Все статьи Новости Поиск работы Истории Карьера Развитие Happy HR

«Емоції на роботі»: книга про те, як полюбити понеділки

19.05.20 Развитие 4 min reading

Більшість книг про успіх чи професійний розвиток стосуються прокачки навичок. Сьогодні ми хочемо розповісти про книгу, яка стосується емоцій. Адже відчуття задоволення від роботи — це в першу про емоції. Ділимося враженнями від новинки видавництва «Наш формат».

Запорука успішної команди — психологічна безпека та емоційний баланс. Авторки книги «Емоції на роботі. Як вони сприяють нашій успішності» — експертки з розвитку компаній Ліз Фосслін і Моллі Вест Даффі — наполягають, що емоції під час робочого процесу потрібно не придушувати, а вчитися правильно трактувати і спрямовувати у потрібне русло.

Колись вони теж вважали, що справжні професіонали не помиляються, не метушаться і нічого не відчувають. Тепер точно знають, що шлях до успіху лежить через визнання власних емоцій. Бо навіть почуття заздрості (давайте відверто: трапляється ж?) може допомогти вам стати кращим, а головне — щасливішим професіоналом. 


День у офісі — справжня емоційна гойдалка


Навіть впродовж одного робочого дня ми можемо відчути весь спектр емоцій: натхнення і гнів, розпач і надію, радість і розчарування. І це нормально! Більшість із нас дуже недооцінює обсяг і масштаб емоційних потреб, які ми приносимо із собою на роботу. Втім, емоційна динаміка впливає на мотивацію, здоров’я, ухвалення рішень і багато іншого.

«Емоції на роботі»: книга про те, як полюбити понеділки 1

У розділах книги Ліз і Моллі пояснюють, як емоції впливають на кожен із семи головних аспектів робочого життя: здоров’я, мотивацію, ухвалення рішень, командну роботу, спілкування, культуру й лідерство. Ви дізнаєтеся, як упоратися не лише зі своїми емоціями, але й з емоціями інших. Знайдете поради для працівників та для керівників, окремо для керівників і керівниць (бо стать теж впливає на наші емоції). Для екстравертів-підлеглих, яким дістався шеф-інтроверт, і навпаки. Справжня шпаргалка до складного емоційного рівняння.


Як інтровертам та екстравертам порозумітися


У цій книзі немає більш і менш корисних розділів — і від того дуже складно обрати, на чому зупинитися детальніше у статті. Але на допомогу прийшов карантин. Відмінності між інтровертами та екстравертами під час віддаленої роботи проявляють себе не менш яскраво, ніж у опенспейсі. Ви, можливо, теж помітили, що комусь із команди набагато простіше спілкуватися листами, а комусь — зідзвонитися у зумі. Тож ділимося порадами, як комунікувати інтровертам та екстравертам: дистанційно та у офісі.

Поради для інтровертів:

  • Кажіть людям, коли вам потрібен особистий простір. Почніть із чогось такого: «Мені справді подобається працювати і говорити з тобою». Потім поясніть, що ви краще зосереджуєтесь у тиші, на самоті. Очікуйте, що вам доведеться піти на поступки, бо все одно муситимете працювати з іншими.
  • Намагайтесь без потреби не надсилати екстравертам надмірно довгих електронок. Екстраверти, яким більше подобається особисто обговорити проблеми або ідеї, можуть пробігти очима лише перші кілька абзаців.
  • Готуйтесь до зборів, щоб більш вільно висловлюватися, а потім спробуйте вставити слово в перші десять хвилин. Якщо ви зробите це раз, то потім буде легше повторити. І пам’ятайте, що хороше запитання може допомогти не менше, ніж оригінальна думка чи статистика.

Поради для екстравертів:

  • Розсилайте порядок денний для зборів, щоб інтроверти мали можливість підготуватися. Це допоможе заохотити обговорення, у якому всі мають однакові шанси висловитись. Наприклад, надішліть електронку з темою для роздумів перед зборами, а потім почніть їх із запитання, що кожен із присутніх думає про цю тему.
  • Не поспішайте заповнювати паузи в розмовах, а дозвольте інтровертам закінчити свою думку, перш ніж вставите свої п’ять копійок.
  •  Запропонуйте об’єднатися в пари або невеликі групи для обговорення, а потім звітувати про результати перед загальною командою.

І головна порада: дайте інтровертам час на те, щоб вилізти з панцирів, і не припиняйте запрошувати їх!


Бонус: чарівна фраза, щоб заробляти більше


Книга «Емоції на роботі» сповнена корисних порад, які допоможуть досягти  порозуміння з колегами, керівництвом чи підлеглими. Більшість з них стосуються абсолютно нематеріальних речей, але є одна прибуткова: як попросити більшу зарплату на новій роботі або підвищення на теперішній.

Спробуйте чарівну фразу: «Я не хочу, щоб зарплата відволікала мене від обов’язків на цій посаді».

Авторка книги успішно скористалася таким формулюванням для підвищення початкової зарплати на кількох роботах. Аргументуючи бажану винагороду таким чином, ви співпереживаєте і собі, і іншій стороні. Адже керівництво також зацікавлене, щоб ви не відволікалися від своїх обов’язків.


Чи радимо? Однозначно!


Авторкам цієї книжки вдалося розкрити таку складну тему людських взаємин у надзвичайно простій і дотепній формі. Гарного настрою вам точно додадуть численні ілюстрації про ситуації, які чи не щодня виникають впродовж робочого дня.

«Емоції на роботі»: книга про те, як полюбити понеділки 2
Емоції на роботі
— Ліз Фосслін, Моллі Вест Даффі

Книга «Емоції на роботі» виходить друком у видавництві «Наш формат» обмеженим накладом. Після прочитання обов’язково поділіться нею зі своїм повірником (так авторки називають колегу-друга) —  буде що обговорити під час обідньої перерви 😉

Читайте також

Двічі в один офіс: чи варто повертатися на стару роботу

3 історії людей, які перетворили «нудну» професію на цікаву роботу

5 порад, як не чекати на натхнення, а створювати його

Шукаєте роботу, яка даруватиме лише позитивні емоції?

У нас безліч вакансій в крутих українських і міжнародних компаніях!

Вакансії
Newsletter that develops your career

Subscribe to Happy Monday's weekly newsletter, prepared by our editor-in-chief, with a selection of the most exciting content, news, and career opportunities.

Больше
More More for companies
Job seekers
For companies
Войти
Have idea!

Сообщить об опечатке

Текст, который будет отправлен нашим редакторам: