Двоє спеціалістів DataArt за підтримки українського відділення Міжнародного інституту бізнес-аналізу (IIBA) опитали 328 респондентів, аби дослідити стан бізнес-аналізу в Україні. Ділимося найцікавішими результатами.
В опитуванні взяли участь більше трьохсот бізнес-аналітиків, які працюють в аутсорсингових, продуктових та аутстафінгових IT-компаніях, а також у підрозділах інших типів організацій. Вони розповіли про техніки збору та аналіз вимог, документацію, стан бізнес-аналізу у проєктах та проблеми, з якими зіштовхуються.
Однією з ознак розвитку ІТ-індустрії в Україні є перехід до сервісної моделі, коли замовник повністю передає компанії-розробнику відповідальність за створення програмного продукту та продуктової моделі. Цей перехід був неможливий без залучення фахівців з бізнес-аналізу, що несуть відповідальність за виявлення бізнес-потреб, визначення найкращого рішення та опису вимог до нього. Дане дослідження мало на меті зрозуміти, яким чином бізнес-аналітики працюють сьогодні в реаліях українського ІТ, визначити залежності між контекстом проєктів та ефективністю технік і підходів, сформувати рекомендації для фахівців, які б дозволили підвищити якість їхньої роботи.
Де працюють українські бізнес-аналітики?
Майже чверть учасників опитування працюють у проєктах фінансової та банківської індустрії, що відповідає загальносвітовій статистиці, зібраній IIBA (за їхніми результатами у цьому домені працюють 25% бізнес-аналітиків).
До п’ятірки лідерів також увійшли:
- домен електронної комерції та рітейлу;
- медицина/фармацевтика;
- ERP-системи;
- домен «Медіа, реклама та розваги».
До речі, в організації роботи переважає Agile-підхід (у 58,64% респондентів), а от плановий (Waterfall, RUP тощо) стає менше популярним (його використовують 14,81% опитаних).
Постійна зміна цілей, процесів і вимог та інші проблеми бізнес-аналітиків
Одним із етапів дослідження було виявлення актуальних проблем бізнес-аналітиків, їхніх причин та наслідків. Так, стало зрозуміло, що серед найбільш критичних труднощів, пов’язаних з бізнес-аналізом у проєктах, є:
- постійна зміна цілей, процесів і вимог (43% респондентів);
- неповні, приховані вимоги (41%).
На думку учасників опитування, основні причини їхнього виникнення — брак комунікації з ключовими зацікавленими особами (70%) і відсутність у замовника чіткого бачення продукту чи сервісу (62%).
Про що це говорить? А про те, що бізнес-аналітикам варто бути більш уважними при формуванні та підтримці спільного бачення цілей проєкту в рамках передпроєктного аналізу та в процесі його реалізації. А також боротися за доступ до ключових осіб з боку замовника, розвиваючи доменні знання та комунікаційні навички.
Для мене виявилося відкриттям, що близько 37% учасників опитування не використовують шаблони документів для специфікації вимог. Також цікавим виявився той факт, що 53% опитаних вважають відсутність менторства однією з основних причин труднощів у розвитку базових компетенцій бізнес-аналітика.
Більше результатів дослідження за посиланням.
Дякуємо!
Тепер редактори знають.