Алгоритм американських дослідників аналізує акаунти працівників у соціальних мережах і фіксує тих, хто знаходиться у пошуках нових кар’єрних можливостей.
Професори Брукс Голтом і Девід Аллен створили алгоритм, який шукає інформацію у публічних матеріалах, опублікованих на сторінках співробітників компаній у соцмережах.
Алгоритм визначає, чи замислюються працівники про звільнення через події у компанії (зміна керівництва, велика угода з купівлі) або через негативну інформацію про організацію (вартість акцій, судові позови, статті). А також – наскільки глибоко співробітники пов’язують себе з конкретною організацією. Для цього дослідники аналізували відкриту інформацію про кількість попередніх місць роботи, тривалість роботи у компанії, навички, освіту, стать, географічні дані.
Навіщо бізнесу потрібен такий алгоритм
- Щоб заощадити кошти. У США компанії втрачають $800 тис. щорічно через тривалий пошук кандидатів на вакансії.
- Щоб не проводити зайві дослідження. Бізнес не хоче витрачати час і гроші на масштабні дослідження всередині компаній, бо неправильно сформульовані питання і небажання працівників відповідати нівелюють їх об’єктивність.
- Щоб зупинити плинність кадрів. Цей пункт теж пов’язаний з економією. Якщо знати, що багато працівників хочуть звільнитись, з’являється шанс змінити ситуацію (збільшити заробітну плату, покращити робочі умови, змінити корпоративну культуру тощо). Так можна зберегти ефективну команду чи працівника.
Наскільки це взагалі етично?
В ідеальних умовах досягнення у сфері штучного інтелекту дозволять зменшити плинність кадрів і покращити умови роботи. Але ж у реальному світі можуть постраждати «ненадійні» співробітники. Та й самі творці алгоритму занепокоєні питаннями приватності і можливими неточностями.
Після скандалів з Cambridge Analytica всі стали більше замислюватись про безпеку особистих даних. Чи етично й законно аналізувати персональні сторінки без дозволу працівників? Чи можна вважати недоліком бажання фахівця розвиватись надалі в іншій організації? Чи настільки безпомилкові результати роботи алгоритму? Відповіді на ці питання у майбутньому можуть коштувати комусь кар’єри, а компаніям — судових позовів від звільнених працівників.
Джерело: CNBC Make It