У певний період розвитку кар’єри у кожного виникає запитання: «А що далі?». Наталія Лукаш, керівниця з управління персоналом в ОТП Банк, радить, як розібратися, куди ви прямуєте кар’єрною драбиною, і дістатися туди якнайшвидше.
Порада №1. Зрозумійте, чого ви прагнете
На якому етапі кар’єрного розвитку ви б не були — щоб рухатись далі, важливо приділити собі час та усвідомити, чого ви хочете насправді. З одного боку, підвищення означає кращу посаду та більшу зарплату, з іншого — потребує більше знань, накладає більше відповідальності та, скоріше за все, вимагає більше залученості в роботу. Чи ви готові до нових викликів?
Як розібратися зі своїми бажаннями?
Знайдіть тихе та комфортне місце, організуйте простір так, щоб вам нічого не заважало, заспокойтесь і почніть мріяти — сміливо, без жодних перешкод.
Уявіть в деталях місце роботи, де ви будете максимально щасливі:
- де знаходиться офіс, як він виглядає, яка панорама відкривається з його вікна;
- який ви маєте вигляд у цьому офісі — як одягнені, яка у вас зачіска;
- які емоції ви відчуваєте;
- які у вас колеги, який керівник, хто ваші клієнти;
- що за цілі та задачі стоять перед вами, як ви їх вирішуєте.
Дозвольте вашій свідомості максимально наповнити картинку і зафіксуйте основні моменти.
Порада №2. Розробіть індивідуальний план розвитку
Ви вже чітко уявляєте, на якій сходинці кар’єрної драбини хочете опинитись, і переконані, що цей крок зробить вас щасливими.
Тепер створіть детальний перелік потрібних вам навичок та знань — визначте, що має знати та вміти людина на цьому місці. Якщо вашої експертизи для цього недостатньо, зверніться по необхідну інформацію до друзів, колег, інтернету тощо.
Оцініть себе за кожним із пунктів у переліку і чітко сформулюйте:
- чого саме вам не вистачає,
- як ви збираєтесь заповнювати прогалини;
- у які терміни плануєте опанувати нові знання.
Наприклад, якщо вам необхідно підтягнути володіння англійською мовою, 1) визначте, якого рівня вам потрібно досягти, 2) знайдіть найкращий для себе спосіб — групові або індивідуальні заняття з викладачем, перегляд улюблених фільмів англійською, відвідування speaking club, спілкування з носіями мови, читання бізнес-літератури мовою оригіналу тощо, 3) заплануйте час на навчання у своєму графіку та поставте собі конкретну та вимірювану ціль за SMART-методикою.
Обережно: прокрастинація!
Зазвичай коли настає час імплементувати у життя свій план індивідуального розвитку, ми починаємо прокрастинувати, тобто постійно відкладати важливі справи, у той же час займаючись другорядними.
Прокрастинуюючи, ви не маєте сумнівів, що зробите заплановане, але не наважуєтесь на перший крок: «Сьогодні я дуже втомилася», «Почну завтра / з понеділка», «Не знаю, де знайти носіїв англійської мови», «Я б із задоволенням, але не маю часу». Знайомі відмовки? Прокрастинація — це звичка. І страждати від неї або ж замінити її на звичку реалізувати задумане — справа кожного.
Порада №3. Будьте сміливими
Ви вже чітко розумієте, чого саме хочете, маєте конкретний план дій і, можливо, вже зробили перші кроки у потрібному напрямку. Настав час відкрито задекларувати свої наміри та зайняти проактивну позицію.
Добре підготуйтесь та призначте зустріч із керівником. Будьте щирі, поділіться вашим індивідуальним планом розвитку та першими перемогами, розкажіть про ваші очікування. Запитайте про можливості підвищення, а також про те, що ще вам треба вдосконалити, щоб взяти на себе більше відповідальності.
Якщо на даний момент у вас недостатньо досвіду для підвищення, спробуйте ініціювати новий або приєднатись до активного проекту, що принесе користь компанії та розширить ваш професійний досвід. Або подумайте над крос-функціональним переміщенням кар’єрними сходинками, тобто розвивайтеся не вгору, а як експерт у різних галузях.
Порада №4. Мотивуйте себе
Кожен іноді потребує додаткових стимулів на шляху до мети. Я раджу створити власні традиції та винагороджувати себе за подолання кожного етапу. Необов’язково створювати щось грандіозне — просто подумайте, що може вас надихнути. Можливо, це запашна кава у «тій самій» кав‘ярні, зустріч із друзями, яких ви давно не бачили, або нова книга улюбленого автора. Обов’язково винагороджуйте себе та святкуйте перемоги. Це додасть вам сил та енергії.
***
Кар’єрне зростання — це завжди вихід із зони комфорту. Не можна робити щось на тому ж рівні та чекати кращих результатів. Перш ніж ступити на цей шлях, переконайтеся, чи дійсно цього хочете, чи готові до викликів і чи готові інвестувати час та енергію у самовдосконалення. Якщо ваша відповідь «так» — сміливо починайте рухатись, адже подорож у тисячу миль починається з першого кроку.
Читайте також
Как составить карьерный план: 5 этапов
8 порад для розвитку кар’єри від Анастасії Нуржинської
10 вещей, о которых нельзя забывать, когда вы строите карьеру
Дякуємо!
Тепер редактори знають.