Все статьи Новости Поиск работы Истории Карьера Развитие Happy HR

Як розмовляти з керівником: поради з книги «Ask a manager»

09.08.19 Карьера 4 min reading

Хочете поговорити з керівником про підвищення? Або не знаєте, як попросити не турбувати вас пізно ввечері / на вихідних? Конспектуємо найцікавіші поради для вирішення робочих питань із книги «Ask a manager» видавництва Vivat.


Як розмовляти з керівником: поради з книги «Ask a manager»Елісон Ґрін понад 10 років консультує інших, як вирішувати проблеми на робочому місці. У своїй книзі «Ask a manager. Спитай у керівника, як працювати з нетямущими колегами й босами, які крадуть ваш робочий час» вона дає практичні поради, як за допомогою конструктивної розмови розібратися у ситуаціях, що хвилюють працівників найчастіше. Ми вибрали кілька найпоказовіших прикладів. 


Як розмовляти з керівником: загальні поради

Необхідність обговорити важливе для вас питання із керівництвом може спричинити неабиякий стрес. Але Елісон Ґрін переконана: якщо сприймати свого керівника як звичайну людину, а не члена королівської родини, розмова відбудеться набагато легше і принесе бажаний результат. 

Не накручуйте себе. Постійне обдумування вашої ситуації з різних боків спричинить ще більший стрес, який позначиться на якості майбутньої розмови.

Уникайте зайвої емоційності. Це не означає, що ви маєте поводитися як робот, просто емоції не мають брати гору і керувати розмовою. Чим нейтральніше ви доноситимете свою позицію, тим професійніше виглядатимете. 

Намагайтеся говорити з позиції «Це буде вигідно для компанії», а не «Я так хочу». Перший варіант керівник підтримає з більшою вірогідністю. Але другий теж має право на існування — у випадку якщо ви маєте добрі стосунки з босом і певний авторитет у компанії.


Ситуація №1. Керівник чекає, що ви будете постійно на зв’язку

Ситуація, коли ви отримуєте листи з питаннями чи завданнями від керівника пізно ввечері або й на вихідних, знайома чи не кожному. Майже гамлетівське питання «Відповідати чи не відповідати?» може вивести з рівноваги і навіть зіпсувати відпочинок.

Елісон Ґрін пропонує спочатку з’ясувати, чи дійсно ваш керівник очікує, що ви працюватимете у позаробочий час. Можливо, він пише вам, бо має на це час саме зараз, а від вас негайної відповіді не очікує. Щоб переконатися, спитайте у нього щось на кшталт: «Це ж нічого, що я не відповідаю вам ввечері та на вихідних? Звісно, якщо це не щось термінове і може зачекати до повернення на роботу».

Якщо ви з’ясували, що від вас щиро очікують негайної реакції, варто без агресії, але чітко виставити свої кордони. Наприклад: «Насправді для мене дуже важливо мати вільний час поза роботою, який потрібен мені для відновлення. Якщо немає нічого, що потребує моєї невідкладної залученості, я б воліла вирішити рутинні питання після повернення на роботу». Якщо керівника цим не зупинити — варто замислитись, чи підходить вам робота в таких умовах.


Ситуація №2. Ваше робоче навантаження завелике і ви не встигаєте до дедлайнів

Головне, що потрібно розуміти, якщо ви перевантажені: скоріше за все, ніхто (крім вас, звісно) цього не помічає. Більшість керівників думають так: якщо ви нічого не кажете — отже, все окей. Тому якщо ви відчуваєте, що не можете впоратись — обов’язково скажіть про це своєму керівникові. 

Буде ідеально, якщо ви не просто поскаржитесь на життя, а запропонуєте конкретні варіанти вирішення проблеми: «Я можу продовжувати робити А і В, але С потрібно комусь делегувати. При цьому я зможу консультувати інших з питань щодо С, які виникатимуть на початку».

Якщо ж ситуація настільки критична, що ви починаєте пропускати дедлайни, запам’ятайте: найголовніше — попередити про відтермінування одразу ж, а не чекати останнього дня. Якщо ви попередите заздалегідь, ситуацію ще можна буде змінити: можливо, вам дадуть когось у поміч або розвантажать від інших завдань. 


Ситуація №3. Ви хочете відмовитися від нових обов’язків, які вам пропонують

Ситуація, коли вам хочеться відмовитись від вирішення певних проблем, досить делікатна, бо завжди є ризик почути від боса щось на кшталт: «Ну, вибачай — це твоя робота». Але якщо ви переконані, що нові обов’язки не мають нічого спільного із вашою кваліфікацією або обернуться для вас зайвим навантаженням, якого ви не витримаєте, — краще відверто поговорити про це з керівництвом. Спробуйте використати одну з цих стратегій:

 

  • «Боюся, я не зможу поєднати роботу над С з моєю роботою над А і В. Це може призвести до того, що А і В буде зроблено не на тому рівні, якого від мене очікують».

 

 

  • «Я не впевнена, що насправді підходжу для цієї задачі. Це потребує навичок А і В, але це не моя найсильніша сторона, а я не хочу, щоб результат постраждав».

 

  • «Цей обов’язок значно розширює сферу моєї відповідальності (та й стрес зросте). Якщо це залишиться моїм постійним завданням, чи можемо ми у такому випадку переглянути розмір моєї винагороди?»         


Ситуація №4. Ви хочете працювати з дому

Якщо ви впевнені, що у вашій компанії до віддаленої роботи ставляться позитивно, домовитись про такий режим буде неважко — потрібно лише пояснити причину свого рішення. Наприклад: «Я виявила, що в офісі мені буває складно зосередитись. А оскільки деякі завдання вимагають від мене максимальної концентрації, я б хотіла іноді працювати з дому». Але тут важливо «на березі» домовитись про умови і погодити очікування.

А от якщо у вас на роботі до віддаленого режиму ставляться з упередженням, доведеться докласти трохи більше зусиль і переконливих аргументів. Корисний лайфхак: для початку попросіть про короткостроковий експеримент, щоб і ви, і керівник переконалися, що обом сторонам комфортно працювати у нових умовах.


Ситуація №5. Ви просите про підвищення зарплати

У розмові про підвищення важливо сказати керівникові не про те, що ви хочете більше грошей, а про те, що ваша робота насправді заслуговує на вищу платню. Наприклад так: «Минув рік з моменту останнього підвищення моєї зарплати. З того часу я почала виконувати більше обов’язків: тепер я займаюся А і В на додачу до С і D. Мені вдалося вдало вирішити проблему Х і втілити в життя проект Y. Сподіваюся, ми можемо обговорити підвищення оплати, яка була б справедливою за роботу, яку я виконую».

Якщо керівник погодився на підвищення, але наступного місяця ви отримали ту саму зарплату, не поспішайте записувати його у шахраї. Для початку спробуйте делікатно з’ясувати, у чому проблема: «Коли місяць тому ми з вами обговорювали мою платню, ви погодились, що моя робота заслуговує на її підвищення. Я б хотіла дізнатися, на якому етапі розгляд цього питання і коли я зможу очікувати на ваше рішення».


Більше порад, як обговорити з керівником будь-яку ситуацію, аж до того, що бос з’їв ваш обід (таке теж буває), шукайте у книзі Елісон Ґрін
«Ask a manager» видавництва Vivat.   


Вас також зацікавить

Как просить о повышении правильно?

Правила индивидуальной беседы: советы сотрудникам и руководителям

5 порад для тих, хто почувається в офісі білою вороною

Newsletter that develops your career

Subscribe to Happy Monday's weekly newsletter, prepared by our editor-in-chief, with a selection of the most exciting content, news, and career opportunities.

Больше
More More for companies
Job seekers
For companies
Войти
Have idea!

Сообщить об опечатке

Текст, который будет отправлен нашим редакторам: