fbpx

Як це — працювати у BlaBlaCar? Інтерв’ю з Юлією Крупенко

Ната Костенко Вт., 13.02.18 Історії

Нам стало цікаво, як це — потрапити на роботу до BlaBlaCar і розвиватися у компанії, що для цього потрібно і до яких результатів можна прийти. Про це ми поговорили з Юлією Крупенко, Communications & PR Manager в українському представництві BlaBlaCar.

BlaBlaCar — не просто платформа пошуку попутників для міжміських поїздок. Це — міжнародна компанія з особливою філосоцією. «Бути там, де є дорога», таке гасло компанії на найближчі кілька років. Завдяки подорожам її засновники та співробітники прагнуть об’єднати людей, дарувати їм новий досвід та робити світ кращим.

Здається, про BlaBlaCar знають усі. А чим саме ти займаєшся у компанії як PR менеджер? 

Я працюю в українському офісі BlaBlaCar і відповідаю за напрям комунікацій та зв’язків з громадськістю. У BlaBlaCar, як і в будь-якому міжнародному бізнесі, є глобальне позиціонування, ключові повідомлення, тон, за допомогою якого ми спілкуємося з аудиторією. Моє основне завдання — грамотно адаптувати їх під українські реалії, менталітет українців, їх потреби та бажання. 

Я відповідаю за репутацію бренду в Україні, працюю з ключовими ЗМІ, блогерами, пишу тексти та створюю інформаційні приводи. Невід’ємною частиною моєї щоденної роботи є спілкування з користувачами у соцмережах, на зустрічах чи подіях.

Якщо узагальнити, який у BlaBlaCar підхід до Public Relations?

Ми об’єднуємо людей по всьому світу. Це 60 мільйонів людей у 22 країнах. Наше основне завдання — вести діалог з користувачами там, де вони спілкуються, розважаються, навчаються. Допомагати і, що не менш важливо, слухати. Кожен співробітник BlaBlaCar — активний користувач сервісу. Цей принцип закладено в одну з наших цінностей — Be the Member, а вимога бути користувачем сервісу прописана у кожній вакансії. Завдяки цьому ми чудово знаємо, як працює наш продукт. 

У всіх наших комунікаціях ми намагаємося бути відкритими та корисними. Ми запрошуємо користувачів тестувати нові функції, проводимо опитування і фокус-групи, розповідаємо про складнощі, з якими стикаємося у тій чи іншій країні, а іноді навіть просимо про допомогу. Ми ведемо блог з корисними порадами, записуємо історії користувачів, ділимося новинами. Важливо розуміти, що комунікації та PR це системна робота, а не одноразова акція. Вони схожі на заняття у спортзалі: щоб отримати бажаний результат, потрібно систематично повторювати дії, регулярно їх закріплювати.

У нашій країні люди тільки починають довіряти один одному в мережі, а у західноєвропейських країнах (де BlaBlaCar вже працює 10 років), питання довіри не стоять так гостро.

Таким чином, ми є своєрідними євангелістами економіки спільної участі. Ми ділимося досвідом роботи в інших країнах і цим мотивуємо інших долучатися і розвивати індустрію шерингу в нашій країні. 

Ти відповідала за піар у різних компаніях. Розкажи, робота у BlaBlaCar якось відрізняється? 

У студентські роки я працювала у міжнародній організації AIESEC, керувала відділом маркетингу і комунікацій. Вже тоді я розуміла, що інтернаціональне середовище значно відрізняється від українських реалій і набагато цікавіше. 

У мене сталося приємне дежавю у BlaBlaCar: нові колеги вразили відкритістю, бажанням допомогти, підказати і скерувати до потрібної людини. Мене мотивує абсолютна довіра керівництва, надання майже повної свободи дій і відповідальності за ті чи інші рішення.

Тут я постійно навчаюся, при цьому у геть різних напрямах. За 2,5 роки роботи у компанії окрім прямих обов’язків я прокачала свої навички в кризових комунікаціях, дизайні, маркетингу, організації подій і навіть коді. Мені подобається такий підхід, адже це істотно заощаджує час і підвищує мою цінність як професіонала на ринку. 

Незважаючи на масштаби компанії, тут дуже ніжне ставлення до всіх новачків. Щотижня ми отримуємо розсилки про нових людей. У них, крім зазначення позиції та попереднього досвіду, нові співробітники розповідають про свої інтереси, попередні місця роботи. Це дуже тішить та зближує. 

У BlaBlaCar добре розвинена корпоративна культура. У нас є BlaBlaWiki, своєрідна Вікіпедія з кейсами з різних напрямів, BlaBlaShare, де ми дізнаємося важливі новини і бачимо глобальні цифри, BlaBlaDinner у головному офісі — сервіс для запрошення на обід співробітників, з якими менше спілкуєшся. Атмосфера у компанії сприяє тому, щоб ділитися своїми ресурсами. 

— Які якості важливі для BlaBlaCar? Що об’єднує співробітників компанії? 

Мабуть, найголовніше — усі співробітники BlaBlaCar користуються платформою разом з 60 мільйонами інших людей. Ми любимо подорожі, ділимо витрати на поїздки і знайомимося з новими людьми. Я точно знаю, що завдяки такому підходу користувачам подобається сервіс, і тільки так можна грамотно покращувати продукт. 

У BlaBlaCar працюють люди, в яких горять очі, інноватори, які сміливо вигадують ідеї і діляться ними, підтримують задуми колег і, звісно, вчаться на помилках.

Щоб визначити таких людей серед кандидатів, під час відбору менеджери ставлять багато запитань. Мета — вивести кандидата з зони комфорту і зрозуміти, як він мислить. Крім цього, для нас важливе вміння працювати в команді і володіння діловою англійською мовою — адже ми щоденно спілкуємося і у локальних офісах, і з колегами з Франції, Польщі, Бразилії, Німеччини. 

Як проходила твоя подача до BlaBlaCar? Які основні етапи відбору? 

Два роки тому я працювала піарницею у МТС в Україні (зараз — Vodafone). Мені подобалося працювати у компанії, особливо у командрі, з якою ми пройшли крізь вогонь і воду. Але у якийсь момент я зрозуміла, що готова перейти на новий рівень — взяти відповідальність за управління цілим напрямом та людьми. До того ж в Україну прийшов тренд digital nomading вже давно популярний у Європі формат гнучкого робочого графіку, який можна поєднувати з подорожами, родиною та хобі. Мені дуже хотілося випробувати це на собі десь за півроку-рік. Але зміни відбулися значно швидше. 

Я побачила на фейсбуці пост з описом вакансії Communications Manager до українського офісу BlaBlaCar, перейшла на сайт з усіма вакансіями компанії (SmartRecruiters), прочитала опис і вимоги до ідеального кандидата. І побачила у ньому себе. 

Спочатку потрібно було надіслати заявку — CV, мотиваційний лист і тестове завдання англійською мовою. 

Я почала з оновлення свого CV зробила з нудного Word-документа яскраву креативну сторінку. Описала свій попередній досвід і розповіла про плани. Потім написала мотиваційний лист: пояснила, навіщо я потрібна BlaBlaCar і чим відрізняюся від інших. Крім цього я виконала тестове завдання, яке включало:

  • виправлення помилок у тексті (вакансія комунікатора і піарника передбачає постійну роботу з текстами, тому грамотність і відчуття «правильного голосу» компанії одна з важливих вимог);
  • підготовку контент-плану з просування у соціальних мережах;
  • написання комунікаційної стратегії і плану співробітництва з фестивалем. 

У процесі підготовки заявки я краще зрозуміла задачі та цілі компанії, поринула у її роботу та процеси, перечитала чимало інтерв’ю та статей. 

Про всяк випадок я оновила свою сторінку на LinkedIn страницу для європейських компаній це важливо. Детально розписала свій досвід, попередні місця роботи та проєкти. Це зручно — можна додати інформацію, яка розширює лаконічне CV. До того ж, у моєму профілі зібрані рекомендації від роботодавців та колишніх колег. 

Наступного дня після надсилання заявки я отримала запрошення на інтерв’ю по Skype від Олексія Лазоренка, керівника BlaBlaCar в Україні та Росії. Я пройшла співбесіду і мене запросили на наступний етап — інтерв’ю з Еліс, глобальною координаторкою з комунікацій з HQ (HQ — Headquarter, головний офіс компанії). Ми обговорювали стратегії, контент, формати та задачі. Під час розмови з нею я зрозуміла, що хочу працювати в цій компанії. 

Після цього ми декілька разів зустрілися з майбутніми колегами з локальної команди для так званого team fit. Зрештою я отримала пропозицію про роботу, на яку одразу погодилася. Це було одне з найбільш вірних рішень у моєму житті і рушій наступних змін у житті. 

— Які відкриття ти зробила за час роботи у BlaBlaCar? Які навички розвинула?

Я працюю у компанії 2,5 роки, але за моїми відчуттями я тут набагато довше. Мене драйвить швидкий робочий темп, потік проєктів, задач та ініціатив, зміна пріоритетів та постійні виклики. 

За цей час я повністю змінили своє ставлення до роботи. Зараз для досягнення результату мені потрібні тільки ноутбук, телефон і кілька зарядок.    

Комфортне робоче місце і ароматна кава — приємне доповнення, а не щоденна необхідність чи ритуал. Це стало головним відкриттям. За останні 2 роки я: 

  • навчилася грамотно розставляти пріоритети;
  • навчилась фокусуватися на важливому і казати «ні» проєктам та людям; 
  • перейшла від «ніхто це не зробить краще за мене» до «я довіряю своїй команді і легко делегую задачі».

Робота у BlaBlaCar допомагає мені розширити кругозір: зараз я бачу можливості там, де раніше їх не помічала. Я постійно піднімаю власну планку і ставлю цілі. Іноі від цього трохи страшно, але мені нужно постійно перебувати у зоні комфорту. Я почала ставитися до себе як до професіонала. Колеги і партнери ставляться до мене так само. Це дуже цінно і важливо усвідомлювати.

BlaBlaCar робить поїздки простішими та доступнішими. Чи змінилося твоє ставлення до подорожей з приходом у компанію? 

Нещодавно у паризький офіс до нас приїхав Вілл Шу, засновник Deliveroo, найбільшого сервісу доставки їжі. Він розповів багато цікавого про управління компанією та людьми, але одна фраза запам’яталася мені найбільше: «Fit work around your life». Цей принцип зараз приносять до компаній мілленіали — люди, яким окрім роботи важливо приділяти час хобі, подорожам, родині та іншим речам. Робота у BlaBlaCar дала мені можливість грамотно розставити свої життєві пріоритети, поглянути з іншого боку на все, чим я займаюся. І зараз мені це здається правильним. 

Ми з чоловіком Віктором і маленькою донькою Мією дуже любимо подорожі і намагаємося виїжджати до нової країни чи міста раз на 2-3 місяці. Для нас це свого роду перезавантаження, спосіб відволіктися від щоденної міської метушні, відпочити та надихнутися. Кожне місто ми пропускаємо крізь призму «А жили б ми тут?», любимо спостерігати за людьми, спостерігати їх звички та культуру. Нерідко у подорожах народжуються нові ідеї, які ми записуємо та обговорюємо, а тексти, які ніяк не писалися на робочому місці, часто народжуються саме під час поїздки. 

Головний офіс BlaBlaCar знаходиться у Парижі. Ти часто там буваєш? 

Вперше я приїхала у головний офіс, щоб пройти тиждень тренінгів і поринути в культуру компанії — як і всі нові співробітники. За кілька інтенсивних днів я познайомилася з колегами, дослідила всі напрями роботи. По поверненню додому я точно знала, що робити.

Зараз я буваю у Парижі кілька разів на рік — відвідую конференції, на які з’їжджаються усі співробітники. Ми обговорюємо ключові питання, поринаємо у майстер-класи та симуляції, зустрічаємося тет-а-тет з колегами по різних проєктах. 

Окрім поїздок до Парижу у кожного співробітника BlaBlaCar є можливість працювати з офісу іншої країни декілька тижнів на рік. 

Український офіс схожий на офіси в інших країнах?

Основна відмінність головного та локальних офісів у масштабі. У головному офісі BlaBlaCar працює близько 300 людей з усього світу. В українському офісі — 5 осіб, не враховуючи позаштатних спеціалістів.

Офіс знаходиться у невеликому open space. На стінах — плакати з цінностями компанії, на полицях — нон-фікшн книги, іграшкові автомобілі, брендовані матеріали. Є переговорна кімната з системою Lifesize — для зустрічей з колегами з інших країн.

Будь ласка, дай кілька порад тим, хто мріє потрапити до BlaBlaCar. З чого почати, куди рухатися, як розвиватися?

Спробуйте уявити себе на тій позиції і в тій компанії, про яку мрієте. Зрозумійте, яких навичок вам бракує, і розвивайте їх: пройдіть курс, прочитайте профільні книги чи познайомтеся з людьми, які можуть вам допомогти. 

Цікавтеся життям компанії, у якій хочете працювати. Не бійтеся пропонувати свої ідеї, висловлювати конструктивну критику та допомагати. У BlaBlaCar є співробітники, які прийшли сюди працювати після того, як давали поради, ділилися баченням розвитку сервісу. Це дуже цінно. 

Вчіть англійську. Слухайте подкасти, дивіться фільми, спробуйте потрапити у середовищу носіїв мови. Вільне володіння мовою відкриє для вас нові можливості. Банально, але ви зможете з легкістю читати світові ЗМІ, блоги і спілкуватися з цікавими людьми. 

Не сидіть на місці, будьте сміливішими. Робіть те, що вам подобається. Пам’ятайте, що досвід не завжди на першому місці. Коли горять очі і є бажання вчитися, то роботодавець зверне на це увагу.

Усі відкриті позиції у BlaBlaCar ми публікуємо у розділі Dream Jobs. Там само можна переглянути відео із засновниками, почитати про культуру і цінності компанії, надихнутися. І хтозна, можливо, на одну з доступних позицій ми чекаємо саме на вас! 

Для нас історія Юлії про те, що важливо розвиватися системно, прокачувати навички і не подавляти власні амбіції. Навчитися бачити можливості там, де раніше їх не помічали. І тоді робота у компанії мрії стане ближчою. 

Читайте також

Як побудувати міжнародну кар’єру, потрапити на роботу до Booking.com і переїхати у Амстердам

Як українка стала програмісткою WhatsApp

Як це — працювати у Tesla? Український інженер про роботу у США та Ілона Маска

Ищете работу?

У нас есть вакансии в украинских и международных компаниях.

Вакансии

Долучайтеся!

Створюємо спільноту фанів Понеділків.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: