Більшість книг про успіх чи професійний розвиток стосуються прокачки навичок. Сьогодні ми хочемо розповісти про книгу, яка стосується емоцій. Адже відчуття задоволення від роботи — це в першу про емоції. Ділимося враженнями від новинки видавництва «Наш формат».
Запорука успішної команди — психологічна безпека та емоційний баланс. Авторки книги «Емоції на роботі. Як вони сприяють нашій успішності» — експертки з розвитку компаній Ліз Фосслін і Моллі Вест Даффі — наполягають, що емоції під час робочого процесу потрібно не придушувати, а вчитися правильно трактувати і спрямовувати у потрібне русло.
Колись вони теж вважали, що справжні професіонали не помиляються, не метушаться і нічого не відчувають. Тепер точно знають, що шлях до успіху лежить через визнання власних емоцій. Бо навіть почуття заздрості (давайте відверто: трапляється ж?) може допомогти вам стати кращим, а головне — щасливішим професіоналом.
День у офісі — справжня емоційна гойдалка
Навіть впродовж одного робочого дня ми можемо відчути весь спектр емоцій: натхнення і гнів, розпач і надію, радість і розчарування. І це нормально! Більшість із нас дуже недооцінює обсяг і масштаб емоційних потреб, які ми приносимо із собою на роботу. Втім, емоційна динаміка впливає на мотивацію, здоров’я, ухвалення рішень і багато іншого.
У розділах книги Ліз і Моллі пояснюють, як емоції впливають на кожен із семи головних аспектів робочого життя: здоров’я, мотивацію, ухвалення рішень, командну роботу, спілкування, культуру й лідерство. Ви дізнаєтеся, як упоратися не лише зі своїми емоціями, але й з емоціями інших. Знайдете поради для працівників та для керівників, окремо для керівників і керівниць (бо стать теж впливає на наші емоції). Для екстравертів-підлеглих, яким дістався шеф-інтроверт, і навпаки. Справжня шпаргалка до складного емоційного рівняння.
Як інтровертам та екстравертам порозумітися
У цій книзі немає більш і менш корисних розділів — і від того дуже складно обрати, на чому зупинитися детальніше у статті. Але на допомогу прийшов карантин. Відмінності між інтровертами та екстравертами під час віддаленої роботи проявляють себе не менш яскраво, ніж у опенспейсі. Ви, можливо, теж помітили, що комусь із команди набагато простіше спілкуватися листами, а комусь — зідзвонитися у зумі. Тож ділимося порадами, як комунікувати інтровертам та екстравертам: дистанційно та у офісі.
Поради для інтровертів:
- Кажіть людям, коли вам потрібен особистий простір. Почніть із чогось такого: «Мені справді подобається працювати і говорити з тобою». Потім поясніть, що ви краще зосереджуєтесь у тиші, на самоті. Очікуйте, що вам доведеться піти на поступки, бо все одно муситимете працювати з іншими.
- Намагайтесь без потреби не надсилати екстравертам надмірно довгих електронок. Екстраверти, яким більше подобається особисто обговорити проблеми або ідеї, можуть пробігти очима лише перші кілька абзаців.
- Готуйтесь до зборів, щоб більш вільно висловлюватися, а потім спробуйте вставити слово в перші десять хвилин. Якщо ви зробите це раз, то потім буде легше повторити. І пам’ятайте, що хороше запитання може допомогти не менше, ніж оригінальна думка чи статистика.
Поради для екстравертів:
- Розсилайте порядок денний для зборів, щоб інтроверти мали можливість підготуватися. Це допоможе заохотити обговорення, у якому всі мають однакові шанси висловитись. Наприклад, надішліть електронку з темою для роздумів перед зборами, а потім почніть їх із запитання, що кожен із присутніх думає про цю тему.
- Не поспішайте заповнювати паузи в розмовах, а дозвольте інтровертам закінчити свою думку, перш ніж вставите свої п’ять копійок.
- Запропонуйте об’єднатися в пари або невеликі групи для обговорення, а потім звітувати про результати перед загальною командою.
І головна порада: дайте інтровертам час на те, щоб вилізти з панцирів, і не припиняйте запрошувати їх!
Бонус: чарівна фраза, щоб заробляти більше
Книга «Емоції на роботі» сповнена корисних порад, які допоможуть досягти порозуміння з колегами, керівництвом чи підлеглими. Більшість з них стосуються абсолютно нематеріальних речей, але є одна прибуткова: як попросити більшу зарплату на новій роботі або підвищення на теперішній.
Спробуйте чарівну фразу: «Я не хочу, щоб зарплата відволікала мене від обов’язків на цій посаді».
Авторка книги успішно скористалася таким формулюванням для підвищення початкової зарплати на кількох роботах. Аргументуючи бажану винагороду таким чином, ви співпереживаєте і собі, і іншій стороні. Адже керівництво також зацікавлене, щоб ви не відволікалися від своїх обов’язків.
Чи радимо? Однозначно!
Авторкам цієї книжки вдалося розкрити таку складну тему людських взаємин у надзвичайно простій і дотепній формі. Гарного настрою вам точно додадуть численні ілюстрації про ситуації, які чи не щодня виникають впродовж робочого дня.
Книга «Емоції на роботі» виходить друком у видавництві «Наш формат» обмеженим накладом. Після прочитання обов’язково поділіться нею зі своїм повірником (так авторки називають колегу-друга) — буде що обговорити під час обідньої перерви 😉
Читайте також
Двічі в один офіс: чи варто повертатися на стару роботу
3 історії людей, які перетворили «нудну» професію на цікаву роботу
5 порад, як не чекати на натхнення, а створювати його
Шукаєте роботу, яка даруватиме лише позитивні емоції?
У нас безліч вакансій в крутих українських і міжнародних компаніях!
Вакансії
Дякуємо!
Тепер редактори знають.