Телеком inside:
ким працювати та як розвиватися в команді мобільного оператора?
Хто найперше спадає вам на думку, коли ви уявляєте собі роботу в телеком-галузі? Оператор кол-центру? Інженер, який підключав телебачення вашій бабусі? Людина, яка захоплюється сучасними цифровими технологіями?

Насправді у галузі телекомунікацій працюють геть різні спеціалісти. Ростуть кар'єрно та щиро люблять свою роботу гуманітарії й технарі, студенти й досвідчені професіонали. Ми поспілкувалися зі співробітниками мобільного оператора lifecell про їхній шлях до професії та особливості роботи. Senior HR Business Partner lifecell Євгенія Тереховська на прикладах компанії допомогла нам розібратися, ким можна працювати та як розвиватися у галузі телекомунікацій.

Яким фахівцям підійде робота
в телеком-компанії?

Телекомунікації — це не лише інженери, консультанти та оператори кол-центру. Наприклад, спеціалісти кол-центру lifecell працюють на аутсорсі. Водночас компанія надає багато можливостей для спеціалістів інших професій. Оскільки lifecell — це не просто мобільний оператор, але й розробник великої кількості діджитал-продуктів: як власних (месенджер BiP, застосунки lifecell music і lifebox), так і партнерських (сервіс «Likar Online», сервіс туристичного страхування за кордоном тощо).

Тут працюють як технарі, а саме — розробники та інженери, так і представники інших напрямів і професій — менеджери проєктів, аналітики даних і маркетологи, піарники, експерти з продажів, бухгалтери, спеціалісти з ціноутворення, юристи тощо. Всі вони можуть реалізувати свій потенціал в одній із дев'яти дирекцій компанії.
1
Дирекція з розвитку бізнесу
Спеціалісти дирекції відповідають за зростання бізнесу й отримання прибутку від нових каналів і партнерів.
2
Дирекція корпоративних регуляторних та юридичних відносин
Юристи цього підрозділу відповідають за лобіювання і комунікацію з державними органами та юридичний супровід діяльності компанії.
3
Дирекція мобільної мережі
Місце роботи більшості інженерів і планувальників, які будують і підтримують мобільну мережу.
4
Дирекція інформаційно-комунікаційних технологій (ІСТ)
Тут ІТ-інженери займаються розробкою та дизайном ІТ-рішень і продуктів, підтримують роботу телекомунікаційних систем і забезпечують належний контроль безпеки для захисту конфіденційності та цілісності інформації про клієнтів, співробітників і компанію загалом.
5
Дирекція підтримки бізнесу
Тут працюють спеціалісти з управління, навчання та розвитку персоналу, а також із адміністрування офісів — одним словом, всі, хто опікується організаційними питаннями і дбає про комфорт співробітників.
6
Фінансова дирекція
Окрім бухгалтерів, тут є фахівці з оподаткування, контролінгу та звітності, логістики та роботи з митницею, а також із питань закупівель, державної скарбниці, керування ризиками зниження прибутковості.
7
Дирекція з продажів
Спеціалісти дирекції відповідають за всі активності з продажів і відносин із клієнтами, що спрямовані на зростання бізнесу.
8
Дирекція головного виконавчого директора
Тут працюють ті, хто займається зовнішніми та внутрішніми комунікаціями, внутрішнім аудитом.
9
Дирекція маркетингу
Спеціалісти цього підрозділу займаються формуванням тарифних планів, програм лояльності, керуванням власними або партнерськими продуктами та їхнім просуванням через усі канали маркетингових комунікацій. Тут працюють як креативники, так і експерти з інтелектуального аналізу даних.
Спеціалісти телеком-компаній, які працюють у галузі маркетингу, мають свої особливості роботи. Звісно, є ті, хто займається копірайтингом, дизайном і рекламою, але це лише верхівка айсберга. Основна робота полягає в тому, щоб на основі аналізу великих масивів даних розробляти тарифні плани, програми лояльності, продукти та рішення для користувачів і бізнесу, а також реалізовувати їх у співпраці з іншими фахівцями компанії (від концепції продукту до його презентації на ринку й аналізу результатів).
Дмитро Подугоров
Моя мама все життя працювала в «Укртелекомі». Я теж захоплювався математикою та програмуванням, тому вступив до Інституту телекомунікацій НТУУ «КПІ імені Ігоря Сікорського».

Утім, кар'єру розпочав із роботи в компанії інтернет-провайдера — тоді це здавалося перспективним. Займався підтримкою комп'ютерних мереж, налаштуванням мережевого обладнання та програмних комплексів провайдера. Згодом почав працювати з сайтами та застосунками, перейшов до вебстудії як системний адміністратор, а у 2012 році влаштувався до lifecell — у команду підтримки вебзастосунків департаменту Application Operation.

Протягом двох років працював інженером, але в певний момент керівник помітив мої лідерські якості та допоміг їх розвинути. Мій фокус змінився, і я обрав менеджерський напрям: понад рік відвідував заняття у внутрішній «Школі менеджерів», читав спеціалізовану літературу, брав участь у тренінгах із тайм-менеджменту, проведення перемовин, основ SCRUM та AGILE, проджект-менеджменту, бізнес-аналізу та навіть продажів.

Зараз я обіймаю посаду керівника відділу впровадження та підтримки програмних рішень. Більшість часу йде на зустрічі з різними командами, для яких я виконую роль SCRUM-майстра або процес-менеджера — будую процеси, впроваджую Agile-методології в роботу команд, допомагаю колегам налагоджувати роботу над проєктами та долати перешкоди, з якими вони стикаються. Виступаю також у ролі ідеолога DevOps і продуктів Atlassian (Jira, Confluence тощо).

Моя робота є цікавою насамперед через те, що я бачу її результат. Разом із командою я працюю над запуском продукту, який згодом дасть компанії значний прибуток. І мені приємно бути частиною цього процесу — це дуже надихає та мотивує.
Керівник відділу впровадження та підтримки програмних рішень дирекції ІСТ lifecell

Як можна розвиватися в галузі телекомунікацій?

Професійний розвиток залежить не лише від галузі чи професії, але й від можливостей самої компанії.
Євгенія Тереховська
У кожного працівника lifecell є можливість відгукнутися на будь-яку відкриту вакансію (не тільки в межах свого відділу). За 10 років роботи в lifecell я наразі обіймаю вже четверту посаду. Деякі кар'єрні можливості мені пропонувала компанія, а інші є результатом наполегливої роботи згідно з планом мого розвитку, погодженим із керівником.

Окрім виконання своїх основних обов'язків, я з власної ініціативи займаюся розвитком HR-бренда lifecell серед молодих професіоналів: працюю з університетами, організаторами ярмарків вакансій та студентських програм, розробляю КСВ-проєкти разом із командою

Особливо пишаюся проєктом «Upgrade yourself with lifecell» — програмою тренінгів для університетських викладачів. Якось один із них запитав мене, чому ми стільки уваги приділяємо студентам і нічого не робимо для викладачів. Так з'явився проєкт, аналогів якому серед телеком-компаній ще не було: ми проводимо технічні й нетехнічні тренінги для викладачів, щоб вони бачили реальну ситуацію на ринку, розуміли актуальні проблеми бізнесу та могли передати цю інформацію студентам.

Senior HR Business Partner lifecell
~
Загалом існує два варіанти розвитку: горизонтальний і вертикальний. Наприклад, lifecell щороку проводить круглі столи, під час яких визначається напрям потенціалу та розробляється відповідна кар'єрна політика для кожного співробітника.

Деяким співробітникам комфортно розвиватись у своїй зоні відповідальності, поглиблювати знання в межах своїх компетенцій і ставати експертами високого рівня. Тож компанія пропонує їм спеціалізовані тренінги та участь у проєктах для висококваліфікованих експертів. Такі фахівці часто стають внутрішніми тренерами та мають змогу навчати інших.

Співробітникам із лідерським потенціалом більше підходить вертикальний розвиток. Ці люди готові очолювати нові проєкти, брати на себе відповідальність за розробку продуктів і розвиватися в галузі керування проєктами або управління персоналом. Тож компанія їх підтримує, допомагає прокачувати менеджерські навички та надає можливості для вертикального росту.
Богдан Дубовський
Коли lifecell (тоді ще «Астеліт») тільки-но з'явився, я працював у дилерській компанії в галузі продажів продуктів мобільного зв'язку, але стежив за роботою інших гравців ринку. Зрештою вирішив, що саме lifecell підійде мені за характером, бо ставить перед собою амбітні цілі.

Шлях до роботи в компанії був нелегким — надто багато людей хотіло в ній працювати. Потрапити туди напряму мені не вдалося, тому я звернувся до рекрутингової компанії, яка набирала людей для «Астеліта». Пройшов п'ять співбесід, і у квітні 2005 року завдяки своєму бажанню й цілеспрямованості став провідним спеціалістом із підтримки продажів.

За цей час мою роботу неодноразово відзначали, і я змінив кілька посад. Аж поки не «доріс» до теперішньої — очільника департаменту керування каналами продажів. Я не чекав, поки хтось щось зробить замість мене, бо це моя відповідальність і мій кар'єрний шлях. Я сам шукав можливості навчитися нового або застосувати свій досвід із максимальною ефективністю для lifecell, а компанія давала мені нагоду практикуватися та реалізовувати бажане.

Зараз моє головне завдання — збільшення продажів і доходів компанії. З одного боку, працюю з поточними каналами продажів: магазинами, мережевими дистриб'юторами тощо. З іншого — шукаю нові, бо світ постійно змінюється.

Мені подобається моя робота через амбітність і новаторство. Ми першими робимо багато продуктів і речей, тим самим ламаючи стереотипи та ринок. Я не можу кожен день працювати однаково, бо щодня щось змінюється і виникають нові ідеї та ініціативи, які треба реалізувати.

Очільник департаменту керування каналами продажів lifecell

Як улаштуватися на роботу в телеком-галузі?

Пошук роботи в галузі телекомунікацій має багато спільного з пошуком роботи за іншими напрямами. Існують такі спеціальності, для яких профільна освіта не є критичною. Але вона є обов'язковою для юристів, інженерів мобільного зв'язку, фінансистів вузьких напрямів тощо. Загалом досвід, навички та мотивація є набагато ціннішими та важливішими.

Великі телеком-корпорації радо запрошують початківців. Наприклад, lifecell пропонує навчальну програму «Jump into life:)» та програму стажування «Hire Talents, Train Skills».

Навчальна програма «Jump into life:)» є безкоштовною і підходить студентам технічних та інших спеціальностей, які готові приділяти навчанню чотири години двічі на тиждень. Тим, хто пройшов її успішно, можуть запропонувати роботу. Втім, вона необов'язково має завершуватися працевлаштуванням: тут можна просто зрозуміти, чи є цікавою для вас галузь або окрема її професія, та отримати перший професійний досвід. Орієнтовно 40-50% студентів залишаються працювати в компанії.
Марія Окунєва
Я планувала бути вчителем математики у старших класах, але мої батьки не були в захваті від такої ідеї. Тому я вступила на спеціальність, яка здалася мені затребуванішою на ринку праці — на телекомунікації та радіотехніку в НАУ. Тож я людина, яка працює за фахом. І дуже радію з цього приводу 🙂

Мій кар'єрний шлях у lifecell розпочався з програми «Jump into life:)» у 2019 році. Взагалі я хотіла одразу працювати в цій компанії, але не пройшла відбору через брак знань, тож вирішила спробувати спочатку взяти участь у програмі.

Під час навчання я багато дізналася про особливості роботи мобільної мережі. Після завершення програми пройшла співбесіду, і мені запропонували стати молодшою інженеркою з гарантування якості та тестування мережі, чому я надзвичайно зраділа. Наразі моїм головним завданням є обробка скарг, аналіз причин їхнього подання, а також надання зворотного зв'язку користувачам. Крім того, я складаю звіти, беру участь в оптимізації та автоматизації процесів обробки скарг.

Мені подобається моя робота, бо тут готові підтримати моє бажання розвиватися. А ще у lifecell дбають про працівників. Це виявляється в корпоративних цінностях, офіційному працевлаштуванні, медичному страхуванні та інших речах, що дозволяють почуватися в безпеці.

Інженерка з гарантування якості й тестування мережі lifecell
~
Інша програма — «Hire Talents, Train Skills» — це вже повноцінна оплачувана робота (20 годин на тиждень) за контрактом на пів року. Кандидатів добирають набагато ретельніше й відповідно до конкретних вимог відділів, котрим потрібні стажери.

Ще одна можливість для початківців — відгукнутися на вакансію elementary-рівня в дирекції мобільної мережі або ІСТ. Тут можна придивитися до галузі та її різних професій, а зручний позмінний графік роботи дозволяє працювати вже під час навчання в університеті. З таким досвідом набагато простіше згодом взяти участь у відборі на заміщення певної вакансії у межах компанії.

Зацікавила галузь телекомунікацій та робота в lifecell?

Беріть участь у програмі для студентів «Jump into life:)»!

Зареєструватися
Більше
Відгук

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: