Інвестор і бізнесмен Алекс Пейлі у своєму блозі на Medium розповів, яких помилок допускався на початку своєї кар’єри підприємця, і назвав 5 ментальних пасток, у які часто потрапляють засновники компаній.
Вам здається, що ви зробите все швидше за інших
Ви бачите, що хтось із вашої команди працює повільно, і пропонуєте: «Давай краще я сам».
У цю пастку потрапляє багато підприємців-початківців, чиї компанії знаходяться на ранній стадії розвитку. Якщо ви будете постійно вирішувати завдання колег, вони так і не навчаться працювати самостійно. А ви не зможете масштабувати свій бізнес. Крім того, так ви підірвете моральний дух співробітників.
Ви дивитесь на вкладений час, а не на отриманий результат
Не звертайте увагу, якщо хтось пишається тим, що раніше прийшов або ночував в офісі. Такі заяви нічого не варті. Адже важливі не години, а прогрес. Якщо ви дійсно хочете оцінити чийсь внесок в роботу, дивіться на такі показники:
- які завдання виконує людина;
- чи вкладається вона у дедлайни;
- чи є вона надійною та має повагу серед колективу.
І нехай краще ваша команда виспиться або піде з роботи раніше, ніж буде сидіти в офісі з ранку до ночі сонна і непродуктивна.
Відпочинок здається вам злочином
Багато підприємців працюють по 18 годин на день, не дозволяючи собі поспати, відпочити або взяти вихідний. Але скажений графік роботи абсолютно непродуктивний. Будь-який стартап нагадує більше марафон, ніж спринт.
Якщо ж ви постійно знаходитесь під тиском купи завдань, то, скоріше за все, витрачаєте на їх виконання більше часу, ніж потрібно. Це відбувається з наступних причин:
- ви відволікаєтесь на інші справи;
- ви не правильно керуєте своїм часом;
- ви не приділяєте достатньо часу «поглибленій» роботі.
Ви намагаєтесь бути крутим босом
Між «бути керівником» і «бути другом» завжди є чітка межа. Коли ви займаєтеся молодим стартапом, тобто залежите від команди, інвесторів і самого себе, краще бути першим. А отже, вам доведеться бути абсолютно чесним у конструктивній критиці.
Бути дружнім до співробітників – круто, але якщо при цьому ви приховуєте правду, то це:
- створює нездорову атмосферу в колективі, коли співробітники працюють не на результат, а заради вашого дружнього слівця;
- негативно впливає на ваш психологічний стан і доводить вас до того, що ви мрієте звільнити людину, хоч на словах не висловили їй жодної претензії;
- гальмує розвиток компанії, адже ви не говорите про проблеми відкрито, і вони не вирішуються.
Якщо потрібно з’ясувати важке питання, не соромтесь – будьте прямолінійні і говоріть те, що потрібно. Тільки так ви можете виправити ситуацію. Якщо думка висловлена професійно, ніхто вас ні в чому не звинуватить і не образиться.
Ви вважаєте за необхідне постійно говорити, що справи йдуть добре
Дуже популярна пастка. Запитайте у свого друга або колеги, який тільки-но почав власну справу, як у нього йдуть справи. У 99% випадків ви почуєте: «Все круто».
Коли ви намагаєтесь приховати проблеми і натомість демонструєте крутість і успішність, ви втрачаєте можливість отримати цінну пораду або допомогу.
Кожен, хто починає власну справу, допускається помилок. Це цілком очікувано. Головне, не робити помилок, яких можна уникнути. А для початку треба навчитися не потрапляти у такі ментальні пастки 🙂
Джерело: Medium