Чим перший день на новій роботі не свято? А на свята заведено дарувати подарунки. Тож у деяких компаніях новачки одразу ж отримують набір фірмових плюшок, що називається welcome pack. Розбираємось, навіщо він потрібен, що дарують новим працівникам за кордоном, а також розпаковуємо welcome pack української компанії.
Welcome pack, welcome package, welcome kit, welcome box — назв багато, суть одна: це вітальний набір подарунків від компанії, який вручають новачку у його перший день на роботі.
В залежності від наповнення welcome pack виконує кілька функцій:
- розповідає про компанію / команду;
- знайомить новачка з його обов’язками;
- занурює в корпоративну культуру.
І незалежно від наповнення — формує лояльність до компанії, адже дозволяє з першого дня відчути себе частиною команди. Вручення такого welcome pack’у — це щось типу ритуалу посвяти і визнання новачка «своїм».
Загалом як частина адаптації нового працівника — це дієво й корисно. І, зрештою, просто приємно. Круто, коли перший день на роботі може бути такий — з подарунками і привітаннями, а не мовчазним сидінням за робочим столом в очікуванні, поки хтось тебе помітить, підійде і пояснить, що відбувається.
Що зазвичай кладуть у welcome pack?
На що вистачає фантазії — чітких алгоритмів наповнення немає. Найчастіше це:
- щось ознайомче — welcome-книги, буклети, посадові інструкції чи карта офісу;
- щось корисне — блокноти, ручки, зарядки;
- щось приємне — сувеніри, футболки, чашки тощо.
Звісно, все з логотипом компанії. Щоб новачку одразу захотілося зробити пост в інстаграм про свій перший робочий день 🙂
Відомі компанії welcome pack’и тестують не перший рік. Що ж можна отримати, влаштувавшись, до прикладу, у Facebook, Ogilvy&Mather, Salesforce чи Nike?
Б’ємося об заклад: зараз ви подумали щось на кшталт «Ну звісно, за кордоном це давно вже тема, а в Україні, мабуть, про таке й не чули».
Звісно, у нас це й досі не мейнстрім, але все більше компаній, які серйозно ставляться до адаптації нових працівників, починають впроваджувати таку практику. Нещодавно до нас потрапив welcome pack українського «Альфа-Банку», який компанія запускає цієї осені, тож в ефірі наша нова й неочікувана рубрика «Розпаковка» 🙂
Що у welcome pack’у «Альфа-Банку»?
- Екосумка й екочашка: компанія підтримує свідоме споживання, тому потурбувалася, щоб співробітникам було зручніше не використовувати пластикові пакети чи одноразові стаканчики.
- Блокнот, ручка-стилус та олівець: тут усе зрозуміло — це базові речі, необхідні для роботи будь-якому спеціалістові.
- Брендовані браслети та стрічка для бейджу, на одному з браслетів та на стрічці напис This is SPARTA — їх додатково отримують айтішники, які працюють над проєктами з кодовою назвою SPARTA (проєкти в напрямку глобальної клієнтської діджиталізації). Це дає змогу таким новачкам швидше знайомитися одне з одним та налагоджувати комунікацію.
- М’ячик-антистрес. Роботу в банку можна уявляти по-різному, але це переважно робота з людьми і високим рівнем відповідальності, тож іграшка, здатна швидко заспокоїти, точно не буде зайвою 🙂
- Флакон зі сльозами конкурента. А тут давайте зупинимось детальніше, бо ЩО ЦЕ ВЗАГАЛІ?!
Насправді це антисептик для рук, «при виготовленні якого жоден конкурент “Альфа-Банку” не постраждав». Найуважніші навіть зможуть прочитати цю фразу на звороті антисептику 🙂 Але погодьтеся, щось у цьому є — щодня «мити» руки сльозами конкурентів. Не вистачає лише робити це під трек Eye Of The Tiger.
Анна Степчук, Head of Employer Branding в «Альфа-Банку»:
«Коли набір був уже повністю готовий, ми вирішили додати якусь родзинку, яка відрізнить нас від інших компаній. Ідея обіграти таким чином антисептик підкреслює нашу сміливість. А ще ми сподіваємось, що такий жарт мотивуватиме наших працівників бути амбасадорами бренду “Альфа-Банку” та прагнути до першості в нашій конкурентній сфері».
Усі елементи welcome pack’у забрендовані логотипом компанії та хештегом #робота_на_мільйон. У банку пояснюють, що це ціннісна пропозиція «Альфа-Банку» як роботодавця: «Роботи бувають різними: перша, весела, нудна, важка. Але наша робота — інша. Це найважливіша робота, адже ми щодня працюємо на мільйони: мільйони клієнтів, комфорт яких залежить від нас, і мільйони гривень, якими ми управляємо…».
Цікаво, що корпоративний колір «Альфа-Банку» — червоний, але welcome pack зробили в експериментальному чорному кольорі. Втім, так дійсно практичніше, та й не посперечаєшся — чорний виглядає стильно будь-де.
У банку планують робити подарунки геть усім новим співробітникам, не важливо — головний це офіс, регіональне відділення чи представники банку в точках продажу. Даруватиме welcome pack HR-спеціаліст, який який зустрічатиме працівника у його перший день в офісі.
І навіть якщо фахівець планує працювати віддалено, без подарунків він не залишиться — отримає у день прийому на роботу і знайомства з командою.
А що думають про welcome pack самі новачки «Альфа-Банку»?
«Я раніше вже отримував набір новачка, проте він був не таким крутим 🙂 Особливо вразив антисептик — креативно та актуально зараз. А термочашка навіює тепло та затишок, що значно підбадьорює в перший день».
«Такий подарунок отримала вперше. Це дуже правильна і крута ідея, трохи розвіює страх перед початком роботи та налаштовує на позитив».
«Набір просто чудовий, ще й такий великий! Дуже приємно отримати таку підтримку від роботодавця».
Welcome pack — лише частина адаптації в «Альфа-Банку»
Процес адаптації всіх новачків у банку починається ще до офіційного виходу на роботу. Щойно заявка на прийом у компанію узгоджена і схвалена, майбутньому працівникові приходить повідомлення з привітанням і посиланням на лендинг, де можна дізнатися більше про компанію, познайомитись із її цінностями та корпоративною культурою, а також — зорієнтуватись, які кроки потрібно зробити в перші робочі дні.
Це допомагає показати новачку, що на нього чекає, і навіть, можливо, уникнути відмови кандидата перед самим виходом на роботу.
Анна Степчук, Head of Employer Branding в «Альфа-Банку»:
«Іноді людина має кілька варіантів, куди влаштуватися на роботу, і в підсумку обирає компанію, яка перша повернулася до неї з фідбеком. Аби точно отримати перевагу, ми знайомимо нашого потенційного співробітника із банком ще до оформлення трудових взаємин. Аби він точно не вагався і обрав саме нас».
Наступні етапи адаптації — це вручення welcome pack’у, знайомство з командою, а також — із банком загалом. Останнє відбувається на внутрішньому івенті Welcome Day. Його родзинкою є те, що спікерами виступають топменеджери, зокрема і СЕО компанії. Так, навіть ТОПи беруть участь в адаптації новачків «Альфа-Банку» 🙂
Звісно, welcome pack не зобов’язує новачка закохатися в компанію, і дарувати його краще тільки, якщо із рештою процесів у компанії все в порядку. Але вливатися у команду, яка зустрічає тебе турботою і привітальними подарунками, у будь-якому випадку набагато приємніше 🙂
Читайте також
10 порад, як пройти випробувальний термін і залишитися в компанії
Як стати лідером у колективі? Радить бізнес-тренер Олександр Сударкін
Маски, гнучкість, два коти: як компанії облаштовують роботу в офісах після карантину
Дякуємо!
Тепер редактори знають.