fbpx

Як пройти співбесіду, якщо у вас недостатньо досвіду?

Ірина Сулацька Чт., 25.04.19 Пошук роботи

Як довести роботодавцю, що ви готові викластись на 100%, навіть якщо вам не вистачає досвіду? Це ситуація, де однозначно працює принцип: show, don’t tell. Але важливо не перестаратися з ентузіазмом.

Ірина Сулацька, рекрутерка у Matic та викладачка у Lviv IT School, радить, як проявити свою зацікавленість максимально коректно.


Проаналізуйте компанію і вакансію


Далеко не всі кандидати вивчають роботодавця перед співбесідою, тому це перший крок, щоб показати свою зацікавленість. Виконайте «домашнє завдання»: проаналізуйте компанію та її історію, почитайте про проєкти й напрямки роботи, передивіться LinkedІn-профайли людей, які там працюють, поцікавтесь трендами сфери, пробіжіться по публікаціям на Facebook-сторінці компанії.

Така підготовка покаже інтерв’юерам, що ви вмотивовані отримати конкретно цю кар’єрну пропозицію, а не просто абияку роботу.


Попрацюйте над своєю самопрезентацією


Прохання розказати про себе лунає майже на кожній співбесіді. Тому підготуйте коротку розповідь про свій досвід, улюблені задачі й досягнення завчасно.

Не всі кандидати чесно визнають, що мають у чомусь недостатньо досвіду. Дехто, наприклад, вказує у резюме hard skills, знайомі лише в теорії. Втім, варто з розумінням поставитись до вимог компанії і відверто визнати нестачу певного досвіду.

Після цього раджу додати вагоме «але».

Зазначте свій досвід і знання, які корелюють з позицією. Зосередьтесь на практиці й конкретних перевагах, що можуть принести цінність компанії і команді. Наприклад: «Розумію, що мій досвід у побудові рекрутинг-процесів недостатній і ви очікуєте від кандидата сильніших навичок. Проте я розробляла тренінг-програми для інтерв’юерів, двічі впроваджувала в компаніях рекрутмент-системи. Цей досвід допоможе мені значно швидше розібратися з новими задачами».

Не забувайте про мову тіла: тримайте спину рівно, посміхайтесь, дивіться в очі. Будьте собою, будьте унікальними: кажіть від себе і про себе. Коли кажуть те, що хочуть почути інтерв’юери, це відчувається, навіть якщо вам так не здається.

Можна підробити величезну кількість речей, але ви не зможете підробити пристрасть і цікавість до своєї справи.

Раджу також почитати про storytelling. Розповідь про те, чому ви захоплені своєю справою, завжди запам’ятається краще, ніж слова «Я дуже люблю свою роботу». Попрацюйте над створенням особистої історії, яка б виявила вашу вмотивованість і захопила увагу слухача. Наприклад, можна почати так: «Мій шлях в ІТ почався ще в школі. Навчалась у інформаційно-технологічному класі. Вже тоді ми працювали над своїм першим ІТ-проектом: обирали тему, розробляли web-сторінку і захищали результати своєї роботи публічно».


Ваші питання — показник мотивації


Кандидати часто пишуть і кажуть про те, що вони готові викладатись на повну, вчитись, розвиватись і робити це навіть у позаробочий час. Щоб виділитись серед інших, варто підкріпити свої слова реальними діями. Перш за все, не варто ігнорувати рекрутера наприкінці співбесіди, якщо він пропонує вам самим поставити питання.

Відсутність запитань іноді розцінюють як нестачу мотивації або несвідомий підхід до вибору нового місця роботи.

Поцікавтесь цілями компанії й команди, проблемами, з якими зіткнулася команда нещодавно, стратегією департаменту, в який ви потрапите, досвідом вашого майбутнього керівника, уточніть умови роботи.


Продемонструйте свою готовність вчитися на практиці


Одного разу я шукала тестувальника середнього рівня, і ми найняли людину, яка не мала комерційного досвіду у тестуванні. Бо, крім слів про готовність вчитись, кандидат продемонстрував нам свої технічні навички й бажання розвиватись на практиці. Він обрав один із відомих українських інтернет-магазинів, написав тест-план, провів тестування, знайшов помилки, описав результати у звіті, виклав це на GoogleDrive і додав до свого резюме.

Майже на будь-якій позиції (рекрутер, бізнес-аналітик, HR-менеджер, маркетолог) ви можете придумати собі завдання самостійно або обрати його з обов’язків із опису позиції.

Зупиніться на тому пункті, з яким ви ще не маєте досвіду, але з чим вже розібрались теоретично, і продемонструйте результат вирішення певної проблеми. А потім розкажіть про це на співбесіді у двох словах, і це запам’ятається.

Наприклад, кандидат на посаду SMM-ника може переглянути Facebook-сторінку компанії і запропонувати нову рубрику або написати контент-план. Якщо ви подаєтесь на роль рекрутера, то можете побудувати сорсинг-стратегію для однієї з відкритих у компанії вакансій. Не подавайте свої ідеї як єдиний вірний варіант: скажіть, що будете раді почути зворотний зв’язок, що це ваша перша спроба і що ви прагнете показати своє бажання вчитись на реальних вчинках, а не лише на словах.  


Тримайте фокус на цілях обох сторін


Деякі кандидати концентруються на тому, яку користь їм може принести компанія, а не на тому, яку цінність команді можуть принести вони. Наприклад, коли таких кандидатів питають, чому вони хочуть працювати саме тут, вони захоплюються офісом чи гарною репутацією компанії. Якщо ви дійсно зацікавлені, скажіть, що вам до вподоби культура компанії, її продукт, місія. І, звісно, не забудьте сказати кілька слів про те, як ви допоможете досягти цілей команди або підтримати культуру.


Пам’ятайте, співбесіда — це вулиця із двостороннім рухом


Співбесіда — це не лише про оцінку ваших навичок, це також і ваша можливість пізнати компанію краще. Не лише ви маєте справити враження на компанію, але й компанія має вас зацікавити. Не забувайте, що отримати пропозицію — не головне. Найважливіше — переконатися, що це саме те місце, де ви хочете працювати щодня.

Готові перевірити свої сили?

Тоді знаходьте у нас цікаві вакансії, і вперед — на співбесіду 😉

Вакансії

Читайте також

Де студенту отримати перший досвід роботи?

Інтерв’ю не буде: 5 помилок під час відгуку на вакансію

Що говорити на співбесіді: відповіді на типові запитання

Долучайтеся!

Створюємо спільноту фанів Понеділків.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: