Як стати соціальним підприємцем в Україні і чому це важливо? Комунікаційна менеджерка Української Соціальної Академії Тетяна Курбатова розповідає історії випускниць академії, а героїні цих історій дають поради початківцям соціальним підприємцям.
Бути соціальним підприємцем — це актуально!
Згідно з дослідженням Nielsen, 55% онлайн-споживачів з усього світу схильні платити більше за продукти або сервіс компаній, які позитивно впливають на суспільство і екологію.
А статистика Cone Communications / Echo Global показує, що 91% покупців у всьому світі готові переключитися на бренди, які підтримують позитивні зміни.
Це свідчить про потребу ринку в бізнесі з соціальною місією в основі діяльності.
Магазин у стилі «нуль відходів» OZERO
Киянки Анна Понікарчук та Анастасія Мартиненко вже кілька років живуть за принципом Zero Waste. Вони знайшли альтернативу всім пластиковим речей повсякденного використання і перетворили свій спосіб життя на бізнес. Вони вирішили зробити все можливе, щоб мінімізувати свої відходи і вчити інших виробляти менше сміття. Тепер вони розвивають свій соціальний бізнес. Анна і Анастасія відкрили перший в Україні магазин товарів в стилі «нуль відходів» — OZERO
Сьогодні дівчата проводять лекції та майстер-класи на тему екоадаптаціі і свідомого споживання, співпрацюють з організаціями та компаніями.
«Я вирішую проблему, яка є моїм болем. Бути соціальним підприємцем для мене означає вирішувати важливу проблему і отримувати задоволення від роботи кожен день, навіть коли важко».
«Я хочу жити в чистій країні і підвищувати рівень обізнаності людей про вплив їхніх споживацьких звичок на навколишнє середовище. Вести соціальний бізнес— означає бути відповідальною і чесною людиною, займатися улюбленою справою, змінювати уявлення про підприємництво в Україні».
Поради Анни і Анастасії
- Повірте в свою ідею, навіть якщо вона здається неможливою. Вірте, мрійте, тестируйте, слухайте, бережіть себе і свої цінності.
- Ходіть на заходи, де можна познайомитися з людьми «в темі», розповідайте їм про свою ідею. Так ви отримаєте фідбек і зможете знайти команду.
- Вчіться соціальному підприємництву. Отримайте важливі знання, надихніться прикладом колег і редагуйте свою ідею.
- Не забувайте про бізнес-складову. Заробляти гроші важливо, і це чудово, якщо вам при цьому вдається вирішувати проблеми.
Етичний бренд аксесуарів та біжутерії re-beau
Етичний бренд біжутерії re-beau — це стильні fashion-аксесуари з переробленого пластику. Частиу прибутку компанія спрямовує на очищення природи від сміття.
Марія Сорокіна, засновниця re-beau: «На момент створення re-beau я не знала, що це — соціальне підприємство. Моя мотивація — робити те, що вважаю важливим і що приносить мені задоволення. Повторне використання ресурсів дозволить зменшити виробництво нового пластику в світі, а також збагатить суспільство в перспективі. Крім того, наші клієнти, купуючи прикраси, фінансують прибирання планети і підтримують ідею кругової економіки.
Соціальний бізнес — це в першу чергу бізнес. Це те, що я досі продовжую вивчати: побудова фінансової моделі, канали збуту, маркетинг, вивчення ЦА, попиту на ринку. Бізнес-складова повинна бути в пріоритеті. Без фінансів не буде можливості зробити цей світ кращим».
«Вважаю, що у соціальної проблеми може бути самоокупне рішення. У цьому і полягає мислення соціального підприємця».
Майстерня нігтьової естетики IB-Nails
Майстри салону IB-Nails безкоштовно надають послуги жінкам поважного віку і людям з інвалідністю, які не можуть самостійно оплатити професійний салонний догляд. Крім того, в студії проводять навчання для жінок, які опинилися в складних життєвих обставинах. Їм допомагають отримати нову професію, яка дає можливість заробляти на життя. 20% прибутку від платних послуг йде на соціальні ініціативи.
«Бути соціальним підприємцем — займатися улюбленою справою і доповнювати свою роботу значущим не тільки для мене сенсом».
Поради Ірини
- Починайте тоді, коли у вас є група підтримки — люди, які горять ідеєю так само, як ви. Або хоча б поважають ваше бажання присвятити свою діяльність соціальному підприємництву.
- Завдяки групі підтримки знайдіть свою команду. Мінімум — ще одну людину (а краще — двох-трьох). При цьому у кожного повинна бути своя сфера відповідальності. Ви повинні знати цих людей дуже добре. Розуміти їхні сильні і слабкі сторони, бути з ними відвертими, любити їх і поважати. Кожен учасник повинен бути повноцінним членом вашого колективу. Думка кожного учасника команди цінується, однак може обговорюватися і бути зміненою.
- Ефективна робота буде в тому випадку, якщо всі члени команди 100% свого робочого часу стануть присвячувати вашому спільному соціальному бізнесу. Результати будуть набагато швидше і вам простіше буде встати на ноги.
- Робіть заощадження до старту бізнесу, щоб грошей вистачило на кілька місяців життя. Не чекайте високих прибутків на самому початку. Підприємству, як і маленькій дитині, потрібен час, щоб вирости. І за одну ніч статися це не може.
«Потрібно самостійно шукати ресурси і мотивацію. Ніхто не зробить цього за тебе. Бути готовим до того, що твоє підприємство в будь-який момент може стати збитковим. Розуміти, що крім звичайних труднощів ведення бізнесу тебе чекає ще маса неприємних відкриттів. Забути, що таке робочий розпорядок. Твій робочий день може стати необмеженим. Вміти радіти навіть маленьким перемогам».
Маючи підприємницький талант і бажання вирішувати суспільні проблеми, будь-хто може отримати практичні навички і почати власний соціальний бізнес!
Читайте також
Як в Україні розвивають соціальне підприємництво: 5 кейсів
Читати