оупен-спейси, переговорні кімнати та окремі ізольовані зони для комфортної роботи — наприклад, окрема кімната з дзеркальною поверхнею назовні та обшита ковроліном всередині (те, що треба для вдумливого творчого процесу — тебе ніхто не бачить, а ти нікого не чуєш).

А ще:

  • конференц-зал у вигляді басейну (серйозно — щоб сісти, потрібно буквально спуститися в басейн);
  • настільний теніс, щоб змінити обстановку й перемкнутися;
  • кухня, де завжди можна знайти чай, каву, солодощі й фрукти;
  • окремий простір стилізований під квартиру (між іншим, зі шкіряним диваном із Closer!);
  • тераса, звідки відкривається бомбезний краєвид, із зоною для барбекю та надувним бананом.

У засновників та керівників є окремий кабінет, який вони жартома називають курником — через подібність форми. Оскільки він має прозорі стіни, а двері до нього зазвичай відчинені, немає враження, що керівники відгородилися від команди. Ба більше — їх можна ввічливо «попросити» з кабінету, щоб провести там зустріч. 

Едуард Івакін,
ейчар
У нас немає такого, що ось ти підлеглий, тому до керівника тільки на «Ви» й пошепки. Ми над ними шуткуємо, вони з нами обідають — це дуже просте й рівне спілкування, під час якого зі сторони й не скажеш, що хтось кимось керує. У нас не приживається таке ставлення.

У 2020 році Banda відкрила ще один офіс — у Лос-Анджелесі (США). Зараз там працюють співробітники, які ведуть адміністративну частину проєктів на ринку США, а креатив для них віддалено розробляють українські команди. 

Команди працюють за принципом агентства в агентстві

Над кожним проєктом працює окрема команда, яка складається з тімліда, проджекта, креативної пари (арт-директор і копірайтер), дизайнера, джуніор-спеціалістів — зазвичай всього до 10 осіб у команді. Одночасно у команди може бути в роботі 6-8 проєктів.

Є окремі команди креативних директорів та стратегів. Вони підключаються до проєктів на певних етапах: стратеги готують стратегію та передають її в роботу команді, а креативні директори оцінюють, наскільки креатив команди відповідає концепції, світогляду та цінностям агенції й клієнта.

Процеси в агенції вибудовані дуже прозоро — наприклад, кожна команда знає, скільки заробляє. Усе, що напрацювали вище точки беззбитковості, члени команди отримують у вигляді бонусів кожні 4 місяці. Тому кожна команда може відстежувати й самостійно вирішувати — чи потрібно взяти ще один проєкт, чи вони вже заробили достатньо.  

Є загальні мітинги для всієї компанії:

  • стратегічні сесії, які раніше проводилися раз на рік і тривали кілька днів, а в майбутньому плануються частіше;
  • тритали кожні 4 місяці, на яких команда обговорює не клієнтів, а саму агенцію — ставить задачі з її розвитку й збирає ситуативну команду для їх виконання
  • статуси кожні 1,5 місяця, де збирається вся агенція і розповідає про свої досягнення, поточні проєкти, результати тощо — тут заведено хвалитися й хвалити інших;
  • нерегулярні зустрічі під назвою «Затемнення», на яких команда обговорює якісь ненайприємніші речі, що заважають працювати.

Єдина та головна цінність Банди — щирість

Щирість в усьому — від стосунків із працівниками до рекламних креативів та роботи з клієнтами. Тут не накопичують у собі негатив чи дискомфорт, а відверто говорять про проблеми. Наприклад, чесно визнають, що немає настрою їхати в офіс, або прямо вказують колезі на неприйнятну поведінку. Топменеджмент не приховує від команди жодних змін чи рішень, плюс кожен співробітник може дізнатися, скільки заробляє й на що витрачає гроші компанія.

В агенції є система фідбеків, за якої щодо кожної людини робиться опитування і ті, хто працює з нею найчастіше, оцінюють її скіли та діляться враженнями від співпраці. На особистій зустрічі такому співробітнику розповідають, що в ньому класного, які суперсили він має, а на що варто звернути увагу, щоб вирости. Підсвічують зони розвитку та пропонують допомогу. 

А не приймають тут повну протилежність щирості — токсичність, або коли людина обманює чи підставляє команду. Також Банді не по дорозі з тими, хто застряг у зоні комфорту і більше не хоче розвиватися.

Павло Вржещ,
креативний директор і співзасновник
Ми хочемо приходити на роботу і створювати значимі проєкти з людьми, яких любимо. Хочемо радіти, коли бачимо цих людей щодня — спілкуватися з ними, пити каву, щось обговорювати. Ми не беремо в команду талановитих, але мудаків.

Banda — вона й поза роботою Банда

Колеги в агенції спілкуються й проводять разом і неробочий час. Нещодавно, наприклад, запровадили кіносереди — усі бажаючі збираються за попкорном і дивляться фільми. Час від часу хтось збирається пограти в покер, кілька людей регулярно разом грають у футбол. Бувало, їздили і в Буковель взимку, і вейксерфили влітку. Важливо, що нікого не примушують проводити час з колегами. Це не обов’язковий тимбілдинг раз на місяць — це щире бажання людей тусити разом. Іноді воно є — і бандівці компанією йдуть у бар чи на концерт, а іноді його немає, і це теж ок.

Зазвичай Banda гучно святкує свій День народження восенi — збирається не лише команда, а також друзі й клієнти. Цього року у зв’язку з пандемією вечірку довелося скасувати. Також в агентстві проводять і внутрішні корпоративи: на Новий рік, на честь отримання нагороди або просто так — бо літо, втомилися, хочеться розважитись.

А ще в Банді є унікальна традиція — Батьківський день. Бандівці запрошують на роботу своїх рідних, розповідають і показують, чим займаються, організовують спільні активності (наприклад — створити лого за 30 хвилин), а потім відриваються разом на вечірці під музику 80-х та 90-х. Цей день у компанії жартома називають батьківськими зборами, яких вже не боїшся 🙂 На жаль, пандемія завадила провести Батьківський день у 2020 році, але все ще буде!


Хочете відчути себе на одній хвилі з Бандою?


Нещодавно в агенції запустили власне радіо —
https://fm.banda.agency/. В офісі постійно грає різна музика, а деякі члени команди навіть діджеять на вечірках, тож бандівці вирішили поділитися своїм захопленням з усіма — зібрали тематичні плейлисти від бажаючих співробітників і крутять музику на власній онлайн-радіостанції.

Тут люди ростуть із неймовірною швидкістю

Приходять на junior-позицію, а за рік-півтора стають спочатку middle-, а потім і senior-спеціалістами. Здебільшого в інших агенціях цей шлях триває набагато довше.

За рахунок чого так відбувається? По-перше, люди ростуть завдяки дуже крутим проєктам і клієнтам, які рухають їх уперед.

Льоша Дівісенко,
креативний директор
Ми знаходимо виклик у кожному завданні. Моїм першим проєктом у Банді був брендинг Євробачення. Ми почали аналізувати логотипи минулих років, стали їхніми заручниками та повторювали старі ідеї. І тоді Паша сказав, що наші ідеї класні (насправді ні), але давайте зробимо ще один варіант — такий, щоб світова дизайн-спільнота побачила не просто пісенний конкурс, а рівень дизайну нашої країни. Це був виклик.

По-друге, агенція робить усе, щоб допомогти своїм співробітникам із розвитком: дає свободу дій, регулярний індивідуальний фідбек від креативних директорів, створює комфортні умови для роботи та всіляко підтримує й заохочує. Наприклад, оплачує 70% курсів, які ти захочеш пройти, щоб підвищити свою кваліфікацію. Можуть і повністю оплатити навчання, якщо курс потрібен одразу багатьом співробітникам — наприклад, курси моушн-дизайну чи акторської майстерності. А ще тут усіляко підтримують творчі проєкти колег.

Едуард Івакін,
ейчар
Наша артдиректорка Саша Щербакова пише музику й виконує пісні. Сніжана Чернецька робить свій проєкт одягу зі вторинної сировини. Женя Вєлічев ілюструє книги. Нам цікаві такі багатогранні люди. Важливо не просто варитися у своїй роботі, а й бути цілісною особистістю.

В агенції також заохочують співробітників бути публічними й виступати з лекціями — допомагають із презентаціями і вважають, що навіть джуну є що розказати про свою роботу. Бо коли ти ділишся своїми знаннями, ти їх структуруєш і підвищуєш свою самооцінку. 

Що потрібно, щоб потрапити на роботу в Банду?

При відборі в команду особливу увагу звертають на те, що кандидат за людина. Якщо підходить за культурним кодом — це вже 50%, а іноді й 60-70% справи.

«Своя» людина в Банді:

  • горить своєю справою;
  • відкрита й щира;
  • готова допомагати іншим;
  • прагне розвиватися й пробувати нове.

Останній пункт — чи не найбільш важливий. Тут не люблять працювати «по накатаній», зате люблять вирішувати проблеми, розривати шаблони, тестувати нові формати і не стояти на місці. Як у спорті — постійно має бути крепатура, бо якщо тобі суперкомфортно — ймовірно, ти нічого не робиш.

У Банді геть не дивляться на вік: в команді є як 19-літні дизайнери, так і креативні директори 45+. Середній вік приблизно 30 років. Ще тут майже не дивляться на освіту, роки досвіду чи попередні місця роботи. Важать дві речі — яка ти людина і що ти можеш зараз показати й зробити для компанії.

Микита Трегуб,
сініор стратег
Наприклад, Микита потрапив у Банду на позицію стратега геть без досвіду й, можна сказати, випадково. Він був учасником фокус-групи, з якою проводили глибинне інтерв’ю для якогось із проєктів, а в кінці підійшов і запитав у команди, чи шукають вони стратегів. Йому запропонували зробити тестове, яке виявилось дуже сильним. І от хлопця в 19 років покликали на співбесіду, побачили талант, бажання працювати та взяли на роботу.
Даня Нестерович,
дизайнер
А Даня прийшов після навчання у Projector, у нього навіть портфоліо не було — лише одна робота. Але у Банді стежать за роботами учнів Projector чи KAMA, тож бачили, що вміє Даня, поспілкувалися і взяли його. За два роки він уже middle-дизайнер.

Головна порада кандидатам — покажіть свою найкрутішу роботу

Немає? Придумайте самі собі бриф і зробіть. Або відразу виконайте тестове — воно є у відкритому доступі. Вашу роботу точно подивляться і зв’яжуться, якщо ви зацікавите Банду.   

Кандидат, чиї роботи зацікавили, спілкується з ейчаром. Якщо все ок — з ейчаром та креативним директором, далі — зустріч із командою. Якщо й тут усе ок — людина у Банді. В середньому процес відбору займає місяць. Іноді у відборі беруть участь і засновники. Це не залежить від рівня посади: вони можуть побувати на інтерв’ю як у топових кандидатів, так і джунів.

Вау, я в Банді! Що далі?

Тут є випробувальний термін, він триває 3 місяці. Щоб новачок «вписався», йому з першого дня призначають buddy, завдання якого — допомогти влитися у колектив, розповісти, як усе влаштовано в компанії, познайомити з усіма й підтримати на початку роботи. Вони спілкуються, п’ють разом каву, обідають.

Також у нового працівника є наставник-куратор, який стежить за професійною частиною адаптації. На період цих трьох місяців людині можуть поставити конкретні завдання або попросити продемонструвати певні якості й навички. Після закінчення випробувального терміну в команді збирають фідбеки про новачка, оцінюють його й приймають рішення про подальшу співпрацю.

Ну що, готові спробувати свої сили? Банда чекає!
Поскаржитися на компанію
Більше
Відгук

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: