fbpx

10 порад, як поводити себе у перший робочий день

Катерина Корченко Ср., 11.07.18 Must Read

Які підводні камені можуть чекати на вас у перший робочий день та які успішно їх обійти? Радить Катерина Корченко, керівниця напряму HR-бренд агроіндустріального холдингу МХП.

Я добре пам’ятаю свій перший робочий день. Тільки-но закінчивши навчання у НАУ за технічною спеціальністю, я зрозуміла, що люди мені набагато цікавіші за техніку. Тож за програмою стажування влаштувалася асистентом в управління по роботі з персоналом в один із найбільших міжнародних банків в Україні .  

І ось він — перший день: незнайомі й надто дорослі люди навколо, перше керівництво, перше власне робоче місце і багато запитань про все, що відбувається. 

На новій роботі хочеться проявити себе з найкращого боку, але насправді думаєш лише про те, як не наробити помилок.

Втім, якщо у перший день не нервувати, можна отримати масу задоволення і нового досвіду, який допоможе у подальшій кар’єрі.

Ось мої особисті 10 лайфхаків, які допоможуть успішно обійти поширені підводні камені першого дня у новому колективі.


1. Приходьте вчасно


Як не дивно, про цей простий пункт багато хто забуває: не планують маршрут завчасно, не перевіряють наявність заторів… Хоча спізнення у перший робочий день «подарує» вам цілковите сум’яття у справах та планах, ніяковість перед новим колективом, ще й стане для керівництва сигналом вашого не надто серйозного ставлення до щойно отриманої роботи.

Потурбуйтеся про те, щоб прийти до початку робочого дня. Так ви зможете спокійно влаштуватися на новому місці, звикнути до людей, що приходять, і зарекомендувати себе пунктуальною та відповідальною людиною. 


2. Приділіть увагу одягу


Народна мудрість і досі не втратила актуальність — зустрічають дійсно по одежі. Є на вашій новій роботі дрескод чи немає, але доречний одяг допоможе почуватися впевнено і вдало презентувати себе новим колегам.

У більшості випадків стануть у нагоді базові правила ділового гардеробу. Ну а якщо робота все ж передбачає форму або дрескод — заздалегідь дізнайтеся у роботодавця усі деталі (зазвичай про це говорять під час підписання оферу, але й ви не втрачайте пильність).


3. Знайомтеся з колегами


Керівник відрекомендує вас колективу, але не соромтеся проявляти активність: вітатися й знайомитися з оточуючими, навіть якщо це люди з інших відділів та підрозділів компанії. Іноді знайомства біля кавомашини або у корпоративній їдальні стають початком продуктивної співпраці і справжньої дружби.


4. На роботі — працюйте


Нові знайомства — це чудово, але зберігайте у фокусі свій головний пріоритет: ви прийшли сюди працювати. Цим і варто займатися у першу чергу.

Щоб не заплутатися, складіть собі план дій, чітко визначивши задачі на перший робочий день і приблизно — на перший тиждень. Частково це доведеться робити самостійно, частково вам допоможе керівник або наставник (якщо у команді такий є). Наприклад, в МХП для вас складуть індивідуальний план розвитку, щоб ви могли чітко розуміти, з якої позиції стартуєте, що будете робити далі та які маєте можливості для вдосконалення й кар’єрного розвитку. 

Не забувайте, що у нас є ще телеграм-канал, де ми щодня оновлюємо вакансії, ділимось новинами та статтями!

Не забувайте, що у нас є ще телеграм-канал, де ми щодня оновлюємо вакансії, ділимось новинами та статтями!

Підписатися


5. Не соромтеся запитувати


Чим більше ви дізнаєтесь у перший робочий день, тим легше й швидше пройде адаптація у колективі. Запитуйте колег про те, що вас цікавить і залишається незрозумілим, поставте запитання керівництву. І, звісно, запам’ятовуйте всю цінну інформацію 🙂 Організованість у цьому питанні з самого початку заощадить багато силу і часу. 


6. Проявляйте свої найкращі якості


Згадайте своє резюме і все, про що йшлося на співбесіді. Вас обрали серед інших кандидатів на посаду завдяки вашим навичкам та якостям, тож проявляйте їх: професіоналізм та ініціативність обов’язково оцінять. Крім того, серйозний підхід до роботи і вам самим допоможе заспокоїтися і швидко влитися у робочий процес. 


7. Доводьте не словом, а ділом


Ви точно не раз чули це від вчителів, викладачів і навіть батьків: робота — це зовсім не те саме, що навчання. Робочі стосунки, якими б теплими та дружніми вони не були, будуються на відповідальності усіх сторін. Виконуйте поставлені завдання з усією відповідальністю: від вашої роботи тепер залежить не тільки ваш власний успіх, але й ефективність усієї команди.


8. Підкресліть свою вмотивованість у соцмережах


Facebook — не тільки джерело розваг, але й відмінний спосіб ненав’язливо підкреслити свою вмотивованість до нової роботи. Приділіть хвилинку тому, щоб оновити свою професійну інформацію, підписатися на сторінки компанії та колег. Іноді у соцмережах можна знайти нестандартні і дуже цікаві ініціативи, які дозволять краще познайомитися з корпоративною культурою, наприклад, мініблог у Twitter чи влог на Youtube, як у МХП.


9. Зберігайте впевненість та позитив

Перший робочий день змушує нервувати, це правда. Люди навколо зайняті своїми справами, а ви поки погано розумієте ваші обов’язки та місцеві порядки.

Розслабтеся: колись усі оточуючі були на вашому місці і чудово розуміють, як це. У хорошій компанії ви не відчуєте особливого напруження, а поруч буде людина, відповідальна за вашу адаптацію в колективі. На підприємствах МХП, наприклад, за кожним новачком закріплюють наставника. Пам’ятайте, що від вас не вимагатимуть всього й одразу: отже, і причин для стресу немає.


10. Насолоджуйтесь першим робочим днем!


Якщо ви заздалегідь потурбуєтесь про усі важливі моменти й матимете уявлення, що варто і чого не варто робити на новому місці, залишиться лише насолоджуватися цим досвідом і підходити до задач з позитивом та цікавістю. Світ повертає усе, що ви йому віддаєте, тож такий підхід відплатиться сторицею 🙂

Читайте також

Подключиться и не сгореть: правила адаптации на новой работ

Шукаєте роботу?

Маємо безліч вакансій у креативних індустріях, освіті, ІТ-компаніях, громадському секторі тощо.

Вакансії

Долучайтеся!

Створюємо спільноту фанів Понеділків.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: