У травні-червні 2019 року освітня платформа Creative Practice провела дослідження очікувань та бачення молодшого дизайнера / стажера одночасно з боку студентів та майбутніх працедавців. Вже маємо результати.
Що вивчали
Метою дослідження було скласти портрет дизайнера-початківця, дізнатися про їхні прагнення та очікування. У той же час заповнення анкет компаніями-працедавцями дозволить дати студентам бачення того, які очікування мають роботодавці, скільки часу займатиме їх просування кар’єрними сходами та якою бачать їх винагороду ті, кому стажери та молоді дизайнери незабаром надсилатимуть свої резюме.
З боку студентів в опитуванні взяли участь 330 респондентів з усієї України. З боку працедавців — 36 представників креативної індустрії, зокрема представники компаній Aimbulance, BBDO Ukraine, deco.agency, Galagan, GRAPE, Kiselev, POSTMEN, POPEL Agency, Tabasco, Tubik Studio, Vintage, UAMASTER та українські дизайнери — Дмитро Буланов, Юрко Гуцуляк, Дмитро Кліщик, Віка Лопухіна, Ольга Протасова, Наталія Тачинська та інші.
Дизайнерки лідирують
Узагальнений портрет молодого спеціаліста свідчить, що серед майбутніх спеціалістів дизайнерок більше, ніж дизайнерів. Більше 70% опитаних — жінки.
Стати дизайнером зазвичай вирішують у віці 21-25 років (34,5%) та 26-30 років (26,1%). Але не так вже й мало світчерів, які змінюють свою поточну професію після 30 (майже 20%). Живуть майбутні дизайнери переважно в Києві та області (понад 50% респондентів). Інші міста, де добре креативити, це Львів (11,2%) та Харків (5,2%).
Рівень підготовки
Якщо ви теж плануєте знайти свою першу роботу в сфері дизайну, то знайте, що для працедавців важливі знання з теорії дизайну (8,0 балів із 10) і володіння інструментом (8,5 балів із 10). При цьому поточний рівень претендентів, що приходять на співбесіди на посаду молодого фахівця, вони оцінюють як посередній — лише 5,2 бали з 10.
Також більшість майбутніх дизайнерів (71,1%), які незабаром шукатимуть роботу, ще не мають власного портфоліо, а дарма, адже воно важливе для роботодавця — 7,3 бали з 10 (і майже третина представників креативних компаній оцінила важливість портфоліо на 10 балів).
Очікування від майбутньої роботи
Найбільше майбутніх дизайнерів приваблює вивчення напрямків веб-дизайну та UX/UI дизайну (по 56,7%), з незначним відривом — графічний дизайн (56,1%).
Молоді дизайнери хотіли б працювати в креативних агенціях (62,7%) та дизайн-студії (58,5%). На третьому місці — веб-студії та веб-продакшени (46,1%). Головними факторами вибору роботи студенти зазначили цікаві завдання, професійність команди та дружній колектив.
Soft skills
У той самий час, придивляючись до претендентів на посаду молодшого дизайнера, працедавці більше за все прагнуть в них бачити бажання вчитись, відповідальне ставлення до своїх обов’язків та вміння дотримуватись дедлайнів.
Зарплатні очікування
Щодо очікувань по зарплаті, то тут без несподіванок: молоді спеціалісти, навіть без жодного досвіду та портфоліо, прагнуть отримувати набагато більше, ніж їм готові запропонувати компанії.
Найбільший відсоток (35,9%) респондентів прагне отримувати на позиції молодшого дизайнера не менше 15000 грн на місяць, і трохи менший відсоток респондентів (32,5%) оцінили бажаний рівень винагороди в діапазоні від 10000 до 15000 грн на місяць.
У той самий час, понад половина представників компаній (57,1%) вважають справедливою винагороду від 7500 до 10000 грн на місяць, трохи менша частина респондентів з боку працедавців (28,6%) готові були б сплачувати від 10000 до 15000 грн на місяць.
Більш детально ознайомитися з результатами дослідження можна за посиланням.