fbpx

Як коронавірус вплинув на креативні індустрії: дослідження

Редакція Вт., 31.03.20 Новини

Падіння рівня продажу, втрата більшості прибутку і серйозні зміни у бізнес-процесах — вже перші два тижні карантину суттєво вплинули на українських креативників. 

Агенція економічного розвитку PPV Knowledge Networks за підтримки Міністерства культури та інформаційної політики України опитала більше 200 представників українських представників креативних індустрій про те, як пандемія та карантин впливають на їхню роботу та бізнес. Результати невтішні. 


Коронавірус vs креатив: головні цифри

  1. 72% респондентів вважають креативний бізнес у цілому більш вразливим і чутливим до наслідків COVID-19, ніж інші сфери.
  2. Усі сфери креативних та культурних індустрій показують приблизно однаковий відсоток падіння рівня продажу — у середньому 50% за перші два тижні карантину.
  3. 38% опитаних креативних підприємців втратили більшу частину доходів під час карантину (близько 75% і більше).
  4. Тільки 8% респондентів відзначили, що карантин ніяк не вплинув на їхні доходи.
  5. 27% респондентів не можуть перевести бізнес в онлайн в принципі. Вони потребують спеціальних програм стимулювання.
  6. 54% опитаних відзначили, що зміни в організації роботи та бізнес-процесах будуть для них актуальними і після завершення карантину.
  7. Респонденти відзначили, що найбільше потребують спеціального пакета економічного стимулювання (57%) та податкових пільг (48%), що підвищить попит на їхні послуги. Найменш затребуваними є часткове покриття видатків на зарплати працівникам (29%), гранти на пряму діяльність (34%) та діджиталізацію бізнесу (25%).
дослідження PPV Knowledge Networks


Який вихід?


Креативники сформулювали рекомендації для урядовців, депутатів та інших представників органів влади:

  1. Розробити спеціальні комплексні програми на державному рівні, щоб знизити податкове навантаження на підприємців у креативних та культурних індустріях.
  2. Розробити пакет економічного стимулювання та підтримки внутрішнього споживання продуктів та послуг креативних підприємців.
  3. Розробити антикризові програми підтримки для креативних бізнесів, які не можуть працювати в онлайн-режимі (наприклад, пряму фінансову підтримку).
  4. Розробити рекомендації для орендарів та орендодавців комерційної нерухомості задля зменшення орендної плати на період карантину (визначити типову процедуру розподілу втрат, розтермінування платежів).

Переглянути повну версію дослідження можна тут.

Долучайтеся!

Створюємо спільноту фанів Понеділків.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: