Джерело потужних стимулюючих ефектів кави не обмежується кофеїном чи навіть ароматом. Нове дослідження виявило, що самих лише думок про каву може бути достатньо, щоб стимулювати мозок і допомогти зосередитись на завданні. А от із чаєм такий фокус не проходить.
Однак варто зазначити, що це спрацьовує лише з тими людьми, які психологічно пов’язують каву з бадьорістю, покращенням уваги і продуктивності, що характерно для західної культури. Австралійські та канадські дослідники помітили, що для учасників із країн, де більш поширена культура чаєпиття, таких як Японія, Китай і Корея, кавові сигнали не давали такого потужного ефекту.
Дослідники задаються питанням: чи можна посеред важкого робочого дня замінити чергову чашку кави думками про неї? І вважають, що це можливо. Адже вже доведено, що підсвідомі гендерні упередження, що дівчатам складніше дається математика, впливають на результати на математичних тестах. А сам лише вигляд логотипу McDonald’s робить людину більш нетерплячою, тому що викликає асоціації зі швидким обслуговуванням.
Наразі Юджин Чан з університету Монаша вважає, що варто краще розрізняти справжні та уявні ефекти, які ми приписуємо їжі та напоям. Той сенс, який ми вкладаємо в їжу, ми й отримуємо потім від її споживання.
Джерело: Quartz at Work