Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Вчені виявили, що дарувати подарунки приємніше, ніж витрачати гроші на себе

21.12.18 Новини 1 хв читання

Експерименти вчених із Чиказького університету показали: люди, які дарують подарунки, довше почуваються щасливими, ніж ті, хто витрачає гроші лише на себе.

Під час одного з експерементів дослідників Еда О’Браєн і Саманти Кассірер 96 учасників протягом п’яти днів щодня отримували по $5. Частині піддослідних необхідно було витратити гроші на себе, а інші мали придбати комусь подарунок, залишити чайові або пожертву благодійній організації. Наприкінці дня учасники повинні були розповідати про свої почуття.

Вчені встановили, що рівень щастя у людей, які витрачали гроші на себе, поступово знижувався з кожним днем. А ті, хто віддавав отримані гроші, почувалися однаково щасливими протягом усього експерименту.

Під час другого експерименту 502 учасники грали в онлайн-гру і за перемогу в кожному з 10 раундів отримували по $0.05. Частина гравців залишала гроші собі, інша – жертвувала на благодійність. Ті, хто віддавав гроші, почувалися щасливими після кожного виграшу, а учасники, які залишали гроші собі, після кожної наступної перемоги відчували усе менше задоволення.

Про що говорять такі результати?

На думку дослідників, коли ми фокусуємося на отриманні чогось, ми порівнюємо цей досвід із попереднім, що знижує нашу чутливість. А коли ми фокусуємося на дії − даруванні чи пожертвах, − то не порівнюємо, а щоразу переживаємо процесс дарування як нову і приємну подію.

Також психологи припускають, що ми менше звикаємо до щастя, пов’язаного з даруванням, бо цей процес підвищує наше відчуття соціальної приналежності.

Джерело: Inspired


26 ресурсів для пошуку улюбленої роботи

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Більше Більше для компаній
Пошукачу
Для компаній
Увійти
Є ідея!

Дякуємо!

Тепер редактори знають.