Все статьи Новости Поиск работы Истории Карьера Развитие Happy HR

Як гейміфікація впливає на ефективність роботи рекрутера

24.10.22 Happy HR Промоматериал PR 4 min reading

Влітку цього року CleverStaff, провідний український розробник софту для автоматизації рекрутингу, презентував ексклюзивне оновлення — систему гейміфікації. Її мета — покращити користувацький досвід рекрутерів через зацікавлення у тій самій роботі. Через кілька місяців після релізу команда розробників проаналізувала, що змінилося, коли рекрутери почали використовувати гейміфікований софт. Результати опитування і бета-тестування виявилися несподіваними. 


Відомо, що кінцева мета роботи рекрутера — наймати людей і закривати вакансії. Але це потребує чималої кількості «операційки». Радісна мить у підсумку цього гігантського шматка роботи — коли кандидат приймає офер і виходить на роботу. Інша ж частина взаємодії з кандидатами емоційно складна, рутинна і значною мірою даремна. Це демотивує.

Щоб покращити користувацький досвід рекрутерів, зменшити прокрастинацію та ризик вигорання, компанія CleverStaff першою у світі серед розробників софту для рекрутерів запропонувала рішення з гейміфікацією


Як відреагували користувачі


В системі все «заточене» на дії, пов’язані з роботою, — вона заохочує активно додавати кандидатів, створювати вакансії, писати коментарі, листи, офери, організовувати співбесіди тощо. Свою роль відіграють також захопливий сюжет і гарна візуалізація.

У бета-тестуванні софту взяли участь рекрутери провідних IT-компаній України. Пізніше під час опитування вони поділилися своїми враженнями від користування. За словами учасників дослідження, гейміфікація змінила їхнє ставлення до рутинної частини роботи. Переважна більшість опитаних заявили, що ігрові механіки справили на них позитивне враження, працювати стало цікавіше. 

Одна з респонденток зазначила, що «це вносить різноманіття в рутину», а інша — що це «яскраво, інтригуюче, знімає робочу напругу і мотивує більше працювати з системою». Але найбільше всім сподобалося отримувати нагороди 🙂

Як гейміфікація впливає на роботу рекрутера: розробка CleverStaff


Нагороди — це так звана внутрішня «валюта» (камінці різного рівня). Їх видають за будь-яке досягнення в системі — від надсилання тестів кандидату до призначення співбесід. Підсумки підводяться об’єктивно: наприклад, проста, середня і складна вакансії вимагають різної кількості зусиль, тому за них користувачі отримують різну кількість нагород.

Під час бета-тестування рекрутери спостерігали, як всі їхні досягнення оцифровувались: система прораховувала отриманий досвід, видавала нагороди, вела шкалу етапів, переводила з рівня на рівень. В процесі можна було святкувати щось «кругле» — наприклад, закриття 10-ї вакансії або додавання такої ж кількості кандидатів, а також змагатись з колегами.

Як гейміфікація впливає на роботу рекрутера: розробка CleverStaff


Також учасники тесту мали нагоду порівняти свої результати з гейміфікацією та без неї. Виявилось, що ефективність рекрутерів зросла на цілих 18,6%! При цьому не йшлося про додаткове навантаження, лише про зміну ставлення до своєї роботи, особливо її рутинної частини.

«Рутина — це коли робота сприймається як одноманітна і безглузда. Ми не прибираємо рутину, не покращуємо її. Ми змінюємо погляд і ставлення до роботи. Якщо вона цікава, захоплює, залучає, то про рутину вже не може бути мови».

Володимир Бархат, засновник CleverStaff


Автоматизація + гейміфікація = подвійний ефект


Але це ще не все. Протягом двох років в компанії окремо досліджували, скільки часу заощаджує найм з автоматизацією, тобто з використанням ATS (Applicant Tracking System, система з управління кандидатами). І дійшли висновку, що економія складає до 20% робочого часу (еквівалент — 10 тижнів або 2,4 місяця на рік). Тут СЕО компанії Володимир Бархат показує в цифрах, як саме автоматизація впливає на рекрутинг.

Що ж зміниться, якщо до стандартної ATS додати гейміфікацію? В CleverStaff зробили й такі розрахунки, промоделювавши чотири ситуації:

  • Якщо ви раніше не користувались софтами для рекрутингу взагалі, то перехід на один із них може підвищити ефективність в середньому на +20%
  • Якщо ви користувались ATS від CleverStaff без гейміфікації, то тепер, з оновленням, будете встигати в середньому на 18,6% більше. 
  • Якщо ви зараз переходите зі звичайного софту для рекрутингу на систему від CleverStaff, то також можете планувати приріст результатів на +18,6% лише завдяки гейміфікації.
  • Та найбільш відчутний ефект буде, якщо ви раніше не користувалися професійним софтом і одразу починаєте з CleverStaff з гейміфікацію — ваш результат буде вищим на +42%. А це означає, що ви можете прискорити процеси найму майже у 2 рази! 
Як гейміфікація покращує роботу рекрутера: розробка CleverStaff


Якщо ці цифри конвертувати у вивільнений час в розрізі одного року, то у підсумку бачимо такі результати:

  1. У випадку, коли вже чинні користувачі CleverStaff починають працювати з гейміфікацією, завдяки оновленню заощаджується 2,23 місяця роботи рекрутера (12 міс. х 18,6%).
  2. У випадку, якщо рекрутери не користувались софтом взагалі і починають одразу з CleverStaff з гейміфікацією, вони можуть вивільнити аж 5,04 робочих місяця (12 міс. х 42%).

Від двох до п’яти місяців заощадженого часу при закритті вакансій — погодьтесь, це чималий бонус. Особливо коли завдяки гейміфікації рутина перетворюється на ефективний та захопливий процес, досягнення матеріалізуються, а співробітники відчувають, що їхній вклад важливий. Робота і досвід стають веселішими й цікавішими — в цьому дійсно є сенс.

Читайте також

Ми з України: 29 зручних вітчизняних сервісів для бізнесу

Як успішно наймати ІТ-спеціалістів під час війни: поради рекрутерки

Інструменти професії: з чим працює HR People Partner

Newsletter that develops your career

Subscribe to Happy Monday's weekly newsletter, prepared by our editor-in-chief, with a selection of the most exciting content, news, and career opportunities.

Больше
Feedback

Сообщить об опечатке

Текст, который будет отправлен нашим редакторам: