Сьогодні поряд з віртуальною реальністю (VR) все більшої популярності набуває реальність доповнена (АR). За цією сферою майбутнє, а ось експертів в АR поки не так багато. Давайте знайомитися з професіями: можливо, одна з них — ваша.
Як вже сьогодні потрапити в індустрію майбутнього? Розглянемо професії для роботи в АR.
Наша експертка — Наталя Павленко, РR-директорка Live Animations — міжнародної компанії, яка розробляє продукти з доповненою реальністю.
Що таке доповнена реальність?
Доповнена реальність (Augmented Reality — AR) поєднує реальний світ і віртуальний. Останній в прямому сенсі накладається на реальність.
Технологія AR використовується не тільки в іграх і рекламі, а й в навчанні, медицині, промисловості, торгівлі та інших сферах.
Не потрібно плутати віртуальну реальність з доповненою. Їх корінна відмінність в тому, що віртуальна конструює штучний світ, а доповнена вносить окремі цифрові елементи в сприйняття світу реального. Втім, обидва методи мають подібну мету: занурюють користувача в ситуацію, що неможлива без спеціальних технологій.
AR на сьогоднішній день є трендом, що швидко розвивається, і сам ринок доповненої реальності дуже стрімко росте і розширюється. У найближчі 3 роки саме мобільна AR може стати основним драйвером ринку VR/AR.
Через кілька років ми не зможемо уявити наше життя без AR. Це надзвичайно всеосяжна платформа. Ця технологія повинна поліпшити і розширити людську діяльність. Доповнена реальність здатна на неймовірне в цій сфері. Я думаю, AR змінить все.
Професії у сфері AR
1. Концепт-артист, або концепт-художник
Це фахівець, який розробляє віртуальний дизайн для предмета, героя, локації або неіснуючої області простору. Цінується вміння працювати в різних стилях, знання спеціальних програм, навички створення ескізів від руки і на планшеті. Усі ескізи повинні бути легко зрозумілі іншим фахівцям для подальшого відтворення вже в 3D-моделях, а також для розуміння загального концепту і спільного бачення проєкту. Ще потрібно бути гнучким, вміти пристосовуватися до мінливих вимог та різних проєктів.
2. AR-дизайнер
Створює матеріали для AR-анімацій. Його сфера — графічна частина, оформлення та візуалізація ідей для потенційних замовників та існуючих клієнтів. Створює матеріали для маркетингового просування і будь-яких PR-активностей. Сюди входять презентації, яскраві і соковиті картинки для реклами та розуміння, оформлення вже випущених кейсів під вимоги різних конкурсів та нагород.
3. UI / UX-дизайнер
UX-дизайнер створює UX-схеми, які ілюструють взаємодію та зв’язок всіх вікон і клавіш мобільного додатку між собою. Шукає найбільш оптимальне, зручне та зрозуміле для користувача рішення, а також створює прототип майбутнього програми — інтерактивні переходи між вікнами, розташування кнопок та інших елементів на екранах.
Завдання UI-дизайнера — приблизне бачення майбутнього додатку. Це поки що не фінальний дизайн, а лише підбір основної гами кольорів, стилю та форм. UI-дизайнер створює орієнтований на користувача дизайн фінальної версії програми та готує його для передачі програмістам.
4. Художник-ілюстратор
Промальовує складні елементи програми (логотипи, іконки, сцени, персонажів, бекграунд). Робить візуалізацію графічних частин, локацій, персонажів, а також скетчі.
5. 3D-моделлер
Створює на основі скетчів або ілюстрацій готові моделі в 3D-форматі і 3D-сцени, на яких розгортаються події анімацій. Вміє не тільки створювати 3D-об’єкти, а й текстурувати їх.
Ще повинен вміти скульптурувати — створювати об’ємні форми за допомогою спеціальних інструментів. Цей метод схожий на те, як скульптор працює з глиною або каменем. Використовуючи скульптинг, можна моделювати об’єкти будь-якої складності.
6. 3D-аніматор
Здійснює підготовку 3D-моделі і сцени (локації до анімацій). Це називається Rig / Skin. Робить анімацію за сценарієм. Коли анімації закінчені та затверджені, важливо все правильно передати програмістам, щоб у фінальній версії додатку вони коректно працювали.
Аніматор повинен бути якоюсь мірою режисером, відчувати характер і вміти передати емоції та якості персонажа користувачеві.
Наприклад, ми в Live Animations багато працюємо з ігровим контентом, тому наші аніматори спеціалізуються у цій області.
7. Програміст (девелопер)
Створює мобільний додаток. Формує його оптимальну архітектуру, щоб при змінах або розширенні проекту зберігалась злагодженість функціонування. Пише і відпрацьовує спецефекти. Для програміста важливе вміння зв’язувати в одну ефективно працюючу схему все, що було створене раніше, — 3D-моделі, анімації, спецефекти, інтерактивності.
Потрібно вміти грамотно вдосконалювати додатки для врахування всіх оновлень. Бути готовим і здатним реалізовувати побажання замовників.
Багато речей ми робимо першими, тож запитати або підгледіти просто немає в кого.
Які є можливості в АR для представників інших професій?
Арт-директор, проджект-менеджер
Вимоги до цих посад аналогічні вимогам в будь-якій іншій сфері. Єдина відмінність — фахівець повинен дуже добре розумітись в тонкощах створення і можливостях AR, щоб правильно будувати свою роботу.
НR, PR, фінанси / бухгалтерія, офіс-менеджер, системний адміністратор
Усі ці професії важливі і в АR. Особливих навичок і знань не потрібно. Важливо, щоб людина була на одній хвилі з компанією та її продуктами, хотіла розвиватись і рости разом з нею.
Як розвиватися у сфері?
Зараз з’являється все більше курсів, але багато наших хлопців самоучки. Дуже важливе професійне спілкування — для обміну корисними порадами, посиланнями, ресурсами. Наприклад, якщо фахівець дуже круто текстурить, він ділиться з колегами своїми прийомами і фішками. Подібний обмін в команді дозволяє швидше рости і покращувати навички.
АR — специфічна область. І для розвитку в ній кожен повинен прагнути постійно отримувати додаткові знання.
Вітається постійний обмін досвідом, мозкові штурми, навчання non-stop.
І ще хочеться додати, що необов’язково, щоб фахівець приходив в компанію, вже маючи широкий профіль навичок. Важливо, щоб він класно знав свою спеціалізацію. А розширити знання можна і в процесі роботи. Головне — бути готовим до освоєння нових горизонтів!
Що ще важливо розуміти?
Коли ви обираєте компанію, звертайте увагу, чим саме вона займається і яку нішу займає в галузі. Наприклад, ми створюємо продукти для дітей. Тому якщо ви розумієте емоції дітей, якщо вам легко їх відчувати, то і з роботою не буде проблем. В іншій компанії може бути акцент на підлітках або доросла цільова аудиторія. Завжди звертайте увагу на те, що вам ближче за духом.
Головне — це зрозуміти, чого ви хочете і почати діяти! А досвід і навички можна напрацювати!
Читайте також
Як стати iOS-розробником і ще 8 питань про професію
Не тільки код! Ким працювати в IT, якщо ти не програміст?
Профессии, о которых еще вчера никто не знал: что делать и чему учиться
Дякуємо!
Тепер редактори знають.