Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Як справи з бізнес-аналізом в ІТ в Україні: дослідження

04.06.21 Новини 3 хв читання

Двоє спеціалістів DataArt за підтримки українського відділення Міжнародного інституту бізнес-аналізу (IIBA) опитали 328 респондентів, аби дослідити стан бізнес-аналізу в Україні. Ділимося найцікавішими результатами. 

В опитуванні взяли участь більше трьохсот бізнес-аналітиків, які працюють в аутсорсингових, продуктових та аутстафінгових IT-компаніях, а також у підрозділах інших типів організацій. Вони розповіли про техніки збору та аналіз вимог, документацію, стан бізнес-аналізу у проєктах та проблеми, з якими зіштовхуються. 

Однією з ознак розвитку ІТ-індустрії в Україні є перехід до сервісної моделі, коли замовник повністю передає компанії-розробнику відповідальність за створення програмного продукту та продуктової моделі. Цей перехід був неможливий без залучення фахівців з бізнес-аналізу, що несуть відповідальність за виявлення бізнес-потреб, визначення найкращого рішення та опису вимог до нього. Дане дослідження мало на меті зрозуміти, яким чином бізнес-аналітики працюють сьогодні в реаліях українського ІТ, визначити залежності між контекстом проєктів та ефективністю технік і підходів, сформувати рекомендації для фахівців, які б дозволили підвищити якість їхньої роботи.

Денис Гобов, автор дослідження стану бізнес-аналізу в IT та Senior Business Analyst у DataArt


Де працюють українські бізнес-аналітики?


Майже чверть учасників опитування працюють у проєктах фінансової та банківської індустрії, що відповідає загальносвітовій статистиці, зібраній IIBA (за їхніми результатами у цьому домені працюють 25% бізнес-аналітиків). 

До п’ятірки лідерів також увійшли:

  • домен електронної комерції та рітейлу;
  • медицина/фармацевтика;
  • ERP-системи;
  • домен «Медіа, реклама та розваги».
6Tb9GMLS9y8LbvaUM8qPAzaiVk3TAkpGjdY47 ggdmqCjwXzWrxS5BEsB0ySRh 1E9HMmrj0E1bHgzEn GfiWUhqgoW 0xbafqVDemdRAJoLoT pz6nnVAXXFcM75pP8MDgJTOQG

До речі, в організації роботи переважає Agile-підхід (у 58,64% респондентів), а от плановий (Waterfall, RUP тощо) стає менше популярним (його використовують 14,81% опитаних). 

3tY96 U0cApKP7iSogD98ugSOp08U9xa13De0ouU1TodfpcTXATGH36pbRF5dV4u4tFVXXeKH4jjeql7aIAyAnhTp TgUXbl wGkojKyoNquKvIdR2s0kt9IpjdXRYXEhu6wrDaQ


Постійна зміна цілей, процесів і вимог та інші проблеми бізнес-аналітиків


Одним із етапів дослідження було виявлення актуальних проблем бізнес-аналітиків, їхніх причин та наслідків. Так, стало зрозуміло, що серед найбільш критичних труднощів, пов’язаних з бізнес-аналізом у проєктах, є:

  • постійна зміна цілей, процесів і вимог (43% респондентів);
  • неповні, приховані вимоги (41%). 
DtmqF rQWHlE3MgSDCwYB2BjVKOEDxEkdpSVfMI2 eSqC24LaM31cK3HQvVnCq4uqCbv FVV61lU1JLaKZ2OLJ9Hg9qkLtg aBs9BD Gb1l3bIa0ih6eqNONcGNw7DUeKn i1Z5h

На думку учасників опитування, основні причини їхнього виникнення — брак комунікації з ключовими зацікавленими особами (70%) і відсутність у замовника чіткого бачення продукту чи сервісу (62%). 

ZanLcMy y3jiBxAvfrrrTlegc6bHo60v5 ilbuO04YjjWA68Ysl8N7DoWIKEMbejcQsJOah2F72UBul fIDjBoHbkL7hB9AhwJ4yxmiHr 0lV

Про що це говорить? А про те, що бізнес-аналітикам варто бути більш уважними при формуванні та підтримці спільного бачення цілей проєкту в рамках передпроєктного аналізу та в процесі його реалізації. А також боротися за доступ до ключових осіб з боку замовника, розвиваючи доменні знання та комунікаційні навички.

Для мене виявилося відкриттям, що близько 37% учасників опитування не використовують шаблони документів для специфікації вимог. Також цікавим виявився той факт, що 53% опитаних вважають відсутність менторства однією з основних причин труднощів у розвитку базових компетенцій бізнес-аналітика.

Інна Гученко, авторка дослідження стану бізнес-аналізу в IT та Senior Business Analyst у DataArt

Більше результатів дослідження за посиланням

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Більше Більше для компаній
Пошукачу
Для компаній
Увійти
Є ідея!

Дякуємо!

Тепер редактори знають.