Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Амбасадор на мільйон: як це — бути студентом-представником Альфа-Банку Україна?

11.01.21 Кар'єра Партнерський матеріал 12 хв читання

Як розповісти молодим спеціалістам, що робота в банку може бути не менш гнучкою та цікавою, ніж у креативній агенції чи ІТ-компанії? Альфа-Банк Україна вирішили боротися зі стереотипами на ринку праці і зробили амбасадорами свого бренду самих студентів!

Розпитали, як це — бути амбасадорами банку, з чого складалася їхня робота та які ініціативи їм вдалося запровадити в компанії.

Насправді уявлення, що в банку працюють лише люди старшого віку — далеке від реальності. Наприклад, в Альфа-Банку Україна частка представників поколінь Y та Z становить 65% від усіх співробітників. І не дивно, адже Альфа — нетиповий банк: його центральний офіс знаходиться у бізнес-центрі Toronto-Kyiv, бюрократію тут зводять до мінімуму, а гнучкий графік роботи та можливість працювати віддалено у частини співробітників була ще до коронакризи. 

Альфа-Банк має амбіцію стати найбільш сучасним і цифровим банком в Україні. Тому й головний офіс, і контакт-центр, і відділення відкриті для молодих співробітників — залишилось тільки переконати їх, що робота в банку може бути цікавою.

Для цього Альфа-Банк Україна активно працює зі студентами. Запускає власні проєкти, виступає партнером студентських спільнот, активно працює з вишами, бере участь у ярмарках вакансій та інших івентах українських і міжнародних молодіжних організацій. Один із наймасштабніших проєктів банку для студентів — всеукраїнська #Школа_на_мільйон, що стала фундаментом для програми «Амбасадори на мільйон»: студенти з різних міст України стали амбасадорами Альфи та протягом року представляли банк у своєму регіоні й отримували стипендію. 


Ідея проєкту та відбір амбасадорів

Анна Степчук, Head of Employer Branding в Альфа-Банку Україна:

Амбасадор на мільйон: як це — бути студентом-представником Альфа-Банку Україна? 1

«Альфа-Банк регулярно проводить дослідження впізнаваності бренду роботодавця. У 2019 році ми побачили, що студентська аудиторія в регіонах асоціює нас лише з відділеннями та продуктами і практично нічого не знає про нас як про роботодавця. Саме тому й народилася ідея створити регіональний проєкт, аби познайомити студентів саме з роботою в банку».

Так з’явилася #Школа_на_мільйон — безкоштовна двотижнева освітня програма для студентів регіональних вишів, яка 2019 року пройшла одночасно в семи містах України, де є регіональні офіси або контактні центри Альфа-Банку: Дніпрі, Харкові, Львові, Одесі, Чернігові, Черкасах та Хмельницькому. З-понад 500 заявок відібрали 116 учасників, які прослухали 5 воркшопів про роботу в банку, фінансову грамотність та розвиток важливих софт-навичок, а також вирішили практичний бізнес-кейс від регіональних керівників. 

Метою #Школи_на_мільйон було відібрати студентів, які представляли б Альфа-Банк у регіонах впродовж наступного року та допомогли довести молоді, що робота у банку може бути цікавою. Для цього номінанти описали своє бачення ролі амбасадора в короткому відеоролику. Ті, чиє бачення збіглося з очікуваннями банку й портретом ідеального представника, стали амбасадорами бренду роботодавця у своїх містах і почали змагання за звання найкращого. 


Чим займались та чого досягли амбасадори?    

  • Брали участь у студентських івентах свого міста від імені банку (ярмарки вакансій, конференції, презентації).
  • Розвивали канали комунікації банку та просували бренд роботодавця компанії у соцмережах (залучення підписників, проведення розіграшів, опитувань тощо).
  • Допомагали з набором студентів на стажування, практику чи працевлаштування.
  • Організовували івенти для поточних співробітників у регіональних відділеннях (вечори настільних ігор, День донора тощо). 

Але карантин та перехід на дистанційку суттєво підкоригували всі плани. Тому більшу частину завдань амбасадори виконували онлайн, з акцентом на соцмережах. 

Студенти не просто працювали, а й змагалися між собою. Уся робота амбасадорів оцінювалась в умовних одиницях («мільйонах») та відображалась у рейтингу, на основі якого щоквартально обирали трійку найкращих учасників, а наприкінці проєкту обрали головного переможця.  

До фіналу дійшли п’ять найамбітніших амбасадорів:

  • Ліза Романова (Харків);
  • Уляна Дідух (Львів);
  • Катя Бондаренко (Дніпро);
  • Сашко Красношлик (Одеса);
  • Іван Усов (Чернігів).

Щомісяця студенти отримували стипендію, а також приємні бонуси за перевиконання плану та премії для найкращих амбасадорів кварталу. 

Спочатку всі працювали над однаковими завданнями, але приблизно за пів року куратори програми відзначили сильні сторони кожного з амбасадорів і спрямували сили на їх вдосконалення, зокрема на розвиток скілів з інтернет-маркетингу, мобільної фотографії, дизайну і навіть програмування на Python.

А з третього кварталу амбасадорів перевели на індивідуальні проєкти. Ліза з Харкова розвивала телеграм-канал; Сашко з Одеси допомагав із запуском чат-ботів; Уляна зі Львова стала експерткою внутрішнього проєкту банку «А-DOSVID»; Катя з Дніпра допомагала запустити канал для прокачки англійської регіональними співробітниками; а Іван із Чернігова став організатором соціальних івентів. 

Наталія Васильєва, Employer Branding Specialist Альфа-Банку Україна та менторка програми «Амбасадори на мільйон»: 

Амбасадор на мільйон: як це — бути студентом-представником Альфа-Банку Україна? 2

«Для нас було важливо, щоб від співпраці виграв не лише банк, а й самі амбасадори. І мова не лише про стипендію, а й про розвиток. Аби відстежувати особистісне зростання учасників, ми використовували наш реальний внутрішній інструмент — оцінку компетенцій. Провели її на початку та наприкінці співпраці й побачили, наскільки амбасадори виросли на програмі — насамперед їхній рівень відповідальності, навички презентації та командної роботи. З трьома з них ми навіть плануємо продовжити співпрацю в майбутньому.

Запам’яталися всі проєкти учасників, адже ми кожен проживали разом із ними і вкладали душу в результат. Але одним із найглобальніших став проєкт Уляни Дідух зі Львова, яка виступала на тему ефективного тайм-менеджменту в рамках нашої внутрішньої освітньої програми «А-DOSVID»: після двох місяців підготовки успішно провела майстер-клас для працівників банку і окремо — для студентів свого регіону. Ще один глобальний проєкт — неформальний телеграм-канал #неПланктон, яким займалася Ліза з Харкова. За пів року її роботи на каналі +2500 підписників і навіть черга з рекламодавців 🙂 

Звісно, не обійшлося й без труднощів. Було складно працювати віддалено з першого ж дня, адже команда складалася з представників шести міст. Але щотижневі спільні Zoom-статуси, груповий чат, індивідуальний зворотний зв’язок і взаємна підтримка зробили свою справу, і в підсумку формат роботи ніяк не вплинув на ефективність учасників».


А що думають про свою роботу самі амбасадори?

Сашко Красношлик (Одеса):

Амбасадор на мільйон: як це — бути студентом-представником Альфа-Банку Україна? 3

Чим найбільше займався: різними технічними завданнями, що вимагали знань в області програмування.

Як поєднував роботу й навчання: допомагало бажання встигати все, правильне планування, віра в себе та приємні емоції від роботи.

Три навички, які прокачав на проєкті: фокусування на задачах, комунікація з командою, написання телеграм-ботів мовою програмування Python.

Найцінніше в програмі: розширення кордонів власних можливостей та знайомства з людьми, які змінюють моє життя, даруючи свій досвід, знання та поради.

Уляна Дідух (Львів):

Амбасадор на мільйон: як це — бути студентом-представником Альфа-Банку Україна? 4

Чим найбільше займалася: я стала спікеркою з тайм-менеджменту на внутрішньому проєкті для співробітників «A-DOSVID», плюс проводила майстер-класи для студентів — навчала ефективно планувати свій день та на власному прикладі показувала, що поєднувати роботу, навчання, хобі, волонтерство та ще десяток справ — цілком реально.

Як поєднувала роботу й навчання: за останні кілька років я перепробувала безліч інструментів (списки справ, матриця Ейзенхауера, GTD та інші) та виробила свою власну формулу to-do list’a, що дозволяє мені встигати все. Головне — планувати! 

Три навички, які прокачала на проєкті: комунікація — навчилася знаходити спільну мову з керівництвом, працювати у команді та навіть спробувала вести переговори; креативність —  робота з молоддю вимагає творчого підходу та інколи божевільних рішень; наполегливість — чітко відстоювати свою думку, захищати проєкт, над яким працювала, та не здаватись. 

Найцінніше в програмі: розуміння, куди рухатись далі. Амбасадорство — це моя перша робота, відправна точка мого кар‘єрного шляху. Я й надалі поєднуватиму роботу з навчанням, аби після закінчення університету мати не лише диплом, а й непоганий досвід роботи.

Катя Бондаренко (Дніпро):

Амбасадор на мільйон: як це — бути студентом-представником Альфа-Банку Україна? 5

Чим найбільше займалася: просуванням Альфа-Банку в соцмережах та підвищенням впізнаваності бренду роботодавця: реалізовувала креативи, проводила розіграші, писала пости та знімала сторіс. 

Як поєднувала роботу й навчання: це складне поєднання, але дуже цікаве. Важливим моментом є навички тайм-менеджменту, під час проєкту я постійно їх вдосконалювала.

Три навички, які прокачала на проєкті: вміння придумувати щось нове, креативити та дослухатись до рекомендацій колег.

Найцінніше в програмі: найціннішим вважаю досвід — адже суха теорія, що дається студентам в універі, не здатна дати початок для кар‘єрного зростання.

Ліза Романова (Харків):

Амбасадор на мільйон: як це — бути студентом-представником Альфа-Банку Україна? 6

Чим найбільше займалася: моя найбільша гордість — це наш телеграм-канал #неПланктон. Спочатку я допомагала із залученням підписників, але вже незабаром повністю перейняла на себе його ведення — від контенту до розвитку каналу з допомогою колег-амбасадорів. 

Як поєднувала роботу й навчання: я просто стала раціональніше розподіляти свій час і навчилася розставляти пріоритети щодо виконання завдань. Спочатку було важко, але за декілька місяців роботи я звикла до такого ритму.

Три навички, які прокачала на проєкті: знаходити творче вирішення будь-якої проблеми, швидко приймати рішення та аналізувати ситуацію, налагоджувати зв’язки з різними людьми.

Найцінніше в програмі: працювати в такій компанії — це вже круто. Безумовно, для студента це чудова можливість проявити себе в роботі, показати, чого ти вартий. До того ж, це відмінна графа для резюме.

Іван Усов (Чернігів):

Амбасадор на мільйон: як це — бути студентом-представником Альфа-Банку Україна? 7

Чим найбільше займався: внутрішніми та зовнішніми івентами для налагодження співпраці Альфа-Банку та студентів з міста Чернігів.

Як поєднував роботу й навчання: час моєї співпраці з банком прийшовся на карантин, тож із навчанням не виникало великих складнощів. Втім, це викликало певні незручності в роботі, бо не було можливості проводити заходи в університеті.

Три навички, які прокачав на проєкті: навчився проводити онлайн- та офлайн-заходи, дізнався більше про послуги банку та відкрив для себе нову сферу розвитку, а саме — роботу з соцмережами.

Найцінніше в програмі: незабутні враження та неймовірне задоволення від роботи у дружньому колективі регіонального центру, де я знайшов справжніх друзів серед співробітників.


То хто ж переміг?


Фінал програми провели у львівському AHUB Альфа-Банку, який напередодні відкрився в самому серці міста. 

До останнього дня тривала запекла боротьба між Уляною Дідух зі Львова та Лізою Романовою з Харкова. Але за результатами року, відображеними у прозорому рейтингу учасників, перемогла Уляна Дідух. Вона стала найкращим амбасадором 2020 року і має амбітні плани на майбутнє.

Наразі мій пріоритет №1 — це саморозвиток. За останні кілька років я пройшла понад 30 курсів на різні тематики і зрозуміла просту істину: найцінніший ресурс — це знання. Що стосується моїх кар’єрних планів, то я продовжуватиму співпрацю з Альфа-Банком вже у якості менеджерки-адміністраторки AHUB. З нетерпінням чекаю на початок роботи!

Уляна Дідух, амбасадорка зі Львова

За словами Анни Степчук, Head of Employer Branding в Альфа-Банку Україна, компанія залишилась задоволена проєктом: «Ми дуже раді, що запустили цей проєкт на всеукраїнському рівні. Так нам вдалося краще познайомитись із поколінням Z і дізнатись, як привернути їхню увагу — в якому місті який канал комунікації найпоширеніший, як студенти проводять свій час, які у них критерії вибору роботодавців тощо.

Після завершення проєкту з амбасадорами у нас нове завдання розробити та запустити новий, не менш цікавий проєкт для молоді. Адже для нас важливо задавати тренди ринку. Тому зараз ми з командою в пошуках нових унікальних ідей».

Читайте також

Що таке welcome pack і навіщо Альфа-Банк Україна дарує новачкам сльози конкурентів?!

Альфа-Банк Україна став резидентом мережі коворкінгів Creative States

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Більше Більше для компаній
Пошукачу
Для компаній
Увійти
Є ідея!

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: