«Велика кар’єра» — це легко: розвінчуємо міфи про роботу в компаніях «Великої четвірки»

22.05.23 Велика кар’єра PR 2 хв читання

Існує чимало міфів про роботу в компаніях «Великої четвірки», які заважають розглядати їх як перспективне та цікаве місце роботи. Наприклад, що туди не беруть людей без досвіду, або що там висока конкуренція, а тому недоброзичлива атмосфера. Щоб розвіяти ці упередження, а також розповісти про кар’єрні можливості для молодих спеціалістів у великій міжнародній компанії з надання професійних послуг, ми разом з компанією EY в Україні розпочинаємо спецпроєкт «Велика кар’єра». І стартуємо власне зі спростування міфів.

Нашими експертами виступають керівниця відділу персоналу EY в Україні Марина Захар’їна і лідер команди рекрутингу та бренду роботодавця Олександр Ярмак.


Марина Захар’їна


Олександр Ярмак

Міф №1. Потрапити без досвіду на роботу у велику компанію надзвичайно складно

Олександр Ярмак, лідер команди рекрутингу та бренду роботодавця EY в Україні: EY не з тих компаній, які шукають 20-річних спеціалістів і хочуть, аби вони мали 10 років досвіду роботи. Ми залюбки розглядаємо кандидатів з мінімальним досвідом або й без нього, якщо їхні цінності збігаються з цінностями EY, якщо вони готові навчатись, вміють бути командними гравцями, прагнуть до професійного розвитку. З обов’язкових вимог — високий рівень володіння англійською мовою (від B2) та релевантна освіта за спеціальністю.

Молоді спеціалісти можуть влаштуватись до EY в одну з чотирьох сервісних ліній: аудиторську, консалтингову, податково-юридичну та супроводу угод та транзакцій, а також на позиції джунів у бекофіс. Ми очікуємо від них відповідних базових знань з бухгалтерського обліку, юриспруденції, маркетингу тощо. Однак є позиції, які виникають на стику кількох спеціальностей, наприклад, аудиту та IT, тому не завжди кандидат може мати стовідсотково релевантну освіту. У таких випадках робимо ставку на вже наявні хард скіли та допомагаємо опанувати ті, яких не вистачає.

Слоган EY — Building a better working world. Ринок праці розглядає компанію як кузню якісних професійних кадрів. Якщо людина має досвід роботи в EY — це показник того, що вона дійсно хороший спеціаліст, адже ми вкладаємо багато ресурсів у навчання та розвиток співробітників.

Міф №2. У великих компаніях — велика внутрішня конкуренція, тому тут кожен сам за себе

Марина Захар’їна, керівниця відділу персоналу EY в Україні: У компанії добре розвинений інститут наставництва. Кожен співробітник EY має свого наставника. Відповідно всі спеціалісти, починаючи з позиції менеджера і вище, мають певну кількість підопічних. Така взаємодія між молодшими та старшими спеціалістами закладена у нашій корпоративній культурі й сприймається цілком природною. Досвідчені фахівці зацікавлені у підтримці й розвитку інтернів та стафів, адже від цього залежить успішність спільних проєктів. Усі спеціалісти працюють в командах, тож вміння бути командним гравцем — одна з ключових навичок працівників EY.

Окрім професійного наставника, кожен молодий спеціаліст має власного «баді» — колегу, який допомагає познайомитись з командою і влитись у колектив, може зорієнтувати щодо будь-яких організаційних процесів і відповісти на всі запитання, що цікавлять новачка. Тому жоден співробітник EY не залишається сам на сам зі своїми проблемами чи труднощами, йому завжди є до кого звернутись за порадою та підтримкою. 

Під час онбордингу молоді спеціалісти проходять низку тренінгів, на яких знайомляться з внутрішніми процесами компанії. Також регулярно проводяться різноманітні технічні тренінги. Взагалі процес навчання спеціалістів в EY — безперервний.

Конкуренція в межах компанії є, як скрізь, але вона здорова. Просування кар’єрною драбиною залежить виключно від професійних та особистісних якостей працівника, а система оцінки — максимально прозора.

Крім цього, ми докладаємо багато зусиль для боротьби зі стереотипами, зокрема гендерними. Жінки працюють та розвивають власну кар’єру на рівні з чоловіками.

Міф №3. Працювати у великих компаніях — нудно, це для тих, хто хоче все життя провести на одній роботі

Олександр Ярмак: EY має чотири сервісні лінії: аудит, консалтинг, супровід угод та транзакцій та податки і юриспруденція. Але в межах цих напрямів спеціалісти займаються дуже різноманітними проєктами. Це корпоративна юриспруденція, всі можливі види податків, послуги у сфері сталого розвитку, оптимізація бізнес-процесів, сфера технологічних ризиків, HR-консалтинг, злиття та поглинання, трансфертне ціноутворення. Важко сказати, якої експертизи у нас немає. Тобто, навіть обравши одну сервісну лінію, можна буде попрацювати над проєктами різного спрямування. 

Та попри це, ми очікуємо, що спеціалісти, спробувавши себе в кількох напрямах, визначаться зі своїм основним вектором і будуть розвивати глибинну експертизу. Головне — підходити до вибору спеціалізації усвідомлено. Нудно і некомфортно буде лише тим, хто обере не «своє» спрямування.

Однак і це завжди можна виправити. В межах EY є можливість переходити з однієї сервісної лінії в іншу. Якщо спеціаліст пропрацював рік чи два в одному напрямі, а потім зрозумів, що хоче спробувати щось інше — він завжди може прийти в HR-відділ та переписати свій сценарій кар’єрного розвитку. Так само перехід в інший напрям може означати кар’єрний ріст. Наприклад, на проєкти з корпоративних фінансів ми зазвичай беремо кандидатів з певним досвідом роботи, і якщо хтось з наших стафів з аудиту хоче перейти в цю сервісну лінію, ми йдемо назустріч. Таким чином ми одночасно закриваємо позицію та даємо людині можливість проявити себе в новій сфері.

В EY не люблять прощатись зі співробітниками. Якщо людина певний час пропрацювала в компанії, це означає, що вона відповідає нашій корпоративній культурі й поділяє наші цінності, а це так само важливо, як і володіти необхідними хард скілами. Тому ми намагаємось надавати різні можливості горизонтального та вертикального кар’єрного розвитку, аби спеціалісти лишались в компанії.

Марина Захар’їна: EY це міжнародна компанія, що має офіси ще в 150 країнах, окрім України. У працівників компанії є можливість скористатись міжнародною програмою мобільності кожен співробітник має змогу поїхати попрацювати в офісі EY за кордоном. Це цікавий досвід, який допомагає як вирости професійно, так і урізноманітнити своє життя, побачити світ, розширити кругозір та власний нетворк. 

Ця опція існувала завжди, але з початком повномасштабної війни програми мобільності набули ще більшої актуальності. З лютого 2022 року до іноземних офісів EY перейшло понад 100 українських спеціалістів. Звісно, ми сподіваємось, що після Перемоги наші колеги повернуться додому з новими досвідом та експертизою. Адже роботи в Україні буде багато. Спеціалісти EY вже долучаються до ініціатив з розробки плану відновлення нашої держави у післявоєнний період, а згодом таких проєктів буде ще більше.

Міф №4. У компаніях «Великої четвірки» потрібні лише аудитори

Олександр Ярмак: Я розумію, звідки «ростуть ноги» у цього міфу, адже за визначенням «Велика четвірка» — це чотири найбільших у світі компанії, які надають аудиторські й консалтингові послуги. Коли люди чують таке визначення, то роблять висновок, що крім аудиту та консалтингу ми більше нічим не займаємось. Але ми вже проговорили, що у нас в EY є чотири основні напрями роботи, а в межах цих напрямів — ще мільйон піднапрямів. 

Так, у відсотковому співвідношенні аудиторів ми наймаємо найбільше. У нас є сезонні набори інтернів, коли ми працевлаштовуємо від 20 людей на позиції спеціалістів з аудиту за раз. Але в EY є позиції й для багатьох інших фахівців, зокрема юристів, експертів з податків, економістів, спеціалістів з технологічних та бізнес-ризиків тощо. 

А для тих, хто хотів би попрацювати у великій міжнародній компанії, але не в одній зі спеціалізованих сервісних ліній, в EY завжди є вакансії в бекофісі. Ми так само набираємо інтернів та джунів у маркетинговий, HR- та IT-відділи, а також на адміністративні позиції.

Міф №5. Оскільки компанія — велика, то з кар’єрою все дуже складно й заплутано

Марина Захар’їна: Кар’єрний розвиток в EY — абсолютно прозорий і прогнозований. Зазвичай людина приходить у компанію на позицію стажера (Intern) або молодшого спеціаліста (Staff). Попрацювавши 1-2 роки, стає спеціалістом (Advanced Staff), ще через 1-2 роки переходить на посаду старшого спеціаліста (Senior) — це фахівець, який очолює невеличку команду та несе відповідальність за один-два проєкти. Через 3-4 роки стає менеджером (Manager) і через такий самий проміжок часу — старшим менеджером (Senior Manager). Це вже керівні посади — у підпорядкуванні менеджерів великі команди та багато проєктів. Найвищий щабель кар’єрної драбини в EY — це позиція партнера (Partner).

Критерії переходу на наступний професійний рівень зрозумілі для всіх. Беруться до уваги три об’єктивні фактори: бізнес-кейс, потенціал та перформанс працівника. Наприкінці року наставники збираються на річний Counselor Connect Meeting, де дають зворотний зв’язок своїм підопічним та рекомендують (або не рекомендують) перевести їх на наступний рівень. 

Кожен спеціаліст знає, яких результатів повинен досягти, щоб отримати підвищення. Жодних несподіванок: класно перформиш — переходиш на наступний щабель кар’єрної драбини.

Уже за тиждень у межах спецпроєкту «Велика кар’єра» розповімо про першу з п’яти професій, у якій можна реалізуватися в EY в Україні, та поділимось порадами щодо розвитку кар’єри у компанії «Великої четвірки» від фахівця з багаторічним досвідом роботи.

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Відгук

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: