Все статьи Новости Поиск работы Истории Карьера Развитие Happy HR

Як обрати компанію, яка підійде вам за цінностями?

12.11.19 Карьера 3 min reading

Як ще на етапі працевлаштування зрозуміти, що за культура у компанії, і зробити правильний вибір? Радить Леся Арнольд, засновниця A-Players Recruiting, а у якості бонусу ділиться лайфхаками з роботи у міжнародних культурах.

Тема культури у компанії вже давно займає одне з найголовніших місць на ринку праці у США та стає усе більш актуальною і у нас. Адже від того, як усі співробітники взаємодіють між собою, що ними рухає і наскільки сильно вони вкладаються у роботу, насправді залежать і результати компанії, і щастя кожної людини у команді.

За час роботи у компаніях, кожна з яких мала свою особливу культуру, я побачила дві залежності: 

  • успіх компанії залежить від того, наскільки сильних людей вона наймає та чи вкладається у побудову сильної культури; 
  • щастя людей залежить від того, у яких культурах вони працюють. 

Пішовши з найму, я вирішила створити власну компанію, яка б впливала на ці дві  речі. Зараз у A-Players Recruiting ми наймаємо топ-перформерів для ідейних стартапів із Кремнієвої долини та України і допомагаємо їм будувати сильні культури. 


Культура vs Цінності


Іноді культурою компанії можуть здатись такі поверхневі речі, як любов всієї команди до певного виду спорту чи постійні п’ятничні вечірки у барі. І при виборі компанії дуже важливо розуміти, що є справжньою причиною універсального інтересу в команді: у компанії насправді різностороння та інклюзивна культура, але природно так склалося, що всі члени команди полюбляють, наприклад, певний вид спорту; чи це є наслідком дискримінації, коли працівників наймають не відповідно до цінностей, а відповідно до бажання керівника чи ключових осіб оточувати себе подібними людьми.  

І зараз я хочу поділитися з вами порадами, які допоможуть вам ще на етапі працевлаштування визначити, чи підходить вам культура потенційного роботодавця і чи поділяєте ви його цінності.

Спробуйте скласти враження про культуру компанії до співбесіди


Багато компаній описують свою культуру, наприклад, на власному веб-сайті. Пошукайте прес-релізи та проаналізуйте, які новини про себе публікує компанія. Наприклад, компанії, які на своїх сторінках у соціальних мережах пишуть переважно про отримані інвестиції та включення до якихось рейтингів, скоріше за все, розвивають культуру досягнень / цифр / прибутку і, ймовірно, менше цінності вбачають у людині та її індивідуальності. А для компаній, що частіше публікують новини про фічі продукту, інтеграціі з партнерами та історії користувачів, зазвичай характерна культура креативності, інноваційності та фокусу на людині та її індивідуальності.      

Приклади питань, за допомогою яких до і під час співбесіди можна визначити, чи близькі вам цінності та культура компанії:  

  • у що компанія інвестує свої ресурси;
  • яка місія компанії, з якою метою вона була створена;
  • чому людина, з якою ви спілкуєтесь, працює у цій компанії;
  • за що в цій компанії звільняють чи, навпаки, підвищують людей (це питання дозволяє найкраще зрозуміти справжні цінності компанії, а не ті, які гарно звучать).

Обов’язково перекажіть представнику компанії ваше бачення її культури та запитайте зворотний зв’язок. 


Намагайтеся познайомитись з усією командою 


Якщо це не передбачено процесом інтерв’ю, попросіть влаштувати вам зустріч. Зустріньтеся з командою неформально (у кафе, на прогулянці, під час будь-яких активностей). Я дуже вірю у свого роду «дейтінг» перед прийняттям оферу. Адже приймаючи пропозицію співпраці, ви приймаєте рішення проводити з цими людьми більшу частину вашого часу в певний період життя. 


Поспілкуйтеся з першими особами компанії


Зараз усе більше компаній практикують інтерв’ю із засновником у якості одного з етапів працевлаштування. Але навіть якщо він не передбачений, попросіть вас познайомити (звичайно, якщо розмір компанії це передбачає). Бо найкраще культуру та цінності компанії можна зрозуміти, тільки познайомившись з її першими особами. При зустрічі поставте засновникові одне-єдине питання: чому він займається цією справою і навіщо створив компанію.    


А як щодо культури у міжнародних компаніях?


В Україні з’являється усе більше компаній з командами в різних країнах. Як взаємодіяти з людьми, з якими у нас спільна культура, ми навчаємось з дитинства і розуміємо інтуїтивно. Але що робити, якщо ви потрапили до інтернаціональної команди? 

  1. Пам’ятайте, що культури в інших країнах можуть сильно відрізнятись. Люди там дивились інші мультфільми в дитинстві, сміялись з інших жартів, грали в інші ігри, їли іншу їжу, спілкувались іншою мовою та найголовніше — зростали у країні з іншою історією.    
  2. Спробуйте вивчити мову ваших колег хоча б на базовому рівні. Через певні конструкції, фрази та ідіоми можна краще зрозуміти особливості культури. Так, наприклад українська команда Talkable (стартап із Сан-Франциско, в якому я відповідала за таланти та культуру) свого часу брала уроки англійської, а американська — уроки російської з носіями мови (тоді переважна більшість людей в українській команді ще розмовляли російською). Якщо мова ваших колег — англійська, інвестуйте у вільне володіння цією універсальною та надзвичайно корисною мовою.  
  3. Проводьте достатньо часу з колегами з інших культур. Якщо це можливо, зустрічайтесь особисто. Якщо ні — спілкуйтесь хоча б онлайн і, що важливо, — не тільки на професійні теми. У тій же Talkable регулярно запрошували українську команду до Сан-Франциско, а американську — до Києва. Вплив цих візитів на результат роботи компанії та відчуття командної єдності був колосальний.    
  4. Постійно вивчайте особливості інших культур. Читайте новини країн, звідки ваші колеги. Споживайте матеріали з їх інформаційного поля хоча б на базовому рівні.
  5. У якості експрес-методу рекомендую прочитати книгу “The Culture Map”.

Читайте також: компанії, де понеділки щасливі

Newsletter that develops your career

Subscribe to Happy Monday's weekly newsletter, prepared by our editor-in-chief, with a selection of the most exciting content, news, and career opportunities.

Больше
More More for companies
Job seekers
For companies
Войти
Have idea!

Сообщить об опечатке

Текст, который будет отправлен нашим редакторам: