Історія МХП розпочалася у 1998 році з одного підприємства. Сьогодні МХП — це міжнародна компанія у сфері харчових та агротехнологій, що має виробничі потужності в Україні та на Балканах, а також дочірні компанії у Нідерландах, Великобританії, ОАЕ, Саудівській Аравії та інших країнах ЄС. Компанія є найбільшим платником податків у агросекторі та входить у п’ятірку найбільших інвесторів країни, а акції МХП представлені на Лондонській фондовій біржі.
Як кулінарна компанія МХП розвиває понад 15 продуктових брендів, зокрема «Наша Ряба», «Апетитна», «Легко!», «Бащинський», “Skott Smeat”, “РябChick” та інші. А щоб українці завжди мали доступ до якісних та смачних продуктів харчування, МХП спільно з партнерами відкриває торгові мережі різного спрямування: магазини «Мʼясомаркет», «Їжа Свіжа» та заклади смачного безпечного фастфуду «Döner Маркет».
МХП включає в себе 11 рослинницьких підприємств, 3 заводи з виробництва комбікормів, 3 біогазових комплекси та 17 елеваторів для зберігання зерна. З 2019 року компанія обрала для себе новий вектор розвитку та почала трансформуватись у кулінарну компанію.
У структурі МХП є Кулінарний центр, у якому зосереджені потужності та експертиза для всіх етапів створення нового продукту: від розробки ідеї та тестового виробництва до дегустації у лабораторії сенсорного аналізу. Всі його локації оснащені сучасним обладнанням, а команда — одні з найкращих фахівців у сфері харчових технологій. А ще на базі центру діє Кулінарна школа, де навчають працівників некулінарних спеціальностей роботі з продуктами.
Компанія має потужне кулінарне виробництво готової їжі. Про якість продукції дбають за допомогою багаторівневої структури контролю якості й безпечності. МХП має розвинений напрям лабораторних досліджень, до якого входять 37 власних лабораторій. У них проводять більш ніж 500 найскладніших лабораторних випробувань за всіма напрямами сільськогосподарської діяльності.
Під час повномасштабної війни компанія не зупинила процес трансформації та бачить своїм завданням підтримку економіки та харчової безпеки України.
Система цінностей, за якою живе та працює МХП, називається Ділософією. Вона поєднує два важливі поняття: «діло» і «філософія» й відображає суть підходу до роботи та формування корпоративної культури МХП. Ділософія — цінності доведені діями. Цей підхід підкреслює, що цінності компанії не просто задекларовані на словах, а повсякчас втілюються в конкретних діях і результатах. Це філософія діла, спосіб думати та одночасно діяти, перетворюючи ідеї на реальність. У МХП не просто розмірковують про цінності, а живуть ними щодня.
У МХП розуміють, що розвиток можливий тільки завдяки змінам. Відтак компанія об’єднує людей, які готові постійно змінюватися та професійно зростати. Співробітники МХП відкриті до трансформацій та новаторства і безперервно навчаються та діляться знаннями й досвідом одне з одним, що сприяє впровадженню унікальних продуктів і рішень, які не мають аналогів на ринку.
Тут взаємодіють заради досягнення спільних взаємовигідних результатів як всередині компанії, так і за її межами. В МХП готові слухати та чути, цікавитися потребами одне одного. Колеги відкрито діляться інформацією, досвідом і ресурсами для того, щоб спільний результат був більшим, ніж сума індивідуальних результатів. Також компанія має багато зовнішніх партнерів, з якими реалізує різноманітні бізнесові та суспільно-корисні проєкти.
МХП активно використовує систему OKR (Objectives and Key Results), яка допомагає формулювати цілі та створювати план їх реалізації. Важливо, що кожен працівник знає не лише власні, а й цілі топменеджменту та своїх колег — це сприяє синергії у досягненні загальних результатів. А ще тут кожен шукає спосіб, як наблизитися до мети, а не виправдання, чому це неможливо.
Відповідальність для МХП починається з глобальної діяльності бізнесу: компанія активно підтримує Збройні Сили України та українців, які потребують допомоги. Водночас на рівні працівників відповідальність проявляється в готовності дотримуватися домовленостей, сумлінно виконувати свою роботу, визнавати помилки та працювати над їх виправленням. У МХП помилки розглядаються не як невдача, а як можливість для зростання та розвитку. Кожен співробітник розуміє, що від його дій залежить не лише його власний професійний успіх чи ефективність бізнесу, а й харчова безпека країни.
Чесність у веденні бізнесу є фундаментальною для МХП. Компанія дотримується прозорих процесів у взаємодії з партнерами та працівниками, виплачує «білі» зарплати та сумлінно сплачує податки. Відкритість також пронизує внутрішню культуру — через регулярні one-to-one зустрічі та оцінку 360° працівники мають змогу отримувати й надавати зворотний зв'язок, спрямований на їхній розвиток.
Кожен працівник компанії проходить унікальний життєвий цикл співробітника, протягом якого знайомиться з компанією та розвивається як фахівець, приносячи максимальну користь бізнесу й отримуючи задоволення від роботи.
МХП має просторий та затишний офіс у Києві з окремою територією, де завжди є світло, що створює ідеальні умови для продуктивної роботи. Тут кожен співробітник може знайти комфортне місце для роботи — є і загальні оупенспейси, і невеличкі переговорні кімнати, і silent rooms, де можна попрацювати в тиші.
З початком повномасштабної війни величезну підземну парковку перетворили на укриття. Там є обладнані робочі місця, за якими співробітники можуть продовжувати працювати під час повітряних тривог.
МХП забезпечує співробітникам трансфер до офісу з різних частин міста. Розклад трансферів теж адаптивний — можна обрати для себе один із запропонованих слотів.
Компанія має багато активів по всій Україні й офіси в різних регіонах, кожен з яких відповідає високим стандартам організації простору, встановленим центральним офісом. Зокрема, всі офіси МХП оформлені в подібному стилі.
У МХП є три формати роботи: офлайн, онлайн і польовий. Польовий формат передбачає багато відряджень, за ним працюють фахівці, які постійно їздять на виробництва чи торгові точки, зокрема сейлз-менеджери, тренери, психологи. Віддалено МХП здебільшого наймає аналітиків, чия робота не потребує присутності в офісі. Всі інші «білі комірці» працюють з офісу з можливістю брати два віддалені дні на тиждень.
У МХП побудована власна екосистема телеграм-каналів — це є основою внутрішніх комунікацій компанії. У них публікують оголошення про внутрішні й зовнішні події компанії, вакансії, конкурси, нововведення та іншу важливу інформацію. Найбільший канал, що об’єднує більшість співробітників МХП, має назву «Разом ми сила». Окрім цього каналу діють ще 15, які об'єднують команди за інтересами та напрямами бізнесу. Доєднання до каналів автоматизоване — в цьому допомагають різні чат-боти, які також містять корисну для працівників інформацію, зокрема про заробітну плату, дні відпустки, лікарняний лист, доступи до внутрішніх сервісів тощо. Загалом комунікації в компанії побудовані так, що уся необхідна інформація є безпосередньо у смартфоні кожного співробітника.
Центр навчання персоналу — це великий структурний підрозділ компанії, який включає в себе багато освітніх напрямів та інструментів. Почнемо з того, що в МХП є власна LMS (система управління навчанням), яку адмініструє окрема команда. У ній можна пройти низку дистанційних курсів, зокрема пов’язаних з розвитком корпоративних компетенцій, адаптацією в команді, різними внутрішніми політиками й процесами. Можна обирати формат навчання — в записі або онлайн з викладачем, фільтрувати курси за тематикою, тривалістю тощо.
Кожен працівник має доступ до професійного навчання, завдяки якому може підвищити власну кваліфікацію та здобути нові вміння, щоб виконувати свою роботу краще, отримати підвищення або перейти на іншу посаду. МХП навіть може профінансувати отримання другої вищої освіти для співробітників, які мають бажання опанувати вузьку спеціальність та зростати в межах компанії.
Щоб ростити першокласних спеціалістів, залучившись підтримкою зовнішніх підрядників та експертів, центр навчання персоналу МХП організовує власні школи, навчання в яких триває кілька місяців. Уже існує школа бізнес-аналітиків, агрошкола, де навчають саме тим навичкам, які будуть потрібні для роботи безпосередньо в МХП. Незабаром планують також відкрити подібну школу для HR-фахівців.
Окремий привід для гордості центру навчання МХП — школа м’ясного сомельє. Це унікальна професія, яку вигадали в компанії, відповідно, потрібно було визначити, що повинен вміти такий фахівець та зрозуміти, як і де на нього можна навчати. Адже така людина мусить поєднувати в собі як відмінні комунікаційні навички для успішного спілкування з гостями, так і кулінарні вміння й знання, щоб радити клієнтам, що можна приготувати з тих чи інших продуктів, придбаних у «М’ясомаркеті».
Так виникла ідея проєкту, за який МХП минулого року отримала відзнаку в межах премії «HR-бренд Україна». Компанія побудувала симуляційний навчальний магазин, де люди без досвіду роботи можуть за 5 днів отримати базові знання, потрібні м’ясному сомельє. Зокрема, як працює магазин, з якими бізнес-процесами стикається сомельє, як правильно працювати з продуктами, з дотриманням всіх норм якості та безпечності, як працювати з обладнанням, касою тощо.
Велику увагу в МХП також приділяють розвитку керівників. Для таких команд, звичайно, після фідбеку за результатами оцінки формуються програми розвитку. Зазвичай такі програми тривають від 3 до 8 місяців та складаються з окремих модулів та міжмодульних завдань. Це дає можливість комплексно підходити до розвитку тієї чи іншої корпоративної компетенції. Результати такого командного навчання вимірюють під час наступного циклу оцінки персоналу. Програму розвитку за результатами оцінки має навіть команда топменеджерів МХП.
У МХП можна не лише навчатися, але й ділитися власними знаннями та менторити колег. Для цього є спеціальна програма, що метчить співробітників, які хочуть стати менторами, та тих, хто потребує менторської підтримки. Також зараз активно формують інститут внутрішніх тренерів — групу з працівників, які мають викладацький бекграунд або хочуть спробувати себе у викладанні та прочитати для колег лекцію з теми, в якій вони є експертами.
Компанія турбується про розвиток своїх співробітників, і важливу роль у цьому відіграє оцінка їхніх компетенцій. Для цього в МХП створена система комплексного підходу до оцінки співробітників 👇
У МХП є корпоративна програма «Здоров’я», в межах якої можна проходити щорічні медичні чекапи, користуватися медичним страхуванням та послугами корпоративного лікаря, звертатися до різних фахівців та отримувати профільне лікування. А також програма «Спорт», яка передбачає участь співробітників у різних спортивних активностях від забігів до колективних виїздів на риболовлю.
Особливу увагу у компанії приділяють ментальному здоров’ю співробітників. Wellbeing програма з’явилася в МХП ще у 2019 році, а з початком повномасштабного вторгнення ініціатив з підтримки здорової психіки членів команди стало в рази більше.
На сьогодні відділ ментального здоров’я складається з трьох груп психологів з різними кваліфікаціями. Перша група працює в центральному офісі та, крім власне консультування, займається розробкою методологій. Друга група — це психологи, які працюють зі співробітниками в регіонах. І третя група, яка створилася у відповідь на сучасні потреби — це фахівці, що працюють з демобілізованими співробітниками й допомагають їм у реадаптації до цивільної роботи та життя.
У МХП також проводять багато освітніх заходів, спрямованих на те, щоб підвищити обізнаність колективу щодо власних ментальних потреб, підготувати людей до проживання стресових ситуацій, навчити виходити з конфліктів та керувати власними емоціями. Це можуть бути навчальні курси, тренінги, арттерапія, медіація, фасилітація та інші командні активності.
МХП активно організовує та підтримує різноманітні заходи для молоді, основна мета яких — допомогти молодим фахівцям здобути необхідні навички та досвід для успішного старту кар’єри.
Вже понад три роки МХП розвиває програму дуальної форми освіти, в межах якої співпрацює з більш ніж 50 закладами освіти. Наразі програма впроваджена на базі всіх птахофабрик та агропідприємств МХП. Додатково з'являються нові спеціальності, за якими студенти можуть навчатися в компанії: харчовий, фінансово-економічний напрям, логістика, енергетика, маркетинг та багато інших. Близько 750 студентів з 1400, які працюють на 25 підприємствах МХП, потрапили в компанію завдяки дуальній освіті, інші 650 студентів були залучені у форматі практики та стажування під час канікул.
Компанія активно бере участь у проведенні відкритих хакатонів для студентів різних спеціальностей, таких як агрономи, ветеринари, інженери та технічні спеціалісти. У рамках серії хакатонів у 2023 році було організовано MHP Agri Future 1.0 для агрономічних напрямків; у 2024 році відбулися MHP Agri Future 2.0, ZooVet Hackathon для ветеринарних та зоотехнічних спеціальностей, а також MHP Mech Tech Hackathon для технічних спеціальностей. На цих заходах MHP надає молодим фахівцям унікальну можливість пройти шлях від ідеї до реалізації під керівництвом досвідчених менторів. Учасники отримують не лише платформу для застосування своїх знань, але й можливість відвідати передові підприємства компанії, налагоджувати професійні контакти та знаходити натхнення для свого розвитку.
Для майбутніх технічних спеціалістів, агрономів і технологів МХП організовує регулярні екскурсії на свої підприємства. Це шанс для молоді зануритися в роботу підприємств, побачити, як ідеї втілюються на практиці, і дізнатися, що робить їхню майбутню професію затребуваною.
Найактивніші й найталановитіші студенти, залучені в проєкти МХП, можуть приєднатися до програм внутрішнього розвитку. Нещодавно для студентів з програми дуальної освіти проводили виїзний захід із підкоренням Говерли. Під час цієї поїздки відбулася сесія, на якій студенти обговорювали шляхи розвитку й розширення своїх ініціатив. Також у співпраці з бізнес-акселератором «Банк ідей МХП» був проведений технічний хакатон.
МХП прагне бути не лише роботодавцем, а й наставником, який супроводжує молодь на шляху становлення. Дізнатися більше про програми для молоді та долучитися до них можна за посиланням.
Компанія активно впроваджує заходи корпоративної соціальної відповідальності та має власний благодійний фонд «МХП — Громаді», завдяки якому підтримує 👇
Не оминають увагою й військових, ветеранів та їхні родини. Для цього створили окрему ініціативу — «МХП Поруч». Це програма індивідуального супроводу та комплексної підтримки, спрямована на співробітників та жителів громад, де присутні підприємства МХП. У межах програми компанія допомагає військовим, ветеранам та їхнім родинам під час служби та після повернення з війни, зокрема:
Додатково підтримкою військових займається понад 30 людей кросфункціональної команди, яка об'єднує представників HR, КСВ, департаменту безпеки, охорони праці, психологів, комунікаційників, юристів та спеціалістів із питань здоров’я та реабілітації, а також професійного навчання. Крім цього, в МХП системно працює Центр взаємодії з військовими та ветеранами та безкоштовна гаряча лінія, доступна 24/7.
Серед диджитал-спеціалістів компанія найчастіше шукає комунікаційників, маркетологів, IT-фахівців, проджект- та сейлз-менеджерів. Усі актуальні вакансії зручно переглядати на спеціальному сайті для пошукачів. Основна вимога до кандидатів — відповідність цінностям МХП, про які ми розповіли вище.
Претенденти на позиції від старшого менеджера і вище мають пройти оцінку особистості за методологією Hogan, а кандидати на посаду мідл-спеціаліста — тест на типи особистості DISC.
У компанії є окремий відділ адаптації, який супроводжує новачків та допомагає з усіма питаннями, що виникають. А центр навчання персоналу підготував цілий онбординговий онлайн-курс, проходження якого економить час та нерви, як новому колезі, так і його керівнику та іншим членам команди 🙂
Щасливість понеділків під сумнівом? :(
Дякуємо!
Тепер редактори знають.