fbpx

Як обрати професію у сфері доповненої реальності?

Редакція Вт., 11.12.18 Must Read

Сьогодні поряд з віртуальною реальністю (VR) все більшої популярності набуває реальність доповнена (АR). За цією сферою майбутнє, а ось експертів в АR поки не так багато. Давайте знайомитися з професіями: можливо, одна з них — ваша.

Як вже сьогодні потрапити в індустрію майбутнього? Розглянемо професії для роботи в АR.

Наша експертка — Наталя Павленко, РR-директорка Live Animations — міжнародної компанії, яка розробляє продукти з доповненою реальністю.

Що таке доповнена реальність?

Доповнена реальність (Augmented Reality — AR) поєднує реальний світ і віртуальний. Останній в прямому сенсі накладається на реальність.

Технологія AR використовується не тільки в іграх і рекламі, а й в навчанні, медицині, промисловості, торгівлі та інших сферах.

Не потрібно плутати віртуальну реальність з доповненою. Їх корінна відмінність в тому, що віртуальна конструює штучний світ, а доповнена вносить окремі цифрові елементи в сприйняття світу реального. Втім, обидва методи мають подібну мету: занурюють користувача в ситуацію, що неможлива без спеціальних технологій.

AR на сьогоднішній день є трендом, що швидко розвивається, і сам ринок доповненої реальності дуже стрімко росте і розширюється. У найближчі 3 роки саме мобільна AR може стати основним драйвером ринку VR/AR.

Через кілька років ми не зможемо уявити наше життя без AR. Це надзвичайно всеосяжна платформа. Ця технологія повинна поліпшити і розширити людську діяльність. Доповнена реальність здатна на неймовірне в цій сфері. Я думаю, AR змінить все.

Тім Кук

Професії у сфері AR

1. Концепт-артист, або концепт-художник

Це фахівець, який розробляє віртуальний дизайн для предмета, героя, локації або неіснуючої області простору. Цінується вміння працювати в різних стилях, знання спеціальних програм, навички створення ескізів від руки і на планшеті. Усі ескізи повинні бути легко зрозумілі іншим фахівцям для подальшого відтворення вже в 3D-моделях, а також для розуміння загального концепту і спільного бачення проєкту. Ще потрібно бути гнучким, вміти пристосовуватися до мінливих вимог та різних проєктів.

2. AR-дизайнер

Створює матеріали для AR-анімацій. Його сфера — графічна частина, оформлення та візуалізація ідей для потенційних замовників та існуючих клієнтів. Створює матеріали для маркетингового просування і будь-яких PR-активностей. Сюди входять презентації, яскраві і соковиті картинки для реклами та розуміння, оформлення вже випущених кейсів під вимоги різних конкурсів та нагород.

3. UI / UX-дизайнер

UX-дизайнер створює UX-схеми, які ілюструють взаємодію та зв’язок всіх вікон і клавіш мобільного додатку між собою. Шукає найбільш оптимальне, зручне та зрозуміле для користувача рішення, а також створює прототип майбутнього програми — інтерактивні переходи між вікнами, розташування кнопок та інших елементів на екранах.

Завдання UI-дизайнера — приблизне бачення майбутнього додатку. Це поки що не фінальний дизайн, а лише підбір основної гами кольорів, стилю та форм. UI-дизайнер створює орієнтований на користувача дизайн фінальної версії програми та готує його для передачі програмістам.

4. Художник-ілюстратор

Промальовує складні елементи програми (логотипи, іконки, сцени, персонажів, бекграунд). Робить візуалізацію графічних частин, локацій, персонажів, а також скетчі.

5. 3D-моделлер

Створює на основі скетчів або ілюстрацій готові моделі в 3D-форматі і 3D-сцени, на яких розгортаються події анімацій. Вміє не тільки створювати 3D-об’єкти, а й текстурувати їх.

Ще повинен вміти скульптурувати — створювати об’ємні форми за допомогою спеціальних інструментів. Цей метод схожий на те, як скульптор працює з глиною або каменем. Використовуючи скульптинг, можна моделювати об’єкти будь-якої складності.

6. 3D-аніматор

Здійснює підготовку 3D-моделі і сцени (локації до анімацій). Це називається Rig / Skin. Робить анімацію за сценарієм. Коли анімації закінчені та затверджені, важливо все правильно передати програмістам, щоб у фінальній версії додатку вони коректно працювали.

Аніматор повинен бути якоюсь мірою режисером, відчувати характер і вміти передати емоції та якості персонажа користувачеві.

Наприклад, ми в Live Animations багато працюємо з ігровим контентом, тому наші аніматори спеціалізуються у цій області.

7. Програміст (девелопер)

Створює мобільний додаток. Формує його оптимальну архітектуру, щоб при змінах або розширенні проекту зберігалась злагодженість функціонування. Пише і відпрацьовує спецефекти. Для програміста важливе вміння зв’язувати в одну ефективно працюючу схему все, що було створене раніше, — 3D-моделі, анімації, спецефекти, інтерактивності.

Потрібно вміти грамотно вдосконалювати додатки для врахування всіх оновлень. Бути готовим і здатним реалізовувати побажання замовників.

Багато речей ми робимо першими, тож запитати або підгледіти просто немає в кого.

Які є можливості в АR для представників інших професій?

Арт-директор, проджект-менеджер

Вимоги до цих посад аналогічні вимогам в будь-якій іншій сфері. Єдина відмінність — фахівець повинен дуже добре розумітись в тонкощах створення і можливостях AR, щоб правильно будувати свою роботу.

НR, PR, фінанси / бухгалтерія, офіс-менеджер, системний адміністратор

Усі ці професії важливі і в АR. Особливих навичок і знань не потрібно. Важливо, щоб людина була на одній хвилі з компанією та її продуктами, хотіла розвиватись і рости разом з нею.

Як розвиватися у сфері?

Зараз з’являється все більше курсів, але багато наших хлопців самоучки. Дуже важливе професійне спілкування — для обміну корисними порадами, посиланнями, ресурсами. Наприклад, якщо фахівець дуже круто текстурить, він ділиться з колегами своїми прийомами і фішками. Подібний обмін в команді дозволяє швидше рости і покращувати навички.

АR — специфічна область. І для розвитку в ній кожен повинен прагнути постійно отримувати додаткові знання.

Вітається постійний обмін досвідом, мозкові штурми, навчання non-stop.

І ще хочеться додати, що необов’язково, щоб фахівець приходив в компанію, вже маючи широкий профіль навичок. Важливо, щоб він класно знав свою спеціалізацію. А розширити знання можна і в процесі роботи. Головне — бути готовим до освоєння нових горизонтів!

Що ще важливо розуміти?

Коли ви обираєте компанію, звертайте увагу, чим саме вона займається і яку нішу займає в галузі. Наприклад, ми створюємо продукти для дітей. Тому якщо ви розумієте емоції дітей, якщо вам легко їх відчувати, то і з роботою не буде проблем. В іншій компанії може бути акцент на підлітках або доросла цільова аудиторія. Завжди звертайте увагу на те, що вам ближче за духом.

Головне — це зрозуміти, чого ви хочете і почати діяти! А досвід і навички можна напрацювати!

Читайте також

Як стати iOS-розробником і ще 8 питань про професію

Не тільки код! Ким працювати в IT, якщо ти не програміст?

Профессии, о которых еще вчера никто не знал: что делать и чему учиться

Долучайтеся!

Створюємо спільноту фанів Понеділків.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: