У перші тижні війни український бізнес тимчасово завмер, через що постраждали фахівці різних профілів, зокрема диджитал-спеціалісти. Реклама була дещо не на часі, хіба що на волонтерському медіафронті — для поширення інформації про війну в Україні. Проте ринок відновлюється, відбуваються позитивні зміни. Детальніше це питання дослідила компанія Serpstat.
Опитування майже 1000 українських диджитал-спеціалістів різного профілю показало, що наразі 73% респондентів відновили свою діяльність (хтось — фул-тайм, хтось — парт-тайм). Інші ж 27% змушені шукати нову роботу.
Навантаження зменшилось, дохід також
51% опитаних зазначили, що працюють зараз менше, ніж до війни. Причин кілька:
- українські бізнеси й клієнти зараз переважно заморожені (зокрема, тому що відмовились від співпраці з клієнтами з рф й через це втратили 30-40% доходу);
- спеціалісти волонтерять або проходять службу в лавах ЗСУ чи ТРО;
- компанія повністю припинила діяльність;
- організація знаходиться в процесі адаптації до поточних умовах й шукає рішення для продовження роботи.
Зважаючи на це, у 70% респондентів дохід значно знизився, ще у 14% опитаних знизився несуттєво, у 15% — не змінився. І лише 1% диджитал-спеціалістів зазначають, що заробляють більше, ніж до війни.
Як адаптуються до нових реалій
78% учасників дослідження заявили, що не планують змінювати професію. 10% респондентів розглядають такий варіант. А ще 12% опитаних хочуть освоїти нові навички, аби підвищити свою цінність на ринку праці. Передовсім диджитал-спеціалісти беруть курс на вивчення іноземних мов — 70% планують навчання або в процесі.
При цьому компанії, де працюють респонденти, у більшості теж не стоять на місці й шукають різні способи адаптуватись до нових реалій:
- 48% — планують виходити на нові ринки;
- 35% — не прийняли щодо цього фінального рішення;
- 17% — не будуть опановувати нові ринки.
Участь у боротьбі проти агресора
Більшість респондентів активно залучаються до боротьби з агресором, зокрема допомагають грошима армії або волонтерять.
В опитуванні взяли участь різні спеціалісти диджитал-сфери: власники бізнесу, керівники проєктів, інтернет-маркетологи, бізнес-аналітики, дизайнери, системні адміністратори тощо.
Більше про результати дослідження — за посиланням.
Шукаєте роботу в диджитал?
Маємо багато вакансій для таких спеціалістів від українських та іноземних роботодавців!
Вакансії
Дякуємо!
Тепер редактори знають.