Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Що найбільше хвилює міленіалів та зумерів: дослідження

25.05.22 Новини 2 хв читання

Компанія «Делойт» в Україні вкотре провела дослідження Deloitte Global Gen Z and Millennial. І хоч цьогоріч його проводили до початку повномасштабного вторгнення рф в Україну, старший менеджер Human Capital Advisory Services Яків Акулов вважає, що основні тенденції збережуться та значно посиляться. А тому ділимося ними з вами. 

Дослідження 2022 Deloitte Global Gen Z and Millennial проводять вже одинадцятий раз. Його основна мета — зрозуміти, що хвилює зумерів та міленіалів у різних сферах життя. Цьогоріч в опитуванні взяли участь понад 23 тисячі респондентів з 46 країн, у тому числі й українці. Серед опитаних — керівники різних ланок, фрилансери, безробітні, студенти, учні середніх шкіл. 


Молодь скаржиться на фінансові проблеми


За словами дослідників з Deloitte, своїм основним викликом молодь по всьому світу вважає фінансові проблеми: зокрема, вартість життя, фінансову нерівність. Подібна тенденція спостерігається вже 11 років. Так близько чверті зумерів (25%) та міленіалів (21%) у світі повідомляють, що їм складно покривати свої витрати на проживання кожного місяця, а майже половина живе від зарплати до зарплати.

В Україні з цим ще гірше — до першої категорії входить понад третина опитаних. А «від зарплати до зарплати» живуть близько половини вітчизняних зумерів та 62% міленіалів.

Аби покращити своє фінансове становище та менше хвилюватись щодо цього, молодь влаштовується на додаткову роботу. Так вчиняють 43% зумерів у світі та 45% в Україні, а також 33% міленіалів у світі та 27% в Україні. 

Ще один спосіб підвищити рівень фінансової безпеки — переїжджати до дешевших міст. Так робить частина опитаних, які працюють віддалено.


Як зумери та міленіали обирають роботу


Результати дослідження показали, що перш ніж прийняти пропозицію роботи чи рішення залишити попереднє місце, кандидати звертають увагу на мету існування та призначення компанії. Якщо організація має значний соціальний вплив, прагне створити культуру інклюзивності та різноманіття, то у ній залишаються працювати роками.

Приблизно двоє з п’яти респондентів у світі відповіли, що відмовились від нових джоб-оферів, якщо вони не відповідали їхнім цінностям. Серед української молоді подібна тенденція спостерігається у кожного другого респондента. 

І хоч молодь переймається питанням вартості життя, вона все одно відповідально та свідомо підходить до вибору місця роботи. Зокрема, звертає увагу на можливість дотримуватись work-life балансу й охочіше обирає компанії, де є гнучкий графік, віддалений чи гібридний тип зайнятості. Це важливо для респондентів з усіх країн. Якщо ж говорити про українських зумерів та міленіалів, то їм також ще важливо, аби робота давала відчуття соціальної важливості зробленого. 


Через що звільняються з роботи 


Молодь звільняється через рівень зарплати та проблеми з ментальним здоров’ям. Про це повідомили респонденти з усіх країн. Іншим важливим мотивом для звільнення молодь у світі визначає вигорання. В українців же ця проблема навіть не входить в топ-5, натомість наша молодь йде з роботи через переосмислення цінностей та прагнень унаслідок пандемії COVID-19, потребу в балансі між кар’єрою та особистим життям, відсутність можливостей для навчання та розвитку. 

Щоб запобігти звільненням, роботодавці почали більше уваги приділяти ментальному здоров’ю працівників. Про це у дослідженні повідомили і міленіали, і зумери. Вони помітили подібні зміни після початку пандемії. Проте понад половина з них вважають, що хоч тенденція позитивна, значного покращення вона поки не принесла. В української молоді подібна думка — 50% зумерів та 39% міленіалів відмітили, що вклад роботодавців у питання добробуту та ментального здоров’я поки суттєвих результатів не дав. 

Більше про результати досліджень — за посиланням.

Шукаєте роботу, з якою не доведеться думати про фінансову безпеку?

Маємо багато класних вакансій для різних спеціалістів від українських та іноземних роботодавців!

Вакансії
Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Відгук

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: