Центр «Розвиток КСВ» та Фонд ООН у галузі народонаселення провели експеримент в одній із київських шкіл — попросили дітей намалювати представників незвичайних професій.
Учням та ученицям третього класу дали завдання намалювати представників чотирьох професій: вірусолога, аеророзвідника, реаніматолога та рятувальника. Здавалося б, малюнки одразу 20 різних дітей мають бути доволі різноманітні. Але в одному діти проявили одностайність і намалювали виключно чоловіків-представників професії.
Експеримент показав, що навіть у молодшій школі діти вже мають певні стереотипи стосовно «чоловічих» та «жіночих» професій. Після того, як діти представили свої малюнки, їх познайомили з жінками, які працюють за вказаними у завданні спеціальностями: аеророзвідницею Марією Берлінською, рятувальницею Анною Погорецькою, анестезіологинею-реаніматологинею Галиною Заровною та вірусологинею Надією Жалобак. Діти були здивовані тим, що таку складну роботу можуть виконувати не лише чоловіки.
За словами голови Правління CSR Ukraine та засновниці ініціативи Дівчат STEM Марини Саприкіної, цей експеримент довів, що працювати над вибором професії та долати при цьому гендерні стереотипи потрібно набагато раніше, ніж у випускних класах. І тоді діти в майбутньому будуть обирати професії без обмежень, а жінок в технологічних професіях буде набагато більше, ніж 23%.
Відеоролик став відправною точкою для проведення подібних експериментів в інших українських школах. Участь в аналогічному проекті взяли учні та учениці 25 навчальних закладів з 10 регіонів України. Як результат, було зібрано 912 малюнків (320 від хлопчиків та 592 від дівчаток). На 86,7% малюнках – були зображені чоловіки заданих професій, і тільки на 13,3% – жінки. Лише троє школярів зобразили аеророзвідницю-жінку на своїх дитячих малюнках.
Ідею провести соціальний експеримент в Україні організаторів надихнуло Міністерство освіти в Нідерландах, де започаткована подібна національна програма у школах. Організатори закликають впроваджувати такі ініціативи на державному рівні й в Україні.
Дякуємо!
Тепер редактори знають.