Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Чому штучний інтелект не рятує працівників від вигорання: висновки науковців

12.06.23 Новини 3 хв читання

Хоча інструменти ШІ допомагають автоматизувати повсякденні трудомісткі завдання, вони все ж не розв’язують проблему вигорання, а часом навіть посилюють її. Журналісти BBC з науковцями розбиралися, чому, маючи цифрових помічників, люди продовжують втомлюватися.


Відтоді як ChatGPT, інструмент на базі штучного інтелекту, став доступний для всіх, спеціалісти з різних сфер почали застосовувати його у своїй роботі. Багато досліджень, в тому числі Microsoft’s 2023 Work Trends Report, дають надію, що штучний інтелект в майбутньому звільнить працівників від рутинних задач, й тим самим допоможе їм впоратися із виснаженням.

Однак вчені припускають, що з поширенням використання ШІ в різних сферах можуть з’явитися нові причини вигорання. Наприклад:

1. Ще більше роботи протягом дня

«Якщо більшу частину свого часу я витрачала на щось трудомістке, а зараз роблю цікавіші речі, це допомогло б уникнути вигорання, — каже Даніель Лі, доцент кафедри технологічних інновацій, підприємництва та стратегічного менеджменту в MIT Sloan. — Але незрозуміло, чи бути продуктивнішим — означає й більше відпочивати».

Лі припускає, що якщо працівники стануть більш продуктивними, роботодавці можуть вирішити, що їх потрібно скоротити, і це ще сильніше навантажить тих, хто залишиться. Компанії мають вибір, каже вона: або скористатися перевагами підвищення продуктивності — наприклад, скоротивши робочі години, або сфокусуватися лише на збільшенні прибутків.

Читайте також: Три види професій, в яких ШІ (поки що) не відбере роботу: думка футуролога

2. Тривога щодо робочого місця

Єгуда Барух, професор менеджменту в Саутгемптонській Школі бізнесу (Велика Британія) прогнозує, що штучний інтелект усуне потребу в багатьох роботах, які зараз виконують люди. Ті ж, хто залишиться працювати, будуть здебільшого зосереджені на творчих та інноваційних завданнях.

У спільному дослідженні з вченими з Китаю та Гонконгу він виявив, що працівники сфери гостинності (готелі, ресторани) частіше вигорають, хвилюючись через те, що ШІ може забрати їх роботу — наприклад, вже зараз чат-боти допомагають клієнтам забронювати номер чи оплатити рахунок. Занепокоєння щодо того, що ви більше не потрібні, може знесилювати так, ніби ви змушені виконувати багато справ.

«Вигорання може проявлятися в різних формах, — каже Барух. — Коли ви бачите, як усі знання, які ви отримали, і навички, які розвинули протягом багатьох років, виконуються машиною, це розчаровує».

Шукаєте роботу?

Наша розумна система підбору вакансій з урахуванням ваших кар’єрних побажань допоможе в цьому

Вакансії
Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Більше Більше для компаній
Пошукачу
Для компаній
Увійти
Відгук

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: