Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Як успішно наймати ІТ-спеціалістів під час війни: поради рекрутерки

12.07.22 Happy HR 5 хв читання

Навіть у мирний час, щоб найняти девелоперів у компанію, рекрутерам доводилося «танцювати з бубном». З початком повномасштабної війни це завдання ускладнилося ще більше. HR-менеджерка та рекрутерка Stan’s Assets from KAPPS Надія Раковська ділиться власним досвідом рекрутингу під час війни та порадами, завдяки яким компанії вдалося скоротити цикл найму співробітників втричі. 

Nadiya Rakovska
Надія Раковська

У перші два тижні повномасштабної війни ми всі «застигли» у страху за життя своє та близьких, не розуміючи, як бути та що робити далі. Ми не знали, як це — жити під час війни. З’являлося багато запитань, на які ніхто не міг відповісти однозначно: чи буде актуальним рекрутинг в IT, чи будуть люди шукати роботу і чи буде робота взагалі…

Тож коли я почула, що керівництво не планує припиняти найм, всередині мене був супротив. Мені здавалось, що під час війни люди думають в першу чергу про своє життя, і лише в останню — про роботу. Я боялася навіть думати про те, щоб писати кандидатам, адже мій лист міг виявитися невчасним та недоречним. Проте в якийсь момент я вирішила подивитися на ситуацію з боку не страху, а можливостей. І тоді прийшли нові рішення. 


Під звуки сирени та зі сховища: як ми наймали співробітників


Ми вирішили почати з кандидатів, які були в «в активному пошуку»: хтось втратив роботу через зруйновані офіси, хтось раніше працював на російські чи білоруські компанії, хтось планував змінити роботу ще до війни. Також я обережно актуалізовувала кандидатів, співбесіди з якими були вже заплановані, але так і не відбулися.

Наступним кроком було перейти до пасивних кандидатів. Важливо відзначити, що спроби комунікації з ними були дуже обережні. Адже ми не знали, де і в яких умовах знаходиться людина, чи доцільно їй писати і якою буде реакція.

Далі ми вирішили розширити географію пошуку кандидатів та почали активну роботу у цьому напрямку. Нашим зусиллям сприяло те, що багато європейців зараз захоплюються непохитністю та цілеспрямованістю наших людей, і їм хочеться стати частиною української команди.

Дуже велику повагу та захват у мене викликали розробники, які пішли захищати країну. Вони коротко розповідали про це у відповідь на мої повідомлення. Це гордість нашої країни, і ми з великим нетерпінням чекатимемо їх повернення після перемоги.

Кілька співбесід мені довелося проводити зі сховища — добре, що над ним у нас стоматологія з wi-fi 🙂 Були й співбесіди під звуки сирени. 

У результаті за кілька місяців ми змогли найняти 10 кандидатів. До початку війни у ​​нас у команді було 20 людей, тепер 30. Тобто нам вдалося збільшити швидкість найму співробітників втричі, адже зазвичай процес наймання одного Unity-девелопера займає від двох місяців.

Сама комунікація з кандидатами теж змінилася. Кожне інтерв’ю тепер починається з питань, чи в безпеці зараз людина та його сім’я. Інколи доводиться чути історії, після яких кандидата хочеться обійняти й нічого більше не запитувати. Але ми пройдемо через усі труднощі й станемо ще кращими. Ми впораємося, адже наш народ не зламати.


Поради для успішного найму ІТ-спеціалістів

  • Потрібно пам’ятати, що в IT та геймдев, зокрема, всі йдуть за крутими та цікавими проєктами. Тому в першу чергу розповідайте про проєкт, з яким буде працювати кандидат, чому він цікавий, важливий та яка його місія. Надаючи можливість кандидатам обирати цікавіший для них проєкт (якщо у вас їх декілька), ви отримаєте ще більший плюс у свою сторону. 
  • Базовими плюсами IT-сфери, як от віддаленою роботою та конкурентною зарплатою, вже нікого не здивувати. Але кандидати оцінять стабільність, яку може надати співробітникам ваша компанія в цей надскладний час. Обов’язково обговоріть цю тему однією з перших. 
  • Використовуйте ваші медіа та соціальні мережі для комунікації та трансляції ваших цінностей, успіхів, позиції та культури. Якщо хтось із кандидатів вже встиг покористуватися вашим продуктом чи зіграти у вашу гру, це апріорі підвищить їх лояльність до вас. А якщо вони прочитають круте інтерв’ю з вашим СТО чи розробниками, це допоможе їм ще до знайомства закохатися у вашу команду.
  • В IT-рекрутингу навіть у мирний час вирішальну роль має швидкість прийняття рішення компанії щодо бажання працювати з кандидатом. Тим паче у воєнний час намагайтеся не розтягувати процес відбору — за можливості зменшуйте кількість етапів співбесіди та надавайте фідбек протягом кількох днів.
  • Де б ви не були, у бомбосховищі чи у домашньому офісі, намагайтеся створити дружню атмосферу на співбесіді. Розмова має бути схожою не на екзамен, а на обговорення технічних тем, обмін досвідом. Завдяки цій комунікації кандидат має відчути, з якими людьми, в якій атмосфері він працюватиме в майбутньому.

Щиро сподіваюся,  що ці поради допоможуть зробити рекрутинг у вашій компанії ще більш активним навіть під час війни. А от цікавим він буде за будь-яких умов, адже у нашій професії по-іншому не буває 🙂 Розповім вам на підтвердження декілька кумедних епізодів зі своєї практики. 


Декілька епізодів з практики


Процес співбесіди з новою людиною завжди проходить по-різному: буває складно, буває легко, але бувають ситуації, які неможливо забути. Хочу поділитися з вами найцікавішими моментами з моєї практики. 

  • Кандидат, який успішно пройшов перший етап співбесіди, на технічну співбесіду з керівниками з’явився в дивній шапці, бо не помив голову 🤨
  • Типова ситуація, коли кандидати говорять, що ознайомилися з сайтом компанії й розуміють, чим ми займаємося, але розказують щось абсолютно далеке від реальності. Але була ситуація, коли кандидат на другому етапі співбесіди сказав, що вже забув, чим ми займаємося, бо ми давно спілкувалися — десь місяць тому, хоча насправді це було за день до 🤦‍♀️
  • Кандидат переносить співбесіду на наступний день, бо наразі не може увімкнутися з відео, а на наступний день все одно просить бути без відео 🤔
  • Дівчина надіслала резюме на одну з вакансій, а там — лише посилання на YouTube, а за посиланням — відео змагань з боротьби за участю двох дівчат, одна з яких, як я зрозуміла за прізвищем, і надіслала резюме. Вона у тій боротьбі перемогла. Але щоб потрапити в компанію, звісно, цього замало 🤷‍♀️
  • Мої фаворити серед імен і прізвищ кандидатів: Сервер і Некраш (читай — не краш) 🤗
  • У грудні минулого року кандидат перед прийняттям оферу ставить 100500 питань, і одне з них звучить дуже дивно: «Куди нас евакуюють у випадку війни?» Як вже потім зрозуміли, він був не дивний, а далекоглядний. Класний soft skill 👍

Одного разу ми в Happy Monday також попросили знайомих рекрутерів пригадати найбільш незвичайні випадки, що трапилися з ними на співбесідах, та дати поради: кандидатам — як їх уникнути, а колегам — як на них реагувати. Вийшов чималенький матеріал, який нам навіть довелося поділити на дві частини.

Читайте також

Корисний гайд із LinkedIn для тих, хто шукає роботу

Онбординг у воєнний час: як допомогти новачкам адаптуватися

Як українська IT-індустрія адаптується до умов війни

Шукаєте роботу або співробітників?

У розділі «Вакансії» ми допомагаємо компаніям і кандидатам знайти одне одного!

Вакансії
Розсилка для компаній-роботодавців від CEO Happy Monday

Розсилка з головними новинами ринку найму та бренду роботодавця, а також оглядом головних оновлень платформи для роботодавців.

Більше
Більше Більше для компаній
Пошукачу
Для компаній
Увійти
Є ідея!